Постанова
від 08.06.2011 по справі 2а-4214/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 червня 2011 року Справа № 2а-4214/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді

головуючого судді Прудник а С.В.,

при секретарі судового зас ідання Шматковій Д.О.,

за участю прокурора: Грека М.В. (посвідчення №1068 від 08.10.2010),

та представників сторін:

від позивача - не при був,

від відповідача - не при був,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Прокурора м.Ли сичанська Луганської област і в інтересах держави в особі Лисичанського міського цент ру зайнятості Луганської обл асті до Лисичанського управл іння магістральних нафтопро дуктопроводів про стягнення заборгованості по сплаті ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття в сумі 3182,70 грн.,

ВСТАНОВИВ:

24 травня 2011 року прокуро р м.Лисичанська Луганської о бласті звернувся до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду з позовом в інтерес ах держави в особі Лисичансь кого міського центру зайнято сті Луганської області до Ли сичанського міського центру зайнятості Луганської облас ті до Лисичанського управлін ня магістральних нафтопроду ктопроводів про стягнення з аборгованості по страховим в нескам в сумі 3182,70 грн.

В обґрунтування позо вних вимог прокурор зазначив таке.

Лисичанське управлін ня магістральних нафтопроду ктопроводів є юридичною особ ою, зареєстровано в якості пл атника страхових внесків до Фонду загальнообов' язково го державного соціального ст рахування на випадок безробі ття у Лисичанському міському центрі зайнятості з 06.04.1998 року. Станом на 01.01.2011 відповідно до н аданої останнім розрахунков ої відомості про нарахування і перерахування страхових в несків до Фонду загальнообов ' язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття за 2010 рі к заборгованість зі сплати с трахових внесків до Фонду ст ановить 3182,70 грн., у тому числі: н едоїмка - 3041,23 грн. та пеня - 141,4 7 грн. Заборгованість виникла за період з 01.10.2004 по 30.09.2010 та підтв ерджується актом планової пе ревірки роботодавця - Лисича нського управління магістра льних нафтопродуктопроводі в від 20.12.2010 №200. Так, 24.01.2011 відповідно до Інструкції про порядок об числення і сплати внесків до Фонду загальнообов' язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття, затвердженої на казом Мінпраці та соціальної політики України від 18.12.2000 №339, н а адресу Лисичанського управ ління магістральних нафтопр одуктопроводів було направл ено рішення від 24.01.2011 про сплату протягом 10-ти днів існуючого боргу зі сплати страхових вн есків від дня його отримання . Вказане рішення було отрима но відповідачем 28.01.2011, однак заб оргованість залишається пов ністю не сплаченою. Наявніст ь заборгованості в сумі 3182,70 гр н. також підтверджується акт ом звірки, складеним 19.04.2011 між Л исичанським управління магі стральних нафтопродуктопро водів та Лисичанським міськи м центром зайнятості Лугансь кої області. На підставі вище викладеного, прокурор просив стягнути з відповідача - Лиси чанського управління магіст ральних нафтопродуктопрово дів на користь Лисичанського міського центру зайнятості Луганської області заборгов аність по страховим внескам на загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття в сумі 3182,70 грн., у тому числі: недоїмка - 3041,23 грн. та пеня - 141,47 грн.

Прокурор у судовому з асіданні позовні вимоги підт римав, наполягав на їх задово ленні, дав суду пояснення ана логічні викладеному у позові .

Представник позив ача у судове засідання не при був, заявою №8/08-1088 від 06.06.2011, надісл аною факсом на адресу суду 07.06.2 011 за вх.№20888, позовні вимоги підт римав у повному обсязі та про сив розглянути справу за від сутності представника Лисич анського міського центру зай нятості Луганської області ( аркуш справи 25).

Представник відпов ідача в судове засідання не п рибув, у відзиві на позовну за яву, надісланому факсом на ад ресу суду 07.06.2011 за вх.№20917, позовні вимоги визнав у повному обся зі та просив розглянути спра ву без участі представника Л исичанського управління маг істральних нафтопродуктопр оводів (аркуш справи 26).

Суд, заслухавши думку прокурора, розглянувши мате ріали справи, дослідивши зіб рані по справі докази в їх сук упності, дійшов висновку про задоволення адміністративн ого позову з наступних підст ав та мотивів.

Судом встановлені та кі факти і відповідні їм прав овідносини.

Частиною 1 статті 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України встановлено, що завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень, шляхом сп раведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адм іністративних справ.

Згідно зі ст. 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених цією Кон ституцією межах та відповідн о до законів України.

Статтею 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Статтею 46 Конституції У країни встановлено, що грома дяни мають право на соціальн ий захист, що включає право на забезпечення їх у разі повно ї, часткової або тимчасової в трати працездатності, втрати годувальника, безробіття з н езалежних від них обставин, а також у старості та в інших ви падках, передбачених законом .

Згідно зі ст.19 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня» Державна служба зайнятос ті має право стягувати з підп риємств, установ і організац ій, незалежно від форм власно сті, суми прихованих або зани жених обов' язкових зборів т а недоїмок до державного фон ду сприяння зайнятості насел ення.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI “Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування”, яким зап роваджено єдиний внесок на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування як ко нсолідований страховий внес ок, збір якого здійснюється д о системи загальнообов'язков ого державного соціального с трахування в обов'язковому п орядку та на регулярній осно ві з метою забезпечення захи сту у випадках, передбачених законодавством, прав застра хованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхови х виплат (послуг) за діючими ви дами загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування, та визначені правові та організаційні засади заб езпечення збору та обліку єд иного внеску на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здій снює його збір та ведення обл іку.

Згідно з пунктом 7 розд ілу VIII “Прикінцеві та перехід ні положення”Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI “Про збі р та облік єдиного внеску на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування”суми внесків, нарахованих на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття, загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими похо ванням, загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинил и втрату працездатності, стр ок сплати яких не настав на 1 с ічня 2011 року, та суми нарахован ого збору на обов'язкове держ авне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати як их не настав на 1 січня 2011 року, н е сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в пор ядку, що діяв до 1 січня 2011 року. С тягнення заборгованості із с плати страхових внесків за д іючими видами загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування та сум штраф них санкцій, нарахованих та/а бо не сплачених у період до 1 с ічня 2011 року, в тому числі страх ових внесків, строк сплати як их на 1 січня 2011 року не настав, з дійснюється фондами загальн ообов'язкового державного со ціального страхування відпо відно до законодавства, що ді яло на момент виникнення так ої заборгованості або застос ування штрафних санкцій. Пог ашення заборгованості з вико ристанням коштів, що надходя ть у рахунок сплати єдиного в неску, забороняється.

Спеціальним законом, який визначає правові, фінан сові та організаційні засади загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання на випадок безробіття є Закон України «Про загально обовязкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття» від 02 березня 2000 року №1533-III.

Відповідно до ст.8 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття» від 02 березня 2000 року №1533-III Ф онд загальнообов' язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття створюється для уп равління на випадок безробіт тя, провадження збору на акум уляції страхових внесків, ко нтролю за використанням кошт ів, виплати забезпечення та н адання соціальних послуг, зд ійснення інших функцій згідн о із цим Законом і статутом Фо нду. Функції виконавчої дире кції Фонду покладаються на о ргани державної служби зайня тості (ст. 12 Закону).

Згідно ст.34 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття » від 02 березня 2000 року №1533-III Фонд має право застосовувати фін ансові санкції, передбачені законом, у разі порушення пор ядку сплати страхувальникам и страхових внесків, стягува ти з посадових осіб та страху вальників передбачені закон ом штрафи та застосовувати і нші фінансові санкції за нед отримання цього Закону. Фонд зобов' язаний забезпечуват и збір страхових внесків, кон тролювати правильність нара хування, своєчасність сплати страхових внесків, а також ви трат за страхуванням на випа док безробіття.

В судовому засіданні встановлено, підтверджуєтьс я матеріалами справи, що Лиси чанське управління магістра льних нафтопродуктопроводі в 23.02.1993 зареєстровано в якості ю ридичної особи виконавчим ко мітетом Лисичанської місько ї ради Лугансьеої області за реєстраційним номером №1 381 120 0 000 000623 (аркуш справи 6), перебуває н а обліку в Лисичанському міс ькому центрі зайнятості Луга нської області в якості плат ника страхових внесків до Фо нду загальнообов' язкового державного страхування Укра їни на випадок безробіття з 06. 04.1998 року.

20 грудня 2010 року спеціа лістами Лисичанського міськ ого центру зайнятості Луганс ької області було проведено планову перевірку Лисичансь кого управління магістральн их нафтопродуктопроводів за період з 01.10.2004 по 30.09.2010, якою встан овлено наявність у відповіда ча простроченої заборговано сті в сумі 3182,70 грн., вказане було зафіксовано актом перевірки №200 від 20.12.2010 (аркуші справи 8-9).

Так, 24.01.2011 адресу Лисича нського управління магістра льних нафтопродуктопроводі в Лисичанським міським центр ом зайнятості було направлен о рішення від 24.01.2011 про сплату п ротягом 10-ти днів від дня отри мання рішення простроченої з аборгованості зі сплати стра хових внесків (аркуш справи 13) , вказане рішення було отрима но відповідачем 28.01.2011 (аркуш сп рави 14), однак заборгованість залишається не сплаченою.

Наявність заборгова ності у відповідача також пі дтверджується актом звірки, складеним 19.04.2011 між Лисичанськ им управління магістральних нафтопродуктопроводів та Ли сичанським міським центром з айнятості Луганської област і (аркуш справи 16).

Згідно із п.2 ст.35 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття» від 02.03.2000р. №1533-111, роботод авець зобов' язаний своєчас но та в повному розмірі сплач увати страхові внески до Фон ду загальнообов' язкового державного соціального стра хування на випадок безробітт я.

Розмір страхових внес ків на загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття, що підлягають сплаті до Фонду з агальнообов' язкового держ авного соціального страхува ння України, встановлений ч.2 с т.1 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загаль нообов' язкового державног о соціального страхування» № 2213 -111 від 11.01.2001 року.

Відповідно до ч.1 ст. 38 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття» (далі-Закон) від 02.03. 2000 р. №1533-111, роботодавець несе в ідповідальність за несвоєч асність сплати та неповну сп лату страхових внесків.

Наказом Міністерств а праці та соціальної політи ки України №339 від 18.12.2000 року «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя та обліку їх надходження д о Фонду загальнообов' язков ого державного соціального с трахування України на випадо к безробіття», зареєстровано го в міністерстві юстиції 16.01.20 01 р. за №30/5221, затверджено порядо к обліку платників страхових внесків, обчислення і сплати роботодавцями та застрахова ними особами внесків на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття, обліку їх над ходження до Фонду загальнооб ов' язкового державного соц іального страхування Україн и на випадок безробіття та ко нтролю за сплатою страхових внесків. При цьому Розділом 9 п родубльовано вказані положе ння Закону стосовно відповід альності платників страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя.

Пунктом 1 ч.1 ст.38 Закону визначено, що у разі несвоєча сної сплати страхових внескі в страхувальниками або непов ної їх сплати страхувальники сплачують суму донараховани х контролюючим органом стра хових внесків (недоїмки), штра фу та пені.

Згідно з п. 2 ч.1. ст.38 Закон у штраф накладається у розмі рі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Зако ну нараховуються страхові вн ески, а в разі повторного пору шення - у трикратному розмірі зазначеної суми.

Пунктом 3 ч.1 ст.38 Закону передбачено, що пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національ ного банку України, що ді яла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.

Згідно із ч.2 ст.38 Закону не сплачені в строк страхо ві внески, пеня і штраф стяг уються в доход Фонду зі страх увальника у безспірному поря дку.

Частиною 1, 3 статті 136 К одексу адміністративного су дочинства України позивач мо же відмовитися від адміністр ативного позову, а відповіда ч - визнати адміністративн ий позов протягом всього час у судового розгляду, зробивш и усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресова ній суду письмовій заяві, ця з аява приєднується до справи.

Судове рішення у зв' я зку з відмовою від адміністр ативного позову, визнанням а дміністративного позову чи п римиренням сторін ухвалюєть ся за правилами, встановлени ми статтями 112, 113 цього Кодексу .

Відповідно до частин 1, 3 статті 112 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и позивач може відмовитися в ід адміністративного позову повністю або частково, а відп овідач - визнати адміністрат ивний позов повністю або час тково. Відмова від адміністр ативного позову чи визнання адміністративного позову пі д час підготовчого проваджен ня мають бути викладені в адр есованій суду письмовій заяв і, яка приєднується до справи .

У разі часткового виз нання адміністративного поз ову відповідачем і прийняття його судом може бути прийнят а постанова суду про задовол ення визнаних відповідачем п озовних вимог відповідно до статті 164 цього Кодексу. У разі повного визнання відповідач ем адміністративного позову і прийняття його судом прийм ається постанова суду про за доволення адміністративног о позову.

Згідно частини 4 стат ті 112 Кодексу адміністративно го судочинства України суд н е приймає відмови від адміні стративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністр ативної справи, якщо ці дії по зивача або відповідача супер ечать закону чи порушують чи ї-небудь права, свободи або ін тереси.

Підстав для неприйня ття визнання вимог подання в ідповідачем суд не вбачає.

На час розгляду справ и даних про добровільну спла ту відповідачем прострочено ї заборгованості по сплаті с трахових внесків на загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття в сумі 3182,70 грн.

Таким чином, виходяч и з меж заявлених позовних ви мог, системного аналізу поло жень чинного законодавства У країни, матеріалів справи та з урахуванням визнання у пов ному обсязі адміністративно го позову відповідачем (арку ш справи 26), суд дійшов висновк у про задоволення позовних в имог Прокурора м.Лисичанська Луганської області в інтере сах держави в особі Лисичанс ького міського центру зайнят ості Луганської області до Л исичанського управління маг істральних нафтопродуктопр оводів про стягнення заборг ованості по сплаті страхових внесків на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я в сумі 3182,70 грн.

Питання по судових ви тратах не вирішується, оскіл ьки прокурор звільнений від їх сплати у встановленому по рядку, а ст. 94 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни не передбачено їх стягнен ня у даних випадках.

На підставі ч. 3 ст. 160 Коде ксу адміністративного судоч инства України у судовому за сіданні 08 червня 2011 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови. Складенн я постанови в повному обсязі відкладено на 14 червня 2011 року , про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 КА С України повідомлено після проголошення вступної та рез олютивної частин постанови у судовому засіданні.

На підставі викладено го, керуючись ст.35, ст.38 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя» від 02.03.2000 р. №1533-111, Розділом 9 На казу Міністерства праці та с оціальної політики України № 339 від 18.12.2000 року «Про затверджен ня Інструкції про порядок об числення і сплати внесків на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття та облік у їх надходження до Фонду заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття», зареєстрованого в міні стерстві юстиції 16.01.2001 р. за №30/5221, ст. ст. 2, 17, 87, 94, 158-163, 181 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Прокурора м.Лисичанська Л уганської області в інтереса х держави в особі Лисичанськ ого міського центру зайнятос ті Луганської області до Лис ичанського управління магіс тральних нафтопродуктопров одів про стягнення заборгов аності по сплаті страхових в несків на загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття в сумі 3182,70 грн. - задовольнити п овністю.

Стягнути з Лисичансь кого управління магістральн их нафтопродуктопроводів (ко д ЄДРПОУ 05509369, місцезнаходженн я: 93117 Луганська область, м.Лиси чанськ; р/р 2600830140007 у Лисичанськом у відділенні Промінвестбанк у, МФО 304416) на користь Лисичансь кого міського центру зайнято сті Луганської області (код Є ДРПОУ 13391634, місцезнаходження: 931 13 Луганська область, м.Лисичан ськ, пр.Леніна,177; р/р 37177971900051 в ГУДКУ в Луганській області, МФО 804013) з аборгованість по сплаті стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття в сумі 3182 грн. 70 коп. (три ти сячі сто вісімдесят дві грив ні 70 копійок) (у тому числі: недо їмка - 3041,23 грн., пеня - 141,47 грн.).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга по дається до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та по рядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Украї ни, було повідомлено про можл ивість отримання копії поста нови суду безпосередньо в су ді, то десятиденний строк на а пеляційне оскарження постан ови суду обчислюється з наст упного дня після закінчення п'ятиденного строку з момент у отримання суб'єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статте ю 186 КАС України, якщо таку скар гу не було подано.

У разі подання апеля ційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Відповідно до части ни 3 статті 160 КАС України поста нова складена у повному обся зі 14 червня 2011 року.

Суддя С.В. Прудник

Дата ухвалення рішення08.06.2011
Оприлюднено20.06.2011
Номер документу16203552
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4214/11/1270

Постанова від 08.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Прудник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні