Постанова
від 14.06.2011 по справі 2а-3004/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 червня 2011 року Справа № 2а-3004/11/1270

Суддя Луганського ок ружного адміністративного с уду Чернявська Т.І., розглянув ши у м. Луганську у порядку ско роченого провадження адміні стративну справу за позовом Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Луганську до товариства з о бмеженою відповідальністю « Вуглезбагачення» про стягне ння коштів за податковим бор гом з податку на додану варті сть у розмірі 153101,32 грн.,

ВСТАНОВИВ:

06 квітня 2011 року на адр есу Луганського окружного ад міністративного суду надійш ов адміністративний позов Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м . Луганську до товариства з об меженою відповідальністю «В углезбагачення» про стягнен ня коштів за податковим борг ом з податку на додану вартіс ть у розмірі 153101,32 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив таке.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Вуглезбагач ення» знаходиться на обліку в Ленінській міжрайонній дер жавній податковій інспекції у м. Луганську як платник пода тків.

Враховуючи, що товариством з обмеженою відповідальніст ю «Вуглезбагачення» самості йно не сплачена до бюджету уз годжена сума податкового бор гу з податку на додану вартіс ть у розмірі 153101,32 грн. позивач п росить стягнути кошти за под атковим боргом у судовому по рядку, оскільки відповідно д о пункту 95.3 статті 95 Податковог о кодексу України стягнення коштів з рахунків платника п одатків у банках, обслуговую чих такого платника податків , здійснюється за рішенням су ду, яке направляється до вико нання органам державної пода ткової служби, у розмірі суми податкового боргу або його ч астини.

30 травня 2011 року за закінченн ям терміну зберігання, згідн о довідки форми ф. 20 на адресу Л уганського окружного адміні стративного суду повернулос ь поштове відправлення із су довою повісткою, направлене на адресу відповідача (арк. сп рави 43-44). Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністра тивного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.

У встановлений судом строк відповідачем не подано ані з аперечень проти позову, ані з аяви про визнання позовних в имог.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню повністю з та ких підстав.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Вуглезбагач ення» як платник податків зн аходиться на обліку в Ленінс ькій міжрайонній державній п одатковій інспекції у м. Луганську з 21 лютого 2001 ро ку, що підтверджується висно вком від 14 березня 2011 року № 10585/24-50 5 (арк. справи 9).

Відповідно до вимог Закону України від 03 квітня 1997 року № 16 8/97-ВР «Про податок на додану ва ртість» (який був чинним до 01 с ічня 2011 року) товариство з обме женою відповідальністю «Вуг лезбагачення» зареєстрован е платником податку на додан у вартість.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначення вич ерпного переліку податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства регулює Подат ковий кодекс України.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу Україн и:

- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- податкове повідомлення-рі шення - письмове повідомленн я контролюючого органу (ріше ння) про обов'язок платника по датків сплатити суму грошово го зобов'язання, визначену ко нтролюючим органом у випадка х, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими акт ами, контроль за виконанням я ких покладено на контролюючі органи, або внести відповідн і зміни до податкової звітно сті) (підпункт 14.1.157 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із статтею 16 Податко вого кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку обл ік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обч ислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 с татті 16); подавати до контролю ючих органів у порядку, встан овленому податковим та митни м законодавством, декларації , звітність та інші документи , пов'язані з обчисленням і спл атою податків та зборів (підп ункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпун кт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України орга ни державної податкової служ би мають право визначати у ви значених цим Кодексом випадк ах суми податкових та грошов их зобов'язань платників под атків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); за стосовувати до платників под атків фінансові (штрафні) сан кції, стягувати до бюджетів т а державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та /або податкового боргу у випа дках, порядку та розмірі, вста новлених цим Кодексом, стягу вати суми простроченої забор гованості суб'єкта господарю вання перед державою (Автоно мною Республікою Крим чи тер иторіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залучен им державою (Автономною Респ ублікою Крим чи територіальн ою громадою міста) або під дер жавну (місцеву) гарантію, а так ож за кредитом з бюджету в пор ядку, визначеному цим Кодекс ом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); зверт атися до суду щодо стягнення коштів платника податків, як ий має податковий борг, з раху нків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму пода ткового боргу або його части ни (підпункт 20.1.18 пункту 20.1).

У відповідності з пунктом 54 .3 статті 54 Податкового кодекс у України контролюючий орган зобов'язаний самостійно виз начити суму грошових зобов'я зань, зменшення (збільшення) с уми бюджетного відшкодуванн я та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткува ння податком на прибуток або від'ємного значення суми под атку на додану вартість плат ника податків, передбачених цим Кодексом або іншим закон одавством, якщо:

- платник податків н е подає в установлені строки податкову (митну) декларацію (підпункт 54.3.1 пункту 54.3);

- дані перевірок резу льтатів діяльності платника податків свідчать про заниж ення або завищення суми його податкових зобов'язань, заяв лених у податкових (митних) де клараціях, уточнюючих розрах унках (підпункт 54.3.2 пункту 54.3);

- згідно з податковим та іншим законодавством осо бою, відповідальною за нарах ування сум податкових зобов' язань з окремого податку або збору, застосування штрафни х (фінансових) санкцій та пені , у тому числі за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності, є контролюючий ор ган (підпункт 54.3.3 пункту 54.3);

- рішенням суду, що на брало законної сили, особу ви знано винною в ухиленні від с плати податків (підпункт 54.3.4 пу нкту 54.3);

- дані перевірок щодо утримання податків у джерел а виплати, в тому числі податк ового агента, свідчать про по рушення правил нарахування, утримання та сплати до відпо відних бюджетів податків і з борів, передбачених цим Коде ксом, у тому числі податку на д оходи фізичних осіб таким по датковим агентом (підпункт 54.3 .5 пункту 54.3);

- результати митного контролю, отримані після зак інчення процедури митного оф ормлення та випуску товарів, свідчать про заниження або з авищення податкових зобов'яз ань, визначених платником по датків у митних деклараціях (підпункт 54.3.6 пункту 54.3).

Пунктом 57.3 статті 57 По даткового кодексу України пе редбачено, що у разі визначен ня грошового зобов'язання ко нтролюючим органом за підста вами, зазначеними у підпункт ах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зо бов'язаний сплатити нарахова ну суму грошового зобов'язан ня протягом 10 календарних дні в, що настають за днем отриман ня податкового повідомлення -рішення, крім випадків, коли п ротягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішенн я контролюючого органу. У раз і оскарження рішення контрол юючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язан ий самостійно погасити узгод жену суму, а також пеню та штра фні санкції за їх наявності п ротягом 10 календарних днів, на ступних за днем такого узгод ження.

До набрання чинності Подат ковим кодексом України спеці альним законом з питань опод аткування, який установлював порядок погашення зобов' яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов' язков их платежів), включаючи збір н а обов' язкове державне пенс ійне страхування та внески н а загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосо вуються до платників податкі в контролюючими органами, у т ому числі за порушення у сфер і зовнішньоекономічної діял ьності, та визначав процедур у оскарження дій органів стя гнення був Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами».

Пунктами 1, 2, 3 частини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 19 91 року № 1251-XII «Про систему опода ткування» (який був чинним на дату виникнення спірних пра вовідносин) передбачені обов ' язки платників податків і зборів (обов' язкових платеж ів), а саме: вести бухгалтерськ ий облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати ї ї зберігання у терміни, встан овлені законами, подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов' язані з обчислення м і сплатою податків і зборів (обов' язкових платежів); спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни.

У відповідності із підпунк том «б» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4 Закону України від 21 гр удня 2000 року № 2181-III «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» (який був чинним на дат у виникнення спірних правові дносин) контролюючий орган з обов' язаний самостійно виз начити суму податкового зобо в' язання платника податків у разі якщо дані документаль них перевірок результатів ді яльності платника податків с відчать про заниження або за вищення суми його податкових зобов' язань, заявлених у по даткових деклараціях.

Згідно із пунктом 17.1 статті 1 7 Закону України від 21 грудня 200 0 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » (який був чинним на момент ви никнення спірних правовідно син) штрафні санкції за поруш ення податкового законодавс тва накладаються на платника податків у розмірах, визначе них цією статтею, крім штрафн их санкцій за порушення валю тного законодавства, що вста новлюються окремим законода вством. Штрафні санкції накл адаються контролюючими орга нами, а у випадку, передбачено му пунктом 17.2 цієї статті, само стійно нараховуються та спла чуються платником податків.

Згідно із підпунктом 17.1.3 пун кту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» у разі коли кон тролюючий орган самостійно д онараховує суму податкового зобов' язання платника пода тків за підставами, викладен ими у підпункті «б» підпункт у 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Зак ону, такий платник податків з обов' язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків в ід суми недоплати (заниження суми податкового зобов' яза ння) за кожний з податкових пе ріодів, установлених для так ого податку, збору (обов' язк ового платежу), починаючи з по даткового періоду, на який пр ипадає така недоплата, та зак інчуючи податковим періодом , на який припадає отримання т аким платником податків пода ткового повідомлення від кон тролюючого органу, але не біл ьше п' ятдесяти відсотків та кої суми та не менше десяти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян сукупно за в есь строк недоплати, незалеж но від кількості податкових періодів, що минули.

Згідно з підпунктом «б» під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 та п ідпунктом 17.1.3 пункту 17.1 статті 1 7 Закону України від 21 грудня 200 0 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » на підставі акта документа льної невиїзної (камеральної ) перевірки від 30 червня 2010 року № 1248/16/31265700 з питань дотримання ви мог податкового законодавст ва з податку на додану вартіс ть за період з 01 квітня 2010 року п о 23 квітня 2010 року, яким встанов лено заниження податкового з обов' язання з податку на до дану вартість в періоді, що пе ревірявся, на загальну суму 944 05,00 грн., у тому числі за квітень 2010 року в сумі 94405,00 грн., відповід ачу податковим повідомлення м - рішенням від 21 липня 2010 рок у № 0029101600/0 визначено суму подат кового зобов' язання за плат ежем «податок на додану варт ість» у загальному розмірі 1038 46,00 грн., у тому числі 94405,00 грн. - за о сновним платежем, 9441,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санк ціями (арк. справи 14, 15-16).

Згідно з підпунктом «б» під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 та п ідпунктом 17.1.3 пункту 17.1 статті 1 7 Закону України від 21 грудня 200 0 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » на підставі акта документа льної невиїзної (камеральної ) перевірки від 15 липня 2010 року № 526/23/31265700 з питань перевірки пода тку на додану вартість за пер іод з 01 січня 2008 року по 31 грудня 2009 року по взаємовідносинам з товариством з обмеженою від повідальністю «Укр-Енерго-Ме неджмент», яким встановлено заниження податкового зобов ' язання з податку на додану вартість в періоді, що переві рявся, на загальну суму 39346 гр н., у тому числі за березень 2008 р оку в сумі 14966,00 грн., за травень 200 8 року в сумі 13513,00 грн., за вересен ь 2008 року у сумі 10867,00 грн. відпові дачу податковим повідомленн ям-рішенням від 22 липня 2010 року № 0001262310/0 визначено податкове зо бов' язання за платежем «под аток на додану вартість» у ро змірі 59019,00 грн., у тому числі за о сновним платежем у розмірі 3934 6,00 грн. та за штрафними (фінансо вими) санкціями у розмірі 19673,00 г рн. (арк. справи 17, 18-22).

З метою забезпечення впров адження Закону України «Про державну податкову службу в Україні», статті 6 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами», Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», законів з питань зовніш ньоекономічної діяльності т а інших законодавчих актів, в ідповідно до яких органам де ржавної податкової служби Ук раїни надано право застосову вати штрафні (фінансові) санк ції, наказом Державної подат кової адміністрації України від 21 червня 2001 року № 253 (у редакц ії наказу Державної податков ої адміністрації України від 27 травня 2003 року № 247), зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 11 червня 2003 року за № 467/778 8 (який був чинним на час виник нення спірних правовідносин ), затверджений Порядок напра влення органами державної по даткової служби України пода ткових повідомлень платника м податків та рішень про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій.

Відповідно до вимог пункту 4.6 розділу 4 Порядку направлен ня органами державної податк ової служби України податков их повідомлень платникам под атків та рішень про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій, затвердженого наказом Державної податкової адміні страції України від 21 червня 2 001 року № 253 (у редакції наказу Де ржавної податкової адмініст рації України від 27 травня 2003 р оку № 247) та зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 11 червня 2003 року за № 467/7788 (який бу в чинним на час виникнення сп ірних правовідносин), податк ові повідомлення-рішення Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м. Л уганську від 21 липня 2010 року № 0029101600/0 та від 22 липня 2010 рок у № 0001262310/0 направлені відповіда чу рекомендованим листом з п овідомленням про вручення, а ле повернуті поштовою службо ю без вручення адресату за за кінченням терміну зберіганн я (арк. справи 14).

Пунктом 4.9 розділу 4 Порядку н аправлення органами державн ої податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків та рішень про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій, затверджено го наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 21 червня 2001 року № 253 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 27 т равня 2003 року № 247) та зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 11 червня 2003 року за № 467/77 88 (який був чинним на час виник нення спірних правовідносин ), регламентовано, що якщо пода тковий орган або пошта не мож е вручити платнику податків податкове повідомлення у зв' язку з незнаходженням посадо вих осіб, їх відмовою прийнят и податкове повідомлення, не знаходженням фактичного міс ця розташування (місцезнаход ження) платника податків, то п рацівник структурного підро зділу, у якому складено таке п одаткове повідомлення, на пі дставі інформації від структ урного підрозділу, до функці й якого входить реєстрація в хідної та вихідної кореспонд енції, або відповідальна осо ба, визначена керівником под аткового органу для виконанн я таких функцій, у день надход ження до податкового органу такої інформації оформляє ві дповідний акт, у якому вказує причину, яка призвела до немо жливості вручення податково го повідомлення. Зазначений акт долучається до справи пл атника податків. У той самий д ень структурний підрозділ, д о функцій якого входить реєс трація вхідної та вихідної к ореспонденції, або відповіда льна особа, визначена керівн иком податкового органу для виконання таких функцій, роз міщує податкове повідомленн я на дошці податкових оголош ень (повідомлень), установлен ій на вільному для огляду міс ці біля входу до приміщення п одаткового органу. При цьому день розміщення такого пода ткового повідомлення на дошц і податкових оголошень (пові домлень), зафіксований в акті про неможливість його вруче ння платнику податків, вважа ється днем його вручення.

На виконання вимог пункту 4. 9 розділу 4 Порядку направленн я органами державної податко вої служби України податкови х повідомлень платникам пода тків та рішень про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій, затвердженого наказом Державної податкової адміні страції України від 21 червня 2 001 року № 253 (у редакції наказу Де ржавної податкової адмініст рації України від 27 травня 2003 р оку № 247) та зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 11 червня 2003 року за № 467/7788 (який бу в чинним на час виникнення сп ірних правовідносин), у зв' я зку із поверненням поштовою службою без вручення відпові дачу податкових повідомлень -рішень від 21 липня 2010 року № 0029101600/0 та від 22 липня 2010 р оку № 0001262310/0 Ленінською міжрайо нною державною податковою ін спекцією у м. Луганську склад ені акти про неможливість вр учення податкових повідомле нь-рішень та їх розміщення на дошці податкових оголошень від 24 липня 2010 року б/н (арк. спра ви 17 на звороті, 37).

З огляду на вимоги пункту 4.9 р озділу 4 Порядку направлення органами державної податков ої служби України податкових повідомлень платникам подат ків та рішень про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій, затвердженого наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 21 червня 2001 року № 253 (у редакції наказу Дер жавної податкової адміністр ації України від 27 травня 2003 ро ку № 247) та зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 1 1 червня 2003 року за № 467/7788 (який був чинним на час виникнення спі рних правовідносин), податко ві повідомлення-рішення від 21 липня 2010 року № 0029101600/0 та від 22 лип ня 2010 року № 0001262310/0 вважаються вру ченими товариству з обмежено ю відповідальністю «Вуглезб агачення» у день їх розміщен ня на дошці податкових оголо шень, відповідно - 24 липня 2010 р оку.

Відповідно до підпункту 5.2.1 п ункту 5.2 статті 5 Закону Україн и від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» податкове зоб ов'язання платника податків, нараховане контролюючим орг аном відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вваж ається узгодженим у день отр имання платником податків по даткового повідомлення, за в инятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно із підпунктом 5.2.2 пунк ту 5.2 статті 5 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» у разі коли платни к податків вважає, що контрол юючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язан ня або прийняв будь-яке інше р ішення, що суперечить законо давству з питань оподаткуван ня або виходить за межі його к омпетенції, встановленої зак оном, такий платник податків має право звернутися до конт ролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, я ка подається у письмовій фор мі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податк ів вважає за потрібне надати .

Абзацом 6 підпункту 5.2.4 пункт у 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» регламентовано , що день закінчення процедур и адміністративного оскарже ння вважається днем узгоджен ня податкового зобов'язання платника податків. При зверн енні платника податків до су ду з позовом щодо визнання не дійсним рішення контролюючо го органу податкове зобов'яз ання вважається неузгоджени м до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідн ого рішення.

Як вбачається з матеріалів справи, податкові повідомле ння - рішення Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Луганську в ід 21 липня 2010 року № 0029101600 /0 та від 22 липня 2010 року № 0001262310/0 від повідач ні в адміністративно му, ні в судовому порядку не ос каржував, тому визначені ним и податкові зобов' язання зг ідно із підпунктом 5.2.1 пункту 5. 2 статті 5 Закону України від 21 г рудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» вважаються узгоджен ими у день отримання платник ом податків податкових повід омлень - рішень, тобто, - 24 липн я 2010 року.

В порушення вимог підпункт у 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону Ук раїни від 21 грудня 2000 року № 2181-III « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» суми штраф них (фінансових) санкцій прот ягом десяти календарних днів від дня отримання відповідн их податкових повідомлень-рі шень відповідачем не сплачен і.

Статтею 7 Закону України від 23 грудня 2010 року № 2857-VI «Про Держа вний бюджет України на 2011 рік» , зокрема, установлено, що суми податкового боргу з урахува нням штрафних санкцій та пен і, що обліковувалися станом н а 31 грудня 2010 року, і суми, донара ховані за актами перевірок, з а цими податками і зборами (об ов'язковими платежами), сплач уються платниками податку за правилами, встановленими ві дповідними законодавчими ак тами України, або стягуються у порядку, встановленому Под атковим кодексом України, та зараховуються до: загальног о фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (об ов'язкових платежів), які зара ховувалися до державного бюд жету; загального чи спеціаль ного фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які за раховувалися відповідно до з агального чи спеціального фо нду місцевих бюджетів.

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни).

Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов' язання в устано влені строки, податковий орг ан надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

На виконання вищезазначен их положень Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181-III « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» Ленінсько ю міжрайонною державною пода тковою інспекцією у м. Луганс ьку товариству з обмеженою в ідповідальністю «Вуглезбаг ачення» було надіслано перш у податкову вимогу від 28 верес ня 2010 року № 1/2175, яка на підставі п ідпункту 5.8.3 пункту 5 Порядку на правлення органами державно ї податкової служби України податкових вимог платникам п одатків, затвердженого наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 03 липня 2001 року № 266 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 16 липня 2001 року за № 595/5786, була розміщена на дошці оголошень Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Луганську, про що свідчить акт від 08 жовтня 2010 року щодо не можливості вручення податко вої вимоги (арк. справи 12) та дру гу податкову вимогу від 08 лист опада 2010 року № 2/2450, яка згідно по штового повідомлення вручен а відповідачу 11 листопада 2010 ро ку (арк. справи 12 на звороті).

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» у разі коли і нші, передбачені цим Законом , заходи з погашення податков ого боргу не дали позитивног о результату, податковий орг ан здійснює за платника пода тків та на користь держави за ходи щодо залучення додатков их джерел погашення суми под аткового боргу шляхом стягне ння коштів, які перебувають у його власності, а за їх недост атності - шляхом продажу інши х активів такого платника по датків.

Стягнення коштів та продаж інших активів платника пода тків провадяться не раніше т ридцятого календарного дня з моменту надіслання йому дру гої податкової вимоги.

Стягнення безготівкових к оштів здійснюється шляхом на діслання банку (банкам), обслу говуючому платника податків , платіжної вимоги на суму под аткового боргу або його част ини, а при стягненні готівков их коштів - у порядку, визначе ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Продаж інших активів зд ійснюється на підставі рішен ня податкового органу, підпи саного його керівником та ск ріпленого гербовою печаткою податкового органу.

13 грудня 2010 року Ленінською м іжрайонною державною податк овою інспекцією у м. Луганськ у відносно товариства з обме женою відповідальністю «Вуг лезбагачення» прийнято ріше ння № 271 про стягнення коштів т а продаж інших активів платн ика податків в рахунок погаш ення його податкового боргу (арк. справи 13).

Але зазначені заходи не при звели до погашення податково го боргу відповідача.

Оскільки перша податкова в имога від 28 вересня 2010 року № 1/2175 та друга податкова вимога ві д 08 листопада 2010 року № 2/2450 є чинн ими (доказів про відкликання податкових вимог суду не над ано), суд прийшов до висновку, що органом державної податко вої служби при зверненні до а дміністративного суду з позо вом про стягнення коштів за п одатковим боргом дотримані в имоги пункту 95.2 статті 95 Податк ового кодексу України.

Внаслідок того, що товарист во з обмеженою відповідальні стю «Вуглезбагачення» стано м на дату розгляду та вирішен ня справи у добровільному по рядку податковий борг з пода тку на додану вартість у розм ірі 153101,32 грн. не сплатило, що під тверджується зворотнім боко м облікової картки платника (арк. справи 33-36), вимоги податко вого органу про стягнення ко штів в сумі 153101,32 грн. за податко вим боргом з податку на додан у вартість з рахунків платни ка податків у банках, обслуго вуючих такого платника подат ків, визнаються судом обґрун тованими, доведеними і таким и, що підлягають задоволенню .

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про дер жавне мито» від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Керуючись статтями 16, 20, 87, 95, 102 П одаткового кодексу України, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 183-2, 256 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний п озов задовольнити повністю.

Стягнути кошти товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Вуглезбагачення» (ід ентифікаційний код 31265700, місце знаходження: 91034, м. Луганськ, кв . Молодежний, буд. 4, кв. 5) за п одатковим боргом з податку н а додану вартість в сумі 153101,32 гр н. (сто п' ятдесят три тисячі с то одна гривня тридцять дві к опійки) з рахунків у банках, об слуговуючих платника, в дохо д Державного бюджету України на р/р 31117029700006 в ГУДКУ у Луганські й області, одержувач - УДК у м . Луганську ГУДКУ у Луганські й області, МФО 804013, код одержува ча - 24046582, код бюджетної класиф ікації платежу 14010100.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною та підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку також іншими особами у зв 'язку з тим, що суд вирішив пит ання про їхні права, свободи, і нтереси чи обов'язки.

Строк для подання апе ляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участ ь у справі, обчислюється з мом енту отримання копії постано ви.

Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

У разі оскарження в а пеляційному порядку постано ви, прийнятої у скороченому п ровадженні, ухвала суду апел яційної інстанції по такій с праві є остаточною і оскарже нню не підлягає.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2011
Оприлюднено20.06.2011
Номер документу16206770
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3004/11/1270

Постанова від 14.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні