ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 квітня 2011 р. 09:50
Справа №2а-506/11/12/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., при секретарі Лиган М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Красноперекопської об’єднаної державної податкової інспекції АР Крим
до Малого приватного підприємства «Фаворит»
про стягнення заборгованості у сумі 331,24 грн.
за участю представників:
позивача – не з’явився;
відповідача – не з’явився;
Суть спору: Красноперекопська об’єднана державна податкова інспекція АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Малого приватного підприємства «Фаворит» про стягнення 331,24грн. заборгованості, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем не сплачується суми узгоджених податкових зобов’язань.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.01.11р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином..
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач зареєстрований Виконавчим комітетом Армянської міської ради АР Крим 24.12.1993р. в якості юридичної особи (а.с. 9).
Суд зазначає, що при розгляді цієї справи він керувався положеннями нормативних актів у редакціях, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до пункту 10.2 статті 10 Закону України «Про податок на додану вартість» платники податку, відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.
Позивачем 07.05.10р. проведено невиїзну документальну перевірку з питань ненадання податкової декларації з податку на додану вартість відповідачем.
За результатами перевірки складено акт № 429/15-02/22250430 від 07.05.10р., в якому зафіксовано порушення відповідачем абзацу п.п. 4.1.4 «а» п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» в частині неподання податкової декларації з ПДВ за березень 2010 року (а.с. 17-18).
Відповідно до п.п.17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
На підставі зазначеного вище, 11.05.10р. позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000231520/0 про застосування до відповідача 170,00грн. фінансових санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість, яке було отримане відповідачем, про що свідчить у поштовому повідомленні (оборот а.с.18).
Згідно з Актом №520/15-02/22250430 від 28.05.10р. про результати невиїзної документальної перевірки з питань ненадання податкової декларації з податку на додану вартість, відповідачем порушено п.п.4.1.4 «а» п.4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: неповернення свідоцтва платника податку на додану вартість, анульованого з ініціативи податкового органу, в строк, встановлений, чинним законодавством (а.с.13-14).
На підставі зазначеного Акту позивачем винесене податкове повідомлення – рішення №0000281520/0 від 28.05.10р. про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00грн. (оборот а.с. 14).
У зв’язку з несплатою відповідачем у встановлені законодавством строки заборгованості, позивачем на підставі п.п. 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» на адресу відповідача були направлені перша податкова вимога № 1/31 від 23.07.10р., яка була отримана відповідачем та друга податкова вимога № 2/34 від 25.08.10р. (а.с. 8).
Згідно до пп.5.8 п.5 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 03.07.2001 N 266 та Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2001 р. за N 595/5786, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
В зв’язку з неможливістю вручення відповідачу податкових повідомлень-рішень та другої податкової вимоги, позивач розмістив їх на дошці оголошень, зазначивши дати розміщень 21.06.10р., 07.07.10р. та 14.10.10р. відповідно, про що свідчать акти про неможливість вручення податкових повідомлень – рішень та податкової вимоги (оборот а.с. 7, а.с. 11, 15).
Відповідно до матеріалів справи, на день розгляду справи загальна сума заборгованості відповідача становить 331,24грн. (а.с. 6).
Відповідно до п.17.3 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Згідно з п.п.5.3.2 п.5.3. ст5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у випадках апеляційного узгодження суми податкового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити її узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання, це зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів).
Абзацом 2 ч. 2 ст. 162 КАС України встановлено, що суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 якого, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Статтею 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги те, що відповідачем у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надані докази сплати податкової заборгованості, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення 331,24грн. належить задовольнити.
На підставі викладено, керуючись статтями ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Малого приватного підприємства «Фаворит» (96012, АР Крим, м. Армянськ, мкр. Васильєва, б. 23, кв. 9, ЄДРПОУ 22250430) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків податковий борг з податку на додану вартість у сумі 331,24грн. на р/р 31116029700022 ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740976, код платежу 14010100.
У разі неподання апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі проголошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у разі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере участь у справі – з дня отримання нею копії постанови).
Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Котарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2011 |
Оприлюднено | 21.06.2011 |
Номер документу | 16273707 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні