Постанова
від 17.03.2011 по справі 2а-55/11/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 березня 2011 р. (16:55) Справа №2а-55/11/5/0170

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В., за уча стю представника позивача - ОСОБА_1, довіреність № 3605 ві д 16.07.2010 року,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Красноперекопс ької об' єднаної державної п одаткової інспекції в АР Кри м

до Селянського (фермерсько го) господарства

про стягнення заборговано сті в сумі 7286,75 грн.,

Обставини справи: Краснопе рекопська об' єднана держав на податкова інспекція в АР К рим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Кр им з адміністративним позово м про стягнення з Селянськог о (фермерського) господарств а заборгованості в сумі 7286,75 гр н. з податку з доходів фізични х осіб, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несвоєч асно провадиться сплата узго джених податкових зобов' яз ань.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 11.01.2011 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.

Представник позивач, прису тній у судовому засіданні 17.03.20 11 року, наполягав на задоволен ні позовних вимог у повному о бсязі з підстав, наведених у а дміністративному позові.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - шл яхом направлення на його адр есу судової повістки. Однак, д окументи повернулись до суду з відміткою УДППЗ «Укрпошта »: «за зазначеною адресою не з находиться».

Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.

Враховуючи зазначене вище , суд вважає, що відповідача на лежним чином повідомлено про дату, час та місце судового ро згляду.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності на час виникнення сп ірних правовідносин було виз начено Законом України « Про державну податкову служб у в України», відповідно до ст .4 якого Державна податкова ад міністрація України є центра льним органом виконавчої вла ди, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» Держа вна податкова адміністрація України здійснює функції, зо крема щодо здійснення контро лю за своєчасністю, достовір ністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контр олю за валютними операціями, контролю за додержанням пор ядку проведення готівкових р озрахунків за товари (послуг и) у встановленому законом по рядку, а також контролю за ная вністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підпри ємницької діяльності та ліце нзій на провадження видів го сподарської діяльності, що п ідлягають ліцензуванню відп овідно до закону, торгових па тентів; обліком платників по датків, інших платежів; виявл енням і веденням обліку надх оджень податків, інших плате жів.

Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Красноперекопська об' єдна на державна податкова інспек ція в АР Крим у відносинах з фі зичними та юридичними особам и є суб' єктом владних повно важень та даний спір належит ь до розгляду у порядку, перед баченому Кодексом адміністр ативного судочинства Україн и.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему опода ткування», чинному на момент виникнення спірних правовід носин, платниками податків і зборів (обов' язкових плате жів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів У країни покладений обов' язо к сплачувати податки і збори .

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондам и», чинному на момент виникне ння спірних правовідносин (д алі по тексту - Закон № 2181) бул о передбачено, що платник под атків самостійно обчислює су му податкового зобов' язанн я, яку вказує у податковій дек ларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податкі в зобов'язаний самостійно сп латити суму податкового зобо в'язання, зазначену у подані й ним податковій декларації , протягом десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранич ного строку для подання под аткової декларації.

Статтею 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування » було встановлено, що платни ки податків зобов' язані спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.

Законом України «Про под аток з доходів фізичних осіб » від 22.05.2003 № 889-IV (в редакції, чинні й на момент виникнення спірн их правовідносин, далі по тек сту - Закон № 889) були передбач ені порядок, підстави, строки сплати податку з доходів фіз ичних осіб.

Статтею 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування » передбачалось, що платники податків зобов' язані сплач увати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.

Красноперекопською районн ою державною адміністрацією АР Крим 27.12.1994 року проведено де ржавну реєстрацію юридичної особи - Селянського (фермерсь кого) господарства, що підтве рджується довідкою Управлін ня статистики в Краснопереко пському районі № 82/429 від 11.08.2010 рок у.

Посадовими особами К расноперекопської ОДПІ в АР Крим проведено позапланову в иїзну перевірку правильност і обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум пода тку з доходів фізичних осіб, п одатку з власників транспорт них засобів та інших самохід них машин і механізмів, держа вного мита СФГ «Анком» за пер іод з 01.04.2007 року по 20.04.2010 року.

За результатами пере вірки складено акт № 399/23-0/22279043 від 29.04.2010 року, в якому зафіксовано порушення позивачем п.п.6.3.1, п.п .6.3.2 п. 6.3 ст. 6, п.п. 8.1.1, п.п.8.1.2 ст. 8 Закон у України «Про податок з до ходів фізичних осіб» у зв' я зку з чим донараховано подат ку у розмірі 2415,86 грн. та нарахов ана пеня в сумі 39,17 грн.

Розглянувши висновки позивача, викладені в акті пе ревірки № 399/23-0/22279043 від 29.04.2010 року що до порушення відповідачем Закону України «Про подато к з доходів фізичних осіб», су дом з' ясоване наступне.

Статтею 4 Закону У країни «Про податок з доході в фізичних осіб» надане визн ачення загального оподатков аного доходу, а саме: загальни й річний оподатковуваний дох ід складається з суми загаль них місячних оподатковувани х доходів звітного року, а так ож іноземних доходів, одержа них протягом такого звітного року.

В п. 4.2.1. ст. 4 Закону зазначе но, що до загального місячног о доходу належить, доходи у ви гляді заробітної плати, інші виплати та винагороди, нарах овані (виплачені) платнику по датку відповідно до умов тру дового або цивільно-правовог о договору.

У п. 1.15 ст. 1 Закону наведен о визначення податкового аге нту, яким є юридична особа (її філія, відділення, інший відо кремлений підрозділ) або фіз ична особа чи представництво нерезидента - юридичної особ и, які незалежно від їх органі заційно-правового статусу та способу оподаткування іншим и податками зобов'язані нара ховувати, утримувати та спла чувати цей податок до бюджет у від імені та за рахунок плат ника податку, вести податков ий облік та подавати податко ву звітність податковим орга нам відповідно до закону, а та кож нести відповідальність з а порушення норм цього Зако ну.

При цьому, найманою особою є фізична особа, яка безпосере дньо власною працею виконує трудову функцію виключно за дорученням або наказом праце давця згідно з умовами уклад еного з ним трудового догово ру (контракту) відповідно до з акону. При цьому усі вигоди ві д виконання такої трудової ф ункції (крім заробітної плат и такої найманої особи, інших виплат чи винагород на її кор исть, передбачених законодав ством), а також усі ризики, пов 'язані з таким виконанням або невиконанням, отримуються (н есуться) працедавцем (п. 1.8 ст. 1 Закону).

Відповідно до п.п. 6.3.2 п. 6 .3 ст. 6 Закону платник подат ку подає працедавцю заяву пр о самостійне обрання місця з астосування податкової соці альної пільги (далі - заява про застосування пільги) за форм ою, визначеною центральним п одатковим органом.

Податкова соціальна пільг а починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигля ді заробітної плати з дня отр имання працедавцем заяви пла тника податку про застосуван ня пільги. Пільга не застосов ується до доходу, нараховано го до моменту отримання тако ї заяви, крім випадків, зазнач ених у підпункті 6.3.3 цього пунк ту.

Платник податку, який зміню є за самостійним рішенням мі сце отримання податкової соц іальної пільги, зобов'язаний надати працедавцю за попере днім місцем її застосування заяву про відмову від такої п ільги (далі - заява про відмову від пільги) за формою, визначе ною центральним податковим о рганом. Така заява не подаєть ся, якщо платник податку прип иняє трудові відносини з так им працедавцем з будь-яких пі дстав, а також у випадках, визн ачених у підпункті 6.3.3 цього пу нкту.

Працедавець відображає у с кладі річної податкової звіт ності всі випадки отримання заяв платників податку про з астосування пільги та заяв п ро відмову від такої пільги.

Податкова соціальна пільг а застосовується за місцем о тримання платником податку о сновного доходу (визначеним у трудовій книжці) на дату наб рання чинності цим пунктом, б ез подання заяви про застосу вання пільги.

Порядок надання таких доку ментів та їх склад визначаєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни.

Відповідно до п. 19.2 ст. 19 Зако ну 19.2. особи, які відповідно д о цього Закону мають стат ус податкових агентів, зобов 'язані, зокрема: а) своєчасно т а повністю нараховувати, утр имувати та сплачувати (перер аховувати) до бюджету подато к з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або пі д час такої виплати та за її ра хунок; б) надавати у строки, вс тановлені законом для податк ового кварталу, якщо інше не в изначено нормами цього Зак ону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (спл аченого) на користь платникі в податку, а також сум утриман ого з них податку податковом у органу за місцем свого розт ашування. У разі коли зазначе на особа протягом звітного к варталу не виплачує такі дох оди або виплачує доходи не вс ім платникам податку, зазнач ена звітність не подається а бо подається стосовно платни ків податку, які фактично отр имали такі доходи. Запровадж ення інших форм звітності із зазначених питань не припус кається.

Заповнення і подання орган ам державної податкової служ би України податкового розра хунку сум доходу, нараховано го (сплаченого) на користь пла тників податку, та сум утрима ного з них податку (далі - пода тковий розрахунок) відповідн о до вимог підпункту «б» пунк ту 19.2 статті 19 Закону Украї ни «Про податок з доходів фіз ичних осіб» регулює Порядок заповнення та подання податк овими агентами податкового р озрахунку сум доходу, нарахо ваного (сплаченого) на корист ь платників податку, і сум утр иманого з них податку за ф. № 1Д Ф, затверджений Наказом Держ авної податкової адміністра ції України № 451 від 29.09.2003 року (да лі - Порядок).

Дія цього Порядку поширюєт ься на юридичних осіб (їх філі ї, відділення, інші відокремл ені підрозділи), фізичних осі б, нерезидентів або їх предст авництв, які незалежно від їх організаційно-правового ста тусу та способу оподаткуванн я іншими податками зобов'яза ні нараховувати, утримувати та сплачувати податок з дохо дів фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок платн ика податку, та є податковими агентами відповідно до норм Закону.

Податковий розрахунок под ається окремо за кожний квар тал (податковий період) протя гом 40 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного кварталу. Окре мий податковий розрахунок за календарний рік не подаєтьс я.

Якщо до закінчення терміну подання податкового розраху нку податковий агент виявляє помилки в раніше поданому за поточний звітний період под атковому розрахунку, він зоб ов'язаний подати новий подат ковий розрахунок. При цьому ш трафні санкції та адміністра тивні штрафи не застосовують ся, а раніше поданий податков ий розрахунок скасовується ( п.1.2 Порядку).

Відповідно до п.п. 8.1.2. п.8.1. ст. 8 Закону України «Про подато к з доходів фізичних осіб» по даток підлягає сплаті (перер ахуванню) до бюджету під час в иплати оподатковуваного дох оду єдиним платіжним докумен том. Банки не мають права прий мати платіжні документи на в иплату доходу, які не передба чають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщ о оподатковуваний дохід нара ховується, але не виплачуєть ся платнику податку особою, щ о його нараховує, то податок, я кий підлягає утриманню з так ого нарахованого доходу, під лягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановл ені законом для місячного по даткового періоду.

Таким чином, за результатам и вивчення наведених вище но рм чинного законодавства, су дом встановлено, що відповід ач по відношенню до найманих працівників, з якими ним укла дено трудовий договір, є пода тковим агентом, та повинен у с троки, визначені законодавст вом нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховува ти) до бюджету податок з доход у, який виплачується на корис ть платника податку та опода тковується до або під час так ої виплати та за її рахунок; на давати у строки, встановлені законом для податкового ква рталу, якщо інше не визначено нормами цього Закону, под атковий розрахунок сум доход у, нарахованого (сплаченого) н а користь платників податку.

Однак, всупереч вказа ним нормам чинного законодав ства відповідачем не було пр оведено у повному обсязі та с воєчасно сплату податку з до ходів, отриманих його праців никами в період з 01.04.2007 року по 20. 04.2010 року.

На підставі акту пере вірки № 399/23-0/22279043 від 29.04.2010 року пози вачем 11.05.2010 року прийнято подат кове повідомлення-рішення № 0000401701/0 про донарахування 2415,86 грн. податку з доходів фізичних о сіб та застосування 4831,72 грн. шт рафних (фінансових) санкцій.

Вказане податкове по відомлення-рішення було напр авлено на адресу відповідача поштою та отримано останнім 28.06.2010 року, про що свідчить відм ітка на повідомленні про вру чення поштового відправленн я № 841597.

Однак, у визначений за конодавством строк рішення оскаржено не було, сума подат кового зобов' язання, вказан а у ньому, не сплачена.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», чинному на момент в иникнення спірних правовідн осин , було передбачено, що у р азі коли платник податків не сплачує узгоджену суму пода ткового зобов'язання в устан овлені строки, податковий ор ган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

У зв' язку з чим позивачем н а адресу відповідача були на правлені перша податкова вим ога № 1/123 від 07.06.2010 року на суму 39,17 г рн. та друга податкова вимога № 2/164 від 12.07.2010 року на суму 7286,75 грн. , які отримані останнім 08.08.2010 ро ку та 07.09.2010 року відповідно, про що свідчать відмітки на пові домленнях про вручення пошто вого відправлення, наявні в м атеріалах справи.

Станом на день розгляду спр ави відповідачем заборгован ість з податку з доходів фізи чних осіб не сплачена та стан овить 7286,75 грн.

Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 7286,75 грн., поз овні вимоги належить задовол ьнити у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 17.03.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 22.03.2011 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Селянського (фе рмерського) господарства «А нком» (96025, АР Крим, Красноперек опський район, с. Танкове, вул. Дніпровська,2, ЄДРПОУ 22279043) пода тковий борг з податку з доход ів фізичних осіб у розмірі 7286, 75 грн. з рахунків у банках, обс луговуючих Селянське (фермер ське) господарство «Анком» (к од платежу 5111010160, на р/р 33112329700218 в ГУ ДКУ в АРК, на користь держа вного бюджету Ішунської сіль ської ради, ЕДРПОУ 34740583, МФО 824026).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.03.2011
Оприлюднено21.06.2011
Номер документу16273660
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-55/11/5/0170

Постанова від 17.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні