ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 травня 2011 р.
Справа №2а-4122/11/0170/17
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Папуші О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Джанкойського міжрайонного прокурора АР Крим в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим
до Сільського комунального підприємства "Таврія"
про стягнення
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 07.04.11 року надійшов адміністративний позов Джанкойського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим до Сільського комунального підприємства "Таврія" про стягнення узгодженої суми заборгованості з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сумою 3 317,60 грн.
Ухвалою суду від 08.04.11 р. відкрито провадження в адміністративній справі, розпочато підготовче провадження, запропоновано відповідачу надати суду та в копії позивачу заперечення проти позову та документи на підтвердження своїх доводів, які в нього є.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначаючи про порушення відповідачем вимог п. 1 ч. 2 ст. 6, ч. 8 ст. 9 Закону України від 08.07.10р. № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" при нарахуванні та обчисленні за базовий звітний період єдиного страхового внеску у встановлені законом строки його не сплатив. Крім того, в порушення положень статті 25 Закону відповідачем, платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня отримання – 15.03.11р. вимоги про сплату недоїмки, розмір самостійно нарахованого єдиного страхового внеску органу Пенсійного фонду не сплатив.
Розглянувши в підготовчому провадженні матеріали справи, судом з’ясовано питання про склад осіб, які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, зобов’язано сторін надати оригінали документів та докази на підтвердження заявлених вимог, за результатами чого закінчено підготовчого провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 21.04.11р.
Сторони, належним чином повідомлені про місце, день та час судового засідання (а.с.17,18), явку повноважних представників не забезпечили. Позивач до канцелярії суду подав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, пославшись на велику завантаженість у роботі, зазначивши, що заборгованість станом на час розгляду справи не погашено, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про поважність причин неявки повноважного представника у судове засідання не повідомив, заперечення на адміністративний позов суду не надав.
Розглянувши матеріали справи, клопотання позивача, суд приходить до висновку, що сторони про місце, день та час судового засідання повідомлені належним чином, тому перешкод для розгляду справи в порядку письмового провадження не знаходить та вважає за можливе розглянути справу відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, судом з’ясовано, що Джанкойський міжрайонний прокурор АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим на підставі ст.ст. 20, 36-1 Закону України "Про прокуратуру", ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України, діючи на реалізацію владної компетенції, звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим відповідно ст. 25, 26 Закону України від 08.07.10р. № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", якою органи Пенсійного фонду України наділені правом на звернення до суду з позовами про стягнення заборгованості, у тому числі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму єдиного страхового внеску протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги у разі, якщо її не оскаржено страхувальником.
Позивач просить суд стягнути з відповідача своєчасно не сплачений ним єдиний страховий внесок, нарахований позивачем до сплати органам Пенсійного фонду України за січень 2011р. загальною сумою 3 317,60 грн.
З огляду на викладене цей позов розглядається судом відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 КАС України, як спір за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, на цей спір поширюється компетенція адміністративних судів та справа підсудна окружному адміністративному суду.
Статтею 46 Конституції України визначено право громадян на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності.
Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
З положень статті 1 Закону України від 08.07.10р. № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах; працівники - громадяни України; іноземці та особи без громадянства, які працюють; фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності; особи, які забезпечують себе роботою самостійно - займаються незалежною професійною діяльністю; особи, які працюють на виборних посадах в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян; працівники воєнізованих формувань; військовослужбовці, особи рядового і начальницького складу; батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу; особи, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності; особи, які проходять строкову військову службу у Збройних Силах України; особи, які відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також особи, які є застрахованими відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, згідно до статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" є платниками єдиного внеску.
Дія Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску та з положень статті 2 виключно цим Законом визначаються: принципи збору та ведення обліку єдиного внеску;платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування; порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску.
Обов'язки платників єдиного внеску виникають з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з початку провадження відповідної діяльності, з дня укладення трудового договору (контракту) чи цивільно-правового договору.
Зокрема з положень частини 2 статті 6 Закону платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, а також вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону Пенсійний фонд України – орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.
Відповідно до частини першої статті 8 Закону Розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.
За приписами частини 4 статті 8 Закону порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається виключно цим Законом та прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами.
Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому, днем сплати єдиного внеску вважається:
1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду - день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду;
2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі.
Згідно частини 12 статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Сільське комунальне підприємство "Таврія" зареєстровано Джанкойською районною державною адміністрацією Автономної Республіки Крим юридичною особою, ідентифікаційний код 31147779, про що свідчить копія довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5),
За приписами статей 5 Закону відповідач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Джанкойському району АР Крим 06.10.00 р.(а.с.6).
З матеріалів справи судом встановлено, що відповідач самостійно нарахував та подав позивачу розрахунок єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень 2011р., з якого загальна сума єдиного внеску що підлягає сплаті складає 3 317,60 грн.
В наслідок несвоєчасної сплати у повному обсязі єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за відповідний базовий звітний період, у строки визначені законом – не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом – у відповідача перед позивачем утворилась недоїмка.
Про розмір недоїмки, що рахується за відповідачем станом на 01.03.11р., повідомлено відповідача, шляхом направлення на його адресу вимоги від 04.03.11р. № Ю-345 про сплату боргу сумою 3 317,60 грн. (а.с.9), яка отримана повноважною особою відповідача 15.03.11р.
Згідно частини першої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
За приписами частин четвертої вказаної статті Закону платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.
Як убачається з матеріалів справи, недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідачем у визначені Законом строки не сплачено, доказів на підтвердження проведення узгодження з органом Пенсійного фонду визначеного ним розміру недоїмки, можливість якої передбачена законом у разі незгоди платника єдиного внеску з її розміром, відповідачем суду не надано.
Порушення строків добровільної сплати єдиного внеску, визначених законом, несплата недоїмки у розмірі та в строки визначені вимогою про сплату боргу, підтверджується також клопотанням позивача, з якого судом встановлено, що на час розгляду справи, розмір заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідачем не погашено (а.с.24).
Оцінивши зібрані докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що відповідачем, як страхувальником, не сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за осіб, пов’язаних з ним трудовими правовідносинами, за січень 2011р. у зв’язку з чим за ним рахується заборгованість загальною сумою 3 317,60грн., розмір якої підтверджено належним чином, ґрунтується на положеннях Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", відповідачем не спростовуються, а тому суд знаходить підстави для її задоволення.
У справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому у відшкодуванні судових витрат, понесених позивачем за рахунок відповідача – слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Сільського комунального підприємства "Таврія", ідентифікаційний код юридичної особи 31147779, на користь Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сумою 3 317,60 грн., з яких:
3 029,60 грн. підлягає зарахуванню на р/р 37197037000102, в ГУ ДКУ АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 20727218;
288,00 грн. підлягає зарахуванню на 37196083000102 в ГУ ДКУ АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 20727218.
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2011 |
Оприлюднено | 22.06.2011 |
Номер документу | 16273516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні