Постанова
від 09.06.2011 по справі 2а-5362/11/0170/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 червня 2011 р. Справа №2а-5362/11/0170/1

(11:55) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючої судд і Трещової О.Р., при секретарі Сусловій Є.О., розглянувши у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу за п озовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим до проектно-дослідниць кої фірми «АРХІКА» про стягн ення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адмініс тративного суду Автономної Республіки Крим звернула ся з позовом Державна податк ова інспекція в м. Сімферопол ь АР Крим до проектно-дослідн ицької фірми «АРХІКА» про ст ягнення заборгованості по шт рафним санкціям з податку на прибуток - код платежу 30110210 00 (р/р 31112009700002 в Державний бюджет , м. Сімферополь, ГУ ДКУ в АРК, ЄД РПОУ 34740405, МФО 824026) у сумі 35,06 гривен ь .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 13. 05.2011 було відкрите провадження в адміністративній справі.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 13. 05.2011 року закінчено підготовче провадження та справу призн ачено до судового розгляду.

У судовому засіданні предс тавники сторін не з' явились , повідомлені належним чином про місце, дату та час розгляд у справу. Від позивача надійш ло клопотання про розгляд сп рави за його відсутності, яв к ому зазначено, що позовні вим оги підтримуються у повному обсязі в сумі 35,06 гривень.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им розглядати справу у відсу тності представників сторін .

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд вважає , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню у повному обся зі з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 П одаткового кодексу України к онтролюючими органами є орга ни державної податкової служ би - щодо податків, які справля ються до бюджетів та державн их цільових фондів, крім зазн ачених у підпункті 41.1.2 цього пу нкту, а також стосовно законо давства, контроль за дотрима нням якого покладається на о ргани державної податкової с лужби.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, є с уб' єктами владних повноваж ень.

Таким чином, судом встановл ено, що Державна податкова ін спекція в м. Сімферополь АР Кр им є органом виконавчої влад и та суб' єктом владних повн оважень.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Судом встановлено, що проектно-дослідницька фірма «АРХІКА» є юридичною особою , зареєстрованою 01.07.1998 року вико навчим комітетом Сімферопол ьської міської ради АР Крим, щ о підтверджується витягом з ЄДР від 15.11.2010 року, Свідоцтвом п ро державну реєстрацію (пере реєстрацію) суб' єкта підпри ємницької діяльності - юриди чної особи від 01.07.1998 року та дов ідкою № 23/5-323 з ЄДРПОУ.

Судом встановлено, що проек тно-дослідницька фірма «АРХІ КА» взято на податковий облі к в ДПІ в м. Сімферополь АР Кри м з 30.09.2003 року, що підтверджуєть ся корінцем свідоцтва № 012800694 ДП І в м. Сімферополь АР Крим, а то му згідно із законодавством України, проектно-дослідниць ка фірма «АРХІКА» зобов' яза на сплачувати податки до Дер жавного бюджету України, под авати встановлену законом зв ітність.

Таким чином, судом встановл ено, що проектно-дослідницьк а фірма «АРХІКА» є юридичною особою, яка зобов' язана вик онувати обов' язки, покладен і на неї законами у зв' язку з і здійсненням діяльності.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст .9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент ви никнення спірних правовідно син) платники податків і збор ів (обов'язкових платежів) зоб ов' язані подавати до держав них податкових органів та ін ших державних органів відпов ідно до законів декларації, б ухгалтерську звітність та ін ші документи і відомості, пов 'язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов'язко вих платежів); сплачувати нал ежні суми податків і зборів (о бов'язкових платежів) у встан овлені законами терміни.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, н адання податкової звітності встановлений Законом Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств” від 28.12.1994 року N 339 4 (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п.п. 11.1 Закону У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” від 28.12.1994 р оку №334/94 (що діяв на момент вини кнення спірних правовідноси н) передбачені такі податков і періоди: календарні кварта л, півріччя, три квартали, рік.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” (що діяв на момент виникненн я спірних правовідносин) вст ановлено, що податкові декла рації подаються за базовий п одатковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному міс яцю (у тому числі при сплаті мі сячних авансових внесків), - пр отягом 20 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця, б) календарному квар талу або календарному півріч чю (у тому числі при сплаті ква ртальних або піврічних аванс ових внесків), - протягом 40 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) кварталу (п івріччя).

Таким чином, проектно-дослі дницька фірма «АРХІКА» зобов ' язана щоквартально протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем податкового кварталу, по давати до податкового орган у декларації з податку на при буток.

Посадовими особами ДПІ в м. Сімферополь АР Крим проведен о перевірку та складено акт п еревірки № 849/15-1/20724272 від 29.01.2010 року п ро результати невиїзної доку ментальної перевірки своєча сності подання податкової зв ітності, згідно з яким встано влено порушення п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст.4 З акону України “Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” (що діяв на момент виникн ення спірних правовідносин), а саме - неподання податков ої декларації з податку на пр ибуток за 1 квартал 2009 року - г раничний строк подачі 12.05.2009 рок у, за 1 півріччя 2009 року - грани чний строк подачі 10.08.2009 року, за 3 квартал 2009 року - граничний строк подачі 09.11.2009 року.

Судом встановлено, що на під ставі акту перевірки ДПІ в м. С імферополь АРК було складено та винесено податкове повід омлення-рішення від 19.03.2010 року № 0005411501/0, згідно з яким на відповід ача накладено штрафні санкці ї в розмірі 510,00 гривень.

Судом встановлено, що ДПІ в м. Сімферополь складено Акт № 2138/15-0 від 25.03.2010 року про неможливі сть вручення повідомлення-рі шення ПДФ «АРХІКА», згідно з я ким податкове повідомлення-р ішення № 0005411501/0 від 19.03.2010 року було розміщено на дошці повідомл ень ДПІ в м. Сімферополь АРК.

Згідно з підпунктом 6.2.4. пунк ту 6.2. статті 6 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 21 грудня 2000 року N 2181-III (що діяв на момент в иникнення спірних правовідн осин) встановлено, що у разі, к оли податковий орган або п ошта не може вручити платни ку податків податкове пові домлення або податкові вимог и у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідо млення або податкову вимог у, незнаходженням фактичног о місця розташування (міс цезнаходження) платника по датків, податковий орган ро зміщує податкове повідомле ння або податкові вимоги на д ошці податкових оголошень, встановленій на вільному дл я огляду місці біля входу до приміщення податкового орга ну. При цьому день розміщен ня такої податкової вимог и або повідомлення вважаєтьс я днем її вручення.

Такий самий порядок надісл ання податкових повідомлень -рішень визначений “Порядко м направлення органами держа вної податкової служби подат кових повідомлень платникам податків та рішень про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій”, затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації України від 21.06.2001 р оку № 253 та “Порядком н аправлення органами державн ої податкової України податк ових вимог платникам податкі в”, затвердженого наказом Де ржавної податкової адмініст рації України № 266 від 03.07.01 року.

Згідно чинного законодавс тва, а саме підпункту 4.9. пункту 4 “Порядку направлення орган ами державної податкової слу жби податкових повідомлень п латникам податків та рішень про застосування штрафних (ф інансових) санкцій”, затверд женого наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 21.06.2001 року № 253, день розміщ ення такого податкового пов ідомлення-рішення на дошці податкових оголошень (повід омлень) вважається днем його вручення.

Оскільки в такому випадку ю ридично день розміщення вваж ається днем вручення, то підл ягає застосуванню підпункт 5 .2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” від 21 грудня 2000 року N 2181-III (що діяв на м омент виникнення спірних пра вовідносин), який наголошує, щ о податкове зобов'язання пла тника податків, нараховане контролюючим органом відпо відно до пунктів 4.2 та 4.3 статт і 4 цього Закону, вважається у згодженим у день отримання платником податків податк ового повідомлення, за ви нятком випадків, визначени х підпунктом 5.2.2 цього пункту. О скільки податкові зобов' яз ання були визначені на підст аві пункту 4.2. Закону N 2181-III, суд приходить до висновку, що в да ному випадку день розміщення таких податкових повідомле нь-рішень на дошці податков их оголошень (повідомлень) вв ажатиметься не тільки днем ї х вручення, а й днем їх узгодже ння.

Судом встановлено, що проек тно-дослідницькою фірмою «АР ХІКА» суми нарахованих штраф них санкцій по податку на при буток підприємств в розмірі 510,00 гривень сплачені частково в сумі 474,94 гривень, що підтверд жується розрахунком суми заб оргованості ПДФ «АРХІКА» ста ном на 19.03.2011 року.

Залишок заборгованості з ш трафних санкцій по податку н а прибуток складає 35,06 гривень , який відповідачем станом на день розгляду справи не пога шено.

З метою погашення податков ої заборгованості проектно-д ослідницькою фірмою «АРХІКА » ДПІ в м. Сімферополь АР Крим було здійснено низку заходів , передбачених Законом Украї ни “Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами” від 21 гр удня 2000 року № 2181-III (що діяв на мом ент виникнення спірних право відносин).

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III (що діяв на момент виникнення спірних правовід носин) у разі коли платник по датків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язанн я в установлені строки, подат ковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до підпун кту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” від 21 г рудня 2000 року № 2181-III (що діяв на мо мент виникнення спірних прав овідносин) податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Отже, судом встановле но, що відповідно до Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III (що діяв на момент виникнення спірних п равовідносин) інформація про виникнення права податкової застави на активи платника п одатків, обов'язок погасити с уму податкового боргу та мож ливі наслідки непогашення йо го у строк зазначається у пер шій податковій вимозі, у друг ій податковій вимозі може зн ачиться повідомлення про дат у та час проведення опису акт ивів платника податків, що пе ребувають у податковій заста ві, а також про дату та час про ведення публічних торгів з ї х продажу.

Судом встановлено, що 07.04.2010 ро ку позивачем була складена п ерша податкова вимога № 1/1136 на суму податкового боргу відпо відача в розмірі 35,06 гривень.

Перша податкова вимога не б ула вручена відповідачу, а то му ДПІ в м. Сімферополь АРК на підставі підпунктом 6.2.4. пункт у 6.2. статті 6 Закону України “Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” від 21 грудня 2 000 року N 2181-III (що діяв на момент ви никнення спірних правовідно син) було складено акт № 2914/24-1 ві д 21.04.2010 року про неможливість вр учення податкової вимоги, у з в' язку з чим податкова вимо га була розміщена на дошці по відомлень ДПІ в м. Сімферопол ь АРК.

Судом встановлено, що 21.05.2010 ро ку позивачем була складена д руга податкова вимога № 2/1611, в я кій було вказано, що сума пода ткового боргу відповідача ст ановить 35,06 гривень.

Друга податкова вимога не б ула вручена відповідачу, а то му ДПІ в м. Сімферополь АРК бул о складено акт № 4142/24-1 від 15.06.2010 ро ку про неможливість вручення податкової вимоги, у зв' язк у з чим податкова вимога була розміщена на дошці повідомл ень ДПІ в м.Сімферополь АРК.

Суд зазначає, що Рішенням пр о стягнення коштів та продаж інших активів платника пода тків в рахунок погашення йог о податкового боргу № 396/24-1 від 02.08.2010 року відповідно до Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” від 21 грудня 2000 року № 2181-III (що ді яв на момент виникнення спір них правовідносин) позивач в ирішив здійснити стягнення к оштів та продаж інших активі в, які знаходяться у власност і (повному господарському ві данні) платника податків у ра хунок погашення податкового боргу ПДФ «АРХІКА», а також ти х активів, права власності на які він набуде у майбутньому , в рахунок погашення узгодже ної суми податкового боргу ц ього платника податків.

Однак, ДПІ в м. Сімферополь А РК не було звернуто стягненн я на активи ПДФ «АРХІКА», тому як встановити майно платник а податків, на яке може бути зв ернуто стягнення, виявилось неможливим, як вбачається з в ідповіді Кримського республ іканського підприємства «Сі мферопольське міжміське бюр о реєстрації та технічної ін вентаризації» від 07.12.2010 року за вих. № 12490/23 та відповіді управлі ння ДАІ ГУ МВС України в АР Кри м від 29.12.2010 року.

Судом встановлено, що сума податкового боргу відповід ача згідно з розрахунком сум и заборгованості по ПДФ «АРХ ІКА» та обліковою карткою пл атника від 11.01.2011 року складає 35, 06 гривень. На день розгляду сп рави податковий борг відпов ідачем не погашений у повном у обсязі.

На підставі викладеного, су д вважає, що факт несплати від повідачем податкового боргу зі штрафних санкцій з податк у на прибуток є повністю дове деними позивачем та підтверд жується доказами, досліджени ми у судовому засіданні, а том у позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі .

Суд зазначає, що відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового код ексу України органи державно ї податкової служби мають пр аво звертатися до суду щодо с тягнення коштів платника под атків, який має податковий бо рг, з рахунків у банках, обслуг овуючих такого платника, на с уму податкового боргу або йо го частини.

Приймаючи до уваги, що подат ковий борг у розмірі 35,06 гривен ь відповідачем станом на ден ь розгляду справи не сплачен ий, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 с т.20 Податкового кодексу Украї ни вважає необхідним задово льнити позов шляхом стягнен ня з рахунків у банках, обслуг овуючих проектно-дослідниць ку фірму «АРХІКА», податково го боргу зі штрафних санкцій з податку на прибуток у розмі рі 35,06 гривень (на р/р 31112009700002 в Держ авний бюджет, м. Сімферополь, Г У ДКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026, ко д платежу 3011021000).

Відповідно до частин и 4 статті 94 КАС України, у справ ах, в яких позивачем є суб' єк т владних повноважень, і відп овідачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 09 червня 2011 року ого лошена вступна та резолютивн а частина постанови, а 10 червн я 2011 року постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладен ого, керуючись статтями 158, 159, 160, 1 63 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих проек тно-дослідницьку фірму «АРХІ КА» (ЄДРПОУ 20724272, юридична адрес а: АР Крим, м. Сімферополь, ву л. Лермонтова, буд. 16, кв. 53) пода тковий борг зі штрафних санк цій з податку на прибуток у ро змірі 35,06 гривень (код платежу 3011021000 (р/р 31112009700002 в Державний бю джет, м. Сімферополь, ГУ ДКУ в А РК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026) .

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.06.2011
Оприлюднено21.06.2011
Номер документу16273597
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5362/11/0170/1

Постанова від 09.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні