КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-1877/10/2370 Гол овуючий у 1-й інстанції: Руден ко А.В.
Суддя-доповідач: Федоров а Г. Г.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"31" травня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:
Головуючого судді:
суддів:
при секретарі: Федорової Г.Г.,
Ключковича В.Ю., Губсько ї О.А.,
Петриченко Ю.П.
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Регіонального уп равління Департаменту контр олю за виробництвом та обіго м спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державн ої податкової адміністрації України у Черкаській област і на постанову Черкаського о кружного адміністративного суду від 22 червня 2010 року по спр аві за адміністративним позо вом Регіонального управлінн я Департаменту контролю за в иробництвом та обігом спирту , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів Державної податк ової адміністрації України у Черкаській області до фізич ної особи-підприємця ОСОБА _5 про стягнення фінансових санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2010 року Регіонал ьне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних н апоїв і тютюнових виробів Де ржавної податкової адмініст рації України у Черкаській о бласті (далі - позивач) звернул ося до Черкаського окружного адміністративного суду із п озовом до фізичної особи-під приємця ОСОБА_5 (далі - відп овідач), в якому просило стягн ути з фізичної особи-підприє мця ОСОБА_5 фінансові санк ції у розмірі 2 030,10 грн. на корис ть Державного бюджету через регіональне управління Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів ДПА України у Черкаськ ій області.
Постановою Черкаського о кружного адміністративного суду від 22 червня 2010 року у задо воленні позову Регіональног о управління Департаменту ко нтролю за виробництвом та об ігом спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів Держ авної податкової адміністра ції України у Черкаській обл асті, відмовлено.
Позивач не погоджуючись з п рийнятим рішенням суду, звер нувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржува на постанова суду не відпові дає вимогам матеріального та процесуального права, а саме , судом першої інстанції непо вно з'ясовано та не доведено о бставини, що мають значення д ля справи, висновки суду перш ої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить постанову суду п ершої інстанції скасувати та прийняти нове рішення про за доволення позовних вимог.
Сторони, будучи належним чи ном повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгл яду справи, в судове засіданн я не з' явилися.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирі шення апеляційної скарги, а о собиста участь сторін в судо вому засіданні - не обов' яз кова, колегія суддів у відпов ідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи з а відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України, фікс ування судового засідання за допомогою звукозаписувальн ого технічного засобу не зді йснювалося.
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пере віривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає за необ хідне апеляційну скаргу задовольнити, а постанов у суду першої інстанції - ск асувати, виходячи з наступ ного.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС У країни, підставами для скасу вання постанови або ухвали с уду першої інстанції та ухва лення нового рішення є поруш ення норм матеріального або процесуального права, що при звело до неправильного виріш ення справи або питання.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють чи прийняті (вчинені) вони : на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення; безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, фізична ос оба-підприємець ОСОБА_5 є фізичною особою-підприємцем , зареєстрованою Чорнобаївсь кою районною державною адмін істрацією Черкаської област і 21.04.2008 року (а.с. 13)
02 березня 2010 року службовими особами Регіонального управ ління Департаменту контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів Державної по даткової адміністрації Укра їни у Черкаській області бул о проведено перевірку належн ого відповідачу магазину-каф е, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 з питань додержанн я суб' єктом господарювання вимог, встановлених законод авством України, які є обов' язковими до виконання при зд ійсненні оптової і роздрібно ї торгівлі алкогольними напо ями та/або тютюновими вироба ми.
В ході проведення перевірк и службовими особами позивач а було встановлено порушення відповідачем вимог ч. 30 ст. 15 За кону України «Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів », а саме, зберігання алкоголь них напоїв у місці, не внесено му до Єдиного державного реє стру місць зберігання.
За результатами проведено ї перевірки позивачем було с кладено акт № 0027/32-2/НОМЕР_1 ві д 02.03.2010 року, на підставі якого б уло прийнято рішення від 12.03.2010 р оку №230337/2319-0026 про застосування д о фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 фінансових санкці й в розмірі 2 030,10 грн.
Рішення про застосування ф інансових санкцій відповіда чем було отримано 16.03.2010 року, що підтверджується наявним в с праві повідомлення про вруче ння поштового відправлення ( а.с. 13).
На момент звернення позива ча з позовом до суду сума штра фу відповідачем в добровільн ому порядку сплачена не була , що на думку позивача є підста вою для її стягнення в судово му порядку.
Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи колегі я суддів зважає на наступне.
Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним , спиртом етиловим ректифіко ваним плодовим, спиртом-сирц ем виноградним, спиртом-сирц ем плодовим, алкогольними на поями та тютюновими виробами , забезпечення їх високої яко сті та захисту здоров'я грома дян, а також посилення бороть би з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напої в і тютюнових виробів на тери торії України, визначаються Законом України «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів»від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP (д алі - Закон № 481/95-BP).
Згідно ч. 30 ст. 15 Закон № 481/95-BP (в ре дакції, чинній на момент вини кнення спірних правовідноси н), зберігання алкогольних на поїв та тютюнових виробів зд ійснюється в місцях зберіган ня алкогольних напоїв та тют юнових виробів, внесених до Є диного реєстру, незалежно ві д того, кому належить таке міс це зберігання, або того, за зая вою якого суб'єкта господарю вання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєс тру.
Відповідно до ст. 1 Закону № 48 1/95-BP, місце зберігання - місце, як е використовується для збері гання спирту, або приміщення , яке використовується для зб ерігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомо сті про місцезнаходження яко го внесені до Єдиного держав ного реєстру місць зберіганн я.
Єдиний державний реєстр мі сць зберігання (Єдиний реєст р) - перелік місць зберігання, який ведеться органами держа вної податкової служби Украї ни і містить визначені цим За коном відомості про місцезна ходження місць зберігання та відомості про заявників.
Внесення місць зберігання алкогольних напоїв та тютюн ових виробів до Єдиного реєс тру здійснюється у порядку, в изначеному наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 28 травня 2002 року № 251 « Про затвердження Порядку вед ення Єдиного державного реєс тру місць зберігання та форм и довідки про внесення місця зберігання до Єдиного держа вного реєстру», який зареєст ровано в Міністерстві юстиці ї України 15 серпня 2002 року за № 67 0/6958 (далі - Порядок).
Так, внесення даних до Єдин ого реєстру проводиться на п ідставі заяви суб' єкта підп риємницької діяльності з обо в' язковим зазначенням місц езнаходження місця зберіган ня алкогольних напоїв та тют юнових виробів, а також: для юр идичних осіб - найменування , місцезнаходження, коду Єдин ого державного реєстру підпр иємств та організацій Україн и, для фізичних осіб - суб' є ктів підприємницької діяльн ості - прізвища, імені, по бат ькові, місця проживання, номе ра свідоцтва про державну ре єстрацію суб' єкта підприєм ницької діяльності.
Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного держа вного реєстру видається Депа ртаментом або його регіональ ним управлінням, до якого бул а подана заява про внесення м ісця зберігання до Єдиного р еєстру, уповноваженому предс тавнику заявника (керівнику чи іншій особі за довіреніст ю) або надсилається рекоменд ованим листом на адресу заяв ника. Довідка про внесення мі сця зберігання спирту до Єди ного реєстру видається протя гом п'яти календарних днів ві д дати подання заяви, а довідк а про внесення місця зберіга ння алкогольних напоїв та тю тюнових виробів до Єдиного р еєстру - протягом семи календ арних днів від дати подання з аяви. Про видачу довідки Депа ртамент або його регіональне управління повідомляє орган державної податкової служби за місцем реєстрації суб'єкт а підприємницької діяльност і та за місцезнаходженням мі сця зберігання.
Довідка повинна перебуват и у місці зберігання та пред'я влятися працівникам контрол юючих органів, які мають відп овідні повноваження на здійс нення перевірки.
У разі зберігання спирту, аб о алкогольних напоїв, або тют юнових виробів у місцях збер ігання, не внесених до Єдиног о реєстру, до суб'єктів підпри ємницької діяльності застос овуються фінансові санкції у порядку, установленому чинн им законодавством (п. п. 1.4, 2.3, 2.5 По рядку).
Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-BP, з а зберігання спирту, або алко гольних напоїв, або тютюнови х виробів у місцях зберіганн я, не внесених до Єдиного реєс тру, до суб'єктів господарюва ння застосовуються фінансов і санкції у вигляді штрафів у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в та кому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.
Колегія суддів звертає ува гу на те, що із заявою про внес ення місць зберігання алкого льних напоїв до Єдиного Держ авного реєстру фізична особа -підприємець ОСОБА_5 до ре гіонального управління звер нулася лише 05.03.2010 року, тобто пі сля проведення 02.03.2010 року регіо нальним управлінням перевір ки магазину-кафе.
Положенням ч. 4 ст. 17 Закону № 48 1/95-BP передбачено, що рішення пр о стягнення штрафів, передба чених частиною другою цієї с татті, приймаються органом, я кий видав ліцензію на право в иробництва і торгівлі спирто м етиловим, коньячним і плодо вим, спиртом етиловим ректиф ікованим виноградним, спирто м етиловим ректифікованим пл одовим, спиртом-сирцем виног радним, спиртом-сирцем плодо вим, алкогольними напоями і т ютюновими виробами, та іншим и органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визна ченої законами України.
Рішенням регіонального уп равління Департаменту контр олю за виробництвом та обіго м спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державн ої податкової адміністрації України у Черкаській област і від 12.03.2010 року № 230337/2319-0026 до фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_5 було застосовано фінансов і санкції в розмірі 2 030,10 грн.
Вказане рішення відповіда ч у визначеному законом поря дку не оскаржував, а відтак на момент розгляду вказаної сп рави воно було чинним.
Частиною 5 ст. 17 Закону № 481/95-BP, вс тановлено, що у разі невикона ння суб'єктом підприємницько ї діяльності рішення органів , зазначених у частині третій статті 17 Закону, сума штрафу с тягується на підставі рішенн я суду.
Враховуючи те, що за фізично ю особою-підприємцем ОСОБА _5 рахується заборгованість по сплаті фінансових санкці й в розмірі 2 030,10 грн., яка в добр овільному порядку нею погаше на не була, колегія суддів при ходить до висновку про право мірність заявлених позиваче м вимог, які є обґрунтованими , підтверджуються належними доказами, а відтак є такими, що підлягають до задоволення.
Згідно зі ст. 159 КАС України, с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198 КАС У країни, за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції м ає право скасувати її та прий няти нову постанову суду.
Враховуючи викладене, кол егія суддів вважає, що постан ова суду першої інстанції ух валена з порушенням норм мат еріального та процесуально го права, доводи апеляційної скарги спростовують виснов ки суду першої інстанції, а то му вбачається підстави для с касування постанови Черкась кого окружного адміністрати вного суду від 22 червня 2010 року та ухвалення нового ріш ення, яким позовні вимоги Регіонального управління Департаменту контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів Державної податк ової адміністрації України у Черкаській області до фізич ної особи-підприємця ОСОБА _5 про стягнення фінансових санкцій слід задовольнити, с тягнути з фізичної особи-під приємця ОСОБА_5 фінансові санкції у розмірі 2 030,10 грн. на к ористь Державного бюджету че рез регіональне управління Д епартаменту контролю за виро бництвом та обігом спирту, ал когольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Черкас ькій області (р/р УДК в Чорноба ївському районі № 31110106700501, УЄДРПО У 22809096, МФО 854018).
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 20 7, 212, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Рег іонального управління Депар таменту контролю за виробниц твом та обігом спирту, алкого льних напоїв і тютюнових вир обів Державної податкової ад міністрації України у Черкас ькій області на постанову Че ркаського окружного адмініс тративного суду від 22 червня 2 010 року - задовольнити.
Постанову Черкаськ ого окружного адміністратив ного суду від 22 червня 2010 року - скасувати.
Прийняти нову постанову, якою позовні вимоги Ре гіонального управління Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України у Черка ській області до фізичної ос оби-підприємця ОСОБА_5 про стягнення фінансових санкці й - задовольнити.
Стягнути з фізичної особ и-підприємця ОСОБА_5 фінан сові санкції у розмірі 2 030,10 грн . на користь Державного бюдже ту через регіональне управлі ння Департаменту контролю за виробництвом та обігом спир ту, алкогольних напоїв і тютю нових виробів ДПА України у Ч еркаській області (р/р УДК в Чо рнобаївському районі № 31110106700501, У ЄДРПОУ 22809096, МФО 854018).
Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом двадцяти днів з дня скла дання в повному обсязі, шляхо м подачі касаційної скарги б езпосередньо до Вищого адмін істративного суду України.
Головуючий суддя:
Суддя:
Суддя: Г.Г. Федорова
В.Ю. Ключкович
О.А Губська
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2011 |
Оприлюднено | 20.06.2011 |
Номер документу | 16199053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні