ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 травня 2011 р. Справа №2а-4564/11/0170/1
(12:19) м. Сімферополь
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої суд ді Трещової О.Р., при секретарі Суслової Є.О., розглянувши у в ідкритому судовому засіданн і адміністративну справу за позовом управління Пенсійно го фонду України в Совєтсько му районі АР Крим до комуналь ного підприємства «Красногв ардійський сількомунгосп» п ро стягнення 995,09 гривень
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернулось з позов ом управління Пенсійного фон ду України в Совєтському рай оні АР Крим до комунального п ідприємства «Красногвардій ський сількомунгосп» про стя гнення заборгованості в сум і 995,09 гривень, з яких 86,38 гривень н а р/р 37195083000125, а 908,71 гривень на р/р 371960370 00125 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімфероп оль, МФО 824026, ЗКПО 22300323.
Позивач обґрунтував свої п озовні вимоги тим, що відпові дач комунальне підприємство «Красногвардійський сілько мунгосп» (надалі - Красногвар дійський сількомунгосп), зар еєстрований в управлінні Пен сійного фонду України в Совє тському районі АР Крим (надал і - управління Пенсійного ф онду) як платник внесків на за гальнообов'язкове державн е соціальне страхування, одн ак, в порушення норм Закону Ук раїни «Про збір та облік єдин ого внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування» не здійснює сплат у єдиного внеску на загально обов'язкове державне соціа льне страхування у встановле ний цим законом строк.
У судове засідання предста вники сторін не з'явились, п овідомлені належним чином пр о місце, дату та час проведенн я судового засідання. Позива чем надіслано особовий рахун ок відповідача та заяву про р озгляд справи за його відсут ності. Представник відповіда ча заперечення до суду не над іслав.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з'ясування обставин по справі, на підставі статті 128 КАС України суд ухвалив роз глядати справу за відсутніст ю представників сторін, пові домлених належним чином про дату та місце розгляду справ и.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд вважає, що позовн і вимоги підлягають задовол енню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів вл адних повноважень, крім випа дків, коли щодо таких рішень, д ій чи бездіяльності Конститу цією або законами України вс тановлено інший порядок судо вого провадження.
Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - перед аний на вирішення адміністра тивного суду публічно-правов ий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа або інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 3 84/2011, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, забезпе чує своєчасне і в повному обс язі фінансування та виплати пенсій, допомоги на похованн я, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюютьс я за рахунок коштів Пенсійно го фонду України та інших дже рел, визначених законодавств ом, а також забезпечує збір, ве дення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законо давства та здійснення контро лю за їх сплатою
Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.
Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 4 ст атті 25 Закону територіальний орган Пенсійного фонду тако ж має право звернутися до суд у з позовом про стягнення нед оїмки. При цьому заходи досуд ового врегулювання спорів, п ередбачені законом, не засто совуються.
Таким чином, управління Пен сійного фонду України в Совє тському районі АРК, реалізую чи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами висту пає як суб'єкт владних повнов ажень, який здійснює владну к омпетенцію.
Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 5 частини 2 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно відшкодува ння витрат на виплату пільго вих пенсій являється публічн о правовим та має розглядати ся в порядку адміністративно го судочинства.
З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Закон України «Про збір т а облік єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 08.07.2010 року (надалі - Закон), як им встановлено новий єдиний внесок на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування.
Згідно з п. ч. 1 ст.1 Закону зазн ачено, що єдиний внесок на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування (далі - єд иний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи заг альнообов'язкового державно го соціального страхування в обов'язковому порядку та на р егулярній основі з метою заб езпечення захисту у випадках , передбачених законодавство м, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отрима ння страхових виплат (послуг ) за діючими видами загальноо бов'язкового державного соці ального страхування.
Відповідно до частини 1 стат ті 2 Закону дія цього Закону по ширюється на відносини, що ви никають під час провадження діяльності, пов'язаної із збо ром та веденням обліку єдино го внеску. Дія інших норматив но-правових актів може пошир юватися на зазначені відноси ни лише у випадках, передбаче них цим Законом, або в частині , що не суперечить цьому Закон у.
Пунктом 3 Прикінцевих полож ень Закону встановлено, що з д ня набрання чинності цим Зак оном платники страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття, загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування у зв'язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми похованням, загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування від нещасного випа дку на виробництві та профес ійного захворювання, які спр ичинили втрату працездатнос ті, вважаються платниками єд иного внеску.
Перереєстрація платників страхових внесків та застрах ованих осіб не здійснюється.
Згідно з п.1 частини 1 статті 4 Закону платниками єдиного в неску є роботодавці, зокрема , підприємства, установи та ор ганізації, інші юридичні осо би, утворені відповідно до за конодавства України, незалеж но від форми власності, виду д іяльності та господарювання , які використовують працю фі зичних осіб на умовах трудов ого договору (контракту) або н а інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивіль но-правовими договорами (крі м цивільно-правового договор у, укладеного з фізичною особ ою - підприємцем, якщо виконув ані роботи (надавані послуги ) відповідають видам діяльно сті, зазначеним у витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців), у тому числі філі ї, представництва, відділенн я та інші відокремлені підро зділи зазначених підприємст в, установ і організацій, інши х юридичних осіб, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами.
Судом встановлено, що Красн огвардійський сількомунгос п являється юридичною особою , зареєстрованою 14.06.2002 року Совє тською районною державною ад міністрацією АР Крим згідно зі свідоцтвом про державну р еєстрацію юридичної особи се рії А01 № 430216.
Судом встановлено, що Красн огвардійський сількомунгос п зареєстровано в управлінні Пенсійного фонду за реєстра ційним номером № 25010864.
Таким чином, Красногвардій ський сількомунгосп платник ом єдиного внеску на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування.
Згідно з частиною 2 статті 6 З акону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в п овному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єди ний внесок; подавати звітніс ть до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в п орядку та за формою, встановл еними Пенсійним фондом за по годженням з відповідними фон дами загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування та центральним органо м виконавчої влади у галузі с татистики. Відповідно до час тини 3 статті 9 Закону територі альні органи Пенсійного фонд у мають право обчислювати єд иний внесок лише на підставі актів перевірки правильност і нарахування та сплати єдин ого внеску, звітності, що пода ється платниками до територі альних органів Пенсійного фо нду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджуют ь суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цьо го Закону нараховується єдин ий внесок.
Частиною 8 статті 9 Закону вс тановлено, що платники єдино го внеску зобов'язані сплачу вати єдиний внесок, нарахова ний за відповідний базовий з вітний період, не пізніше 20 чи сла місяця, що настає за базов им звітним періодом. Базовим звітним періодом є календар ний місяць, а для платників, за значених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частин и першої статті 4 цього Закону , - календарний рік.
Відповідно до розділу IV пун кту 4.3 підпункту 4.3.1. Інструкції про порядок нарахування і сп лати єдиного внеску на загал ьнообов'язкове державне со ціальне страхування, затверд женої постановою правління П енсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 об числення єдиного внеску зазн аченою категорією платників здійснюється щомісячно на п ідставі бухгалтерських та ін ших документів, відповідно д о яких провадиться нарахуван ня (обчислення) або які підтве рджують нарахування (обчисле ння) виплат (доходу), на які нар аховується єдиний внесок.
Судом встановлено, що відпо відно до звіту, наданого відп овідачем до управління Пенсі йного фонду та підписаного к ерівником та головним бухгал тером Красногвардійського с ількомунгоспу, відповідач зо бов'язався сплати єдиний вн есок за січень 2011 року в сумі 995,0 9 гривень.
Відповідно до розрахунку с уми позовних вимог за Красно гвардійським сількомунгосп ом значиться заборгованість по сплаті єдиного внеску за с ічень 2011 року в розмірі 995,09 грив ень.
Відповідно ч. 4 ст. 25 Закону те риторіальний орган Пенсійно го фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсій ним фондом за погодженням з ц ентральним органом виконавч ої влади у сфері праці та соці альної політики, надсилає пл атникам єдиного внеску, які м ають недоїмку, вимогу про її с плату. Платник єдиного внеск у зобов'язаний протягом деся ти робочих днів з дня надходж ення вимоги про сплату недої мки сплатити суми недоїмки т а штрафів разом з нараховано ю пенею.
Судом встановлено, що управ лінням Пенсійного фонду напр авлялась вимога № Ю-15 від 09.03.2011 ро ку про сплату боргу на адресу відповідача, зазначену у сві доцтві про державну реєстрац ію юридичної особи - АРК, Сов єтський район, с. Красногвард ійське, вул. 60-річчя Совєтсько ї Армії. У вимозі позивач зазн ачив, що КП «Красногвардійсь кий сількомунгосп» має забор гованість станом на 01.03.2011року з і сплати єдиного внеску в роз мірі 995,09 гривень, що підлягають сплаті протягом 10-ти днів з од ержання цієї вимоги.
Однак, відповідач відмовив ся отримувати зазначену вимо гу № Ю-15 від 09.03.2011 року, що підтвер джується довідкою відділу «У крпошти» ф. 20 від 17.03.2011 року.
Відповідно до пункту 1 ч. 2 ст. 6 Закону страхувальник зобов 'язаний своєчасно та в повн ому обсязі нараховувати, обч ислювати і сплачувати єдиний внесок.
Таким чином, в порушення ч. 2 с татті 6, ч. 4 статті 25 Закону відп овідач своєчасно не сплатив суму страхових внесків в роз мірі 995,09 гривень.
Відповідно до п. 2 ч.8 ст. 9 Закон у, підпункту 4.3.7 пункту 4.3 розділ у IV Інструкції про порядок нар ахування і сплати єдиного вн еску на загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання, затвердженої постаново ю правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністер стві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 4.3.7. платники під час кожної виплати заробітної п лати (доходу, грошового забез печення), на суми якої (якого) н араховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначен их сум зобов'язані сплачуват и нарахований на ці виплати є диний внесок у розмірі, встан овленому для відповідних пла тників (авансові платежі).
Отже, суд приходить до висно вку, що недоїмка зі сплати єди ного внеску в розмірі 995,09 грив ень розрахована позивачем в ірно, являється погодженою в ідповідачем та підлягає стяг ненню з останнього.
Суд також враховує, що відпо відно до частини 12 статті 9 Зак ону страхові внески підлягаю ть сплаті незалежно від фіна нсового стану платника та ма ють пріоритет перед всіма ін шими зобов'язаннями, крім з обов'язань з виплати заробіт ної плати (доходу).
Таким чином, позовні вимог и підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб'єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольн ити.
2. Стягнути з комунального п ідприємства «Красногвардій ський сількомунгосп» (іденти фікаційний код 31771928) на користь управління Пенсійного фонду в Совєтському районі АР Крим заборгованість по сплаті єд иного внеску на загальнообов 'язкове державне соціальне страхування в сумі 995,09 гривень .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2011 |
Оприлюднено | 22.06.2011 |
Номер документу | 16286127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні