Постанова
від 08.06.2011 по справі 4758/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

08 червня 2011 р. № 2-а- 4758/11/2070

Харківський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого судді - Зоркі ної Ю.В. при секретарі судовог о засідання - Смоляр Є.А.,

у присутності

представника позивача - Я ковлєвої Н,П.,

представника відповідача - Мороз О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні Харківського окружного адміністративного суду адмі ністративну справу за позово м Балаклійської районної сп ілки пайовиків "Кооператор" д о Державної податкової інспе кції у Балаклійському районі Харківської області про виз нання протиправним та скасув ання податкового повідомлен ня-рішення,-

встановив:

Позивач звернувся до суд у з зазначеним адміністратив ним позовом, у якому просить с уд визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення ДПІ в Балаклійс ькому районі Харківської обл асті від 17.03.2011 року № 0001042301 в ча стині застосування до Балакд лійської РСП «Кооператор»шт рафних (фінансових) санкцій в розмірі 5203,00 грн. В обґрунтуван ня позовних вимог заявлено, щ о при прийнятті оскаржуваног о рішення суб' єктом владних повноважень не доведено фак ту здійснення реалізації не облікованого товару, за яке п ередбачена відповідальніст ь відповідно до ст.20 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» (далі по тексту Закон № 265) на су му 2601,50 грн. Крім того позивачем зазначено, що ведення обліку товарних запасів ведеться у відповідності до вимог Зако ну України «Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть».

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримала а дміністративний позов у повн ому обсязі, просила позов зад овольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні адмініст ративний позов не визнав, про ти задоволення позовних вимо г заперечував у повному обся зі, пославшись на обставини в икладені у письмових запереч ення на адміністративний поз ов, які долучені до матеріалі в справи.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши долучені до матеріалів спра ви документи, перевіривши ос каржуване рішення суб' єкта владних повноважень на відп овідність положенням ч.3 ст.2 К АС України, суд встановив нас тупні обставини.

Судовим розглядом встанов лено, що на підставі направле ння № 1826 від 23.02.2011 року фахівцями ДПА України в Харківській об ласті проведено перевірку б ару «Рандеву», що належить Ба лаклійській РСП «Кооператор »за адресою м. Балаклея, вул. Ж овтнева,41

За результатами перевірки складено акт (довідка) № 1487/20/40/33/304 12735 від 14.02.2011 року, яким встановле но порушення п.12 ст.3 Закону № 265, що виразилося у веденні облі ку за місцем реалізації та зб ерігання з порушенням встано вленого законом порядку, а са ме торгівля не облікованими товарами на суму 2971,50 грн.

За наслідком встановлених актом перевірки порушень ві дповідачем по справі прийнят е рішення від 17.03.2011 року № 0001042301 , яким до Балаклійської район ної спілки пайовиків "Коопер атор" в порядку, визначеному с т.20 Закону № 265 застосовані штра фні штрафних (фінансових) сан кцій в сумі 5203,00 грн.

Не погодившись із вказаним рішення суб' єкта владних п овноважень позивач скориста вся правом адміністративног о оскарження, визначеного ст .56 ПК України, за результатами якого скарга залишена без за доволення, а рішення контрол юючого органу без змін.

У судовому засіданні предс тавник позивача просив суд с касувати оскаржуване рішенн я посилаючись на те, що підпри ємством облік товарно-матері альних цінностей ведеться у відповідності до вимог чинно го законодавства. З цього при воду суд зазначає наступне.

Згідно п. 12 ст. 3,6 Закону № 265 суб 'єкти підприємницької діяльн ості, які здійснюють розраху нкові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жето нів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому зако нодавством, облік товарних з апасів на складах та/або за мі сцем їх реалізації, здійснюв ати продаж лише тих товарів, я кі відображені в такому облі ку, за винятком продажу товар ів особами, які відповідно до законодавства оподатковуют ься за правилами, що не передб ачають ведення обліку обсягі в реалізованих товарів (нада них послуг).Облік товарних за пасів юридичною особою (її фі лією, відділенням, іншим відо кремленим підрозділом) ведет ься у порядку, визначеному ві дповідним національним поло женням (стандартом) бухгалте рського обліку.

Відповідно Положення (стан дарту) бухгалтерського облік у 9 "Запаси", затвердженого нак азом Міністерства фінансів У країни № 246 від 20.10.99 р. і зареєстро ваного в Міністерстві юстиці ї України 02.11.99 р. за № 751/4044, яке визн ачає методологічні засади фо рмування у бухгалтерському о бліку інформації про запаси і розкриття її у фінансовій з вітності, розроблена методол огія та порядок визнання та п ервісної оцінки запасів, оці нки запасів на дату балансу т а розкриття інформації про з апаси в примітках до фінансо вої звітності. При цьому для ц ілей бухгалтерського обліку даним стандартом встановлен о, що запаси включають: сирови ну, основні й допоміжні матер іали, комплектуючі вироби та інші матеріальні цінності, щ о призначені для виробництва продукції, виконання робіт, н адання послуг, обслуговуванн я виробництва й адміністрати вних потреб; незавершене вир обництво у вигляді не закінч ених обробкою і складанням д еталей, вузлів, виробів та нез акінчених технологічних про цесів. Незавершене виробницт во на підприємствах, що викон ують роботи та надають послу ги, складається з витрат на ви конання незакінчених робіт ( послуг), щодо яких підприємст вом ще не визнано доходу; гото ву продукцію, що виготовлена на підприємстві, призначена для продажу і відповідає тех нічним та якісним характерис тикам, передбаченим договоро м або іншим нормативно-право вим актом; товари у вигляді ма теріальних цінностей, що при дбані (отримані) та утримують ся підприємством з метою под альшого продажу.

В ст. 9 Закону України "Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні" встан овлено, що підставою для бухг алтерського обліку господар ських операцій є первинні до кументи, які фіксують факти з дійснення господарських опе рацій. Первинні документи по винні бути складені під час з дійснення господарської опе рації, а якщо це неможливо - бе зпосередньо після її закінче ння. Для контролю та впорядку вання оброблення даних на пі дставі первинних документів можуть складатися зведені о блікові документи.

Із дослідженого в судовому засіданні акту перевірки та долучених до нього додатків вбачається, що фахівцями под аткового органу не зазначено жодного положення вказаних нормативних актів, які були б и порушені позивачем по спра ві та якими документами перв инного бухгалтерського облі ку таке порушення підтверджу ються.

Відповідно ч. 2 та ч. 5 ст. 8 Зако ну України “Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні” питання орган ізації бухгалтерського облі ку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноважено го органу (посадової особи) ві дповідно до законодавства та установчих документів. Підп риємство самостійно визнача є облікову політику підприєм ства; обирає форму бухгалтер ського обліку як певну систе му регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узаг альнення інформації в них з д одержанням єдиних засад, вст ановлених цим Законом, та з ур ахуванням особливостей своє ї діяльності і технології об робки облікових даних; розро бляє систему і форми внутріш ньогосподарського (управлін ського) обліку, звітності і ко нтролю господарських операц ій, визначає права працівник ів на підписання бухгалтерсь ких документів; затверджує п равила документообороту і те хнологію обробки облікової і нформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналіт ичного обліку.

Відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні»та Правил оформл ення і обліку руху товарів та готівки у підприємствах, орг анізаціях (об' єднаннях) сис теми Центральної спілки спож ивчих товариств України (Уко опспілки), затверджених пост ановою Правління Укоопспілк и від 18.09.1997 р. за № 153 зі змінами та доповненнями (далі - Правила на початку 2011 року керівником позивача видається розпоряд ження № 12 від 14.02.2011 року, в якому в изначається порядок обліку т оварів, які надходять та реал ізуються в магазинах позивач а, та порядок складання та над ання звітів зі змісту якого в бачається, що:

- всі товари оприбутковують ся згідно отриманих накладни х на внутрішнє переміщення в день їх надходження з їх повн им відображенням в книзі обл іку оприбуткованих товарно-м атеріальних цінностей;

- облік кількості та вартост і проданих товарів ведеться згідно даних реєстраторів ро зрахункових операцій та книг обліку розрахункових операц ій;

- чотири рази на місяць (1-го, 8-г о, 16-го та 24-го числа кожного міс яця) до бухгалтерії РСП "Коопе ратор" подаються товарно-гро шовий звіт, до якого додаютьс я оригінали накладних на вну трішнє переміщення та квитан ції до прибуткових касових о рдерів, в яких відображаєтьс я інкасація грошових коштів за звітний період.

Суд звертає увагу на те, що і з дослідженого в судовому за сіданні відомостей про резул ьтати перевірки щодо повноти оприбуткування, реалізації та фактичних залишків запасі в при перевірці господарсько ї одиниці вбачається, що пози вачем до перевірки не надано накладні та інші документи, я кі підтверджують факт оприбу ткування. Проте суд зазначає , накладні на товар не свідчат ь про факт оприбуткування то варів або факт ведення облік у реалізації товарів, а є підт вердженням наявності у суб' єкта права на зазначений тов ар. Таким чином, відсутність н акладних не може бути віднес ена до порушень установленог о порядку обліку товарних за пасів на складах та/або за міс цем їх реалізації

В матеріалах справи містят ься копії накладних на внутр ішнє переміщення алкогольни х напоїв (а.с.30-38), копії товарно-г рошових звітів (а.с.15-29), якими сп ростовуються висновки акту п еревірки про наявність поруш ення в діяльності позивача.

Суд також звертає увагу на т е, що відповідно до положень с т.20 Закону № 265, положень п.п.14.1.202 п. 14.1. ст.14 ПК України санкції заст осовуються до суб'єктів госп одарювання, що здійснюють оп ерації згідно з договорами к упівлі-продажу, які передбач ають передачу прав власності на такі товари за плату або ко мпенсацію незалежно від стро ків її надання, а також операц ії з безоплатного надання то варів, які не обліковані у вст ановленому порядку.

Із дослідженого в судовому засіданні акту перевірки та доданих до нього матеріалів , вбачається, що відповідачем по справі не підтверджено фа кту реалізації не обліковани х товарів на суму 2601,50 грн., оскіл ьки наявним у матеріалах спр ави чеком № 3450 від 24.02.2011 року підт верджується лише факт реаліз ації 0,5 Пива «Чернігівське»б/а , а не товарно-матеріальних ці нностей на загальну суму 2601,50 г рн., згідно додатку № 3 до акту п еревірки.

Відповідно до ст. 11, 9 КАС Укра їни розгляд і вирішення спра в в адміністративних судах з дійснюються на засадах змага льності сторін та свободи в н аданні ними суду своїх доказ ів і у доведенні перед судом ї х переконливості. Суд при вир ішенні справи керується прин ципом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

У відповідності до ч. 2 ст. 71 К АС України, в адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь обов'язок щодо доказуванн я правомірності свого рішенн я, дії чи бездіяльності покла дається на відповідача, якщо він заперечує проти адмініс тративного позову.

Враховуючи викладене вище , суд приходить до висновку, що відповідачем по справі не до ведено правомірності застос ування до позивача штрафних (фінансових) санкцій у розмір і 5203,00 грн. та вважає позовні вим оги обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Розподіл судових витрат зд ійснюється в порядку, визнач еному ст.94 КАС України

Керуючись ст.ст.160-163, 186, 254 КАС Ук раїни, суд

постановив:

Адміністративний позов Балаклійської районної спіл ки пайовиків "Кооператор" до Державної податкової інспе кції у Балаклійському районі Харківської області про ви знання протиправним та скасу вання податкового повідомле ння-рішення- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в Балаклійськ ому районі Харківської облас ті від 17.03.2011 року № 0001042301 в част ині застосування до Балаклій ської районної спілки пайови ків «Кооператор»штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 520 3,00 грн.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Балак лійської районної спілки пай овиків "Кооператор" (64200, Харків ська обл., м.Балаклія, вул. Жовт нева, 41, код ЄДРПОУ 30412735) судовий з бір у сумі 3,40грн. (три грн. 40 коп.).

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення. У разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я

У повному обсязі постанова виготовлена та підписана 10.06.20 11 року

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2011
Оприлюднено22.06.2011
Номер документу16288055
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4758/11/2070

Ухвала від 29.04.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Постанова від 08.06.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні