Постанова
від 17.03.2011 по справі 2а-15456/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

17 березня 2011 р.  

Справа №2а-15456/10/17/0170

Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки КримПапуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом   Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів          

до   Масловської сільської ради              

про спонукання до виконання певних дій,

 

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 30.11.2010 року надійшов адміністративний позов Кримського республіканського відділення Фонду соціального захист інвалідів до Маслівської сільської ради про спонукання до виконання певних дій в частині зобов’язання надання заяви про реєстрацію роботодавця, свідоцтва про державну реєстрацію підприємства, а також звіти за формою № 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2008, 2009 роки.

Ухвалою суду від 30.11.10р. відкрито провадження в адміністративній справі та у справі розпочато підготовче провадження, запропоновано відповідачу надати суду та в копії позивачу заперечення проти позову та документи на підтвердження своїх доводів, які в нього є. Розглянувши в підготовчому провадженні матеріали справи, судом з’ясовано питання про склад осіб, які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, зобов’язано сторін надати оригінали документів та докази на підтвердження заявлених вимог, за результатами чого закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 13.01.11р.

У судовому засіданні, яке відбулося 13.01.11 р., позивач з підстав викладених в адміністративному позові, підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Відповідач, повідомлений належним чином про місце, день та час судового засідання, явку повноважного представника не забезпечив, про причини неявки не сповістив, заперечення на адміністративний позов суду не надав.

Беручи до уваги приписи п. 3 ч. 1 ст. 128 КАС України, через неявку повноважного представника відповідача та ненадання відповідачем заяви про можливий розгляд справи без участі його повноважного представника, розгляд справи відкладено до 01.03.11 р.

Сторони, явку повноважних представників у судове засідання, призначене на 01.03.11р., явку повноважних представників не забезпечили. Позивач до канцелярії суду подав клопотання про розгляд справи відповідно до приписів п. 4 статті 122 КАС України за відсутності свого представника та з урахуванням всіх обставин у справі. Відповідач про причини неявки не повідомив, заперечення на адміністративний позов суду не надав, як і не надав зави про визнання позову.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 128 КАС України розгляд справи відкладено до 17.03.11 р. у зв’язку з неявкою відповідача та ненаданих від нього заяви про можливий розгляд справи без його участі.

Сторони, належним чином повідомлені про місце, день та час судового засідання, явку повноважних представників у судове засідання не забезпечили, про причини неявки суд не сповістили, відповідач заперечення на адміністративний позов суду не надав. Позивач до канцелярії суду подав клопотання про розгляд справи відповідно до п. 4 ст. 122 КАС України.

Розглянувши клопотання позивача, суд приходить до висновку, що сторони про місце, день та час розгляду справи повідомлені належним чином, тому перешкод для розгляду справи в судовому засіданні 17.03.11 р. не знаходить та вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши наявні матеріали в їх сукупності, судом з’ясовано, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим на підставі пункту 5 частини другої статті 17 КАС України, як спір за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, на цей спір поширюється компетенція адміністративних судів та справа підсудна окружному адміністративному суду.

Підставою звернення до суду із зазначеними позовними вимогами є приписи статей 19, 20 Закону України від 21.03.91р. № 875-XII "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідно спори, які виникають із правовідносин за статтями 19, 20 Закону, вирішуються відділеннями Фонду в судовому порядку. Позовні вимоги обґрунтовані положеннями п. 4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення", ч. 9 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідно до яких відповідач зобов’язаний зареєструватися в Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, але цей обов’язок не виконує.

Статтею 43 Конституції України задекларовано право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Виконання та реалізація зазначеної конституційної норми забезпечується законами України, підзаконними актами та актами ненормативного характеру, які встановлюють механізм реалізації права на працю.

Відповідно до частини восьмої статті 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування, зокрема інвалідів. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.

Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Одним із аспектів соціальної захищеності інвалідів, відповідно до частини першої статті 17 цього Закону, є право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Маслівську сільську раду зареєстровано юридичною особою 29.01.01р., ідентифікаційний код 04367812, за адресою: 96143, АР Крим, Джанкойський район, с. Маслове, вул. Калініна, будинок 6, про що свідчить копія витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.13).

Відповідно до положень п. 4 ст. 20 Закону України від 01.03.1991р. № 803-XII "Про зайнятість населення" підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Згідно ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ і організацій, у томі числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі роботодавці) установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб –у кількості одного робочого місця.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України "Про затвердження форми звітності № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкцією щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" від 10.02.2007р. № 42, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2007р. за № 117/13384, затверджено форму звітності № 10-ПІ.

Відповідно до пункту 2.1 чинної форми звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду.

Пунктом 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 передбачено, що для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці, та копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця.  

Судом встановлено, що відповідач використовуючи найману працю, відповідно до інформації наданої Джанкойським міськрайонним центром зайнятості від 28.12.10р. середньооблікова кількість працівників відповідача складає 56 осіб, заяву на реєстрацію та звіт за формою № 10-ПІ за 2008, 2009 роки відділенню фонду не надав.

На вимогу положень ст. 71 КАС України відповідачем не надано суду доказів виконання обов’язку щодо реєстрації в Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, визначених положеннями Законів України "Про зайнятість населення" та "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", тобто не надано доказів направлення відповідної заяви та копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, засвідченої належним чином.

Оцінивши зібрані докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Зобов’язати Маслівську сільську раду надати в Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та належним чином завірену копію свідоцтва про державну реєстрацію, а також звіти за формою № 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2008, 2009 роки.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів від дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя                                                                                     О.В. Папуша

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.03.2011
Оприлюднено21.06.2011
Номер документу16273424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15456/10/17/0170

Постанова від 17.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні