ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 травня 2011 р. Справа №2а-3194/11/0170/1
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючої судд і Трещової О.Р., при секретарі Суслової Є.О., розглянувши у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу за п озовом управління Пенсійног о фонду України в Джанкойськ ому районі АРК до Рощинської сільської ради про стягненн я заборгованості
ВС ТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернулось з позов ом управління Пенсійного фон ду України в Джанкойському р айоні АРК (надалі - управління Пенсійного фонду) до Рощинсь кої сільської ради про стягн ення заборгованості з недоїм ки зі сплати страхових внеск ів в сумі 31 371, 64 гривень та фінан сових санкцій в сумі 6423, 73 гриве нь на загальну суму 37 795, 37 гриве нь.
У судове засідання сторони не з' явились, повідомлені н алежним чином про місце, дату та час проведення судового з асідання. Позивачем надіслан о картки особового рахунку в підтвердження позовних вимо г та клопотання про розгляд с прави за його відсутності. Пр едставник відповідача надіс лав до суду клопотання про ві дкладення розгляду справи, з аперечень на позов не надав.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з'ясування обставин по справі, на підставі статті 128 КАС України суд ухвалив роз глядати справу за відсутніст ю представників сторін, пові домлених належним чином про дату та місце розгляду справ и.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд вважає, що позовн і вимоги підлягають задовол енню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів вл адних повноважень, крім випа дків, коли щодо таких рішень, д ій чи бездіяльності Конститу цією або законами України вс тановлено інший порядок судо вого провадження.
Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - перед аний на вирішення адміністра тивного суду публічно-правов ий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа або інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до п.1 Положення про Пенсійний фонд України, з атвердженого Указом Президе нта України від 6 квітня 2011 року N 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконав чої влади, діяльність якого с прямовується і координуєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціально ї політики України (далі - Міні стр). Пенсійний фонд України в ходить до системи органів ви конавчої влади і забезпечує реалізацію державної політи ки з питань пенсійного забез печення та збору, ведення обл іку надходжень від сплати єд иного внеску на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування.
Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 25 лютого 2008 р. N 5-5) та з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 21.05.2002 за № 442/6730 , (далі - Положення про Управлі ння Фонду) управління Пенсій ного фонду України у районах , містах і районах у містах є о рганами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлі нням Фонду в Автономній Респ убліці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разо м з цими управліннями утворю ють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 5 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань контролює дотримання платн иками єдиного внеску вимог з аконодавства про збір та вед ення обліку єдиного внеску н адходження страхових внескі в, єдиного внеску та інших пла тежів до Фонду від підприємс тв, установ, організацій та гр омадян, збирає у встановлено му порядку відповідну звітні сть, проводить планові та поз апланові перевірки фінансов о-бухгалтерських документів , звітів та інших документів щ одо правильності нарахуванн я та сплати страхових внескі в, єдиного внеску, призначенн я (перерахунку) і виплати пенс ій, щомісячного довічного гр ошового утримання суддям у в ідставці та інших виплат, які згідно із законодавством зд ійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визнач ених законодавством, цільово го використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюют ь виплату і доставку пенсій.
Таким чином, управління Пен сійного фонду України в Джан койському районі АРК , реаліз уючи свої завдання та функці ї в правовідносинах з фізичн ими та юридичними особами ви ступає як суб'єкт владних пов новажень, який здійснює влад ну компетенцію.
Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 5 частини 2 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно відшкодува ння витрат на виплату пільго вих пенсій являється публічн о правовим та має розглядати ся в порядку адміністративно го судочинства.
Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України "Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування" № 1058-ІУ від 09.07.2003 року (що діяв на момент вин икнення спірних правовіднос ин) всі відносини, які виника ють між суб'єктами системи за гальнообов'язкового державн ого пенсійного страхування р егулюються виключно зазначе ним законом, яким також визна чаються порядок нарахування , обчислення та сплати страхо вих внесків, стягнення забор гованості за цими внесками, о рганізація та порядок здійсн ення управління в системі за гальнообов'язкового державн ого пенсійного страхування.
Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону страхувальниками ви знаються роботодавці підпри ємства, установи, організаці ї незалежно від форм власнос ті, виду діяльності та господ арювання, які використовують працю фізичних осіб на умова х трудового договору або на і нших умовах, передбачених за конодавством, або за договор ами цивільно-правового харак теру. Частиною 1 статті 15 Закон у визначено, що платниками ст рахових внесків є страхуваль ники, зазначені у статті 14 Зак ону.
Судом встановлено, що Рощин ська сільська рада являється юридичною особою, зареєстро ваною 21.05.1997 року Джанкойською р айонною державною адміністр ацією Автономної Республіки Крим, що підтверджується дов ідкою управління статистики у ЛДжанкойському районі № 43-25-6 7/61.
Судом встановлено, що Рощин ська сільська рада зареєстро вана в управлінні Пенсійного фонду, реєстраційний номер - 01-134/3, що підтверджується Відом остями про реєстрацію Рощинс ької сільської ради та заяво ю головного бухгалтера про б ажання надавати звіти до упр авління Пенсійного фонду в е лектронному вигляді.
Таким чином, Рощинська сіль ська рада являється страхува льником та платником страхов их внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування.
Судом встановлено, що Рощин ська сільська рада під час зд ійснення відомчої та розпоря дчої діяльності використову є працю фізичних осіб на умов ах трудового договору або на інших умовах, передбачених з аконодавством, що підтверджу ється відомостями, зазначени ми відповідачем в розрахунку суми страхових внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування за груде нь 2010 року.
Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статт і 17 Закону страхувальник зобо в'язаний подавати звітність територіальним органам Пенс ійного фонду у строки, в поряд ку та за формою, встановленим и Пенсійним фондом; нарахову вати, обчислювати і сплачува ти в установлені строки та в п овному обсязі страхові внеск и. Відповідно до частини 3 стат ті 20 Закону територіальні орг ани Пенсійного фонду мають п раво обчислювати страхові вн ески лише на підставі актів п еревірки правильності нарах ування та сплати страхових в несків, звітності, що подаєть ся страхувальником, бухгалте рських та інших документів, щ о підтверджують суму заробіт ної плати (доходу), на які нара ховуються страхові внески.
Частиною 6 статті 20 Закону вс тановлено, що страхувальники зобов'язані сплачувати стра хові внески, нараховані за ві дповідний базовий звітний пе ріод, не пізніше ніж через 20 ка лендарних днів із дня закінч ення цього періоду. Базовий п еріод для виду страхувальник а, до якого відноситься позив ач, встановлений зазначеною нормою закону - один календар ний місяць.
Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статт і 17 Закону страхувальник зобо в' язаний подавати звітніс ть територіальним органам Пе нсійного фонду у строки, в пор ядку та за формою, встановлен ими Пенсійним фондом; нарахо вувати, обчислювати і сплачу вати в установлені строки та в повному обсязі страхові вн ески. Відповідно до частини 3 с татті 20 Закону територіальні органи Пенсійного фонду маю ть право обчислювати страхов і внески лише на підставі акт ів перевірки правильності на рахування та сплати страхови х внесків, звітності, що подає ться страхувальником, бухгал терських та інших документів , що підтверджують суму зароб ітної плати (доходу), на які на раховуються страхові внески .
Частиною 6 статті 20 Закону вс тановлено, що страхувальники зобов' язані сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду. Базовий період для виду страхувальн ика, до якого відноситься поз ивач, встановлений зазначено ю нормою закону - один кален дарний місяць.
Судом встановлено, що відпо відно до автоматично сформов аного розрахунку суми страхо вих внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування Рощинська сільська рада зобов'язалась сплатити суму внесків за грудень 2010 рок у в розмірі 31 371, 64 гривень.
Відповідно до розрахунку с уми кредиторських вимог по с тягненню боргу по страховим внескам на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування станом на 24.02.2011 року Рощи нська сільська рада зазначен у суму страхових внесків не с платила в повному обсязі.
Частиною 2 статті 106 Закону вс тановлено, що суми страхових внесків, своєчасно не сплаче ні страхувальниками у строки , визначені статтею 20 Закону, в важаються простроченою забо ргованістю із сплати страхов их внесків (далі недоїмка) і ст ягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Відповідно до частини 3 стат ті 106 Закону територіальні орг ани Пенсійного фонду надсила ють страхувальникам, які маю ть недоїмку вимогу про її спл ату. Згідно з абзацом 3 частини 3 статті 106 Закону протягом 10 дн ів із дня її одержання страху вальник зобов' язаний сплат ити суму недоїмки та суму фін ансових санкцій.
На суму недоїмки зі сплати с трахових внесків управління м Пенсійного фонду виставлен а вимога від 03.02.2011 року № ю-121 с в ро змірі 31 371, 64 гривень, яка 08.02.2011 року була вручена відповідачу, що поштовим повідомленням
Судом встановлено, що в визн ачений абзацем 3 частини 3 ст. 106 Закону 10-денний строк відпові дач встановлені в зазначеній вимозі суми недоїмки зі спла ти страхових внесків не пога сив, у передбаченому Законом порядку зазначені вимоги не оскаржував.
Судом встановлено, що згідн о відомостей картки особовог о рахунку страхувальника юри дичної особи, яка має наймани х працівників (32%,4%,42%) та картки о собового рахунку страхуваль ника юридичної особи, яка має найманих працівників (1%-5%) у ві дповідача зазначена недоїмк а зі сплати страхових внескі в за грудень 2010 року в розмірі 31 371, 64 гривень.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що недоїмка зі спл ати страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування за гру день 2010 року в розмірі 31 371, 64 грив ень розрахована позивачем ві рно, являється погодженою ві дповідачем та підлягає стягн енню з останнього.
В судовому засіданні відпо відачем не надано жодного до казу, що борг виник в результа ті несплати внесків іншою юр идичною особою, на чому предс тавник відповідача наполяга в в судовому засіданні.
Вирішуючи питання щодо ная вності підстав стягнення заб оргованості з фінансових сан кцій та пені в розмірі 6423,73 грив ень, судом встановлено насту пне.
Рішенням № 11 від 05.01.2011 року про застосування фінансових сан кцій та нарахування пені за н есплату (неперерахування) аб о несвоєчасну сплату (несвоє часне перерахування) страхув альниками страхових внесків , у тому числі донарахованих с трахувальниками або органам и Пенсійного фонду до Рощинс ької сільської ради застосов аний штраф у розмірі 4342,17 гриве нь та нарахована пеня у розмі рі 2081,56 гривень за період з 20.10.2010 р оку по 29.12.2010 року.
05 січня 2011 року зазначене ріш ення було вручено головному бухгалтеру відповідача - Сухомліновій Н.Г.
В судовому засіданні предс тавники відповідача запереч ували проти стягнення фінанс ових санкцій та пені на підст аві вказаного рішення, так як вважали, що вони застосовані до відповідача безпідставно .
Пунктом 7 Прикінцевих та пер ехідних положень Закону Укра їни «Про збір та облік єдиног о внеску на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування» передбачено, що на пе ріод до повного стягнення за боргованості із сплати страх ових внесків за діючими вида ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання та сум штрафних санкцій , нарахованих та/або не сплаче них у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внес ків, строк сплати яких на 1 січ ня 2011 року не настав, та відпові дних штрафних санкцій за фон дами загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування зберігаються повнова ження щодо контролю за прави льністю нарахування, своєчас ністю сплати страхових внеск ів, застосування фінансових санкцій, якими вони були наді лені до набрання чинності ци м Законом.
Дія вказаної норми Перехід них положень поширюється і н а сплату внесків із загально обов' язкового державного п енсійного страхування.
До 01.01.11, тобто до набрання чин ності Законом України «Про з бір та облік єдиного внеску н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування», в ідповідальність за несвоєча сну сплату страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування т а порядок її застосування ре гулювалися статтею 106 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування». Стаття 106 цього Зако ну втратила чинність із 01.01.11.
Відповідно, з 01.01.11 втратили чи нність норми, які визначали с клад правопорушення і розмір и відповідальності в галузі нарахування і стягнення стра хових внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування.
Виходячи зі змісту пункту 7 Перехідних положень Закону У країни «Про збір та облік єди ного внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування», органи пенсійног о фонду зберегли повноваженн я щодо контролю за правильні стю нарахування, своєчасніст ю сплати страхових внесків, з астосування фінансових санк цій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Зак оном, тобто в тому числі повно важення, передбачені статтею 106 Закону України «Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування».
Водночас, при застосуванні пункту 7 Перехідних положень Закону України «Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування» в частині регулювання відповідальнос ті за вчинення порушень щодо сплати страхових внесків, до пущених до 01.01.11, слід ураховува ти норми статті 58 Конституції України та дію нормативних а ктів у часі.
Відповідно до частини перш ої статті 58 Конституції Украї ни закони та інші нормативно -правові акти не мають зворот ної дії в часі, крім випадків, коли вони пом' якшують або с касовують відповідальність особи.
Як випливає з Рішення Конст итуційного Суду України від 9 лютого 1999 року № 1/99-рп, частину п ершу статті 58 Конституції Укр аїни щодо дії нормативно-пра вового акта в часі треба розу міти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з вт ратою ним чинності, тобто до п одії, факту застосовується т ой закон або інший нормативн о-правовий акт, під час дії яко го вони настали або мали місц е.
Відповідно, правомірність поведінки особи, зокрема, дот римання нею норм законодавст ва про сплату обов' язкових страхових внесків, слід визн ачати із застосуванням закон одавства, яке діяло на момент вчинення відповідних дій аб о бездіяльності такої особи.
В свою чергу, заходи відпові дальності, які можуть бути за стосовані до особи-порушника слід визначати на підставі з аконодавства, яке є чинним на момент виявлення та застосу вання відповідних санкцій.
Виходячи з викладеного, якщ о певне діяння було правопор ушенням на момент його вчине ння і за таке діяння до особи б уло застосовано заходи відпо відальності, передбачені чин ним на той час нормативним ак том, відповідні санкції підл ягають стягненню з особи і пі сля втрати чинності норматив ним актом, що визначав зміст в ідповідальності.
В той же час, якщо діяння пер естало бути порушенням в зв' язку зі втратою чинності нор мативним актом, що регулював відповідальність за таке по рушення, то і санкції, передба чені нечинним нормативним ак том, не можуть бути застосова ні.
З урахуванням викладеного , пункт 7 Перехідних положень З акону України «Про збір та об лік єдиного внеску на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування» в частині повноважень органів пенсійн ого фонду щодо нарахування т а стягнення санкцій за поруш ення правил сплати страхових внесків слід застосовувати наступним чином.
Органи пенсійного фонду мо жуть стягувати ті недоїмки, ш трафи та пеню, які виникли до 0 1.01.11. Механізм стягнення цих су м відповідає змісту статті 106 Закону України «Про загально обов' язкове державне пенсі йне страхування» та застосов ується з посиланням на пункт 7 Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єд иного внеску на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування»;
Органи пенсійного фонду з 01 .01.11 не вправі за порушення, вчи нені до 01.01.11, нараховувати штра фи та пені, визначені статтею 106 Закону України «Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування», оскільки передбачені відповідними но рмами склади правопорушень т а санкції втратили чинність, і їх застосування з 01.01.11 супере чить статті 58 Конституції Укр аїни незважаючи на зміст пун кту 7 Перехідних положень Зак ону України «Про збір та облі к єдиного внеску на загально обов'язкове державне соціаль не страхування».
Враховуючи вищевикла дене, приймаючи до уваги, що в ідповідачем рішенням № 11 від 0 5.01.2011 року Рощинській сільські й раді нараховані штраф та пе ня на підставі п.2 ч.9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування», за порушення, вчин ені до 01.01.11 року, враховуючи, що зазначена норма закону вже в тратила чинність, суд приход ить до висновку, що її застос ування з 01.01.11 року суперечить с татті 58 Конституції України н езважаючи на зміст пункту 7 Пе рехідних положень Закону Укр аїни «Про збір та облік єдино го внеску на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування».
Таким чином, Управлін ням Пенсійного фонду Україн и в Джанкойському районі АРК необґрунтовано нараховані відповідачу фінансові санкц ій та пеня в розмірі 6423,73 гривен ь, а тому вони не підлягають ст ягненню з останнього.
В судовому засіданні предс тавники відповідача запереч ували проти позову, але з інши х підстав та рішення № 11 від 05.01.2 011 року відповідачем самості йно не оскаржувало.
У той же час завданням адмін істративного судочинства Ук раїни є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб від порушень з боку органі в державної влади.
Відповідно до частини 3 ст. 2 К АС України суд зобов' язаний перевірити, що рішення суб' єкта владних повноважень при йнято на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією а закон ами України.
Законність рішення позива ча в судовому засіданні не до ведена, навпаки, суд прийшов д о висновку про неправомірніс ть застосування до відповіда ча фінансових санкцій та пен і, а тому позовні вимоги про ст ягнення з відповідача незако нно застосованих фінансових санкцій не можуть бути задов олені адміністративним судо м.
Таким чином, позовні вимоги про стягнення з Рощинської с ільської ради заборгованост і з фінансових санкцій та пен і в розмірі 6423,73 гривень є необґ рунтованими та не підлягають задоволенню.
Суд враховує, що відповідно до частини 12 статті 20 Закону ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника та мають прі оритет перед всіма іншими зо бов' язаннями, у тому числі і з сплати податків та інших об ов' язкових платежів.
Приймаючи до уваги, що відпо відач суму боргу зі страхови х внесків в розмірі 31 371, 64 гриве нь не сплатив, вона підлягає с тягненню з відповідача, та по зовні вимоги в цій частині є обґрунтованими та підлягают ь задоволенню у повному обся зі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
В судовому засіданні 16.05.2011 ро ку оголошена вступна та резо лютивна частини постанови, а постанова у повному обсязі с кладена 20.05.2011 року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольн ити частково.
2. Стягнути з Рощинської сіл ьської радиа (ідентифікаційн ий код 04367789) на користь управлін ня Пенсійного фонду України в Джанкойському АРК недоїмк у зі страхових внесків в сумі 31 371, 64 гривень.
3. В іншій частині позову від мовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2011 |
Оприлюднено | 21.06.2011 |
Номер документу | 16273575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні