Постанова
від 04.04.2011 по справі 2а-3230/11/0170/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 квітня 2011 р. Справа №2а-3230/11/0170/1

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючої судд і Трещової О.Р., при секретарі Суслової Є.О., розглянувши у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу за п озовом Управління Пенсійно го фонду України в Джанкойсь кому районі АР Крим до комуна льного підприємства Мирнів ське сільське комунальне під приємство «Чокъракъ» про стя гнення заборгованості,

ВСТАН ОВИВ:

До Окружного адміністрати вного Автономної Республіки Крим звернулося з позовом Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Джанкойському районі АР Крим до комунального підп риємства Мирнівське сільсь ке комунальне підприємство « Чокъракъ» про стягнення забо ргованості зі сплати страхов их внесків та по сплаті штраф них санкцій в сумі 4330,66 гривень .

У судове засіданні предста вник позивача не з' явився, п овідомлений належним чином п ро час, дату та місце розгляду справи, надіслав клопотання розглядати справи за його ві дсутністю. Позовні вимоги пі дтримав у повному обсязі, над авши в підтвердження позовни х вимог копію картки особово го рахунку комунального підп риємства Мирнівське сільсь ке комунальне підприємство « Чокъракъ».

У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, пр о причини неявки суд не повід омив.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі статті 128 КАС Ук раїни розглядати справу за в ідсутністю представників по зивача та відповідача.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши доказів в їх су купності, суд вважає, що позов ні вимоги підлягають задовол енню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадов а чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функці й на основі законодавства, в тому числі на виконання де легованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 1 21/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду Україн и у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.

Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини 3 стат ті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися д о суду з позовами про стягнен ня недоїмки

Таким чином, Управління Пен сійного фонду України в Джан койському районі АР Крим, реа лізуючи свої завдання та фун кції в правовідносинах з фіз ичними та юридичними особами виступає як суб' єкт владни х повноважень, який здійснює владну компетенцію.

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 5 частини 2 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно відшкодува ння витрат на виплату пільго вих пенсій являється публічн о правовим та має розглядати ся в порядку адміністративно го судочинства.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” № 1058-І V від 09.07.2003 року (що діяв на момент виникнення спірних справові дносин) всі відносини, які вин икають між суб' єктами систе ми загальнообов' язкового д ержавного пенсійного страху вання регулюються виключно зазначеним законом, яким так ож визначаються порядок нара хування, обчислення та сплат и страхових внесків, стягнен ня заборгованості за цими вн есками, організація та поряд ок здійснення управління в с истемі загальнообов' язков ого державного пенсійного ст рахування.

Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону страхувальниками ви знаються роботодавці підпри ємства, установи, організаці ї незалежно від форм власнос ті, виду діяльності та господ арювання, які використовують працю фізичних осіб на умова х трудового договору або на і нших умовах, передбачених за конодавством, або за договор ами цивільно-правового харак теру. Частиною 1 статті 15 Закон у визначено, що платниками ст рахових внесків є страхуваль ники, зазначені у статті 14 Зак ону.

Судом встановлено, що комун альне підприємство Мирнівс ьке сільське комунальне підп риємство «Чокъракъ» являєть ся юридичною особою, зареєст рованою Джанкойською районн ою державною адміністрацією АР Крим, згідно довідки № 823857 з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців.

Судом встановлено, що комун альне підприємство Мирнівс ьке сільське комунальне підп риємство «Чокъракъ» зареєст ровано в Управлінні Пенсійно го фонду в Джанкойського рай оні АР Крим, про що свідчить за ява відповідача від 15.09.2000 р.

Таким чином, Мирнівське сіл ьське комунальне підприємст во «Чокъракъ» являється стр ахувальником та платником ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування.

Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статт і 17 Закону страхувальник зобо в' язаний подавати звітніс ть територіальним органам Пе нсійного фонду у строки, в пор ядку та за формою, встановлен ими Пенсійним фондом; нарахо вувати, обчислювати і сплачу вати в установлені строки та в повному обсязі страхові вн ески. Відповідно до частини 3 с татті 20 Закону територіальні органи Пенсійного фонду маю ть право обчислювати страхов і внески лише на підставі акт ів перевірки правильності на рахування та сплати страхови х внесків, звітності, що подає ться страхувальником, бухгал терських та інших документів , що підтверджують суму зароб ітної плати (доходу), на які на раховуються страхові внески .

Частиною 6 статті 20 Закону вс тановлено, що страхувальники зобов' язані сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду. Базовий період для виду страхувальн ика, до якого відноситься поз ивач, встановлений зазначено ю нормою закону - один кален дарний місяць.

Судом встановлено, що відпо відно до самостійно сформова них звітів щодо нарахування внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування МСКП «Чокъракъ» зобов ' язалось сплатити за листоп ад 2010 року внески в розмірі 1677,30 гривень та за грудень 2010 року в нески в розмірі 1771,09 гривень.

Частиною 2 статті 106 Закону вс тановлено, що суми страхових внесків, своєчасно не сплаче ні страхувальниками у строки , визначені статтею 20 Закону, в важаються простроченою забо ргованістю із сплати страхов их внесків (далі недоїмка) і ст ягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до частини 3 стат ті 106 Закону територіальні орг ани Пенсійного фонду надсила ють страхувальникам, які маю ть недоїмку вимогу про її спл ату. Згідно з абзацом З частин и З статті 106 Закону протягом 10 днів із дня її одержання стра хувальник зобов'язаний сплат ити суму недоїмки.

Однак, в порушення 20-денного строку сплати внесків з дня з акінчення звітного періоду, відповідач зазначені суми вн есків за листопад та грудень 2010 року не сплатив, у зв' язку з чим виникла недоїмка.

На суму недоїмки зі сплати страхових внесків Управлінн ям Пенсійного фонду в Джанко йському районі АР Крим виста влена вимога від 05.01.2011 року № Ю-5 с на загальну суму заборгован ості в розмірі 1677, 30 гривень, до я кої увійшла заборгованість п о внескам за листопад 2010 року в розмірі 1677,30 гривень, яка 05.01.2011 ро ку була вручена головному бу хгалтеру МСКП «Чокъракъ» - Шайнога А.Н., що підтверджує ться відповідно підписом на корінці цієї вимоги.

На суму недоїмки зі сплати с трахових внесків Управління м Пенсійного фонду в Джанкой ському районі АР Крим вистав лена вимога від 03.02.2011 року №Ю-125с на загальну суму заборговано сті в розмірі 1771,09 гривень, до як ої увійшла заборгованість по внескам за грудень 2010 року в ро змірі 1771,09 гривень, яка 03.02.2011 року була вручена головному бухга лтеру МСКП «Чокъракъ» - Шай нога А.Н., що підтверджуєтьс я відповідно підписом на кор інці цієї вимоги.

Відповідно до розрахунку с уми позовних вимог по стягне нню заборгованості страхови х внесків на обов' язкове пе нсійне страхування на 23.02.2011 рок у МСКП «Чокъракъ» зазначені у вимогах суми страхових вне сків в розмірі 1677, 30 гривень та в 1771,09 гривню, а всього в сумі 3448,39 гр ивень не сплатило в повному о бсязі.

Таким чином, судом встановл ено, що в визначений абзацом 3 частини 3 ст. 106 Закону 10-денний с трок відповідач встановлені в зазначених вимогах суми не доїмки зі сплати страхових в несків не погасив, у передбач еному Законом порядку зазнач ені вимоги не оскаржував.

Відповідно до частини 10 ста тті 20 Закону якщо страхуваль ники несвоєчасно або не в пов ному обсязі сплачують страхо ві внески, до них застосовуют ься фінансові санкції, перед бачені Законом. Право застос ування фінансових санкцій п. 6 частини 1 статті 64 Закону нада но територіальним органам Пе нсійного фонду. Частиною 17 ста тті 106 встановлено, що від імен і виконавчих органів Пенсійн ого фонду накладати фінансов і санкції мають право началь ники управлінь Пенсійного фо нду в містах.

Відповідно до частини 13 ста тті 106 Закону про нарахування пені та накладення штрафів, п осадові особи виконавчих орг анів Пенсійного фонду винос ять рішення.

Відповідно до п.2 частини 9 ст атті 106 Закону за несплату (неп ерерахування) або несвоєчасн у сплату (несвоєчасне перера хування) страхувальниками ст рахових внесків, у тому числі донарахованих страхувальни ками або територіальними орг анами Пенсійного фонду, накл адається штраф залежно від с троку затримки платежу в роз мірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Розрахунок фінансової сан кції у разі несвоєчасної спл ати страхових внесків здійсн юється на підставі даних кар тки особового рахунку платни ка, як встановлено абзацом 3 пі дпункту 9.3.2. пункту 9.3. Інструкці ї.

Відповідно до частини 1 стат ті 106 Закону у разі виявлення с воєчасно не сплачених сум ст рахових внесків страхувальн ики зобов' язані самостійно сплатити їх з нарахуванням п ені в розмірах, визначених за коном. Згідно з абзацом 2 пунк ту 2 частини 9 статті 106 Закону о дночасно на суми своєчасно н е сплачених (не перераховани х) страхових внесків і фінанс ових санкцій нараховується п еня в розмірі 0,1 відсотка зазн ачених сум коштів, розрахова на за кожний день прострочен ня платежу.

Рішенням № 54 від 26.01.2011 року про застосування фінансових сан кцій та нарахування пені за н есплату (неперерахування) аб о несвоєчасну сплату (несвоє часне перерахування) страхув альниками страхових внесків , у тому числі донарахованих с трахувальниками або органам и Пенсійного фонду до МСКП «Ч окъракъ» нарахована пеня у р озмірі 882,27 гривень за період з 22.06.2009 року по 14.12.2009 року.

Судом встановлено, що розра хунок пені позивачем здійсне ний вірно.

26 січня 2011 року зазначене ріш ення було вручено відповідач у, що підтверджується підпис ом директора МСКП «Чокъракъ» - Череднікова Г.Є.

Судом встановлено, що в виз начений частиною 13 ст. 106 Закону 10-денний строк відповідач вст ановлену в рішенні суму пені не сплатив, у передбаченому З аконом порядку рішення не ос каржував.

Таким чином позовні вимоги про стягнення недоїмки зі ст рахових внесків в сумі 3448,39 гри вень, пені в сумі 882,27 гривень є о бґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб'єкт владних пов новажень, і відповідачем -фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся. Тому судові витрати по спр аві не підлягають стягненню з відповідача.

В судовому засіданні 04.04.2011 ро ку оголошена вступна та резо лютивна частини постанови, а постанова у повному обсязі с кладена 08.04.2011 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

ПОСТ АНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольн ити.

2. Стягнути з комунального п ідприємства Мирнівське сіл ьське комунальне підприємст во «Чокъракъ» (ідентифікацій ний код 31116489) на користь Управлі ння Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АРК з аборгованість у сумі 4330,66 гриве нь, у тому числі недоїмку зі ст рахових внесків в сумі 3448,39 гри вень, пеню в сумі 882,27 гривень.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення04.04.2011
Оприлюднено22.06.2011
Номер документу16286082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3230/11/0170/1

Постанова від 04.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні