16/285-06-7363А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"20" вересня 2006 р.Справа № 16/285-06-7363А
Господарський суд Одеської області
У складі судді Желєзної С.П.
Секретаря судових засідань Шевченко Г.В.
За участю представників сторін:
Від позивача: Земляна Н.В. по дов. № 13-246 від 06.02.2006 р.;
Від відповідача: Фомін Д.Г. по дов. № 11 від 01.08.2006 р.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань №404 господарського суду Одеської області (м. Одеса) адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до державного підприємства „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд” про стягнення 22234,26 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області, керуючись п. 6 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України N 2747-IV від 06.07.2005р. (далі по тексту КАС України), звернулась до господарського суду Одеської області з адміністративним позовом про стягнення з державного підприємства „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд”(далі по тексту ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд”) 22234,26 грн. заборгованості із сплати економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Свої вимоги позивач обґрунтовує порушенням з боку відповідача вимог Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.1990 р. N 507-XII із змінами та доповненнями, Порядку визначення нормативних витрат житлово-експлуатаційних організацій,пов'язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій, затвердженого наказом Держбуду України N 214 від 03.09.99р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 1999 р. за N 917/4210, рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 1 від 15.01.2004р. “Про затвердження структури і розміру базової плати на утримання будинків та прибудинкової території”.
Як вбачається з пояснень представника ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд”, наданих у судовому засіданні 20.09.2006р., відповідач погоджується з заявленими до нього позовними вимогами, що підтверджується протоколом судового засідання від 20.09.2006р.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представників сторін, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 189 Господарського кодексу України № 436-IV від 16.01.2003р. суб'єкти господарювання можуть використовувати у господарській діяльності вільні ціни, державні фіксовані ціни та регульовані ціни - граничні рівні цін або граничні відхилення від державних фіксованих цін.
Відповідно до положень ст.8 Закону України "Про ціни і ціноутворення” від 03.12.1990 № 507-XII із змінами та доповненнями державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення: державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів. Згідно із ст. 9 Закону України "Про ціни і ціноутворення” № 507-XII від 03.12.1990р. із змінами та доповненнями державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються державними органами України.
Відповідно до пункту 1.3 Порядку визначення нормативних витрат житлово-експлуатаційних організацій, пов'язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій, затвердженого наказом Держбуду України N 214 від 03.09.99р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 1999р. за N 917/4210, органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень можуть (ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування" ( 280/97-ВР ) прийняти рішення щодо обчислення вартості утримання житлового фонду та прибудинкових територій щодо житлово-комунального підприємства в цілому або щодо груп будинків чи щодо окремого будинку.
Згідно рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 1 від 15.01.2004р. “Про затвердження структури і розміру базової плати на утримання будинків та прибудинкової території”, для підприємств і організацій, що експлуатують житло та надають послуги з утримання будинків та прибудинкових територій незалежно від форми власності та відомчої підпорядкованості встановлена базова плата на утримання будинків та прибудинкових територій для класу будинків „В-1”, до складу якої входить плата за вивезення та утилізацію твердого побутового та грубого сміття у розмірі 0,067грн.
Згідно із положеннями ст.192 Господарського кодексу України № 436-IV від 16.01.2003р. політика ціноутворення, порядок встановлення та застосування цін, повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо встановлення та регулювання цін, а також контролю за цінами і ціноутворенням визначаються законом про ціни і ціноутворення, іншими законодавчими актами.
Державна інспекція з контролю за цінами за змістом п.п. 4, 5 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1819 від 13.12.2000р. у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обгрунтування; вживає відповідно до законодавства заходів за порушення підприємствами, установами та організаціями порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також невиконання вимог органів державного контролю за цінами.
Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області спільно із прокуратурою Суворовського району м. Одеси було проведено перевірку формування та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд”, за результатами якої 28.03.2006 року був складений акт за № 000182 / а.с. –5-9 /, яким встановлено, що за період з січня 2004р. по грудень 2005р. у порушення вимог Порядку визначення нормативних витрат житлово-експлуатаційних організацій, пов'язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій, затвердженого наказом Держбуду України N 214 від 03.09.99р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 1999 р. за N 917/4210, рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 1 від 15.01.2004р. “Про затвердження структури і розміру базової плати на утримання будинків та при будинкової території” відповідачем була стягнута плата за фактично не виконані роботи з технічного обслуговування ліфтів, яка увійшла до складу встановленого тарифу на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій, та додаткове, понад встановлений тариф на зазначені послуги, стягнено плата за вивезення твердих побутових відходів.
Відповідно до положень ст. 14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” від 03.12.1990р. № 507-XII із змінами та доповненнями необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню і зараховується в дохід відповідного бюджету із застосуванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки за належністю.
Відповідно до п.1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України № 298/519 від 03.12.2001р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2001р. за № 1047/6238 (далі по тексту - Інструкція) підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необгрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в період, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. В свою чергу порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема, включення в структуру регульованих цін (тарифів) не передбачених законодавством витрат або витрат понад установлені розміри; включення у вартість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюються, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робіт).
Згідно з положеннями п. 3.1. Інструкції, Державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.
На виконання наведених вимог законодавства 31.03.2006р., за результатами розгляду матеріалів перевірки, позивачем було винесено рішення №111 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого внаслідок порушення ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд” вимог Порядку визначення нормативних витрат житлово-експлуатаційних організацій, пов'язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій, затвердженого наказом Держбуду України N 214 від 03.09.99р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 1999 р. за N 917/4210, рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 1 від 15.01.2004р. “Про затвердження структури і розміру базової плати на утримання будинків та прибудинкової території” Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області нараховано суму штрафу в розмірі 14822,84грн. та прийнято рішення про вилучення 7411,42 грн. необґрунтовано одержаної відповідачем виручки, яку останньому було запропоновано сплатити в доход державного бюджету у добровільному порядку в 10-денний термін відповідно до положень п. 1.6 Інструкції.
На виконання вимог п. 3.5 Інструкції один примірник рішення, а також претензія № 13-703 від 04.04.2006р. були направлені на адресу ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд”, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №14992.7, але в порушення вимог Закону України “Про ціни і ціноутворення” від 03.12.1990 р. N 507-XII, із змінами та доповненнями, та Інструкції відповідачем суму економічних санкцій погашено не було, внаслідок чого на час подачі позову до господарського суду за ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд” утворилась заборгованість перед бюджетом в розмірі 22234,26 грн. претензію №13-703 від 04.04.2006р. відповідачем залишено без розгляду та задоволення.
Як вбачається з матеріалів справи ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд” не скористалось наданим чинним законодавством України правом на оскарження вищезазначеного рішення.
Приймаючи до уваги вищезазначене та у зв'язку з неперерахуванням ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд” заборгованості по сплаті сум нарахованих економічних санкцій, Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області звернулась до господарського суду з позовними вимогами про стягнення з відповідача 22234,26 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. При цьому, докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може також запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи. В свою чергу, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування (ч. 1 ст. 70 КАС України).
Відповідач письмових доводів та заперечень проти позову по суті заявлених вимог не надав.
Крім того, на думку суду, розмір заборгованості ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд”по сплаті економічних санкцій підтверджується обґрунтованим розрахунком, здійсненим позивачем станом на 24.07.2006р. /а.с. - 4/.
Враховуючи вищенаведене, суд доходить висновку щодо правомірності, обґрунтованості заявленого Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області позову та наявності підстав для його задоволення відповідно до приведених вище положень ст.ст. 13, 14 Закону України „Про ціни і ціноутворення” від 03.12.1990р. № 507-XII із змінами та доповненнями, Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України № 298/519 від 03.12.2001р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2001 за № 1047/6238, Порядку визначення нормативних витрат житлово-експлуатаційних організацій, пов'язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій, затвердженого наказом Держбуду України N 214 від 03.09.99р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 1999 р. за N 917/4210, рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 1 від 15.01.2004р. “Про затвердження структури і розміру базової плати на утримання будинків та прибудинкової території”.
У відповідності до п. 4 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів, у зв'язку з чим з ДП „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд”слід стягнути до державного бюджету 22234,26 грн. загальної заборгованості по сплаті економічних санкцій, у тому числі: 7411,42 грн. необґрунтовано одержаної суми виручки; 14822,84 грн. штрафу, накладеного за порушення державної дисципліни цін.
Судові витрати по сплаті судового збору слід покласти на відповідача згідно зі ст.ст. 87, 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 87, 94, 98, 158, 160 –163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з державного підприємства „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд” / 65117, м. Одеса, вул. Жоліо Кюрі, 20, р/р 26007301732 в АБ “Південний”, МФО 328964, код ЄДРПОУ 22481788 / до державного бюджету України через управління Держказначейства в Одеській області на код бюджетної класифікації 23030300, р/р 31114106600009 в управлінні Держказначейства в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23213460 - економічних санкцій в сумі 22234 грн. 26 коп. / двадцять дві тисячі двісті тридцять чотири грн.26 коп./.
3. Стягнути з державного підприємства „Житлово-експлуатаційна дільниця корпорації „Украгропромбуд” / 65117, м. Одеса, вул. Жоліо Кюрі, 20, р/р 26007301732 в АБ “Південний”, МФО 328964, код ЄДРПОУ 22481788 / до державного бюджету України через управління Держказначейства в Одеській області на код бюджетної класифікації 22090200, п/р 31117095600008 в управлінні Держказначейства в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23213460 - держмито в сумі 222грн.34 коп. / двісті двадцять дві грн. 34 коп./.
Відповідно до ст. 185 Кодексу адміністративного судочинства України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першої інстанції повністю або частково в порядку та у строки, передбачені ст. 186 цього Кодексу.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанову підписано 28.09.2006р.
Суддя Желєзна С.П.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 161737 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Желєзна С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні