Рішення
від 27.04.2011 по справі 5023/1899/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5023/1899/11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" квітня 2011 р.                                                            Справа № 5023/1899/11

вх. № 1899/11

Суддя господарського суду Прохоров С.А.

при секретарі судового засідання Рудяк Т.О.

за участю представників сторін:

прокурора - Тузов Є.Ю., посв. № 110 від 25.06.10р.

позивача - не з"явився

відповідача - не з"явився   

розглянувши справу за позовом  Прокурор Київського району м. Харкова  в особі Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради м. Харків  

до  Харківська асоціація нових господарчих форм та соціальних ініціатив, м. Харків  

про виконання договірних зобов'язань

ВСТАНОВИВ:

 Прокурор Київського району м. Харкова в інтересах держави в особі Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради м. Харків звернуся до суду із позовом про стягнення з Харківської асоціації нових господарчих форм та соціальних ініціатив заборгованості за договором оренди №1644 від 09.08.2006 року нежитлового приміщення площею 121,6 м.кв., розташованого за адресою: м. Харків, вул. Гуданова,16, літ."А". у загальному розмірі 42 791,08 грн., що утворилася станом на 01.03.2011 року.

Прокурор у судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі.

Представники сторін у призначене судове засідання не з'явились, про час та місце слухання справи були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.

Відповідно до роз'яснень, викладених Вищим господарським судом у інформаційному листі   №01-8/482 від 13.08.2008р. до повноважень господарських судів не віднесено з'ясування фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу,  наявними в матеріалах справи.

Крім того, в зазначеному інформаційному листі викладено й правову позицію, згідно з якою примірники повідомлень про вручення рекомендованої  кореспонденції, повернуті  органами зв'язку з позначками  “адресат  вибув”,  “адресат  відсутній”і  т.  п., з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання господарським судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового  процесу  про  вчинення   цим   судом   певних процесуальних дій.

На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку про належне повідомлення учасників процесу про час та місце судового засідання.

Відповідно до статті 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх позовних вимог або заперечень на позов, в зв'язку з чим справа розглядається в порядку статті 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами справи.

Суд, розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою для представництва прокуратурою у суді інтересів держави є Наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та" інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються між ними або з державою.

Згідно до ст. 2 ГПК України прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави з позовною заявою, вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. Відповідно до рішення Конституційного суду України від 08.04.1999 року №3-рп/99 по справі про офіційне тлумачення ст. 2 ГПК України (п.2 резолютивної частини): під поняттям „орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах", треба розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом представлені повноваження виконавчої влади; під представництвом  прокуратурою України інтересів держави в господарському суді за змістом пункту 2 статті  121  Конституції України та статей 2 і 29 Господарського процесуального кодексу України треба розуміти правовідносини, в яких прокурор, реалізуючи визначені Конституцією України та законами України повноваження, вчиняє в суді процесуальні дії з метою захисту інтересів держави. Ці дії включають подання прокурором до господарського суду позовної заяви, його участь у розгляді справи за позовною заявою, а також у розгляді судом будь-якої іншої справи за ініціативою прокурора чи за визначенням суду, якщо це необхідно для захисту інтересів держави.

Згідно статті 1 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах селища, села, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями. 27.11.2000 р. рішенням VIII сесії XXIII скликання Харківської міської ради затверджено Статут Територіальної громади м. Харкова, в якому зазначено, що територіальна громада є певним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій та повноважень.

Рішенням Харківської міської ради Харківської області II сесії V скликання від 31.05.06р. № 21/06 „Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради V скликання" затверджено положення про головні управління, управління, відділи та інші виконавчі органи Харківської міської ради V скликання від 27.09.06р. № 95/06.

Відповідно до положення про управління комунального майна та приватизації Харківської міської ради (далі Управління) є виконавчим органом міської ради, підзвітне і підконтрольне Харківській міській раді, підпорядковане міському голові виконавчому комітету і Головному управлінню економіки та комунального майна Харківської міської ради. Метою діяльності є збереження та примноження власності територіальної громади м. Харкова, створення умов для ефективного її використання.

Стосовно позовних вимог, то судом встановлено наступне:

09 серпня 2006 року Управління комунального майна та приватизації Харківської міської ради (позивач-Орендодавець) та Харківська асоціація нових господарських форм та соціальних ініціатив (Орендар) уклали договір № 1644 про оренду нежитлового приміщення площею 121,6 кв.м. за адресою: м. Харків, вул. Гуданова,16, літ."А".

Відповідно до пункту 3.3 договору оренди № 1644 від 09 серпня 2006 року передбачає, що орендна плата за орендоване приміщення сплачується орендарем з дати підписання акту приймання - передачі, тобто з 09.08.06р., копія якого долучена до матеріалів справи. Також відповідно до п.3.5, 3.6 Договору передбачено, що орендна плата сплачується Орендарем щомісяця протягом 15 календарних днів наступного місяця. Розмір орендної плати за кожний місяць визначається шляхом коригування Орендарем розміру орендної плати за минулий місяць на індекс інфляції за поточний місяць і сплачується ним самостійно.

Частина 3 ст. 285 Господарського кодексу України, п.3 ст. 18 п.п.1,3 ст. 19 Закону України „Про оренду державного та комунального майна" передбачають обов'язковість своєчасного внесення орендної плати за договором оренди.

Однак, обов'язки Орендаря, передбачені законодавством України та договором оренди № 1644 щодо внесення орендної плати відповідач виконує не у повному обсязі, в зв'язку з чим станом на 01.03.11р. у відповідача виникла заборгованість з орендної плати в сумі 32 663,95 грн.

Враховуючи,  що сума основного боргу відповідачем не оспорена, відповідач не надав суду доказів про погашення заборгованості, а також, враховуючи, що відповідно ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином та у встановлений строк, позовні вимоги прокурора про стягнення на користь позивача суму основного боргу в розмірі 32 663,95 грн., суд вважає обґрунтованими та такими, що підтверджуються наданими суду доказами та підлягають задоволенню.

Відповідно до п.9.3 Договору за несвоєчасно внесення орендних платежів, відповідач сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який сплачується пеня за кожний день прострочення.

Так, на підставі Договору та Закону України „Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань" від 22.11.1996 р. відповідачу нарахована пеня за прострочення платежів, що згідно розрахунку складає 10 127,13 грн., враховуючи,  що сума боргу в частині стягнення пені відповідачем не оспорена, відповідач не надав суду доказів про погашення  суми боргу, суд вважає позовні вимоги в частині стягнення пені в сумі 10 127,13 грн. обґрунтованими, такими, що підтверджуються наданими суду доказами та підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 44 та статті 49 Господарського процесуального кодексу України, у разі задоволення позову, витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на сторони, пропорційно розміру задоволених вимог. Тобто суд вважає за необхідне покласти на відповідача витрати по сплаті державного мита в сумі 427,91 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236,00 грн., оскільки з його вини справу було доведено до суду.

На підставі викладеного, керуючись ст. 526, 625 ЦК  України, ст.22, 33, 43, 44 - 49, 75, 82-85 ГПК України,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Харківської асоціації нових господарських форм та соціальних ініціатив (м. Харків,  вул. Гуданова,16, код 03814157) на користь Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради (61003, м. Харків, площа Конституції, 16; Одержувач коштів: ВДК у м. Харкові, 22080401, р/р 33213871700002 в УДК в Харківській області м. Харків МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134490) суму основного боргу у розмірі 32 663,95 грн., суму пені у розмірі 10 127,13 грн.

Стягнути з Харківської асоціації нових господарських форм та соціальних ініціатив (м. Харків,  вул. Гуданова,16, код 03814157) на користь  держбюджету України одержувач коштів -  УДК в м. Харкові, № рахунку 31110095700002, код ЄДРПОУ 24134490, код бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095, банк одержувача - Головне управління Державного казначейства України у Харківській області, МФО 851011) витрати по сплаті державного мита в сумі 427,91 грн.

Стягнути з Харківської асоціації нових господарських форм та соціальних ініціатив (м. Харків,  вул. Гуданова,16, код 03814157) на користь державного бюджету України (одержувач УДК у м. Харкові ГУДКУ у Харківській області, код одержувача 24134490, банк одержувача ГУДКУ у Харківській області, МФО банку одержувача 851011, номер рахунку 31219264700002) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236,00 грн.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Суддя                                                                              Прохоров С.А.

рішення підписано судом 29.04.2011 року

Дата ухвалення рішення27.04.2011
Оприлюднено22.06.2011
Номер документу16285496
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5023/1899/11

Ухвала від 23.03.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Прохоров С.А.

Рішення від 27.04.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Прохоров С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні