Постанова
від 17.04.2008 по справі а-12/155
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А-12/155

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2008 р.   Справа № А-12/155   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі  колегії суддів:

    

за позовом  ВАТ "Калуське управління виробничо-технологічної комлектації"  Б.Хмельницького, 75,м.Калуш,77300

до відповідача  Калуська ОДПІ  вул. В.Стуса, 2,м.Калуш,77300

про адміністративний спір

Представники:

Від позивача: Первіненко С.В., (довіреність б/н від 01.02.08р. - представник)

Від відповідача: Савчук Н.І., (довіреність №14846/100 від 02.10.06) головний державний податковий інспектор юридичного відділу оДПІ)

СУТЬ СПРАВИ: заявлено позов про  визнання нечинними податкових повідомлень-рішень  Калуської ОДПІ  №№ 000370802/1 , 000369802/1 , 0002271802\0 , 0002281802/1 , 0002291802/1 , 0002291802/1 від 13.03.07.

   Заявою №14/03 від 14.03.08 позивач збільшив позовні вимоги та просив визнати нечинними всі податкові повідомлення-рішення  , які надсилались ВАТ"Калуське УВТК"  з приводу обчислення та сплати податку за землю .

  Представник позивача в судовому засіданні підтримав заявлений позов з підстав , викладених в позовній заяві та доповненні до неї .

  Представник відповідача проти позову заперечив ,  вказав на те , що  спірні повідомлення-рішення винесені відповідно до вимог  чинного законодавства України .

  Розглянувши матеріали справи , вислухавши представників сторін , оцінивши зібрані в справі докази та надавши їм належної правової оцінки , суд встановив наступне .

  Калуською оДПІ проведено перевірку  дотримання позивачем граничних термінів сплати узгодженого зобов"язання по земельному податку за період 30.06.05-28.04.06 №184/182/20551156  від  06.02.07   ,  якою встановлено факт порушення  ВАТ"Калуське УВТК" пп.5.3.1п.5.3ст.5 Закону України "Про порядок погашення  зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" , зокрема порушення  граничних термінів сплати узгодженого податкового  зобов"язання по земельному податку , про що складено акт перевірки №184/182/20551156  від  06.02.07.

    На підставі вказаного акту  податковим органом  винесено податкові повідомлення-рішення  №№  0002291802/0 , 0002281802/0 , 0002271802/0  від 08.02.08  на загальну суму  8688грн.79коп.

   Не погоджуючись із застосуванням податковим органом штрафних санкцій  за порушення граничних термінів сплати узгодженого податкового  зобов"язання по земельному податку  , вищезазначені податкові повідомлення-рішення позивачем оскаржено в апеляційному порядку .  

   Рішенням Калуської ОДПІ №3859/10/25-0 від 13.03.07  та доповненням до нього скаргу позивача задоволено частково -  скасовано  податкове повідомлення-рішення  №  0002291802/0 від 08.02.07  в частині  застосованих 366грн.25 коп. штрафної санкції  , збільшено розмір штрафних санкцій по земельному податку на загальну суму  4016грн.76коп. ,  залишено без змін  податкові повідомлення-рішення  №№ 0002281802/0 , 0002271802/0  від 08.02.07 , та видано   податкові повідомлення-рішення     №№ 000370802/1 , 000369802/1 , 0002271802\0 , 0002281802/1 , 0002291802/1 , 0002291802/1 від 13.03.07.

     Зазначені податкові повідомлення-рішення позивачем оскаржено в судовому порядку .

    Зі слів представника позивача в судовому засіданні встановлено , що податковим органом надіслано повідомлення №1321/182 від 26.01.07 про запрошення керівника ВАТ"Калуське УВТК"  з"явитися  05.02.07  о 11 год. до Калуської ОДПІ щодо узгодження акту перевірки та підписання протоколу про порушення граничних термінів сплати узгодженого податкового  зобов"язання по земельному податку  , яке позивачем отримано  05.02.07 о 13год.40хв. (фотокопію  зазначеного повідомлення долучено до матеріалів справи) , тому позивач не в змозі був з"явитися у вказаний день та час до податкового органу узгодження акту перевірки та підписання протоколу про порушення граничних термінів сплати узгодженого податкового  зобов"язання по земельному податку .

    Твердження представника позивача представником відповідача не спростовано .

   В той же час , 06.02.08 податковим органом складено акт  неявки керівника позивача  на узгодження акту  невиїздної документальної перевірки та акт відмови від підписання акту невиїзної документальної перевірки  №184/182/20551156  від  06.02.07.

   На думку представника позивача ,  вищезазначені дії податкового органу суперечать п.1.11 , 4.11 Порядку оформлення результатів  невиїзних документальних , виїзних планових та позапланових перевірок з питань  дотримання податкового , валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом ДПА України від 10.08.05 №327(далі- Порядок) , та позбавили позивача можливості  викласти свої заперечення до акту перевірки №184/182/20551156  від  06.02.07 .

   Так , п.1.11 Порядку визначено , що  у разі неявки  посадових  осіб  суб'єкта  господарювання  для проведення невиїзної документальної перевірки протягом 10 днів після отримання письмового запрошення органу податкової служби складається акт про неявку посадових осіб суб'єкта господарювання на запрошення органу податкової служби.

  Аналізуючи вищенаведене , суд констатує  , що податкови органом  порушено термін складання акту  про неявку посадових осіб суб'єкта господарювання на запрошення органу податкової служби  , встановлений п.1.11  Порядку оформлення результатів  невиїзних документальних , виїзних планових та позапланових перевірок з питань  дотримання податкового , валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом ДПА України від 10.08.05 №327 .

   Разом з тим ,  відповідно до п 4.4.  вищезазначеного Порядку  у  разі незгоди посадових осіб із висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті перевірки, суб'єкт господарювання має право протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем отримання примірника акта перевірки подати до органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки.  

 За таких обставин , суд не приймає до уваги твердження представника позивача про   неможливість  викласти свої заперечення до акту перевірки №184/182/20551156  від  06.02.07 у зв"язку із запізніло отриманим  повідомленням Калуської ОДПІ  №1321/182 від 26.01.07    .

   В той же час , за змістом ст.ст. 13 , 14 Конституції України  земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.   

   Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

  Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

  Статтею 1 Закону України "Про плату за землю" визначено , що податок - обов'язковий платіж,  що справляється з юридичних і фізичних осіб за користування земельними ділянками .  Відповідно до  статті 5 цього ж  закону  об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.

  За змістом  ст.3 Земельного кодексу України земельні   відносини   регулюються   Конституцією  України  , цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

    В силу ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права  власності  та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

   Відповідно до ст.125 цього ж кодексу  право   власності  та  право  постійного  користування  на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації , а право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

   За змістом ст. 126 Земельного кодексу України документами, що посвідчують право на земельну  ділянку , є  державні акти  , форми яких  затверджуються Кабінетом Міністрів України , та договір оренди , який реєструється відповідно до закону.   

     В судовому засіданні  представник позивача підтвердив , що  ВАТ"Калуське УВТК" не є ні власником , ні користувачем ( в тому числі   орендарем) земельної ділянки , тому правові підстави для сплати позивачем земельного податку відсутні .

   Твердження представника позивача  представником відповідача не спростовано , доказів перебування у власності чи користуванні  позивача земельної ділянки суду не подано .

     За змістом ч.2ст.71 КАС України   в адміністративних справах про протиправність рішень,  дій чи  бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

  Приймаючи до уваги той факт , що відповідачем не доведено  факту правомірності оскаржуваних  повідомлень-рішень  , суд вважає за правильне   позов   задоволити .

 Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст.1 , 5 Закону України "Про плату заземлю" , ст.ст. 116 , 125.126 Земельного кодексу України , ст.ст. 71, 94 , 158-163   Кодексу адміністративного судочинства України  , суд

ПОСТАНОВИВ:

позов задоволити.

Визнати нечинними податкові повідомлення-рішення Калуської ОДПІ №№ 0002281802/0 , 0002271802/0  від 08.02.07 , та   №№ 000370802/1 , 000369802/1 , 0002271802\0 , 0002281802/1 , 0002291802/1 , 0002291802/1 від 13.03.07.   

Стягнути з Калуської ОДПІ (м.Калуш , вул.В.Стуса , 2)  3 грн.40коп. судового збору на користь ВАТ"Калуське УВТК"(м.Калуш , вул.Б.Хмельницького , 75 , код 20551156) .

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили за заявою стягувача.

На постанову господарського суду, яка не набрала законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) постанови через місцевий господарський суд.

 

                                                            

 

постанову підписано :

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення17.04.2008
Оприлюднено27.05.2008
Номер документу1630710
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а-12/155

Постанова від 17.04.2008

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Матуляк П.Я.

Ухвала від 28.01.2008

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Матуляк П.Я.

Ухвала від 20.11.2007

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Матуляк П.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні