Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 червня 2011 року Справа № 2а-3967/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого - судді Сверг ун І.О.,
при секретарі - Чукіній А.Ю .,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом пр окурора Новопсковського рай ону Луганської області в інт ересах держави в особі Новоп сковського відділення Старо більської міжрайонної держа вної податкової інспекції Лу ганської області до Селянськ ого (фермерського) господарс тва «ОСОБА_1» про стягненн я податкової заборгованості з земельного податку з юриди чних осіб в розмірі 2246,40 грн.,
ВСТАНОВИВ:
13 травня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов прокурора Новоп сковського району Лугансько ї області в інтересах держав и в особі Новопсковського ві дділення Старобільської між районної державної податков ої інспекції Луганської обла сті до Селянського (фермерсь кого) господарства «ОСОБА_1 » про стягнення податкової заборгованості з земельного податку з юридичних осіб в ро змірі 2246,40 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що СФГ «ОСОБА_1» є юридичною осо бою, знаходиться на податков ому обліку в Новопсковському відділенні Старобільської М ДПІ Луганської області, як пл атника податків, зборів та об ов'язкових платежів. За періо д з 07.10.2009 по 20.04.2011 СФГ «ОСОБА_1» д опустило податкову заборгов аність у сумі 2246,40 грн., із них ос новний борг - 1604,03 грн., штрафні санкції 432,12 грн., пеня - 210,25 грн.
У судовому засіданні проку рор підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав поясн ення, аналогічні викладеним у позові.
У судовому засіданні предс тавник позивача також підтри мав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, анал огічні позовним вимогам та п росив стягнути з відповідача податкову заборгованість з земельного податку з юридичн их осіб в розмірі 2246,40 грн.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату, час та місце розгляду справи був повідомлений нал ежним чином, причини неприбу ття суду не повідомив, запере чень проти позову не надав.
Вислухавши пояснення прок урора та представника позива ча, дослідивши матеріали спр ави, суд приходить до такого.
Статтею 2 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні» на органи державн ої податкової служби покладе но обов' язки щодо здійсненн я контролю за додержанням по даткового законодавства.
Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень (п. 7 ч. 1 ст. З Кодексу адміністра тивного судочинства України ).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З Код ексу адміністративного судо чинства України справа адмін істративної юрисдикції - пуб лічно-правовий спір, у якому х оча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місц евого самоврядування, їхня п осадова чи службова особа аб о інший суб' єкт, який здійсн ює владні управлінські функц ії на основі законодавства.
З урахуванням викладеного , зазначена справа відносять ся до юрисдикції адміністрат ивних судів, оскільки учасни ком спору є суб' єкт владних повноважень (орган державно ї податкової служби, наділен ий публічно-владними повнова женнями).
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов' язки, компетенцію контро люючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» та Закон У країни «Про систему оподатку вання» втратили чинність.
У зв' язку з тим, що правові дносини щодо наслідків неспл ати податку виникли до набра ння чинності Податковим Коде ксом України та продовжуютьс я після 01.01.2011, в даному випадку с лід застосовувати норми Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», Закону України «Про сист ему оподаткування», які були чинні на момент виникнення д аних правовідносин, та Подат кового кодексу України, що на брав чинності з 01.01.2011.
Згідно преамбули Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21.12.2000 року № 2181 (далі - ЗУ № 2181) цей З акон є спеціальним законом з питань оподаткування, який у становлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фі зичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фонд ами з податків і зборів (обов' язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення.
Відповідно до п.1.12 ст.1 ЗУ № 2181 к онтролюючий орган - державни й орган, який у межах своєї ком петенції, визначеної законод авством, здійснює контроль з а своєчасністю, достовірніст ю, повнотою нарахування пода тків і зборів (обов' язкових платежів) та погашенням пода ткових зобов' язань чи подат кового боргу. Вичерпний пере лік контролюючих органів виз начається статтею 2 цього Зак ону.
Підпункт 2.1.4 пункту 2.1. ст. 2 ЗУ № 2181 визначає, що податкові орга ни є контролюючим органом ст осовно податків і зборів (обо в' язкових платежів), які спр авляються до бюджетів та дер жавних цільових фондів, крім зазначених у підпунктах 2.1.1-2.1.3 цього пункту.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.1990 № 509 - Х ІІ в редакції, яка діяла до 01.01.201 1, органи державної податково ї служби наділені функціями з контролю за додержанням за конодавства про податки та п равильністю їх обчислення і сплати до бюджету.
Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про плату за землю» № 25 35 від 03.07.92 (далі ЗУ № 2535) використан ня землі в Україні є платним. П лата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визнач ається залежно від грошової оцінки земель. Розміри подат ку за земельні ділянки, грошо ву оцінку яких не встановлен о, визначаються до її встанов лення в порядку, визначеному цим Законом.
Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання» платників податків і з борів зобов' язані сплачува ти відповідну суму податків та зборів у встановленому за коном строки.
Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закон 2181 пода ткове зобов' язання, самості йно визначене платником пода тків у податковій декларації , вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації. Якщо у майбутніх по даткових періодах (з урахува нням строків давності, визна чених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показника х раніше поданої податкової декларації, такий платник по датків має право надати уточ нюючий розрахунок.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 За кону 2181 платник податків зобо в' язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов' я зання, зазначену у поданій ни м податковій декларації, про тягом десяти календарних дні в, наступних за останнім днем відповідного граничного стр оку, передбаченого підпункто м 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зак ону для подання податкової д екларації.
Згідно з п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону 2181 узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.
Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про плату за землю», по даткове зобов' язання по зем ельному податку, а також по ор ендній платі за землі держав ної та комунальної власності , визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.
Відповідно до ст. 269 Податков ого кодексу України платника ми податку (плата за землю) є в ласники земельних ділянок, з емельних часток (паїв), землек ористувачі.
Відповідно до п.14.1.175 ст.14 Подат кового кодексу України, пода тковий борг - це сума грошов ого зобов' язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов' язання.
Відповідно до п.54.1 ст.54 П одаткового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, п латник податків самостійно о бчислює суму податкового та/ або грошового зобов' язання та/або пені, яку зазначає у по датковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Судом установлено, що Селян ське (фермерське) господарст во «ОСОБА_1» зареєстрован о Новопсковською районною де ржавною адміністрацією Луга нської області 12.07.1993 про що в ЄД Р зроблено запис за № 13701200000000321 (а.с . 7).
31 січня 2008 року відповідач по дав до Новопсковського відді лення Старобільської МДПІ по датковий розрахунок земельн ого податку на 2008 рік, яким само стійно визначив суму податко вого зобов' язання на поточн ий рік у сумі 425,86 грн. (а.с.17).
02 лютого 2009 року відповідач п одав до Новопсковського відд ілення Старобільської МДПІ п одатковий розрахунок земель ного податку на 2009 рік, яким сам остійно визначив суму податк ового зобов' язання на поточ ний рік у сумі 490,64 грн. (а.с. 18).
01 лютого 2010 року відповідач п одав до Новопсковського відд ілення Старобільської МДПІ п одатковий розрахунок земель ного податку на 2010 рік, яким сам остійно визначив суму податк ового зобов' язання на поточ ний рік у сумі 519,54 грн. (а.с. 19).
31 січня 2011 року відповідач по дав до Новопсковського відді лення Старобільської МДПІ по датковий розрахунок земельн ого податку на 2011 рік, яким само стійно визначив суму податко вого зобов' язання на поточн ий рік у сумі 519,54 грн., по строкам сплати на 20.01.2011 - 45,30; на 20.02.2011 - 45,30 грн.; 20 .03.2011 -45,30 грн.; 20.04.2011 - 45,30 грн.. (а.с.20).
Згідно з довідкою про забор гованість відповідача перед бюджетом станом на 20.04.2011 склада є 2246,40 грн., яка складається з осн овного боргу - 1604,03 грн., штрафн ої санкції 432,12 грн. та пені, нара хованої за несвоєчасну сплат у податкового зобов' язання у сумі 210,25 грн. (а.с. 15).
Позивачем на адресу відпов ідача згідно з Законом Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» було надіслано першу податкову в имогу від 11.12.2001 № 1/125, яку було отри мано відповідачем 17.12.2001 (а.с. 11). Др угу податкову вимогу № 2/29 від 05 .02.2002 було отримано відповідаче м 19.02.2002 (а.с. 12).
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Подат кового кодексу України джере лами погашення податкового б оргу платника податків є буд ь-яке майно такого платника п одатків з урахуванням обмеже нь, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 ПК України о рган державної податкової сл ужби здійснює за платника по датків і на користь держави з аходи щодо погашення податко вого боргу такого платника п одатків шляхом стягнення кош тів, які перебувають у його вл асності, а в разі їх недостатн ості - шляхом продажу майна та кого платника податків, яке п еребуває у податковій застав і.
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 ПК Укр аїни стягнення коштів та про даж майна платника податків провадяться не раніше ніж че рез 60 календарних днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги.
Згідно з п. 95.3 ст. 95 ПК України с тягнення коштів з рахунків п латника податків у банках, об слуговуючих такого платника податків, здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби, у ро змірі суми податкового боргу або його частини.
Матеріалами справи підтве рджено наявність податковог о боргу, суд вважає позовні ви моги податкового органу зако нними та обґрунтованими.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги проку рора Новопсковського району Луганської області в інтере сах держави в особі Новопско вського відділення Старобіл ьської міжрайонної державно ї податкової інспекції Луган ської області до Селянського (фермерського) господарства «ОСОБА_1»про стягнення по даткової заборгованості з зе мельного податку з юридичних осіб в розмірі 2246,40 грн. задовол ьнити.
Стягнути з Селянського (фер мерського) господарства «О СОБА_1»(92346, Луганська обл. Нов опсковський район, с. Макарте тино, вул. Димитрова 48, і/к 20167038) на користь місцевого бюджету (р /р 33213811700235, одержувач УДК у Новопс ковському районі, код 24046685, банк одержувача - ГУДКУ у Луганськ ій області, МФО 804013) податковий борг зі сплати земельного по датку з юридичних осіб у розм ірі 2246,40 грн. (дві тисячі двісті с орок шість грн. 40 коп.).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову в повному обсязі складено 15 червня 2011 року.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2011 |
Оприлюднено | 20.06.2011 |
Номер документу | 16203583 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні