ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 червня 2011 р. № 2а-270/11/1370
Львівський окружний а дміністративний суд
у складі: головуючого судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судово го засідання Ткач Б.В.,
представника позивача Ст адника І.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Доч ірнього підприємства «Молоч на дистрибьюція - Львів»до Д ержавної податкової інспекц ії у Галицькому районі м. Льво ва про скасування рішен ня -
в с т а н о в и в :
Дочірнє підприємство «Молочна дистрибьюція - Льв ів»звернулась до Львівськог о окружного адміністративно го суду з адміністративним п озов про скасування рішення Державної податкової інспек ції у Галицькому районі м. Льв ова №0004283311 від 06.07.2010 року.
В судовому засіданні 09.06.2011 ро ку судом проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.
Представник позивача позо вні вимоги підтримав повніст ю з підстав, викладених у адмі ністративному позові та пись мових поясненнях, вважає, що в исновки акту перевірки та сп ірне рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій не відповідають фактичним обставинам справи та не ґрун туються на нормах чинного за конодавства України.
Відповідач явку повноважн ого представника в судове за сідання не забезпечив, хоча б ув повідомлений про судовий розгляд, причин неявки не пов ідомив. При цьому, відповідач подав письмові заперечення позовних вимог, в яких зазнач ив, що в ході проведеної подат ковим органом перевірки вста новлено, що позивач зберігав у своїй касі готівку понад вс тановлений ліміт на суму 30 310 г рн., чим порушив вимоги п.2.8, 2.10, 3.5 П оложення про ведення касових операцій в національній вал юти в Україні №637 від 15.12.2004 року. Т аке порушення призвело до за стосування фінансових санкц ій до позивача в розмірі 41202,16 гр н. У зв' язку з цим, відповідач просив відмовити у задоволе нні позовних вимог.
Заслухавши доводи предста вника позивача, розглянувши подані документи та матеріал и, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтуються позовні вимог и, об'єктивно оцінивши докази , які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд приходи ть до наступних висновків.
Згідно рішення довіреної о соби Компанії «Дайнемік Ессе тс Солюшинс ЛТД»ОСОБА_2 пр о прийняття корпоративних пр ав на ДП «Агроспецресурси-Ль вів»№17.06 від 17.06.2010 року змінено н айменування Дочірнього підп риємства «Агроспецресурси- Львів»на нове найменування Д очірнє підприємство «Молочн а дистрибьюція - Львів»та пі дтверджено перебування на по саді директора ДП «Молочна д истрибьюція - Львів»Стад ника Івана Васильовича.
Державною податковою інсп екцією у Галицькому районі м . Львова проведено планову ви їзну документальну перевірк у Дочірнього підприємства «А гроспецресурси-Львів»з пита нь дотримання вимог податков ого, валютного та іншого зако нодавства за період з 01.07.2008 року по 31.03.2010 року, за наслідкам якої складено Акт №2584/23-209/31441987 від 23.06.2010 р оку.
Встановлено, що ДП «Агроспе цресурси-Львів» порушено вим оги абз.2 п.3.5, п.2.8, п.2.10 Положення пр о ведення касових операцій у національній валюті в Украї ні, затвердженого Постановою Правління Національного ба нку України №637 від 15.12.2004 року в р езультаті чого встановлено п онадлімітні залишки готівки на загальну суму 30 310,00 грн.
На підставі вказаного акту перевірки, ДПІ у Галицькому р айоні м. Львова винесено ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій №0004283311 ві д 06.07.2010року до ДП «Агроспецресу рси-Львів»в розмірі 60 620 грн.
Не погоджуючись із прийнят им рішенням позивач оскаржив його в адміністративному по рядку. Рішенням Державної по даткової адміністрації Укра їни №12572/6/25-0415 від 24.11.2010 року скаргу п ідприємства залишено без зад оволення, а рішення ДПІ у Гали цькому районі м. Львова №0004283311 в ід 06.07.2010 року, рішення ДПІ у м. Льв ові №16682/10/25-005/247 від 31.08.2010 року та ріше ння ДПА у Львівській області №24508/10/25-005/1035 від 22.10.2010 року без змін.
Не погоджуючись із наведен им позивач звернувся до Льві вського окружного адміністр ативного суду.
Даючи правову оцінку спірн им правовідносинам, суд врах ував наступні обставини спра ви та норми діючого на момент виникнення спірних правовід носин законодавства.
Відповідно до п. 2.8 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, затвердженого Постанов ою Правління Національного б анку України №637 від 15.12.2004 року (д алі - Положення) підприємства можуть тримати в позаробочи й час у своїх касах готівко ву виручку (готівку) в межах , що не перевищують установле ний ліміт каси. Готівкова вир учка (готівка), що перевищує вс тановлений ліміт каси, обов 'язково здається до банків дл я її зарахування на банківс ькі рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - ю ридичних осіб можуть здава ти готівкову виручку (готівк у) безпосередньо до кас так их юридичних осіб або до бу дь-якого банку для її перек азу і зарахування на банків ські рахунки зазначених юрид ичних осіб. За відсутності ба нків готівкова виручка (готі вка) для переказу на банківсь кі рахунки підприємства може здаватися до операторів по штового зв'язку та небанківс ьких фінансових установ, як і мають ліцензію Державної комісії з регулювання рин ків фінансових послуг Укра їни на здійснення переказу коштів.
Пунктом 2.10 Положення визнач ено, що підприємства мають право зберігати у своїй ка сі готівку, одержану в банку для виплат, що належать до фон ду оплати праці, а також пен сій, стипендій, дивідендів (д оходу), понад установлений лі міт каси протягом трьох роб очих днів, уключаючи день о держання готівки в банку. Д ля проведення цих виплат пр ацівникам віддалених відок ремлених підрозділів підп риємств залізничного транс порту та морських портів готівка може зберігатися в їх касах понад установлени й ліміт каси протягом п'яти робочих днів, уключаючи де нь одержання готівки в банку . Готівка, що одержана в банку на інші виплати, має видав атися підприємством своїм пр ацівникам у той самий день. Су ми готівки, що одержані в бан ку і не використані за приз наченням протягом установл ених вище строків, повертают ься підприємством до банку н е пізніше наступного робочог о дня банку або можуть залиша тися в його касі (у межах устан овленого ліміту). Підприємст во має право зберігати в касі готівку для виплат, які нал ежать до фонду оплати прац і та здійснюються за рахунок виручки, понад установлений йому ліміт каси протягом трь ох робочих днів з дня настан ня строків цих виплат у сумі , що зазначена в переданих до каси відомостях на виплату г рошей.
Згідно п. 3.5 Положення у разі видачі окремим фізичним осо бам готівки (у тому числі пр ацівникам підприємства) за в идатковим касовим ордером аб о видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт ч и документ, що його замінює, за писує його найменування і но мер, ким і коли він виданий. Фі зична особа розписується у в идатковому касовому ордері а бо видатковій відомості пр о одержання готівки із зазн аченням одержаної суми (гри вень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чор нильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Як що видаткова відомість скла дена на видачу готівки кіль ком особам, то одержувачі т акож пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють , і розписуються у відповідн ій графі документа. Для вивед ення залишку готівки в касі н е приймаються видаткові касо ві ордери або видаткові від омості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підпи сом одержувача.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні»підставою для бух галтерського обліку госпо дарських операцій є первинн і документи, які фіксують ф акти здійснення господарськ их операцій. Первинні докуме нти повинні бути складені пі д час здійснення господарсь кої операції, а якщо це немож ливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинн их документів можуть склада тися зведені облікові докуме нти.
В ході проведення перевірк и податковим органом виявлен о видаткові касові ордери, у я ких видача готівки з каси не п ідтверджена підписом одержу вача ОСОБА_3, зокрема: вида тковий касовий ордер № 1236 від 31 .12.09 на суму 20000,0 грн., № 1230 від 30.12.2009 на с уму 10 000,0 грн., а також виведені з алишки готівки в касі за 29.12.2009 р . в розмірі 10 000,0 грн., за 30.12.2009 р. в роз мірі 10 000,0 грн. та за 31.12.2009 р. в розмі рі 20 000,0 грн. не приймаються, хоча згідно касових книг залишки на кінець дня за 29.12.2009, 30.12.2009 та 31.12.2009 становлять 0,0 грн.
При цьому, в акті перевірки спочатку податковий орган вк азує, що підписи про отриманн я готівки відсутні на двох ви даткових касових ордерах № 1236 від 31.12.09 року на суму 20 000,0 грн., № 1230 від 30.12.2009 року на суму 10 000,0 грн. А в подальшому зазначає, що не пр иймаються для виведення зали шку готівки в касі на кінець д ня суми видані 29.12.2009 р., 30.12.2009 р. та 31.12 .2009 р.
Відповідач у письмових зап ереченнях зазначив, що в Акті перевірки допущено механічн у описку, а саме не вказано вид атковий касовий ордер № 1225 від 29.12.2009 р. на суму 10 000,0 грн.
А відтак, ДПІ у Галицькому р айоні м. Львова безпідставно збільшило залишок готівки в касі за 29.12.2009 р. (вказівки на непр авильність оформлення касов их ордерів за 29.12.2009 р. в акті пере вірки немає).
Також ДПІ у Галицькому райо ні м. Львова в Акті перевірки з азначає про видачу коштів О СОБА_3 31.12.2009 р. по касовому орде ру № 1236 в сумі 20 000,0 грн. Фактично п о касовому ордеру № 1236 від 31.12.2009 р . видано ОСОБА_3 - 2000,0 грн., що підтверджується самим касов им ордером, касовою книгою за грудень 2009 року та книгою облі ку доходів і витрат ОСОБА_3 , які були оглянуті в судовому засіданні.
Податковий орган виявив, що залишки готівки в касі підпр иємства згідно касових книг на кінець дня за 29.12.2009, 30.12.2009 та 31.12.2009 с тановлять 0,0 грн. Однак, в судо вому засіданні було дослідже но касові книги за вказані дн і та встановлено, що залишки г отівки в касі складають на кі нець дня: 29.12.2009 р. - 2728,54 грн., 30.12.2009 р. - 2803,2 грн., 31.12.2009 р. - 2759,34 грн.
Згідно затвердженого розр ахунку ліміт каси підприємст ва встановлений в розмірі 3230,0 г рн. Тобто, за вказані дні позив ач не перевищував встановлен ий ліміт каси на кінець дня.
При досліджені в судовому з асіданні касових ордерів №123 6 від 31.12.2009 року на суму 2 000,0 грн., № 1 230 від 30.12.2009 на суму 10 000,0 грн., № 1225 від 29.12.2009 р. на суму 10000,0 грн. виявлено, що інформація про відсутніст ь підписів відповідальних ос іб про отримання коштів не ві дповідає дійсності. Фактично на даних касових документах присутні всі необхідні підп иси, в тому числі і підпис ОС ОБА_3 про отримання коштів.
Враховуючи викладене суд п риходить до висновку, що наве дені органом державної подат кової служби в акті перевірк и порушення ґрунтуються на п рипущеннях та не підтверджен і первинними бухгалтерським и документами. А відтак, при пр оведенні перевірки відповід ач діяв необґрунтовано, тобт о без урахування усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення, без належного дослідження первинних докум ентів, внаслідок чого зробле но неправомірний висновок пр о порушення позивачем вимог чинного законодавства.
Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Згідно положень ст.2 Кодексу адміністративного судочинс тва України у справах щодо ос карження рішень, дій чи безді яльності суб'єктів владних п овноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийнят і (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5) до бросовісно; 6) розсудливо; 7) з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї; 8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія); 9) з урахува нням права особи на участь у п роцесі прийняття рішення; 10) с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.
Аналізуючи діюче на момент спірних правовідносин закон одавство та обставини справи , суд приходить до висновку, що твердження органу державної податкової служби, викладен і в акті перевірки, є необґрун тованими, не знайшли свого пі дтвердження зібраними у спра ві належними та допустимими доказами, а тому, у суду відсу тні правові підстави вважати рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій п равомірним.
Таким чином, сукупність вищ енаведених, підтверджених до кументально та встановлених обставин дає суду підстави в изнати позовні вимоги обґрун тованими та такими, що підляг ають до задоволення.
Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни судові витрати належить с тягнути з Державного бюджету України на користь позивача .
На підставі вищенаведеног о, керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 КА С України -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції у Галиць кому районі м. Львова №0004283311 від 06.07.2010 року про застосування штр афних (фінансових) санкцій.
3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Дочі рнього підприємства «Молочн а дистрибьюція - Львів» (ЄДР ПОУ 31441987) 3 (три) грн. 40 (сорок) коп. с удового збору.
Постанова може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Львівський окружний адмі ністративний суд шляхом пода чі апеляційної скарги в деся тиденний строк з дня отриман ня копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Постанова виготовлен а у повному обсязі 14 червня 2011 р оку.
Суддя Сака лош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16180166 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні