Постанова
від 08.02.2008 по справі 2-а-593/2008
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа №2-а-593/08

Справа

№2-а-593/08

 

 

 

П О С Т А Н О В А

іменем України

 

08 лютого 2008

року                          

Харківський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді

Ральченка І.М.

при секретарі Спіріній О.С.

за участі

представників:

позивача - ОСОБА_2

відповідача -

Крамар М.П.

розглянув у

відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом фізичної особи

- підприємця ОСОБА_1до Вовчанської районної державної адміністрації про

визнання протиправною відмови,

 

В С Т А Н О В И В :

 

Позивач звернувся

до  суду з позовом до Вовчанської

райдержадміністрації  , в якому вказав,

що 17 серпня 2007 року він звернувся до відповідача з клопотанням про

надання згоди на розробку проекту відведення земельної ділянки водного фонду

площею 1,75 га на території Революційної селищної ради Вовчанського району

Харківської області, на  час звернення до

суду йому не було надано відповіді відповідачем на його клопотання та  згода на розробку проекту землеустрою щодо

відведення земельної ділянки водного фонду площею 1,75 га на території

Революційної селищної ради Вовчанського району Харківської області. В зв'язку з

цим він прохав суд зобов'язати Вовчанську районну державну адміністрацію надати

фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1згоду 

на розробку проекту відведення земельної ділянки водного фонду за межами

населеного пункту площею 1,75 га на території Революційної селищної ради

Вовчанського району шляхом винесення відповідного розпорядження.

Під час слухання

позовні вимоги були змінені, позивач просив визнати протиправною відмову

Вовчанської районної адміністрації  в

надані згоди фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 на розробку проекту відведення

земельної ділянки водного фонду площею 1,75 га на території Революційної

селищної ради Вовчанського району   та

зобов'язати Вовчанську районну державну адміністрацію надати фізичній особі -

підприємцю ОСОБА_1згоду  на розробку

проекту відведення земельної ділянки водного фонду площею 1,75 га на території

Революційної селищної ради Вовчанського району шляхом винесення відповідного розпорядження.

Позивач

зазначив, що ним було отримано листа від відповідача за №0-27/6132 від

11.12.2007 року щодо розгляду його клопотання про надання згоди на розробку

проекту відведення земельної ділянки. В цьому листі вказано, що після детальної

перевірки наданих до клопотання документів, встановлено, що до містобудівного

обґрунтування  не додано висновків

відповідних служб щодо погодження місця розташування об'єкту, а також

відповідного погодження Харківської обласної державної адміністрації. Після виконання

на думку позивача цих норм чинного законодавства та надання на розгляд до

Вовчанської районної державної адміністрації повного пакету документів можливий

повторний розгляд даного питання про надання дозволу на розробку проекту

відведення земельної ділянки для використання її у рекреаційних цілях.  Таким чином, відповідач відмовив позивачу в

надані згоди на розробку проекту відведення земельної ділянки.

Позивач вважає

цю відмову відповідача протиправною та просить суд зобов'язати відповідача

надати згоду на розробку проекту відведення земельної ділянки.

 

У судовому

засіданні представник позивача ОСОБА_2 позовні вимоги підтримав, просив позов

задовольнити в повному обсязі - визнати протиправною відмову Вовчанської

районної адміністрації  в надані згоди

фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 на розробку проекту відведення земельної

ділянки водного фонду площею 1,75 га на території Революційної селищної ради

Вовчанського району   та зобов'язати

Вовчанську районну державну адміністрацію надати фізичній особі - підприємцю

ОСОБА_1згоду  на розробку проекту

відведення земельної ділянки водного фонду площею 1,75 га на території

Революційної селищної ради Вовчанського району шляхом винесення відповідного

розпорядження.

 

Відповідач

письмові заперечення на позов не надав, представник відповідача  позовні вимоги не визнав, просив відмовити

позивачу у задоволенні позову, вказав, що містобудівне обґрунтування не

відповідає вимогам законодавства, тому що не погоджене Харківською обласною

державною адміністрацією, до нього не додано окремих висновків відповідних

служб щодо місця розташування об'єкту. Крім цього представник позивача пояснив,

що акт вибору земельної ділянки наданий позивачем  не є дійсним тому що до складу комісії щодо вибору

земельної ділянки, як того вимагає ч 2 п. 4 та п. 7  Постанови КМУ  від 31 березня 2004 р. N 427 «Про

затвердження Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів» не

війшов представник органу охорони культурної спадщини та не підписав

відповідний акт. Таким чином позивач не надав документи, які обгрунтовують

місце розміщення земельної ділянки.

 

Вислухавши

пояснення учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи судом

встановлене наступне.

 

Виконавчим

комітетом Харківської міської ради 26 червня 2003 року проведена державна

реєстрація позивача як фізичної особи-підприємця. В зв'язку з здійсненням

господарської діяльності він звертався до Вовчанської районної державної

адміністрації  з проханням надати згоду

на розробку проекту відведення земельної ділянки водного фонду площею 1,75 га

на території Революційної селищної ради Вовчанського району Харківської області

за межами населеного пункту під забудову. Вищезазначена земельна ділянка

знаходиться в землях запасу.

Листом від 19

червня 2007 року відповідач повідомив позивача, що для отримання його дозволу

на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки необхідно

погодити матеріали містобудівного обґрунтування Харківською

облдержадміністрацією.

 

18 грудня 2007

року позивач отримав листа від відповідача за №0-27/6132 від 11.12.2007 року.

Згідно до цього листа позивача повідомлено, що йому раніш вже надавалася

відповідь 19.06.2007 року щодо вирішення даного питання. Крім цього, вказано,

що після детальної перевірки наданих до клопотання документів, встановлено, що

до містобудівного обґрунтування ним не додано висновків відповідних служб щодо

погодження місця розташування об'єкту, а також відповідного погодження

Харківської обласної державної адміністрації. Після виконання на думку позивача

цих норм чинного законодавства та надання на розгляд до Вовчанської районної

державної адміністрації повного пакету документів можливий повторний розгляд

даного питання про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної

ділянки для використання її у рекреаційних цілях.

 

Відмова

відповідача в наданні згоди на розробку проекту відведення земельної ділянки

водного фонду площею 1,75 га на території Революційної селищної ради

Вовчанського району Харківської області є протиправною з наступних підстав.

 

Порядок передачі

земельних ділянок в оренду регламентується ст. 124 Земельного Кодексу України,

відповідно до ч. 3 якої передача в оренду земельних ділянок юридичним особам

здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому ст. 123

Земельного Кодексу України.

               Згідно до положень ч. 

4 ст. 123 Земельного Кодексу України до 

клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали,  передбачені 

частиною  п'ятнадцятою  статті 

151 цього Кодексу  документи,  що 

обґрунтовують  її розмір,

призначення та місце розташування. Позивачем разом з клопотанням про надання

згоди на розробку проекту відведення земельної ділянки були надані такі

документи, а саме містобудівне обґрунтування.

Склад,

зміст, порядок розробки погодження та затвердження містобудівної документації

встановлюється держаними будівельними нормами ДБН1.1-4-2002, затвердженим

Наказом Держбуду України від 31.01.2001 р. № 24. Відповідно до п.1.1 ДБН

1.1-4-002 містобудівне обґрунтування це від містобудівної документації, яка

розробляється з метою обґрунтування місця розміщення об'єкту.

Досліджене

в судовому засіданні містобудівне обґрунтування   10 квітня 2007 року погоджене Харківською

обласною державною адміністрацією та затверджене відповідачем 11 квітня 2007

року. Містобудівне обґрунтування надане позивачем до

клопотання про надання згоди на розробку проекту відведення земельної ділянки

містить всі необхідні погодження, передбачені вищезазначеними державними

будівельними нормами, частина з них надана окремими висновками, інші є в листі

погоджень до містобудівного обґрунтування з підписами відповідних посадових

осіб та печатками контролюючих установ.

Держані

будівельні норми «Склад, зміст, порядок розробки, погодження та затвердження

містобудівної документації» ДБН1.1-4-2002, затверджені Наказом Держбуду України

від 31.01.2001 р. № 24 не передбачають будь-якого іншого погодження

містобудівного обґрунтування розміщення об'єкту обласними державними

адміністраціями (відповідне узгодження було отримане управлінням архітектури

Харківської облдержадміністрації), та не вимагають надання окремих висновків.

Відповідно

до п. 1.4. Державних будівельних норм «Склад, зміст, порядок розробки,

погодження та затвердження містобудівної документації» ДБН1.1-4-2002,

затверджених Наказом Держбуду України від 31.01.2001 р. № 24 містобудівне

обґрунтування після його затвердження у встановленому порядку входить в склад

місця розташування об'єкту згідно до Земельного кодексу України (зокрема ст.

123 та ч. 15 ст. 151 ЗК України).

Таким

чином позивачем до клопотання про надання згоди на розробку проекту відведення

земельної ділянки були подані затверджені у встановленому законом порядку

документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування, як

цього вимагає ст. 123 Земельного Кодексу України.

 

В судовому

засіданні представник відповідача пояснив, що акт вибору земельної ділянки

наданий позивачем  не є дійсним тому що

до складу комісії щодо вибору земельної ділянки, як того вимагає ч 2 п. 4 та п.

7  Постанови КМУ  від 31 березня 2004 р. N 427 «Про

затвердження Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів» не

війшов представник органу охорони культурної спадщини та не підписав

відповідний акт.

Суд вважає, що вказані представником відповідача обставини не тягнуть

негативних наслідків для позивача, оскільки по-перше: згідно п.4

Постанови КМУ 

від 31 березня 2004 р. N 427 «Про затвердження Порядку вибору земельних

ділянок для розміщення об'єктів” постійно діюча комісія з питань вибору

земельних ділянок для розміщення об'єктів утворюється відповідною держадміністрацією,

тобто відповідачем, а тому позивач не може нести відповідальність за повноту її

складу.

По-друге: відповідно до

п. 2 Постанови КМУ  від 31 березня 2004 р. N 427 «Про

затвердження Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів» вибір

земельних ділянок для розміщення об'єктів на певній території не проводиться у

разі, коли передбачається розширення земельних ділянок без зміни їх цільового

призначення та зведення на них будівель і споруд, що має місце в даному випадку

- відповідно до містобудівного обгрунтування, дослідженного в судовому

засідані, позивач планує розширити земельну ділянку, яка використовивається для

обслуговування належної йому будівлі. Відповідно до містобудівного

обгрунтування зведення будівель та споруд здійснюватися не буде. Постанова

КМУ  від

31 березня 2004 р. N 427 «Про затвердження Порядку вибору земельних ділянок для

розміщення об'єктів» регулює відносини що регулюються ст. 151 Земельного

Кодексу України - порядок погодження питань, пов'язаних із вилученням

(викупом) земельних ділянок. Щодо земельної ділянки в випадку цього спору мова

йде про подальше надання в оренду земельної ділянки, а не про її вилучення або

викуп.

Таким чином, зауваження

відповідача щодо неможливості надання згоди на розробку проекту відведення земельної

ділянки в зв'язку з невідповідністю акту вибору земельної ділянки діючому

законодавству є безпідставними.

Містобудівне

обґрунтування затверджено відповідачем та погоджено відповідно до вимог чинного

законодавства, і є в розумінні ч. 4 ст. 123 ЗК України матеріалами що додаються

до клопотання та підтверджують розмір та місце розташування земельної ділянки.

 

Відповідно

до ст. 17 Земельного Кодексу України до повноважень місцевих державних

адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями

державної власності в межах визначених Земельним Кодексом України. Згідно до п.

12 Розділу Х “Перехідні положення” Земельного кодексу України до розмежування

земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження

землями за межами населених пунктів здійснюють відповідні органи виконавчої

влади.

Таким

чином, відповідач є органом державної влади, якій здійснює розпорядження

вищезазначеною земельною ділянкою.

Відповідно

до вимог ч. ч. 5 та 9  ст. 123 Земельного

Кодексу України відповідач повинен був розглянути клопотання у місячний строк і

надати згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки, відмову

органів виконавчої влади у надані земельної ділянки в користування або

залишення клопотання без розгляду може бути оскаржено в судовому порядку.

Відповідач не надав

посилань на норми чинного законодавства, що обґрунтовують його відмову в

наданні позивачеві згоди на розробку проекту відведення земельної ділянки.

 

Відповідно до ч. 2 ст 71 КАС

України в адміністративних справах про

протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень

обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності

покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, відповідач, не навівши

законних підстав протиправно відмовив в наданні згоди на  розробку проекту землеустрою щодо  відведення земельної ділянки, чим порушив

вимоги ст. 124 та ст. 123 Земельного Кодексу України.

 

Підстав для відмови для надання

згоди на розробку проекту землеустрою щодо 

відведення земельної ділянки у відповідача нема, так як він  затвердив відповідно до вимог чинного

законодавства містобудівне обґрунтування, тобто документи, що обґрунтовують її

розмір, призначення та місце розташування.

 

Виходячи з цього відмова

відповідача в надані згоди позивачу згоди на розробку проекту відведення

земельної ділянки є протиправною та позов підлягає задоволенню.

Судові витрати розподіляються

відповідно до ст. 94 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись

ст.ст. 4, 8, 11, 94, 104, 159, 160-162 КАС України, ст.ст. 123, 124 Земельного

Кодексу України, суд -

 

П О С Т А Н О В И В :

 

Позов задовольнити.

Визнати протиправною відмову

Вовчанської районної адміністрації  в

надані згоди фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 на розробку проекту відведення

земельної ділянки водного фонду площею 1,75 га на території Революційної

селищної ради Вовчанського району.

Зобов'язати Вовчанську районну

державну адміністрацію надати фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1згоду  на розробку проекту відведення земельної

ділянки водного фонду площею 1,75 га на території Революційної селищної ради

Вовчанського району.

Стягнути з Державного бюджету

України на користь СПД ФО ОСОБА_1 судові витрати по справі у розмірі 3 (три)

грн. 40 коп.

Постанова набирає законної сили

після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку

заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але

апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після

закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її

не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду

справи.

Постанова може бути оскаржена в

апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через

Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня

складання постанови у повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням

після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної

інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

 

Повний текст постанови виготовлений

11 лютого 2008 року.

 

 

Суддя

 

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2008
Оприлюднено23.05.2008
Номер документу1621714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-593/2008

Постанова від 17.06.2008

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 23.12.2008

Адміністративне

Сумський районний суд Сумської області

Степаненко О.А.

Ухвала від 15.12.2008

Адміністративне

Роменський міськрайонний суд Сумської області

Глущенко Є.Д.

Ухвала від 04.12.2008

Адміністративне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Бутенко О.Ф.

Ухвала від 14.08.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Соколенко Ф.Ф.

Постанова від 17.11.2008

Цивільне

Снігурівський районний суд Миколаївської області

Яворська Н.І.

Постанова від 17.07.2008

Адміністративне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Штих К.М.

Постанова від 03.06.2008

Адміністративне

Ічнянський районний суд Чернігівської області

Карапиш Т.В.

Ухвала від 11.07.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Соколенко Ф.Ф.

Постанова від 08.02.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ральченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні