Постанова
від 20.06.2011 по справі 2а/2570/3125/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                       Справа №  2а/2570/3125/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

17 червня 2011 р.                                                                                    м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді                                                            Клопот С.Л.,

при секретарі                                                                      Герасенко А.В.,

з участю представника позивача

представника відповідача

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Родина" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,  -

                                                        В С Т А Н О В И В:

Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним позовом до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Родина" (далі – СТОВ "Родина") про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 19098,92 грн. Свої вимоги обґрунтовують тим, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств (об’єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця. Згідно поданого відповідачем звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік у СТОВ "Родина" середньооблікова кількість штатних працівників в 2010 році складала 70 осіб, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 3 робочих місця, з яких кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність 2 особи, які відпрацювали 11 місяців в 2010 році, що відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 1442\11722 дорівнює – 1 особа. Таким чином, у відповідності до ч. 1 ст. 20 вищезазначеного Закону відповідач повинен сплатили адміністративно-господарські санкції у розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві за 2 нестворених робочих місця для працевлаштування інваліда, а також суму пені за несвоєчасну сплату вказаних санкцій.   

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити в повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі – Закон) для підприємств (об’єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.

Частини 2, 3 ст. 19 Закону та ч. 2 ст. 12 Закону України «Про охорону праці» встановлюють, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів; самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.  

Згідно ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства,   організації   громадських організацій  інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено  нормативом,  передбаченим  статтею  19  цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів    адміністративно-господарські санкції,   сума   яких визначається  в  розмірі  середньої  річної  заробітної  плати  на відповідному підприємстві,  установі,  організації,  у тому числі підприємстві,   організації   громадських організацій  інвалідів, фізичної  особи,  яка  використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене  для  працевлаштування  інваліда  і  не зайняте інвалідом.

Статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»    передбачено, що відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.

Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу у СТОВ "Родина" в 2010 році становила 70 осіб та відповідно норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів для позивача повинен становити 3 особи, з яких кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність 2 особи, які відпрацювали, згідно Списку працюючих інвалідів, доданого до Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, 11 місяців, що, відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 1442\11722, дорівнює середньообліковій кількості штатних працівників – інвалідів 1 особа. Річний фонд оплати праці, зазначений в звіті за 2010 рік на підприємстві відповідача складає 658000 грн., а середньорічна заробітна плата штатного працівника складає 9400 грн. Розмір адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу  створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами,  становить 18800 грн.

Частиною 3 статті 18 Закону визначені обов'язки підприємства, що використовує найману працю виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Зважаючи на те, що відповідачем несвоєчасно сплачено адміністративно-господарські санкції, то згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Відповідно до пункту 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.

Постановою правління Національного банку України від 09.08.2010 року № 377 встановлена з 10.08.2010 року облікова ставка у розмірі 7,75 % річних, а тому розмір пені, розрахованої відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області, становить 298,92 грн.

Згідно статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем 25.05.2010 року до Городнянського районного центру зайнятості була заявлена вакансія з можливим працевлаштуванням інваліда, яка СТОВ «Родина» 26.05.2010 року була закрита, що підтверджується листом Городнянського районного центру зайнятості від 17.05.2011 року № 619. Тобто відповідачем було подано звіт за формою 3-ПН «Про наявність вакансій» щодо вакантних робочих місць для працевлаштування інвалідів до державної служби зайнятості лише на один день та вказана вакансія закрита, в зв’язку з працевлаштуванням інваліда. В свою чергу зі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік вбачається, що відповідачем у звітному періоді не виконано норматив з працевлаштування інвалідів в дві особи, однак звітів до служби зайнятості на вказані місця відповідачем не подавалось, доказів створення вказаних робочих місць на підприємстві для працевлаштування інвалідів суду не надано, як і не надано доказів здійснення інших заходів з пошуку та забезпечення працевлаштування інвалідів.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Родина" є законними та обґрунтованими, і тому підлягають задоволенню, а адміністративно-господарські санкції та пеня стягненню з відповідача в дохід державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Родина" (ідентифікаційний код 03798665) в дохід державного бюджету України (отримувач: Державний бюджет Городнянського району , банк отримувача: ГУДКУ в Чернігівській області, рахунок: 31219230700101, МФО 853592, код ЄДРПУО 21406290) 18800 (вісімнадцять тисяч вісімсот) грн. адміністративно-господарських санкцій та 298 (двісті дев'яносто вісім) грн. 92 коп. пені, всього в розмірі 19098 (дев'ятнадцять тисяч дев'яносто вісім) грн. 92 коп.  

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

        Суддя:                                                                                          Клопот С.Л.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено22.06.2011
Номер документу16288577
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3125/2011

Постанова від 17.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Постанова від 20.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні