Постанова
від 20.06.2011 по справі 2а-1838/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

20.06.11

Справа №2а-1838/11/2770

каб. № 215                                                                              категорія 8.1.5

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Шаповал І.І., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Нахімовського району м.Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Нахімовському  районі м. Севастополя до Приватного підприємства «Сагама»про стягнення  заборгованості,

 

                                                                     ВСТАНОВИВ:

02.06.2011 р. прокурор Нахімовського району м.Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Нахімовському  районі м. Севастополя  (далі - ДПІ) звернулся до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Сагама»(далі- ПП «Сагама») про стягнення заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток  підприємств у сумі 1020,00 грн. та з комунального податку у сумі 170,00 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Севастополя від 03.06.2011 року відкрито скорочене провадження по справі та запропоновано відповідачеві надати  письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються або заяву про визнання позову у десятиденний строк з дня одержання копії зазначеної ухвали суду.

Відповідачем ухвалу суду від 03.06.2011 року про відкриття скороченого провадження по  адміністративній справі виконано не було. Копія зазначеної ухвали була отримана уповноваженою особою відповідача 06.06.2011 р., що підтверджується поштовим повідомленням, прикладеним до матеріалів справи  (а.с.21).

Суд, розглянувши матеріали справи, встановив наступне.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17, ч.2  ст.60  КАС України до компетенції адміністративних судів входить розгляд спорів за зверненням суб'єктів владних повноважень у випадках, встановлених законом. Прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії процесу.

        ПП «Сагама»07.11.2008 р. зареєстровано Нахімовською районною державною адміністрацією м. Севастополя як юридична особа  (а.с. 13), знаходиться на обліку платника податків  у ДПІ у Нахімовському районі м.Севастополя (а.с. 6).

       07.12.2010 року  ДПІ  була проведена невиїзна документальна перевірка  з питань своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток, якою встановлено неподання декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2009 рік -1 півріччя 2010 року.

       За результатом перевірки складений акт від 07.12.2010 року  № 4154/10/15-1/36259838 /а.с.11/.

      На підставі акту перевірки  керівництвом  ДПІ  було прийнято податкове повідомлення - рішення  № 0001631510/0 від 17.12.2010 року про застосування до відповідача штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення - рішення було отримане керівником ПП «Сагама»17.12.2010 р. (а.с.12).

    Згідно ст. 4 Закону України “Про систему оподаткування” (чинний на момент виникнення спірних правовідносин), платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно законам України покладений обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

   Згідно п. 3 ч. 1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування”, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

   Відповідно до п.п.5.2.1 п. 5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", який діяв на момент виникнення податкового боргу, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, окрім випадку, коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив податкове зобов'язання та на протязі 10 днів звертається до такого органу зі скаргою про перегляд відповідного рішення, як це передбачено підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 ст.5 даного Закону.

     Згідно п.п. 5.4.1. п. 5.4 ст. 5  Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”  узгоджена сума податкового зобов`язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

        Податкове повідомлення-рішення у встановленому порядку не оскаржувалося, тому податкове зобов'язання вважається узгодженим та набуло статусу податкового боргу.

        Крім того, ДПІ на підставі проведеної 13.12.2010 р. невиїзної документальної перевірки  з питань своєчасності подання відповідачем податкового розрахунку комунального податку за вересень 2010 року, якою встановлено несвоєчасне надання розрахунку по комунальному податку за вересень 2010 року, по терміну надання 20.10.2010 року. Дата фактичного надання 09.11.2010 року.

        За результатом перевірки складений акт від 13.12.2010 року  № 4220/10/15-3  /а.с.9/.

      На підставі акту перевірки  керівництвом  ДПІ  було прийнято податкове повідомлення - рішення  № 0001831530/0 від 14.12.2010 року про застосування до відповідача штрафних санкцій з комунального податку  у розмірі 170,00 грн. Податкове повідомлення - рішення було отримане керівником ПП «Сагама» 14.12.2010 р. (а.с.10).

Відповідно до ст. 1 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 р. № 56-93  “Про місцеві податки і збори” ( який діяв на момент виникнення податкового боргу),(далі - Декрет), комунальний податок належить до місцевих податків та зборів.

Відповідно до ст. 15 Декрету комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Згідно ст. 18 Декрету, Органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.

Органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції мають право запроваджувати пільгові податкові ставки, повністю відміняти окремі місцеві податки і збори або звільняти від їх сплати певні категорії платників та надавати відстрочки у сплаті місцевих податків та зборів.

        Пунктом 2.1  додатку до Рішення Сесії Севастопольської міської ради від 13.05.2010 № 10252 «Про внесення змін до деяких рішень Севастопольської міської ради про місцеві податки і збори», встановлений термін надання розрахунку комунального податку до державної податкової інспекції протягом 20 днів, що спливають за останнім календарним днем звітного місяця

Відповідно до ст. 22 Декрету, відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати місцевих податків і зборів до бюджету місцевого самоврядування покладається на платників відповідно до чинного законодавства.

Контроль за сплатою місцевих податків і зборів здійснюється державними податковими інспекціями.

Підпунктами 1.2 та 1.3 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”визначено, що:

- податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України;

- податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст.. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Проте, відповідач ПП «Сагама»,  в строки, передбачені законодавством, свого обов’язку щодо сплати суми податкового зобов’язання - не виконало, суми заборгованості відповідачем не спростовано, даних про її погашення не надано.

        Суд також вважає за необхідне зазначити, оскільки адміністративний позов про стягнення коштів за податковим боргом поданий до суду 02.06.2011року, тобто після набрання чинності Податкового кодексу України, то суд вважає за необхідне застосувати процесуальні норми вказаного кодексу.

Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 ст.20 Кодексу закріплено право органів державної податкової служби застосувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

        Відповідно до ч. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

       Таким чином дослідивши та оцінивши надані суду докази у їх сукупності слід визнати, що позовні вимоги підлягають задоволенню як такі, що засновані на законі, обґрунтовані та підтверджені доказами, а загальна заборгованість перед бюджетом з податку на прибуток та з комунального податку у розмірі 1190,00 грн. підлягає стягненню з відповідача.

        Керуючись ст. ст.  94,  158-163, 167, 183-2 КАС України, суд

                                                        П О С Т А Н О В И В:

     Адміністративний позов прокурора Нахімовського району м.Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Нахімовському  районі м. Севастополя до Приватного підприємства «Сагама»про стягнення  заборгованості – задовольнити.

    Стягнути з Приватного підприємства «Сагама»(99016, м.Севастополь, вул. Богданова,30, ЄДРПОУ 36259838, рахунки в установах банків: р/р 26005011355001, МФО 320940, ПАТ «Банк Кіпру»; на користь Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя у дохід  державного бюджету Нахімовського району м.Севастополя на р/р 31111029700008, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035606, банк одержувача  ГУДКУ у м.Севастополі,  заборгованість по  штрафних (фінансових) санкцій за ненадання податкової звітності з  податку на прибуток у сумі 1020 грн. 00 коп. (одна тисяча двадцять грн. 00 коп.) та заборгованість по штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасне надання розрахунку по комунальному податку у сумі 170,00 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків Приватного підприємства «Сагама»у банках, обслуговуючих вказане підприємство.

Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду  шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Для суб`єкта владних повноважень 10 денний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п`ятиденного строку з моменту повідомлення його про можливість отримання копії постанови безпосередньо у суді.

 

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                                      І.І. Шаповал

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено22.06.2011
Номер документу16288706
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1838/11/2770

Постанова від 20.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Шаповал І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні