Постанова
від 09.06.2011 по справі 2а-1393/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

09.06.11 Справа №2а-1393/11/2770

Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:

суддя - Водяхін С.А.,

секретар - Філімонцева О.В .,

За участю:

представника прокуратури - Попової Анастасії Ігорі вни, службове посвідчення НОМЕР_1 від 24 травня 2011 року;

представника позивача - Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни у Нахімовському районі м. Севастополя - в судове зас ідання не з' явився, повідом лявся належним чином, надав д о суду заяву з проханням розг лянути справу за його відсут ністю;

представника відповідача - Товариства з обмеженою від повідальністю «Виробничо-ко мерційне підприємство «Прак тика»- в судове засідання не з' явився, про час розгляду с прави повідомлявся належним чином, причин неявки або пова жності причин суду не повідо мив,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр окурора Нахімовського район у м. Севастополя в інтересах д ержаві в особі Управління Пе нсійного фонду України у Нах імовському районі міста Сева стополя до Товариства з обме женою відповідальністю «Вир обничо-комерційне підприємс тво «Практика» про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В :

У квітні 2011 року Прокурор На хімовського району м. Севаст ополя звернувся до Окружного адміністративного суду м. Се вастополя в інтересах держав и в особі Управління Пенсійн ого фонду України у Нахімовс ькому районі міста Севастопо ля з позовом до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Виробничо-комерційне підпри ємство «Практика»про стягне ння заборгованості зі сплати фінансових санкцій та пені у розмірі 11 642 гривні 08 копійок.

Позов обґрунтовано тим, що р ішеннями начальника управлі ння Пенсійного фонду України у Нахімовському районі міст а Севастополя від 15 грудня 2010 р оку про застосування фінанс ових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату с трахувальниками страхових в несків до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Виро бничо-комерційне підприємст во «Практика» застосовані фі нансові санкції у загальному розмірі 3 556,75 грн. та нарахована пеня у загальної сумі 8 085,33 грн. Проте, оплата відповідачем з азначеної заборгованості не здійснювалась.

Представник прокуратури п озовні вимоги підтримав у по вному обсязі з мотивів, викла дених у позові.

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, п овідомлявся належним чином, надав до суду заяву з проханн ям розглянути справу за його відсутністю.

Відповідач явку повноважн ого представника у судове за сідання не забезпечив. Був не одноразово повідомлений про час розгляду справи згідно в имог глави 3 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни за місцем реєстрації юрид ичної особи, яка є місцем здій снення підприємницької діял ьності. Згідно вимог статті 45 Закону України від 15.02.2003р. № 7550-IV “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців”, проведення змін щодо місця реєстрації юриди чної особи здійснюються нею, шляхом подання даних держав ному реєстратору для внесенн я змін до Єдиного державного реєстру. Даних про зміну місц я реєстрації відповідача мат еріали справи не містять. Оск ільки до повноважень адмініс тративних судів не віднесено встановлення фактичного міс цезнаходження юридичних осі б, учасників судового процес у на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважа є, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які поверну ті органами поштового зв' яз ку з позначкою «за зазначено ю адресою не значиться», «за з акінченням термну збереганн я», можуть вважатися належни ми доказами виконання адміні стративним судом обов' язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинен ня цим судом певних процесуа льних дій. Тому суд розглядає справу у відсутність предст авника відповідача за наявни ми у справі матеріалами.

Заслухавши пояснення пред ставника прокуратури, встано вивши обставини справи, досл ідивши докази, якими обґрунт овуються позовні вимоги, суд вважає, що позов підлягає зад оволенню з наступних підстав .

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Виробничо-комерційн е підприємство «Практика»є с уб' єктом підприємницької д іяльності, що підтверджуєтьс я свідоцтвом про державну ре єстрацію (а.с. 23), та зареєстров ано як платник страхових вне сків на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння в управлінні Пенсійного фонду України у Нахімовськом у районі міста Севастополя з 02 листопаду 1998 року. Відповіда ч підлягає загальнообов' яз ковому пенсійному страхуван ню та є страхувальником.

15 грудня 2010 року начальником Управління Пенсійного фонду України у Нахімовському рай оні м. Севастополя на підстав і пункту 2 частини дев' ятої с татті 106 Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування»бул и прийняти наступні рішення про застосування до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Виробничо-комерційне пі дприємство «Практика»фінан сових санкцій та пені:

№ 380 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 36,26 грн. та нарахування пені - 60,33 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 20 лютого 2008 року по 02 вересня 2008 р оку (а.с. 8);

№ 379 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 31,00 грн. та нарахування пені - 58,60 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 21 січня 2008 року по 28 липня 2008 року (а.с. 9);

№ 378 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 160,61 грн. та нарахування пені - 786,39 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 04 вересня 2006 року по 28 липня 2006 ро ку (а.с. 10);

№ 377 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 50,87 грн. та нарахування пені - 783,01 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 20 жовтня 2006 року по 28 липня 2008 рок у (а.с. 11);

№ 376 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 50,87 грн. та нарахування пені - 313,35 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 20 листопаду 2006 року по 28 липня 2008 року (а.с. 12);

№ 375 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 50,87 грн. та нарахування пені - 298,09 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 20 грудня 2006 року по 28 липня 2008 рок у (а.с. 13);

№ 374 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 31,09 грн. та нарахування пені - 107,80 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 12 грудня 2007 року по 28 липня 2008 рок у (а.с. 14);

№ 373 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 1796,07 грн. та нарахування пені - 254,07 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 13 вересня 2007 року по 28 липня 2008 ро ку (а.с. 15);

№ 372 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 226,03 грн. та нарахування пені - 775,27 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 20 серпня 2007 року по 28 липня 2008 рок у (а.с. 16);

№ 371 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 225,35 грн. та нарахування пені - 842,83 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 20 липня 2007 року по 28 липня 2008 року (а.с. 17);

№ 370 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 794,46 грн. та нарахування пені - 3249,49 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 13 червня 2007 року по 28 липня 2008 рок у (а.с. 18);

№ 369 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 51,61 грн. та нарахування пені - 270,39 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 20 лютого 2007 року по 28 липня 2008 рок у (а.с. 19);

№ 368 Ю про застосування фінан сових санкцій в сумі 51,66 грн. та нарахування пені - 285,71 грн. за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 22 січня 2007 року по 28 липня 2008 року (а.с. 20).

Загальна сума санкцій та пе ні склала 11 642 гривні 08 копійок, з яких сума санкцій - 3 556,75 грн., пен і - 8 085,33 грн.

Розмір пені та фінансових с анкцій підтверджується відп овідними розрахунками (а.с. 8 з ворот - 20 зворот).

Зазначені рішення отриман і Товариством з обмеженою ві дповідальністю «Практика»03 березня 2011 року, тобто є узгодж еними.

Відповідно до статті 4 Закон у України “Про систему опода ткування” (який діяв у період виникнення спірних правовід ношень) платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких згідно з законами У країни покладено обов' язок сплачувати податки і збори (о бов' язкові платежі). Стаття 14 цього Закону визначає перел ік загальнодержавних податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів), до яких, серед інших, н алежить збір на обов' язкове державне пенсійне страхуван ня.

Згідно зі статтею 14 Закону У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування” (далі - Закон) страх увальниками є, зокрема підпр иємства, установи і організа ції, створені відповідно до з аконодавства України, незале жно від форми власності, виду діяльності та господарюванн я, об' єднання громадян, проф спілки, політичні партії, фіз ичні особи - суб' єкти підпр иємницької діяльності та інш і особи.

Пунктом 6 частини другої ста тті 17 Закону визначено, що стр ахувальник зобов' язаний на раховувати, обчислювати і сп лачувати в установлені строк и та в повному обсязі страхов і внески.

Порядок обчислення та спла ти страхових внесків визначе но статтею 20 Закону.

Страхувальники зобов' яза ні сплачувати страхові внеск и, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пі зніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду (абзац перший частин и шостої статті 20 Закону).

Відповідно до частини перш ої статті 106 Закону у разі вияв лення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страх увальники зобов' язані само стійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням п ені в порядку і розмірах, визн ачених цією статтею.

Згідно з частиною другою ці єї статті суми страхових вне сків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувал ьниками у строки, визначені с таттею 20 цього Закону, в тому ч ислі обчислені територіальн ими органами Пенсійного фонд у у випадках, передбачених ча стиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроч еною заборгованістю із сплат и страхових внесків (далі - нед оїмка) і стягуються з нарахув анням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату. П ри цьому, протягом десяти роб очих днів із дня одержання ви моги про сплату недоїмки стр ахувальник зобов' язаний сп латити суми недоїмки та суми фінансових санкцій (частина третя статті 106 Закону).

Згідно з частиною восьмою с татті 106 Закону на недоїмку на раховується пеня у розмірі 0,1 відсоток суми недоплати за к ожний день прострочення плат ежу.

Крім того, пунктом 2 частини дев' ятої статті 106 Закону (у р едакції Закону, яка діяла на ч ас спірних правовідношень) в становлено, що за несплату (не перерахування) або несвоєчас ну сплату (несвоєчасне перер ахування) страхувальниками с трахових внесків, у тому числ і донарахованих страхувальн иками або територіальними ор ганами Пенсійного фонду, нак ладається штраф у розмірі:

10 відсотків своєчасно не сп лачених сум - у разі затримк и їх сплати у строк до 30 календ арних днів включно;

20 відсотків своєчасно не сп лачених сум - у разі затримк и їх сплати у строк до 90 календ арних днів включно;

50 відсотків вказаних сум - у разі затримки їх сплати у ст рок до 90 календарних днів.

Одночасно на суми своєчасн о не сплачених (не перерахова них) страхових внесків і фіна нсових санкцій нараховуєтьс я пеня в розмірі 0,1 відсотка за значених сум коштів, розрахо вана за кожний день простроч ення платежу (абзац другий пу нкту 2 частини дев' ятої стат ті 106 Закону).

Відповідно до частини дван адцятої статті 106 Закону нарах ування пені, передбаченої ча стинами дев' ятою і десятою цієї статті, починається з пе ршого календарного дня, що на стає за днем настання строку відповідного платежу, до дня його фактичної сплати страх увальником, або з першого кал ендарного дня, що настає за дн ем закінчення строку перерах ування (зарахування) відпові дних сум, до дня їх фактичного перерахування (зарахування) банками та організаціями, як і здійснюють виплату і доста вку пенсій.

Про нарахування пені та нак ладення штрафів, передбачени х частинами дев' ятою і деся тою цієї статті, посадові осо би виконавчих органів Пенсій ного фонду в порядку, встанов леному правлінням Пенсійног о фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаю ться страхувальнику, банку ч и організації, яка здійснює в иплату і доставку пенсій (час тина тринадцята статті 106 Зако ну).

У порушення зазначених нор м діючого законодавства Това риство з обмеженою відповіда льністю «Виробничо-комерцій не підприємство «Практика» з аборгованість зі сплати фіна нсових санкцій та пені у зага льному розмірі 11 642,08 грн. до теп ерішнього часу не сплачена.

Таким чином, відповідач не в иконав свій обов' язок щодо сплати збору на обов' язкове державне пенсійне страхуван ня у порядку і строки, встанов лені відповідними законами.

Згідно зі статтею 106 Закону У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування”, органи Пенсійного фонду України мають право на звернення до суду з позовами про стягнення недоїмки.

Відповідно ст. 6 Конституції України органи законодавчої , виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Згідно вимог частини першо ї статті 11 Кодексу адміністра тивного судочинства України , розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості, а частиною перш ою статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення.

З врахуванням зазначеного , суд дійшов висновку, що позов ні вимоги підлягають задовол енню, а сума заборгованості у розмірі 11 642 гривень 08 копійок п ідлягає стягненню з Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Виробничо-комерційне пі дприємство «Практика» на ко ристь Управління Пенсійного фонду України у Нахімовсько му районі м. Севастополя.

Керуючись статтями 160, 161, 162, 163 К одексу адміністративного су дочинства України, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ви робничо-комерційне підприєм ство «Практика»(99014, м. Севастоп оль, вул. Набережна рибпорта, б . 21/1, ЄДРПОУ 30195072) на користь управ ління Пенсійного фонду Украї ни у Нахімовському районі мі ста Севастополя (99001, м. Севасто поль, вул. Дзігунського, б. 19, ЄД РПОУ 22274979, р/р 25602705100412, р/р25608705100513 в СГО № 4548 ВАТ «Державний Ощадний банк України», МФО 384027) заборго ваність у розмірі 11 642 (одинадця ть тисяч шістсот сорок дві) гр ивні 08 копійок (у т.ч.: 565,50 грн. - н а р/р 25608705100513, код платежу 50020200; 11 076,58 гр н. - на р/р 25602705100412, код платежу 50020100) .

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статті 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, та може бути оскаржена до Се вастопольського апеляційно го адміністративного суду у порядок і строки, передбачен і статтею 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Відповідно до частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни повний текст постанови ск ладений 14 червня 2011 року.

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя С.А. Водяхін

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення09.06.2011
Оприлюднено22.06.2011
Номер документу16288670
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1393/11/2770

Постанова від 09.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Водяхін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні