ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/4445/11
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Довг опол М.В.,
при секретарі - Ворошило ві Ю.В.,
за участю:
представника позивача - Ф айрушиної О.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Приватн ого сільськогосподарського підприємства "Мрія" про стягн ення адміністративно-господ арських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
26 травня 2011 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернулось до Полтавсь кого окружного адміністра тивного суду з адміністратив ним позовом до Приватного сі льськогосподарського підпр иємства "Мрія" про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій у розмірі 4805 грн 56 ко п. та пені у розмірі 59 грн 04 коп.
В обґрунтування своїх вим ог позивач зазначив, що відпо відачем було порушено вимоги статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні ”, а сам е, в 2010 році підприємство не вик онало нормативу робочих місц ь, призначених для працевлаш тування інвалідів, у кількос ті 1 робочого місця, що має нас лідком накладення адміністр ативно-господарських санкці й в розмірі 4805 грн 56 коп. та пені у розмірі 59 грн 04 коп. у зв' язк у з порушенням терміну сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити, посилаючись на обставин и, викладені в позовній заяві .
Представник відповідача в судові засідання не з' явив ся, хоча в справі наявні доказ и, що відповідач був належним чином повідомлений про дату , час та місце розгляду справи , про причини неявки до суду не повідомив, заперечень та кло потань не надав.
За таких обставин суд вважа є за можливе провести розгля д справи за даної явки та наяв ними в справі матеріалами.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, вивчивши та дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об' єктивно оцінивши докази, що мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд пр иходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наст упних підстав.
Частинами 1, 2 статті 19 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні ” передбачено, що для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій, громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, у кільк ості одного робочого місця /ч астина 1/; підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, установи, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, самостійно розрахову ють кількість робочих місць для працевлаштування інвалі дів відповідно до нормативу, встановленого частиною перш ою цієї ж статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів /частина 2/.
Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2010 рік від 18 .02.2011 року № 53/238/82 (форма № 10-ПІ), надан ого відповідачем Полтавсь кому обласному відділенню Фонду соціального захисту і нвалідів, середньооблікова к ількість штатних працівникі в облікового складу на підпр иємстві за цей період станов ила 9 осіб. Відповідно до вимог статті 19 зазначеного Закону н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів ст ановить 1 робоче місце. Разом з тим, згідно вказаного Звіту н а підприємстві в 2010 році вакан тні робочі місця для інвалід ів зайняті не були. Тобто підп риємством не виконано нормат ив робочих місць для працевл аштування інвалідів у кілько сті 1 робочого місця.
Частиною 3 статті 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні ” передбачено, що підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, самостійно здійс нюють працевлаштування інва лідів у рахунок нормативів р обочих місць, виходячи з вимо г статті 18 цього Закону.
Статтею ж 18 встановлено, що з абезпечення прав інвалідів н а працевлаштування та оплачу вану роботу, у тому числі з умо вою про виконання роботи вдо ма, здійснюється шляхом їх бе зпосереднього звернення до п ідприємств, установ, організ ацій чи до державної служби з айнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Отже, нормами цієї статті вс тановлені конкретні обов' я зки підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, установ, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вико ристовують найману працю /да лі по тексту - роботодавців/ ст осовно забезпечення прав інв алідів на працевлаштування, виконання яких роботодавцям и презюмує виконання їх обов ' язку щодо самостійного пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого частиною 3 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні ”. А оскільки п рацевлаштування інвалідів р оботодавцями неможливе без в ідповідного волевиявлення і нвалідів, то норми статті 18 та кож визначають, хоч і опосере дковано, обов' язок інваліді в звернутися з метою працевл аштування або до роботодавці в безпосередньо, або до центр у зайнятості. В свою чергу аль тернативний спосіб реалізац ії прав інвалідів на працевл аштування зумовлює обов' яз ок роботодавців звітувати до центру зайнятості про наявн ість вакантних робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів.
Згідно Наказу Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 19.12.2005 №420 “Про затв ердження форм звітності та і нструкцій щодо їх заповнення ” формою звітності роботодав ців про наявність вакантних місць, в тому числі призначен их для працевлаштування інва лідів, є форма № 3-ПН „Звіт про н аявність вакансій ”, яка відп овідно до пункту 4 статті 20 Зак ону України “Про зайнятість населення ” подається робото давцями до державної служби зайнятості щомісячно.
У графі 15 цього Звіту наводя ться дані про можливість пра цевлаштування на вільне робо че місце (вакантну посаду) осо би, що належить до окремої кат егорії громадян, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних умовах конк урувати на ринку праці, у раху нок річної броні, установлен ої місцевими державними адмі ністраціями, виконавчими орг анами відповідних рад за под анням центрів зайнятості, ві дповідно до статті 5 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", із змінами та доповнення ми, а також інвалідів, пенсіон ерів, студентів та інших.
З огляду на викладене, звіт за формою 3-ПН є актом інформув ання органу працевлаштуванн я про створені роботодавцем робочі місця для працевлашту вання інвалідів.
Цей звіт є водночас і запито м про направлення до роботод авця інвалідів для працевлаш тування, оскільки центр зайн ятості, отримавши інформацію від інвалідів насамперед пр о їх бажання працювати, а від р оботодавця - про намір та мо жливості працевлаштувати ін валідів, не тільки має змогу, а й зобов' язаний відреагуват и на можливості конкретного роботодавця забезпечити інв алідів певною працею та бажа ння конкретних інвалідів реа лізувати своє право на праце влаштування з врахуванням ін дивідуальних функціональни х можливостей, обумовлених і нвалідністю, наявних у них кв аліфікації та знань. До таког о висновку можна дійти, виход ячи зі змісту норм статті 18-1 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні ” та пункту 2 стат ті 19 Закону України “Про зайня тість населення ”.
Так, відповідно до статті 18-1 Закону України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні ” інвалід, який не досяг пенсійного віку, не п рацює, але бажає працювати, ма є право бути зареєстрованим у державній службі зайнятост і як безробітний.
Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.
Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.
Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.
Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення ” Державна служба зайнятості має право направ ляти для працевлаштування на підприємства, в установи і ор ганізації всіх форм власност і при наявності там вільних р обочих місць (вакантних поса д) громадян, які звертаються д о служби зайнятості, відпові дно до рівня їх освіти і профе сійної підготовки, а інвалід ів, крім того, - відповідно до р екомендацій МСЕК, наявних у н их кваліфікації і знань та з у рахуванням їх побажань.
Згідно листа Полтавськог о обласного центру зайнято сті № 043-02-2090/0-11 від 07.06.2010 року, копія я кого залучена представником позивача до матеріалів спра ви, відповідачем впродовж ус ього 2010 року звіти про наявніс ть вакансій (форми 3-ПН), не пода вались.
Відповідно до статті 20 зазн аченого Закону підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації за ко жне робоче місце, призначене для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом. Дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю. Порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк.
З огляду на те, що кількість незайнятих робочих місць, пр изначених для забезпечення п рацевлаштування інвалідів, у відповідача складала протяг ом 2010 року 1 особа, натомість ві дповідачем впродовж вказано го періоду звіти про наявніс ть вакансій до центру зайнят ості не подавалися, інші захо ди з метою працевлаштування інвалідів на вакантні місця не вживалися, суд приходить д о висновку про наявність під став для стягнення з відпові дача адміністративно-господ арських санкцій та пені за не сплату цих санкцій відповідн о до статті 20 Закону України “ Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні ”.
У відповідача в 2010 році працю вало 9 працівників, фонд оплат и праці у вказаному році скла дав 86,5 тис. грн, середньорічна з аробітна плата штатного прац івника складає: 86500 : 9 = 9611,11 грн.
За 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ві дповідач до 16.04.2011 (термін сплати встановлено частиною 4 статт і 20 вказаного Закону - до 15 кві тня року, наступним за роком, у якому відбулося порушення н ормативу) повинен був самост ійно сплатити адміністратив но-господарські санкції у ро змірі 4805,56 грн.
У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у позивачем було нараховано пеню в сумі 59,04 грн (4805,56 грн х 0,03%) х 41 дн.
Враховуючи те, що вказані су ми відповідачем не сплачено, відповідно до частини 5 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” вони підля гають стягненню у примусовом у порядку за відповідним ріш енням суду.
Отже, позов підлягає задвол енню.
У відповідності до частини 4 статті 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.
На підставі викладен ого, керуючись ст. ст. 8, 18, 19, 20 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні", статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Полтавського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до При ватного сільськогосподарсь кого підприємства "Мрія" про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій та пені задовольнити.
Стягнути із Приватного сіл ьськогосподарського підпри ємства "Мрія" (ідентифікаційн ий код 30834253, с. Вечірки, Пирятинс ький район, Полтавська облас ть, 37040) на користь Полтавсько го обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів (36014, м. Полтава, вул. Зигіна , 1, одержувач УДК у Пирятинськ ому районі, код ЄДРПОУ 34698810, р/р 312 19230700379 в ГУДК України в Полтавсь кій області, МФО 831019) адміністр ативно-господарські санкції та пеню в загальному розмірі 4 864 грн. 60 коп. (чотири тисячі віс імсот шістдесят чотири гривн і шістдесят копійок).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окруж ний адміністративний суд шля хом подання апеляційної скар ги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з од ночасним поданням її копії д о суду апеляційної інстанції . У разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о статті 160 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 20 червня 2011 рок у.
Суддя М.В. Довгопол
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2011 |
Оприлюднено | 22.06.2011 |
Номер документу | 16287734 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
М.В. Довгопол
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні