Справа № 2а/2570/2914/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 червня 2011 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі :
Головуючої судді Баргаміної Н.М.
при секретарі Хоботні Є. А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства «Північний будівельний кадастровий центр» про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач 26.05.2011 р. звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Північний будівельний кадастровий центр», в якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 2144,12 грн.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що під час проведення перевірки відповідача була встановлена неправомірність проведення витрат в сумі 2157,12 грн., які не прийняті до заліку, а зазначена сума підлягає стягненню як надмірно виплачені кошти. З урахуванням заборгованості за Фондом на початок 2011 року в сумі 13 грн., сума заборгованості складає 2144,12 грн.
Позивач в судове засідання не з’явився, про день, час і місце слухання справи повідомлявся завчасно та належним чином, надіслав на адресу суду заяву від 07.06.2011 року про розгляд даної справи без участі його представника та зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідно до ст. 35 КАС України вважається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адресою, яка внесена до відповідного державного реєстру. У разі повернення поштового відправлення з повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Оскільки судові повістки направлялись відповідачу рекомендованими листами за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення сторін належним чином про час і місце розгляду судової справи з участю їх повноважних представників, для реалізації ними права судового захисту своїх прав та інтересів.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без їх участі.
Фіксування судового засідання відповідно до ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювалося.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п. 7 Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року. Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» № 2240-ІІІ від 18.01.2001р. (далі по тексту –Закон України № 2240-ІІІ від 18.01.2001р.).
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.
В абзаці 2 частини 1 статті 10 Закону України № 2240-ІІІ від 18.01.2001р. зазначено, що управління Фондом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду.
На території Чернігівської області від імені Фонду як юридична особа стороною у спірних правовідносинах виступає виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду. Робочим органом відділення є Чернігівська міська виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду, де безпосередньо і проводиться реєстрація страхувальника.
Приватне підприємство «Північний будівельний кадастровий центр» зареєстроване в якості страхувальника у Чернігівській міській виконавчій дирекції Фонду.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 13 Закону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ до повноважень виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності належить здійснення контролю за правильним нарахуванням, своєчасною сплатою страхових внесків, а також забезпечення цільового використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Згідно з частиною 1 статті 28 Закону України № 2240-ІІІ від 18.01.2001р. страховик-Фонд має право, зокрема, здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників та накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.
Головним спеціалістом фінансового відділу Чернігівської міської виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було проведено планову перевірку відповідача щодо правильності нарахування, перерахування та використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.03.2009 року по 01.05.2010 року, про що складено акт №355 від 21.05.2010 року.
Під час проведення перевірки було виявлено порушення порядку витрачання коштів Фонду по листку непрацездатності серії АБФ № 341973, виданого ОСОБА_1 з 05.01.2010 року по 10.05.2010 року, а саме : до виплат, з яких обчислюється середня заробітна плата безпідставно включена сума заробітної плати не за фактично відпрацьований час, що визначена не у відповідності до нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до Закону України «Про оплату праці», що призвело до невірного визначення розміру допомоги по вагітності та пологах, яка повинна бути компенсацією втраченого заробітку, чим порушено відповідно п. 7 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 .09.2001 року № 1266 та ч. 1 ст. 38 Закону України № 2240-ІІІ від 18.01.2001 року; в розрахунок середньої заробітної плати не включено календарні дні серпня місяця 2009 року, в якому ОСОБА_1 перебувала у відпустці без збереження заробітної плати, чим порушено п. 14 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 року № 1266. Переплата склала 2739,24 грн.
Витрати , проведені з порушенням законодавства в сумі 2739,24 грн., відображені у звіті за 1-й квартал 2010 року, зданому до Фонду 14.04.2010 року
Керуючись п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 року № 502 «Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31.12.2010 року» було запропоновано приватному підприємству «Північний будівельний кадастровий центр» усунути порушення до 20.06.2010 року та відобразити у звіті про нараховані страхові внески, перерахування та витрати, пов’язані із загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності не прийняті до зарахування витрати в сумі 2739,24 грн., про що свідчить припис від 21.05.2010 року № 42.
Відповідач виконав припис щодо усунення порушень частково (усунені порушення на суму 582,12 грн.), не усунено на суму переплати допомоги по вагітності і пологам 2157,12 грн., про що свідчить довідка від 21.06.2010 року.
На підставі ч. 1 ст. 30 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240 та керуючись підпунктом 6 пункту 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», відповідачем не прийняті до заліку витрати в сумі 2157,12 грн., штрафна санкція за порушення порядку витрачання коштів 1078,56 грн., про що свідчить рішення про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування № 724 від 09.07.2010 року, копія якого міститься в матеріалах справи. Згідно повідомлення про вручення поштового відправлення рішення було отримане відповідачем 19.07.2010 року.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду по справі № 2а/2570/211/2011 від 31.01.2011 року за адміністративним позовом Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до приватного підприємства «Північний будівельний кадастровий центр» про стягнення заборгованості позовні вимоги було задоволено в повному обсязі і зобов’язано відповідача відобразити у звіті Ф4-ФСС з ТВП суму не прийнятих до зарахування витрат 2157,12 грн. та суму штрафних санкцій 1078,56 грн. відповідно до рішення виконавчої дирекції № 724 від 09.07.2010 року про нараховані страхові внески, перерахування та витрати, пов’язані із загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та стягнуто з приватного підприємства «Північний будівельний кадастровий центр» на користь Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності штрафні санкції в розмірі 1078,56 грн.
Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Станом на день розгляду даної справи постанова суду по справі № 2а/2570/211/2011 набрала законної сили.
Суми не прийняті до зарахування витрат та штрафні санкції за рішенням виконавчої дирекції № 724 від 09.07.2010 року відображені страхувальником в звіті Ф4-ФСС зТВП за І квартал 2011 року.
Сума 3000 грн. була перерахована відповідачу виконавчою дирекцією згідно звернення № 18/404 від 02.04.2010 року платіжним дорученням № 657 від 22.04.2010 року. Зазначена сума відображена страхувальником в звіті.
Згідно ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» страховик зобов'язаний стягувати надміру виплачені кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. Отже «на підставі» означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним. «У межах повноважень» означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами. «У спосіб» означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
В ході вирішення питання щодо законності прийнятого суб’єктом владних повноважень рішень суд відповідно до вимог ст.2 КАС України зобов’язаний перевірити чи прийнято воно: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частинами 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Судом встановлено, що рішення № 724 від 09.07.2010 року у встановленому законом порядку не було оскаржено, сума, не прийнята до заліку, в добровільному порядку сплачена не була.
З вказаного рішення вбачається, що не прийняті до заліку витрати складають 2157,12 грн., але у зв’язку з тим, що станом на 2011 рік існує заборгованість за позивачем в розмірі 13 грн., сума, яка підлягає стягненню, становить 2144,12 грн.
На підставі вищевказаного, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Керуючись ст.ст.17,18,104,122,160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з приватного підприємства «Північний будівельний кадастровий центр» (вул. Одинцова, 17, м. Чернігів, р/р 26008000002065, ВАТ Банк «Демарк» в м. Чернігові, МФО 353575, код 36339085) на користь Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (м. Чернігів, вул. Музична, 1а, р/р 37176200900001 в ГУДК в Чернігівській області, МФО 853592, код 14244036 ) суму заборгованості в розмірі 2144,12 грн.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Баргаміна Н.М.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2011 |
Оприлюднено | 22.06.2011 |
Номер документу | 16288526 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Баргаміна Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні