Постанова
від 26.05.2011 по справі 2а-3169/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 травня 2011 року Справа № 2а-3169/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

Головуючого судді: Кисельової Є.О.,

при секретарі: Гапоновій І.В.,

в присутності сторін:

прокурор - заявник: Ружа А.Ю.

представник позивача: Слєпічев О.В.

представник відповіда ча: не прибув,

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративний позов Прокурора А ртемівського району м. Луган ська в інтересах держави в ос обі Державної податкової інс пекції в Артемівському район і м. Луганська до Виробничо-ко мерційного приватного підпр иємства «Техпромстрой» про с тягнення податкового боргу з податку на додану в сумі 10 769, 25 г рн.,-

ВСТАНОВИВ:

11 квітня 2011 року Прокурор Артемівського району м. Луга нська в інтересах держави в о собі Державної податкової ін спекції в Артемівському райо ні м. Луганська (далі - позива ч) звернулася до Луганського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до Виробничо-комерційн ого приватного підприємства «Техпромстрой» (далі - відп овідач) про стягнення податк ового боргу з податку на дода ну в сумі 10 769, 25 грн., в обгрунтува ння котрого зазначено наступ не.

Виробничо-комерційне пр иватне підприємство «Техпро мстрой» зареєстровано вико навчим комітетом Луганської міської ради 15.11.1995, про що зробл ено запис у журналі обліку ре єстраційних справ №88/4839 та внес ено запис до Єдиного державн ого реєстру підприємств та о рганізацій України. На облік у знаходиться у ДПІ в Артемів ському районі м. Луганська з 28 .11.1995 р. У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'яз ання у відповідача станом на 07.02.2011 року утворився податкови й борг перед бюджетом у загал ьній сумі 10 769, 25 грн., а саме з под атку на додану вартість. Зазн ачена сума підтверджена розр ахунками та податковими пові домленнями - рішеннями. У зв 'язку з несплатою у встановле ні строки податкових зобов'я зань, відповідачу направляли ся перша та друга податкові в имоги від 26.08.2010 №1/625 та від 09.11.2010 №2/782.

Представник прокурату ри у судовому засіданні позо вні вимоги підтримав у повно му обсязі, надав пояснення, ан алогічні викладеним у позові та просив задовольнити позо в.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному о бсязі, надав пояснення, анало гічні викладеним у позові та просив задовольнити позов.

Представник відповіда ча не з'явився. Ухвала про відк риття провадження в адмініст ративній справі від 12 квітня 2 011 року та повістка направляли сь відповідачу за адресою: кВ . Зарічний, 10/46 м. Луганськ 91000, кот ра зазначена в довідці з Обла сного управління статистики та у свідоцтві про державну р еєстрацію суб'єкта підприємн ицької діяльності. Однак пош тове відправлення повернуло сь до суду з відміткою відділ ення поштового зв' язку - з а закінченням терміну зберіг ання, тобто ухвала та повістк а не вручені адресату з незал ежних від суду причин, а тому в ідповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважаєт ься, що відповідач належним ч ином був повідомлений про ро згляд справи. Тому суд вважає можливим вирішення справи н а підставі наявних в ній дока зів.

Заслухавши пояснення пр едставника прокуратури та пр едставника позивача, перевір ивши матеріали справи, розгл янувши справу в межах заявле них позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог с т.69-72 КАС України, суд прийшов д о наступного.

Статтею 2 Закону України " Про державну податкову служб у в Україні" на органи державн ої податкової служби покладе но обов'язки щодо здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства.

Суб'єкт владних повнова жень - орган державної влади, о рган місцевого самоврядуван ня, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійс ненні ними владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь (п.7 ч.1 ст. З КАС України).

Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З К АС України справа адміністра тивної юрисдикції - публічно -правовий спір у якому хоча б о днією із сторін є орган викон авчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства.

З урахуванням викладен ого, зазначена справа віднос яться до юрисдикції адмініст ративних судів, оскільки уча сником спору є суб'єкт владни х повноважень (орган державн ої податкової служби, наділе ний публічно-владними повнов аженнями).

Відповідач - Виробничо -комерційне приватне підприє мство «Техпромстрой», іденти фікаційний код 23485916 зареєстров ано виконавчим комітетом Луг анської міської ради, взято н а облік як платника податків ДПІ в Артемівському районі м . Луганська 28.11.1995 за №23485916 ( а.с.9, 10, 11).

01 січня 2011 року набув чинно сті Податковий Кодекс Україн и, який встановлює перелік по датків та зборів, що справляю ться в Україні, та порядок їх а дміністрування, платників по датків та зборів, їх права та о бов'язки, компетенцію контро люючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами”втратив чи нність.

Проте, у зв' язку з тим, щ о правовідносини, щодо наслі дків несплати податкового бо ргу виникли до набрання чинн ості Податковим Кодексом Укр аїни, суд приходить до виснов ку, що в даному випадку слід за стосовувати саме норми Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и”.

Згідно преамбули ЗУ “Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами”від 21.12.2000 року № 2181 (далі - ЗУ №2181) цей Закон є спе ціальним законом з питань оп одаткування, який установлює порядок погашення зобов'яза нь юридичних або фізичних ос іб перед бюджетами та держав ними цільовими фондами з под атків і зборів (обов'язкових п латежів), включаючи збір на об ов'язкове державне пенсійне страхування та внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, нарахув ання і сплати пені та штрафни х санкцій, що застосовуються до платників податків контр олюючими органами, у тому чис лі за порушення у сфері зовні шньоекономічної діяльності , та визначає процедуру оскар ження дій органів стягнення.

Відповідно до п.1.12 ст.1 ЗУ № 2181 контролюючий орган - держав ний орган, який у межах своєї к омпетенції, визначеної закон одавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірні стю, повнотою нарахування по датків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням пода ткових зобов'язань чи податк ового боргу. Вичерпний перел ік контролюючих органів визн ачається статтею 2 цього Зако ну

Підпункт 2.1.4 пункту 2.1. ст.2 З У № 2181 визначає, що податкові о ргани є контролюючим органо м стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які с правляються до бюджетів та д ержавних цільових фондів, кр ім зазначених у підпунктах п ідпунктах 2.1.1-2.1.3 цього пункту.

У відповідності зі ст. 1 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" від 21.12.2000 № 2181- III (зі змінами та до повненнями) передбачено: п.1.3 п одатковий борг (недоїмка) - под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.

Відповідно до п.1 ст.11 ЗУ “ Про державну податкову служб у в Україні”від 04.12.1990 № 509 органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підст аві поданих податкових декла рацій, звітів та інших докуме нтів, пов'язаних з нарахуванн ям і сплатою податків та збор ів (обов'язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ), а також планові та позаплано ві виїзні перевірки своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків).

Згідно із положенням п. п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 ЗУ №2181 контролюючий орган зобов'язаний самостій но визначити суму податковог о зобов'язання платника пода тків у разі якщо: а) платник п одатків не подає у встановле ні строки податкову декларац ію;

б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях;

в) контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов'язання.

Відповідно до п.п. 17.1.1 п. 17.1 . ст. 17 ЗУ №2181 платник податків, щ о не подає податкову деклара цію у строки, визначені закон одавством, сплачує штраф у ро змірі десяти неоподатковува них мінімумів доходів громад ян за кожне таке неподання аб о її затримку.

Відповідно до п.п. 17.1.4 п. 17.1 . ст. 17 ЗУ №2181 у разі коли контрол юючий орган самостійно донар аховує суму податкового зобо в'язання платника податків з а підставами, визначеними у п ідпункті "в" підпункту 4.2.2 пункт у 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язан ий (крім випадків, коли податк ова декларація не приймаєтьс я всупереч нормам цього Зако ну) сплатити штраф у розмірі п 'яти відсотків суми донарахо ваного податкового зобов'яза ння, але не менше одного неопо датковуваного мінімуму дохо дів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно в ід кількості податкових пері одів, що минули.

Судом встановлено, що з а Виробничо-комерційним прив атним підприємством «Техпро мстрой» рахується податкови й борг з податку на додану вар тість в сумі 10 769, 25 грн., що підтве рджується податковим повідо мленням рішенням №0006321520/0 від 05 ли пня 2010 року, яким Державною под атковою інспекцією в Артемів ському районі м. Луганська зг ідно з абз. «в» п. п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п. п . 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181 «Про порядо к погашення зобов'язань плат ника податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» на підставі акта пере вірки №127/15-20/23485916 від 25.05.2010 встановл ено порушення норм Закону Ук раїни від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про подат ок на додану вартість» та виз начено суму податкового зобо в'язання з урахуванням штраф них (фінансових) санкцій на за гальну суму 10 794 грн. Також сума податкового богу підтверджу ється податковим повідомлен ням - рішенням №0008911520/0 від 31 сер пня 2010 року, яким Державною под атковою інспекцією в Артемів ському районі м. Луганська зг ідно з абз. «а» п. п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п. п . 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181 «Про порядо к погашення зобов'язань плат ника податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» на підставі акта пере вірки №135/15-20/23485916 від 19.08.2010 встановл ено порушення норм Закону Ук раїни від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про подат ок на додану вартість» та виз начено суму податкового зобо в'язання з урахуванням штраф них (фінансових) санкцій на за гальну суму 170 грн. (а.с.18, 19).

Відповідно до положень п. п. 5.2.1 п. 5. 2 ст. 5 ЗУ №2181 податкове з обов'язання платника податкі в, нараховане контролюючим о рганом відповідно до пунктів 4.2. та 4.3 ст. 4 Закону, вважається у згодженим у день отримання п латником податків податково го повідомлення.

Відповідно до п. п. 5. 3. 1 п. 5.3 ст. 5 ЗУ №2181 у разі визначення по даткового зобов'язання контр олюючим органом за підставам и, зазначеними у підпунктах "а " - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов'яза ний погасити нараховану суму податкового зобов'язання пр отягом десяти календарних дн ів від дня отримання податко вого повідомлення, крім випа дків коли протягом такого ст року такий платник податків розпочинає процедуру апеляц ійного узгодження.

Податкові повідомленн я-рішення №0006321520/0 від 05 липня 2010 ро ку та №0008911520/0 від 31 серпня 2010 року були направлені на адресу Ви робничо-комерційного приват ного підприємства «Техпромс трой», однак поштові відправ лення повернуті до Державної податкової інспекції в Арте мівському районі з відміткою поштового відділення - за з акінченням терміну зберіган ня. (арк. справи 39, 41, 43, 45-46).

Відповідно до п. п. 6.2.4 п. 6. 2 с т. 6 ЗУ №2181 у разі коли податкови й орган або пошта не може вруч ити платнику податків податк ове повідомлення або податко ві вимоги у зв'язку з незнаход женням посадових осіб, їх від мовою прийняти податкове пов ідомлення або податкову вимо гу, незнаходженням фактичног о місця розташування (місцез находження) платника податкі в, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці по даткових оголошень, встановл еній на вільному для огляду м ісці біля входу до приміщенн я податкового органу. При цьо му день розміщення такої под аткової вимоги вважається дн ем її вручення.

Таким чином, уповноваже ною особою Державної податко вої інспекції в Артемівськом у районі м. Луганська 10 серпня 2010 року було складено акт №28/15-20/2 3485916 про неможливість вручення податкового повідомлення-рі шення №0006321520/0 від 05.07.2010 та 07 жовтня 2 010 року складено акт №55/15-20/23485916 про неможливість вручення подат кового повідомлення-рішення №0008911520/0 від 31.08.2010, та розміщено заз начені податкові повідомлен ня-рішення на дошці податков их об'яв.(а.с. 38, 42).

Відповідно до довідки п ро суми податкового боргу ( зв оротній бік арк. справи 17) та ро зрахунку суми податкового бо ргу по ВК ПП «Техпромстрой» (а .с.17) станом на 07.02.2011за відповідач ем рахується податковий борг на загальну суму 10 769, 25 грн.

Згідно статті 6 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" , у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов'язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.

- перша податкова вимога № 1/62 5 від 26.08.2010;

- друга податкова вимога № 2/78 2 від 09.11.2010.

Перша податкова вимога 1 /625 від 26.08.2010 була направлена на а дресу відповідача, однак пов ернулась до Державної податк ової інспекції в Артемівсько му районі м. Луганська з відмі ткою поштового відділення - за закінченням терміну збер ігання. (зворотній бік а.с.14). Ві дповідно позивачем 07 жовтня 20 10 року було складено акт про н еможливість вручення поштою податкової вимоги за юридич ною адресою та розміщено заз начену вимогу на дошці оголо шень.(а.с.13)

Друга податкова вимога № 2/782 від 09.11.2010 була направлена на а дресу відповідача, однак, так ож повернулась до Державної податкової інспекції в Артем івському районі м. Луганська з відміткою поштового відді лення - за закінченням терм іну зберігання. (зворотній бі к а.с.16). Відповідно позивачем 30 грудня 2010 року було складено а кт про неможливість вручення поштою податкової вимоги за юридичною адресою та розміщ ено зазначену вимогу на дошц і оголошень.(а.с.15).

З матеріалів справи вба чається, що позивачем вживал ися передбачені законодавст вом заходи щодо погашення по даткового боргу про те, вони н е призвели до повного погаше ння відповідачем податковог о боргу.

Пунктом 95.1 статті 95 Податк ового кодексу України реглам ентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на кор исть держави заходи щодо пог ашення податкового боргу так ого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебу вають у його власності, а в раз і їх недостатності - шляхом пр одажу майна такого платника податків, яке перебуває у под атковій заставі.

Підпунктами 87.1 та 87.2 стат ті 87 Податкового кодексу Укра їни визначено, що джерелами с амостійної сплати грошових з обов'язань або погашення под аткового боргу платника пода тків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послу г), майна, випуску цінних папер ів, зокрема корпоративних пр ав, отримані як позика (кредит ), та з інших джерел, з урахуван ням особливостей, визначених цією статтею, а також суми над міру сплачених платежів до в ідповідних бюджетів. Джерела ми погашення податкового бор гу платника податків є будь-я ке майно такого платника под атків з урахуванням обмежень , визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни).

Внаслідок того, що Вироб ничо-комерційне приватне під приємство «Техпромстрой» ст аном на 07.02.2011 податковий борг в сумі 10 769, 25 грн. не сплатило, що пі дтверджується розрахунком т а довідкою про суми податков ого боргу, позовні вимоги виз наються судом обґрунтованим и, доведеними і такими, що підл ягають повному задоволенню.

Питання про розподіл су дових витрат не вирішується, так як позивач звільнений ві д сплати судового збору відп овідно до ст. 4 Декрету Кабінет а Міністрів України “Про дер жавне мито”від 21.01.1993 року .

Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 1 63, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Прокурора Артемівського р айону м. Луганська в інтереса х держави в особі Державної п одаткової інспекції в Артемі вському районі м. Луганська д о Виробничо-комерційного при ватного підприємства «Техпр омстрой» про стягнення подат кового боргу з податку на дод ану в сумі 10 769, 25 грн. задовольни ти.

Стягнути з Виробничо -комерційного приватного під приємства «Техпромстрой» (ід ентифікаційний код 23485916, місце знаходження: м. Луганськ, кВ. З арічний, 10/46), кошти в загальній сумі 10 769 грн. 25 коп. (десять тисяч сімсот шістдесят дев'ять гри вень 25 коп.) за податковим борг ом з податку на додану вартіс ть, з наступних розрахункови х рахунків у банках, обслугов уючих боржника:

- № 26007345601, Філія ПАТ «Енерг обанк» у м. Луганську, МФО 304803;

- №26031200751001 Рег. Упов. Лі кв. Банку «Україна» , м. Луганс ьк, МФО 304698.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга пода ється до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Луганський окружний а дміністративний суд. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.

Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних повноважень у випадках та по рядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Украї ни, було повідомлено про можл ивість отримання копії поста нови суду безпосередньо в су ді, то десятиденний строк на а пеляційне оскарження постан ови суду обчислюється з наст упного дня після закінчення п' ятиденного строку з момен ту отримання суб' єктом влад них повноважень повідомленн я про можливість отримання к опії постанови суду.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.

У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після повернення апе ляційної скарги, відмови у ві дкритті апеляційного провад ження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Як що строк апеляційного оскарж ення буде поновлено, то вважа ється, що постанова суду не на брала законної сили.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 31 тра вня 2011 року.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2011
Оприлюднено20.06.2011
Номер документу16197992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3169/11/1270

Постанова від 26.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні