ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 червня 2011 р.
Справа №2а-5829/11/0170/17
Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки КримПапуша О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в Ленінському районі АР Крим
до Приватного підприємства фірма "Турист"
про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 20.05.11 р. надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в Ленінському районі АР Крим до Приватного підприємства фірма "Турист" про припинення юридичної особи.
Ухвалою суду від 24.05.11р. в адміністративній справі відкрито скорочене провадження, запропоновано відповідачу в термін до 14.06.11р. надати суду заперечення проти позову, всі необхідні документи та докази або заяву про визнання позову, доведено до відома сторін про розгляд справи суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, за наявними у справі матеріалами.
Сторони, повідомлені про розгляд справи в порядку скороченого провадження за правилами ст. 183-2 КАС України (а.с.9,10), про наслідки неподання додаткових документів, заперечень проти позову, доказів на підтвердження своїх заперечень, приписи ухвали суду про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі не виконали.
Розглянувши наявні матеріали справи в їх сукупності, судом з’ясовано, що позивач з положень статті 4 Закону України від 04.12.90р. № 509-ХІІ "Про державну податкову службу" є державним органом виконавчої влади та, діючи на реалізацію своєї владної компетенції, визначеної пунктом 17 частини першої статті 11 вказаного Закону, звернувся з адміністративним позовом про скасування державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності.
Цей позов розглядається судом відповідно до пункту 5 частини першої статті 17 КАС України як спір за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, згідно до частини другої статті 18 цього Кодексу, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, цей спір підсудний окружним адміністративним судам.
Відповідно до згаданого пункту 17 частини першої статті 11 Закону України "Про державну податкову службу" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених Законами України, мають право звертатись до судових органів із заявою (позовною заявою) про припинення юридичної особи.
Приватне підприємство фірма "Турист" зареєстровано юридичною особою, ідентифікаційний код 22268341, Ленінською районною державною адміністрацією Автономної Республіки Крим 28.12.95 р., за адресою: 98200, АР Крим, Ленінський район, смт. Леніне, вул. Трудова, 12, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, копія довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (а.с.3,4).
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, за приписами пп. 4.1.1. п. 4.1. ст. 4, що визначає основні засади податкового законодавства України, ґрунтує податкове законодавство України на принципі загальності оподаткування, відповідно до якого кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Так, зокрема, з приписів ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Як убачається з матеріалів справи, відповідач перебуває на податковому обліку у ДПІ в Ленінському районі АР Крим, узятий на облік платників податків, зборів, інших обов’язкових платежів в органах державної податкової служби з 17.10.97р. (а.с.5), заборгованості перед бюджетом зі сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) не має (а.с.7), з ІV кварталу 2009 року не надає податкової звітності, остання податкова звітність подана ІІІ квартал 2009 року 19.10.09р. (а.с.6).
Згідно п. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб’єкта господарюванню здійснюється на підставі рішення суду у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Стаття 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб’єкта господарювання.
Згідно ст. 247 ГК України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.
Стаття 38 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлює підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є: неподання протягом року органом державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до п 6. ст. 38 "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Дослідивши матеріали у справі, надані позивачем на підтвердження заявлених вимог, а саме: аркуші справи №№ 2-7, суд, враховуючи, що відповідно до функцій, покладених на позивача статтею 10 Закону України від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", статтями 20, 65, 67 п. 67.2 Податкового кодексу України з обліку платників податків та контролю за їх податковою дисципліною та приходить до висновку, що позивач є єдиним уповноваженим державним органом, до компетенції якого віднесено надання підтверджень щодо реєстрації особи платником податку, форми сплати податку та обліком обсягу податкових зобов’язань, та, надаючи досліджені довідки та інформацію, він діяв у межах своєї компетенції. Ознак його упередженості у їх формуванні не вбачається, тому ці матеріали, з огляду на статті 60, 70 КАС України є належними доказами у справі та вони приймаються судом до уваги для встановлення наявності або відсутності обставин, що підтверджують позовні вимоги.
Дослідивши докази у їх сукупності та враховуючи, що частинами першою, другою статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" суд є уповноваженим на постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, тому суд, оцінивши їх, приходить до такого висновку.
Підставами для постановлення судом рішення про припинення юридичної особи відповідно до частини другої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб-підприємців" є неподання цією особою протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Суд вважає доведеним позивачем належними доказами настання обставин, внаслідок яких виникають підстави для вжиття судом обмеження щодо права відповідача на зайняття підприємницькою діяльністю. Відповідач більше року податкову звітність до податкових органів не надає, боргових зобов’язань зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) не має, заперечення проти позовних вимог не надав.
Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що заявлені вимоги щодо скасування юридичної особи підтверджено належним чином, ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, тому підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 183-2, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Припинити юридичну особу – Приватне підприємство фірма "Турист", ідентифікаційний код юридичної особи 22268341, зареєстрованого Ленінською районною державною адміністрацією Автономної Республіки Крим за адресою: 98200, АР Крим, Ленінський район, смт. Леніне, вул. Трудова, 12.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2011 |
Оприлюднено | 21.06.2011 |
Номер документу | 16273632 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні