Постанова
від 22.03.2011 по справі 2а-14364/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

22 березня 2011 р.  

Справа №2а-14364/10/17/0170

Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки КримПапуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом   Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК          

до   Кизилівського державного комунального госпрозрахункового підприємства житлово-комунального господарства Перовської сільської ради              

про стягнення,

 

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 04.11.2010 року надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим до Кизилівського державного комунального госпрозрахункового підприємства житлово-комунального господарства Перовської сільської ради про стягнення заборгованості із страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування сумою 56 649,26 грн.

Ухвалою суду від 04.11.10р. відкрито провадження в адміністративній справі та у справі розпочато підготовче провадження, запропоновано відповідачу надати суду та в копії позивачу заперечення проти позову та документи на підтвердження своїх доводів, які в нього є. Розглянувши в підготовчому провадженні матеріали справи, судом з’ясовано питання про склад осіб, які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, зобов’язано сторін надати оригінали документів та докази на підтвердження заявлених вимог, за результатами чого закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 02.12.10р.

Представник позивача, на підтвердження заявлених позовних вимог надав суду довідку, відповідно до якої розмір заборгованості на час розгляду справи не погашено. Через неявку повноважного представника відповідача заявив клопотання про зупинення провадження у справі до наступного судового засідання.

Відповідач, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, до канцелярії суду подав клопотання про відкладення розгляду справи на більш тривалий час через неможливість забезпечити явку повноважного представника у зав’язку із проведенням перевірки підприємства інспектором фонду соціального страхування.

Ухвалою суду від 02.12.10 р. провадження у справі зупинено до 11.01.11 р., з призначення судового засідання на 11.01.11р.

До канцелярії суду представник позивача надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності повноважного представника, позовні вимоги підтримано у повному обсязі, на підтвердження заявлених позовних вимог надано суду виписку з особового рахунку, з якого загальний розмір заборгованості зі сплати штрафних санкцій та пені складає 80 647,4 грн.

Представника відповідача у судовому засіданні, посилаючись на наявність рішення  від 04.01.11р. про розстрочення заборгованості зі сплати штрафів сумою 60 121,66 грн. та пені сумою 39 965,92 грн., а всього заборгованості сумою 100 087,58 грн. до 31.12.15 р., просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши заперечення відповідача, розглянувши надані позивачем матеріали, суд відклав розгляд справи на 01.02.11 р., надавши відповідачу можливість подати до суду належні докази на підтвердження своїх заперечень.

Сторони, належним чином повідомлені про місце, день та час судового засідання, явку повноважних представників у судове засідання не забезпечили, про причини неявки суд не сповістили, відповідач заперечення на адміністративний позов суду не надав.

З підстав неприбуттям в судове засідання повноважного представника позивача і неявкою повноважного представника відповідача, належним чином повідомлених про дату, час і місце судового розгляду та ненадання ними заяв про можливий розгляд справи без їх участі судом відповідно до п.п. 2, 3 ч. 1 ст. 128 КАС України відкладено розгляд справи до 22.03.11 р.

Розглянувши наявні матеріали справи, суд приходить до висновку, що сторони про місце, день та час судового засідання повідомлені належним чином, тому перешкод для розгляду справи в порядку письмового провадження не знаходить та вважає за можливе розглянути справу без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, судом з’ясовано, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим на підставі ст. 23, ч. 3 ст. 106 та частини 2 Прикінцевих положень Закону України від 09.07.03 № 1058-VI "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", якою органи Пенсійного фонду України наділені правом на звернення до суду з позовами про стягнення недоїмки, у тому числі, якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги у разі, якщо її не оскаржено страхувальником.

З огляду на викладене цей позов розглядається судом відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 КАС України, як спір за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, на цей спір поширюється компетенція адміністративних судів та справа підсудна окружному адміністративному суду.

Предметом спору у цій справі позивач визначив стягнення з відповідача самостійно нарахованого розміру страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за листопад 2009р. – серпень 2010 року сумою 37 263,81 грн., нараховані фінансові санкції сумою 14 465,37 грн., нарахованої пені сумою 4 920,08 грн., а всього заборгованість загальною сумою 56 649,26 грн.

Статтею 46 Конституції України визначено право громадян на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності.

Роботодавці та інші особи, як страхувальники осіб, що перебувають з ними в індивідуальних трудових правовідносинах відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" зобов’язані сплачувати страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначає принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Відповідно до статті ст. 1 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" страхові внески – кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Стаття 3 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" визначає, що Пенсійний фонд, підприємства, установи, організації та фізичні особи, що здійснюють перерахування внесків до системи накопичувального пенсійного забезпечення, а також підприємства, установи, організації (далі - організації), що здійснюють виплату і доставку пенсій, є суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні.

Згідно ч. 2 ст. 5 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" виключно цим Законом визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, а також стягнення заборгованості за цими внесками.

Частиною 3 статті 15 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь.

Кизилівське державне комунальне підприємство госпрозрахункове підприємство житлово-комунального господарства Перовської сільської ради, ідентифікаційний код 24877127, зареєстровано юридичною особою Сімферопольською районною державною адміністрацією АР Крим 28.05.98р. за адресою: 97565, АР Крим, с. Кизилівка, вул. Кизилова, 2, про що свідчить копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.14-17), здійснює свою діяльність на підставі статуту (а.с.12-13), зареєстровано платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі.

Відповідно до п. 4, 6 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" страхувальник зобов’язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом, а також нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Згідно п. 12 ст. 20 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач самостійно нарахував та подавав позивачу розрахунки сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за період з листопада 2009р. по серпень 2010р. загальною сумою 37 263,81 грн., відповідно до яких розмір страхових внесків станом у листопаді 2009р. склав 3 260,37 грн. (а.с.18), у грудні 2009р. – 3 626,56 грн. (а.с.21), у січні 2010 р. – 3 920,64 грн. (а.с.24), у лютому 2010р. – 3 834,50 грн. (а.с.25), у березні 2010р. – 5 640,46 грн. (а.с.28), у квітні 2010р. – 3 276,91 (а.с.31), у травні 2010р. – 3 283,46 грн. (а.с.34), у червні 2010р. – 2 893,70 грн. (а.с.37), у липні 2010р. – 3 629,08 грн. (а.с.40), у серпні 2010р. – 3 786,10 грн. (а.с.43).

Враховуючи несвоєчасність сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у відповідача перед позивачем утворилася недоїмка, в наслідок чого позивач спрямував відповідачу вимоги про сплату боргу від 01.01.10 р. № Ю 1262 С сумою 3 260,37 грн. (а.с.20), від 01.02.10р. № 8 С сумою 3 626,56 грн. (а.с.23), від 01.04.10р. № Ю 124 С сумою 7 755,14 грн. (а.с.27), від 05.05.10р. № Ю 314 С сумою 5 640,46 грн. (а.с.30), від 01.06.10 р. № Ю 429 С сумою 3 276,91 грн. (а.с.33), від 01.07.10р. № Ю 537 С сумою 3 283,46 грн. (а.с.36), від 02.08.10 р. № Ю 676 С сумою 2 893,70 грн. (а.с.39), від 01.09.10 р. № Ю 807 С сумою 3 741,11 грн. (а.с.42), від 01.10.10 № Ю 897 С сумою 3 786,10 грн. (а.с.45), які були отримані відповідачем, про що свідчать копії повідомлень про вручення поштових відправлень (а.с.22,26,32,35,38,41,44).

Частиною 3 ст. 106 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що протягом 10 робочих днів з дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов’язаний сплатити суму недоїмки та суму фінансових санкції. Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку.

Крім того, на підставі пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" позивач за несвоєчасну сплату відповідачем страхових внесків, застосував до нього фінансові санкції на загальну суму 55 831,14 грн., з яких відповідно до рішення від 23.01.07р. № 17 нараховано штраф сумою 23 628,63 грн. та пеню розміром 8 398,06 грн. (а.с.54,55-57), відповідно до рішення від 07.12.07р. № 249 нараховано штраф сумою 10 784,89 грн. та пеню розміром 6 144,65 грн. (а.с.46,47-51), відповідно до рішення від 08.09.09р. № 1252 нараховано штраф сумою 1 878,02 грн. та пеню розміром 4 996,89 грн (а.с.52-53). Як зазначає позивач, часткове погашення нарахованих штрафів та пені, зменшило розмір заборгованості з фінансових санкцій відповідача, та, на час звернення до суду, відповідно до даних особового рахунку заборгованість зі сплати штрафних санкцій склала 14 465,37 грн. зі сплати пені 4 920,08 грн.

Відповідно до положень частини 13 статті 106 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" мав право оскарження рішення про накладання фінансових санкцій, яким відповідач не скористався.

З матеріалів справи, недоїмка зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне відповідачем у визначені Законом строки не сплачено, як і не сплачено заборгованість зі сплати штрафу та пені. Доказів на підтвердження оскарження позивачем визначеної позивачем суми штрафних санкцій та пені матеріали справи не містять, в наслідок чого суд приходить до висновку, що відповідач розмір фінансових санкцій та пені не оскаржував.

Посилання відповідача у своїх запереченнях на вирішення питання щодо стягнення заборгованості, з посиланням на рішення про розстрочення від 04.01.11 р. та прийняття позивачем рішення про розстрочення, не приймаються судом до уваги з тих підстав спростовування наявними матеріалами, оскільки рішення про розстрочення прийнято позивачем відповідно до заборгованості, що виникла у період до 01.01.09р., підтвердженням чого також є матеріали справи, які містять копії договору про розстрочення від 09.09.09 р. заборгованості зі сплати штрафів та пені на загальну суму 71 773,34 грн. (а.с.61), рішення про розстрочення від 09.09.09 р. (а.с.60) на строк з 09.09.09р. до 20.04.14 р. з відстрочкою першого платежу на 90 днів. Як убачається з рішення про дострокове розірвання договору від 02.04.10 р. відповідно до п. 9 Порядку проведення органами Пенсійного фонду України розстрочення сум  штрафів та пені, накладених у період з 01.01.07р. до 01.01.09р., і сум штрафів та пені, що виникли до 01.01.09р., Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим прийнято рішення про дострокове розірвання договору про розстрочення від 09.09.09 р. (а.с.59).

Оцінивши зібрані докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що відповідачем, як страхувальником, не сплачено страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за осіб, пов’язаних з ним відносинами трудового найму, за період з листопада 2009р. по серпень 2010 р. загальною сумою 56 649,26 грн. та не погашено заборгованість зі сплати штрафних санкцій сумою 14 465,37 грн. та пені сумою 4 920,08 грн., тому позов підлягає задоволенню, а заявлена до відшкодування Пенсійним фондом сума у розмірі 56 649,26 грн. - стягненню.

У справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Кизилівського державного комунального госпрозрахункового підприємства житлово-комунального господарства Перовської сільської ради, ідентифікаційний код юридичної особи  24877127, на користь Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим (р/р 2560870447612, 2560870447613 у КРУ ВАТ "Державний Ощадний банк України" м. Сімферополь, МФО 324805, код в ЄДРПОУ 22259661) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, штрафних санкцій та пені за період з листопада 2009 року по серпень 2010 року сумою 56 649,26 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб’єкт владних повноважень повідомлення може отримати копію постанови суду.

Суддя                                                                                     О.В. Папуша

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.03.2011
Оприлюднено21.06.2011
Номер документу16273438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14364/10/17/0170

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Постанова від 22.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні