Постанова
від 07.06.2011 по справі 2а-3960/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 червня 2011 року Справа № 2а-3960/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді

головуючого судді Прудник а С.В.,

при секретарі судового зас ідання Шматковій Д.О.,

за участю представників ст орін:

від позивача - провідний с пеціаліст відділу забезпече ння надходження

та організац ійної роботи по соціальному захисту інвалідів

ОСОБА_1 (д овіреність від 13.01.11 №03-02/30),

від відповідача - не прибу в,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом Луганського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Укртара 2006» про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій за невик онання у 2010 році нормативу роб очих місць у розмірі 4916,67 грн. та пені за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 37,0 0 грн., а всього 4953,67 грн.,

ВСТАНОВИВ:

13 травня 2011 року позива ч - Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів звернувся до Луг анського окружного адмініст ративного суду з адміністрат ивним позовом, в якому просив стягнути з Товариства з обме женою відповідальністю «Укр тара 2006» за невиконання у 2010 роц і нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції у розмірі 4916,67 грн. т а 37,00 грн. пені за порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій. В об ґрунтування позовних вимог п озивач послався на те, що згід но із ст.19 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно здійсню ють працевлаштування інвалі дів у рахунок нормативів роб очих місць виходячи з вимог с татті 18 Закону України «Про вн есення змін до деяких законо давчих актів України щодо пр офесійної і трудової реабілі тації інвалідів». В порушенн я вимог ст. 19 Закону України ві д 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» на підпр иємстві Товариства з обмежен ою відповідальністю «Укртар а 2006» у 2010 році замість 1 (одного) і нваліда не працювало жодного . Таким чином, відповідач до 16.04 .2011 року повинен був самостійн о сплатити адміністративно-г осподарські санкції у розмір і 4916,67 грн. за одне робоче місце, призначене для працевлаштув ання одного інваліда і не зай няте ним. Оскільки сума адмін істративно-господарських са нкцій у встановлений законом строк відповідачем не сплач ена, позивач просить стягнут и її з відповідача разом із на рахованою пенею в сумі 37,00 грн. за порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій, а всього 4953,67 грн.

У судовому засіданні представник позивача позовн і вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задоволь нити, надав суду пояснення, ан алогічні викладеним у позові .

Представник відповід ача в судове засідання не при був, про місце, дату та час роз гляду справи повідомлявся на лежним чином (аркуші справи 18, 19). Правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на під твердження своїх доводів не скористався, заяви про визна ння позовних вимог або про ро згляд справи за його відсутн ості суду не надавав. Так, 01 чер вня 2011 року на адресу Луганськ ого окружного адміністратив ного суду повернулось поштов е відправлення із судовою по вісткою, направлене на адрес у відповідача. Згідно довідк и форми ф. 20 причиною повернен ня зазначено «за зазначеною адресою не проживає» (аркуш с прави 18). Відповідно до частин и 11 статті 35 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у разі повернення поштовог о відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином.

Відповідно до частин и 6 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропози цію суду для підтвердження о бставин, на які вона посилаєт ься, суд вирішує справу на осн ові наявних в матеріалах спр ави доказів.

Вислухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню повніс тю з огляду на наступне.

Частиною 1 ст.2 Кодексу ад міністративного судочинств а України встановлено, що зав данням адміністративного су дочинства є захист прав, своб од та інтересів фізичних осі б, прав та інтересів юридични х осіб у сфері публічно-право вих відносин від порушень з б оку органів державної влади, органів місцевого самовряду вання, їхніх посадових і служ бових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень, шляхом справед ливого, неупередженого та св оєчасного розгляду адмініст ративних справ.

Статтею 19 Конституці ї України встановлено, що пра вовий порядок в Україні ґрун тується на засадах, відповід но до яких ніхто не може бути п римушений робити те, що не пер едбачено законодавством. Орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Статтею 43 Конституції У країни задекларовано право к ожного на працю, що включає мо жливість заробляти собі на ж иття працею, яку він вільно об ирає або на яку вільно погодж ується. Виконання та реаліза ція зазначеної конституційн ої норми забезпечується зако нами України, підзаконними а ктами та актами ненормативно го характеру, які встановлюю ть механізм реалізації права на працю.

Відповідно до частини восьмої статті 69 Господарськ ого Кодексу України підприєм ство з правом найму робочої с или забезпечує визначену від повідно до закону кількість робочих місць для працевлашт ування, зокрема інвалідів. Ві дповідальність підприємств а за невиконання даної вимог и встановлюється законом.

Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціальн ого захисту інвалідів, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 26 вере сня 2002 року № 1434 Фонд є урядовим органом державного управлін ня, який діє у складі Міністер ства праці та соціальної пол ітики і підпорядковується йо му.

Згідно з пунктом 9 зазна ченого Положення для реаліза ції покладених на Фонд соціа льного захисту інвалідів зав дань за погодженням з Мінпра ці утворюються територіальн і відділення Фонду в межах гр аничної чисельності його пра цівників.

Основним завданням Фонду соціального захисту ін валідів, відповідно до пункт у 3 цього Положення є, зокрема контроль за виконанням підпр иємствами, установами, орган ізаціями, у тому числі підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів, фізичними особами, які вик ористовують найману працю (д алі - роботодавці), нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів, установлено го статтею 19 Закону У відпові дності до покладених на Фонд завдань останній здійснює к онтроль за сплатою роботодав цями адміністративно-господ арських санкцій і пені (підпу нкт 3 пункту 4 зазначеного Поло ження).

Таким чином, Фонд та йо го відділення є органами дер жавної влади, які у правовідн осинах з роботодавцями, зокр ема у зв'язку із здійсненням к онтролю за перерахуванням ад міністративно-господарськи х санкцій, передбачених стат тею 20 Закону, реалізують владн і управлінські функції.

Право відділень Фонду на звернення до суду у відпов ідних відносинах визначено в законодавчому порядку (част ина 9 статті 20 Закону України в ід 21 березня 1991 року № 875-XII «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»).

З огляду на викладен е та відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України справи за п озовами суб'єктів владних по вноважень - відділень Фонду д о роботодавців про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені за кожне р обоче місце призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте ним, є адміністрати вними.

Спеціальним законом , який визначає основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами мо жливості для участі в економ ічній, політичній і соціальн ій сферах життя суспільства, створення необхідних умов, я кі дають можливість інваліда м вести повноцінний спосіб ж иття згідно з індивідуальним и здібностями і інтересами, є Закон України «Про основи со ціальної захищеності інвал ідів в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII.

Одним із аспектів соц іальної захищеності інвалід ів, відповідно до частини пер шої статті 17 Закону України ві д 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні», є право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, яка не заборонена законо м.

Частиною 3 ст.18 Закону У країни від 21 березня 1991 року № 875 -XII «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » встановлено, що підприємст ва, установи, організації, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, зобов' яза ні виділяти та створювати ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів, у тому числі сп еціальні робочі місця, створ ювати для них умови праці з ур ахуванням індивідуальних пр ограм реабілітації і забезпе чувати інші соціально-економ ічні гарантії, передбачені ч инним законодавством, надава ти державній службі зайнятос ті інформацію, необхідну для організації працевлаштуван ня інвалідів, і звітувати Фон ду соціального захисту інвал ідів про зайнятість та праце влаштування інвалідів у поря дку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частин и першої статті 19 Закону Украї ни від 21 березня 1991 року № 875-XII «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» для підприємств, установ, органі зацій, в тому числі підприємс тв,організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю (далі - роботодав ці), установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового с кладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Наразі поняття робо че місце інваліда, спеціальн е робоче місце інваліда визн ачено статтею 1 Закону Україн и "Про реабілітацію інваліді в в Україні", і розуміється як:

- робоче місце інва ліда - місце або виробнича ділянка постійного або тим часового знаходження особи у процесі трудової діяльнос ті на підприємствах, в устано вах і організаціях;

- спеціальне робоче місце інваліда - окреме роб оче місце або ділянка виробн ичої площі, яка потребує до даткових заходів з організ ації праці особи з урахув анням її індивідуальних фу нкціональних можливостей, об умовлених інвалідністю, шлях ом пристосування основного і додаткового устаткування, технічного обладнання тощо.

Наказом Міністерства праці та соціальної політик и України від 19.12.2005 року «Про за твердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнен ня» встановлено, що відповід но до Закону України "Про за йнятість населення" підприєм ства, установи й організаці ї, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господа рювання повинні за наявност і вакансій у повному обсяз і подавати інформацію про на явність вільних робочих місц ь (вакансій) центрам зайнятос ті за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків .

Однак, ТОВ «Укртара 20 06» протягом 2010 року не звітувал о до Луганського міського це нтру зайнятості за формою 3-ПН про наявність вільних посад для забезпечення працевлашт уваня інвалідів, про що свідч ить лист Луганського міськог о центру зайнятості Луганськ ої області №1/07-1437 від 14.04.2011 (аркуші справи 6-7).

Інструкцією щодо запо внення форми звітності №10-ПІ ( річна) "Звіт про зайнятість і п рацевлаштування інвалідів", затвердженою наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України 10.02.2007 №42 та заре єстрованою в Міністерстві юс тиції України 13 лютого 2007р. за № 117/13384 встановлено, що форма №10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів " (далі - звіт), що заповнюється з а рік, поширюється на всі підп риємства, установи і організ ації, у тому числі підприємст ва громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , у яких працює за основним міс цем роботи, від 8 і більше осіб (далі - роботодавці); роботода вці, які мають відокремлені п ідрозділи або належать до чи сла господарських об'єднань, створених з метою координац ії виробничої, наукової та ін шої діяльності для вирішення спільних економічних та соц іальних завдань відповідно д о статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні", запов нюють зведений звіт про зайн ятість і працевлаштування ін валідів; роботодавці, які маю ть відокремлені підрозділи, належать до числа роботодавц ів, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, чи гос подарських об'єднань, створе них з метою координації виро бничої, наукової та іншої дія льності для вирішення спільн их економічних та соціальних завдань відповідно до статт і 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні", разом зі звіт ом надають до відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів за місцем їх державної р еєстрації документи, визначе ні Порядком подання підприєм ствами, установами, організа ціями та фізичними особами, щ о використовують найману пра цю, звітів про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для о рганізації їх працевлаштува ння, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70, а також перелік підп риємств, що входять до їх скла ду, за формою згідно з додатко м.

У порушення вимог ді ючого законодавства у Товари стві з обмеженою відповідаль ністю «Укртара 2006» у 2010 році при середньообліковій кількост і штатних працівників обліко вого складу у 9-ть (дев' ять) ос іб, замість 1-го (одного) інвалі да не працювало жодного, що пі дтверджується звітом форми № 10-ПН про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2010 рік (аркуш справи 9).

Відповідно до ч.1 ст. 20 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації.

Частиною 1 ст.20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів Ук раїні» від 21.03.1991 р. №875-Х11 встановл ено, що для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі п ідприємств, організацій гром адських організацій інвалід ів, фізичних осіб, на яких прац ює від 8 до 15 осіб, розмір адміні стративно-господарських сан кцій за робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом , визначається в розмірі поло вини середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, в установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, у ф ізичної особи, яка використо вує найману працю.

Частина 4 ст. 20 зазнач еного Закону передбачає, що а дміністративно-господарськ і санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого ч.1 ст.19 цього Закону.

Згідно із ч.5 ст.20 вказ аного Закону, у разі несплати адміністративно-господарсь кої санкції або пені чи немож ливості їх сплати за рішення м господарського суду із стя гнення в примусовому порядку може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом.

Розрахунком суми по зовної заяви, проведеного на підставі звіту форми 10-ПІ за 201 0 рік, наданого Товариством з о бмеженою відповідальністю « Укртара 2006» до Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів в становлено, що сума адмініст ративно-господарських санкц ій за нестворені відповідаче м робочі місця складає 4916,67 грн . (аркуш справи 8).

Оскільки відповідач порушив терміни сплати адмін істративно-господарської са нкції, то це є підставою для ст ягнення пені.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів Україні» від 21.03.1991р. №875-Х 11 порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Розмір нарахован ої пені за порушення відпові дачем строків сплати адмініс тративно-господарської санк ції становить 37,00 грн.

З приписів ст.ст.71, 86 К АС України вбачається, що кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , суд оцінює докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні.

На підставі виклад еного, суд вважає позовні вим оги Луганського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Укртара 2006» про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій за невиконання у 2010 році нормативу робочих мі сць у розмірі 4916,67 грн. та пені за порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій у розмірі 37,00 грн. об ґрунтованими та такими, що пі длягають задоволенню в повно му обсязі.

Враховуючи вимоги ча стини 4 статті 94 КАС України, а т акож те, що позивач відповідн о до пункту 34 частини 1 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів У країни від 21 січня 1993 року № 7-93 “П ро державне мито” від сплати державного мита (судового зб ору) звільнений, питання про р озподіл судових витрат у цій справі не вирішується.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судово му засіданні 07 червня 2011 року п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Скл адення постанови у повному о бсязі відкладено до 14 червня 2 011 року, про що згідно вимог час тини 2 статті 167 КАС України пов ідомлено після проголошення вступної та резолютивної ча стин постанови у судовому за сіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 1 1, 17, 18, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луга нського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з об меженою відповідальністю «У кртара 2006» про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій за невиконання у 2010 роц і нормативу робочих місць у р озмірі 4916,67 грн. та пені за поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій у розмірі 37,00 грн., а всього 49 53,67 грн. - задовольнити в повном у обсязі.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Укртара 2006" (місцезнаходжен ня: 91047 м.Луганськ, вул.Фабрічна я,1; код 34280040; МФО 304706, р/р 2600502489) на к ористь Луганського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів (місцез находження: 91055 м.Луганськ, вул. Володарського,буд.59; одержува ч: ВДК Ленінський район м.Луга нськ, р/р 31218230700006 в ГУДКУ у Лугансь кій області, МФО 804013, код 24046582, код платежу 50070000) адміністративно- господарські санкції за неви конання 4% нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у 2010 році в сумі 4916 грн. 67 коп. (чотири тисячі дев'ятсот ш істнадцять гривень 67 коп.) та п еню за порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій в розмірі 37 гр н. 00 коп. (тридцять сім гривень 0 0 коп.), а всього 4953 грн.67 коп. (чоти ри тисячі дев'ятсот п'ятдесят три гривні 67 коп.).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга по дається до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та по рядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Украї ни, було повідомлено про можл ивість отримання копії поста нови суду безпосередньо в су ді, то десятиденний строк на а пеляційне оскарження постан ови суду обчислюється з наст упного дня після закінчення п'ятиденного строку з момент у отримання суб'єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статте ю 186 КАС України, якщо таку скар гу не було подано.

У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.

Відповідно до части ни 3 статті 160 КАС України поста нова складена у повному обся зі та підписана 14 червня 2011 рок у.

Суддя С.В. Прудник

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2011
Оприлюднено20.06.2011
Номер документу16203551
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3960/11/1270

Постанова від 07.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Прудник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні