Постанова
від 12.04.2011 по справі 2а-2304/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

12 квітня 2011 р.

(10:45)

Справа №2а-2304/11/0170

Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді  Кузнякової С.Ю.,

при секретарі Устіновій І.В.,

за участю прокурора Афанасенко К.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу  

за позовом   Красноперекопського міжрайонного прокурора   в інтересах держави в особі   Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього природного середовища    

до   Воїнської сільської ради Красноперекопського району              

про стягнення заборгованості,

     Суть справи: Красноперекопський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього природного середовища звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Воїнської сільської ради Красноперекопського району заборгованості в сумі 34409,84 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем не сплачується заподіяна державі шкода в результаті забруднення земель.

У судовому засіданні прокурор на позовних вимогах наполягали, з підстав викладених у позовній заяві.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направляв.

У судовому засіданні 22.03.11р. представник відповідача, письмових пояснень на позовну заяву не надав, по суті позовних вимог не заперечував, виникнення заборгованості пояснив складним матеріальним становищем.

В зв'язку з тим, що необхідних для вирішення спору доказів, наявних в матеріалах справи достатньо, суд вважає можливим розглядати справу за наявними в ній матеріалами.

Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані сторонами, всебічно і повно з'ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

 Воїнська сільська рада Красноперекопського району 11.05.1997 року зареєстрована Красноперекопською районною державною адміністрацією АР Крим у якості юридичної особи, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 454175.

Згідно зі ст. 13 Конституції України, право користування природними об’єктами права власності народу, здійснюється відповідно до закону.

Відповідно до Положення про Республіканський комітет АР Крим з охорони навколишнього природного середовища, затвердженого постановою Ради міністрів АР Крим №359 від 09.08.05 року та ст. 20 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” Республіканський комітет АР Крим з охорони навколишнього природного середовища є спеціально уповноваженим органом державного управління в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів.

Правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь визначені Законом України “Про охорону навколишнього природного середовища” від 25.06.1991 року                   № 1264-XII. 

Пунктами “б”, “и” ст. 20 зазначеного Закону встановлено, що до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать: державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, дотриманням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об'єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі, а також за додержанням норм екологічної безпеки; складання протоколів та розгляд справ про адміністративні правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів.

Посадовими особами з охорони навколишнього природного середовища АР Крим відповідно до ст. 20 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” на підставі листа Красноперекопської міжрайонної прокуратури № 4993 та в рамках проведення операції "Зробимо Крим чистіше" була проведена непланова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства Воїнською сільською радою Красноперекопського району.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 11.11.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем ст.ст. 33, 32 Закону України "Про відходи", ст. 55 Закону України " Про  охорону навколишнього природного середовища ".

Так, згідно із ст. 32 Закону України "Про відходи" ( в редакції, яка діяла на момент виникнення правопорушення) з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється:

а) вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів;

б) використовувати результати наукових досліджень, впроваджувати в практику винаходи, застосовувати нову техніку, імпортне устаткування, технології та системи, якщо вони не передбачають запобігання чи мінімізацію обсягів утворення відходів на всіх стадіях технологічного процесу, їх утилізацію та безпечне видалення;

в) визначати місця розміщення підприємств, установок, полігонів, комплексів, сховищ та інших об'єктів поводження з відходами, проектувати та будувати регіональні і міжрегіональні комплекси оброблення, знешкодження, утилізації та видалення відходів, якщо вони не відповідають екологічним та санітарно-гігієнічним вимогам;

г) приймати рішення про розміщення і розвиток міст та інших населених пунктів без визначення технічних та інших заходів щодо створення умов для утилізації чи видалення побутових відходів;

д) вводити в дію нові і реконструйовані підприємства та інші об'єкти, не забезпечені устаткуванням і технологіями для безпечного поводження з відходами, та в разі відсутності даних, необхідних для оцінки їх впливу на навколишнє природне середовище та здоров'я людини, згідно з установленим порядком;

е) передавати чи продавати небезпечні відходи громадянам, підприємствам, установам та організаціям, якщо вони не забезпечують утилізації чи видалення цих відходів екологічно безпечним способом;

є) залучати дітей і підлітків до організованого збирання відходів (як вторинної сировини), небезпечних для здоров'я;

ж) порушувати строки переробки відходів, ввезених в Україну відповідно до встановлених квотами умов;

з) порушувати встановлені квоти на ввезення в Україну відходів як вторинної сировини;

и) ввезення в Україну, за винятком транзитного перевезення, будь-яких відходів з метою їх зберігання чи видалення.

Відповідно до ст. 33  Закону України "Про відходи" ( в редакції, яка діяла на момент виникнення правопорушення) зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

На кожне місце чи об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів.

Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов'язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з державною санітарно-епідеміологічною службою України.

Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.

Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися лише для заявлених на одержання дозволу відходів.

Забороняється змішування чи захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія.

Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів у тому числі побутових у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об'єктів, у інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людини. Захоронення відходів у надрах допускається у виняткових випадках за результатами спеціальних досліджень з дотриманням стандартів, норм і правил, передбачених законодавством України.

Ст. 55 Закону України " Про  охорону навколишнього природного середовища " ( в редакції, яка діяла на момент виникнення правопорушення)  суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.

Розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.

На підставі акту від 02.12.2010 року, позивачем згідно з “Методикою визначення розміру шкоди, спричиненої державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів”, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05.05.1998 року за № 285/2725, зі змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 04.04.2007 року №149 було зроблено розрахунок збитків на суму 34409,84 грн.

Зі змісту ст. 68 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” вбачається, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у невиконанні розпоряджень органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, та вчиненні опору їх представникам. Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

Частиною 1 статті 69 Закону встановлено, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Враховуючи те, що відповідачем у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не було надано доказів протиправності висновків позивача щодо порушення ним природоохоронного законодавства, а також не представлено доказів сплати заборгованості у повному обсязі, позовні вимоги підлягають задоволенню.

У судовому засіданні, яке відбулось 12.04.2011 року, оголошено  вступну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 18.04.2011 року

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з  Воїнської сільської ради Красноперекопського району (96033, АР Крим, Красноперекопський район, с. Воїнка, вул. Леніна, 54, ЄДРПОУ 04367950) на користь Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього природного середовища (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Кечкеметська,198) 34409,84 грн. заборгованості з відшкодування шкоди, заподіяної державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   

 

Суддя                                                                Кузнякова С.Ю.

              

Дата ухвалення рішення12.04.2011
Оприлюднено22.06.2011
Номер документу16286086
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2304/11/0170

Постанова від 12.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні