Рішення
від 18.03.2008 по справі 10/770-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/770-07

     ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

      01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16                                                     тел. 230-31-77

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я

"18" березня 2008 р.                                                                             Справа № 10/770-07

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговельна фірма «Веста», м.Київ

До Товариства з обмеженою відповідальністю «Імтекс», смт Буча  

Про стягнення 5342,27грн.

Представники сторін:

Від позивача –Сергеєва-Кожуховська Н.В. (довіренсть від 17.01.2008р. №5)

Від відповідача –не з'явився

Обставини справи:  

         До господарського суду Київської області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговельна фірма «Веста», м.Київ до Товариства з обмеженою відповідальністю «Імтекс», смт Буча  про стягнення 5342,27грн.

Ухвалою господарського суду Київської області від 21.12.2007р. було порушено провадження в справі та призначено до розгляду на 05.02.2008р.

          Позивач обґрунтовує свої позовні вимоги неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань, які виникли за Договором  купівлі-продажу №726 від 06.08.2004р., у зв'язку з чим у відповідача перед позивачем виникла основна заборгованість, щодо оплати за поставлений товар в сумі 4600,30грн. На підставі п.5.3 Договору та ст. 625 ЦК України позивач нарахував 369,03 грн. пені, 115,32грн.  3% річних, 257,62 грн. інфляційних втрат.

          Ухвалою господарського суду Київської області від 05.02.2008р. у зв'язку із неналежним повідомленням відповідача про дату, час та місце розгляду справи та з метою витебування необхідних доказів  на підставі ст.77 ГПК України розгляд справи відкладався на 04.03.2008р.

Ухвалою Голови господарського суду Київської області Грєхова А.С. від 20.02.2008р. строк вирішення спору по справі №10/770-07 продовжено на один місяць до 21.03.2008р.

В судовому засіданні 04.03.2008р. сторонам оголошено перерву до 18.03.2008р. о 09:20год.

В судовому засіданні 18.03.2008р. від представника позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог, якою останній фактично зменшив розмір позовних вимог у зв'язку зі сплатою відповідачем основної заборгованості в сумі 4600,30 грн та  просить суд стягнути з відповідача 369,03 грн. пені, 115,32 3% річних, 257,62 грн. інфляційних втрат.

          Відповідач в судове засідання без поважних причин не з'явився, про причини неяки суд не повідомив, хоча про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений. Письмовий відзив на позовну заяву відповідач не надав.

          Відповідно до ст. 75 ГПК України, якщо відзив на позовну заяву і витребувані Господарським судом документи не надано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.

          Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу  у відсутності представника відповідача за наявними в матеріалах справи  доказами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд

встановив:

06.08.2004р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговельна фірма «Веста» (надалі-  позивач ) та  Товариством з обмеженою відповідальністю «Імтекс»(надалі відповідач) був укладений Договір №726 (надалі - Договір), відповідно до умов якого Постачальник (позивач) зобов'язався поставити товар згідно із замовлення Покупця (відповідач), а Покупець зобов'язався прийняти його відповідно до накладних, і оплатити товар у термін, зазначений в п.4.2 Договору.

Моментом передачі права власності на товар, є момент фізичного одержання товарів Покупцем і оформлення відповідної документації (п.1.2 Договору).

Згідно п.2 Договору ціни на товар, що поставляються, вказуються в Протоколі узгодження ціни й асортименту, що є невід'ємною частиною цього договору.У ціну товару  включена: вартість товару, упаковка, витрати на   оформлення  необхідної документації.

Відповідно до п. 3.1-3.4 Договору кількість і вартість товару фіксується в накладній, що виписується відповідно до попереднього замовлення Покупця і передається по факсу, е-mаіl або через торгового представника Постачальника. Упаковка, у якій надходить товар, повинна відповідати встановленим стандартам для упаковки даного виду продукції і забезпечити схоронність товару під час транспортування і збереження. Постачання товару здійснюється за рахунок Постачальника за адресою, що вказана в замовленні. Товар постачається в упаковці, що містить відомості про найменування й адресу виробника, місце виробництва, дату виготовлення товару, дату граничного терміну використання, харчовий склад, енергетичну цінність, температуру збереження, з обов'язковою наявністю штрих-коду.

П.3.5 Договору передбачено, що постачальник робить поставку товару з наданням Покупцю наступних документів: видаткова накладна; податкова накладна; якісне посвідчення (копія, завірена печаткою), якщо необхідно; сертифікат   відповідності   товару   вимогам   українського   законодавства,   що   стосуються   якості продукції (копія, завірена печаткою) чи ветеринарне свідоцтво; гігієнічний висновок (копія, завірений печаткою), якщо необхідно.

Приймання  продукції по кількості  і якості  проводиться  на складі Покупця (при доставці автотранспортом) у присутності представників обох сторін (п.3.7 Договору).

Згідно п. 3.8 Договору термін  Товару, що поставляється   не   повинний   перевищувати 20 % від дати виготовлення.

Відповідно до п.3.9 Договору претензії по доставці (нестача, бій, втрата товарного вигляду і т.п.) відзначаються під час прийому товару й оформлюються окремим актом, або зазначаються в  накладній,  і  підтверджуються  підписами представників Покупця і Постачальника. У цьому випадку Постачальник зобов'язується обміняти товар, або поповнити нестачу, а у випадку відсутності товару, надати протягом 2-х робочих днів відкореговані прибуткові документи.

Неякісна продукція або товари з прихованими дефектами підлягають заміні або поверненню за рахунок Постачальника протягом терміну реалізації за умови дотримання Покупцем правил зберігання товару (п.3.10 Договору)

Згідно п. 3.12 Договору у випадку надання документів, що не відповідають поставленому товару, постачальник зобов'язаний протягом 2-х днів зробити заміну документів на відповідні.

Відповідно до 3.12 Договору повернення нереалізованого товару здійснюється за згодою сторін у присутності уповноважених представників на підставі поворотних накладних, якщо інше не встановлено договором. Корегувальні накладні постачальник зобов'язаний надати протягом п'яти робочих днів.

Товар,  що  не  був реалізований  протягом 100  календарних днів,  може бути  повернений Постачальнику відповідно до п. 3.12. за умови збереження товарного вигляду  і якості товару.  Вивіз нереалізованого товару забезпечується Постачальником. Покупець сповіщає Постачальника в термін не пізніше  14  днів про повернення (чи обмін) товару, термін використання якого минає. Постачальник зобов'язується прийняти даний товар чи обміняти його на аналогічний товар з терміном придатності, що дозволяє реалізувати даний вид товару( п.п. 3.13, 3.14 Договору).

Згідно п.4 загальна  сума  договору  складає  суму  вартості  товару,   поставленого  за  всіма  разом   взятими накладними до цього договору. Покупець оплачує суму за реалізований товар за цінами, зазначеними у накладних кожні 7 календарних дня. За взаємною домовленістю сторін розрахунки можуть проводитися шляхом заліку взаємних вимог, а також випискою векселів, про що складається додаткова угода до даного договору. У   випадку перерахування на   розрахунковий   рахунок   Постачальника   суми,   шо   перевищує заборгованість Покупця перед Постачальником, Постачальник зобов'язаний повернути зайво перераховані кошти на розрахунковий рахунок Покупця на підставі акта звірки взаємних розрахунків між сторонами і листа Покупця  про  повернення грошей протягом семи календарних днів після підписання акта звірки взаємних розрахунків.

Позивач свої зобов'язання за Договором виконав належним чином, поставив відповідачу товар  згідно замовлення, а відповідач  прийняв його, що підтверджується видатковими накладними №000013375 від 01.12.2006р. на суму 1884,41грн., №000013762 від 08.12.2006р. на суму 3564,96грн., №000014466 від 22.12.2006р. на суму 917,83грн., №000014735 від 29.12.2006р. на суму 438,02грн., №000000309 від 12.01.2007р. на суму 299,50грн.

Оригінали вищезазначених накладних були оглянуті в судовому засіданні, а їх копії засвідчені належним чином долучені до матеріалів справи.

Судом встановлено, що 25.01.2007р. відповідач  повернув позивачу залишки товару на загальну суму 2821,58грн., що підтверджується прибутковими накладними №000000021 та №000000022 від 25.01.2007р.

Згідно Довідки головного бухгалтера Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговельна фірма «Веста»за підписом директора, станом на 25.01.2007р. залишок товару в магазині відповідача був відсутній, про що сторонами було зроблено відповідний запис в накладних.

Відповідач в свою чергу, свої зобов'язання за Договорм щодо оплати за поставлений товар не виконав належним чином, тобто  не сплатив у строк (7 днів), який  встановлений п.4.2 договору за товар.

          Відповідно до ст. 655 ЦК України за  договором  купівлі-продажу  одна  сторона  (продавець) передає або зобов'язується  передати  майно  (товар)  у  власність другій стороні (покупцеві),  а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

 Згідно зі статтею 173 ГК України господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Відповідно до ст. 193 ГК України, суб”єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов”язання належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутністю таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

          Так, згідно ст. 526 ЦК України зобов”язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

          Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається (ст. 525 ЦК України).

          Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов”язання (неналежне виконання).

          Заборгованість відповідача перед позивачем згідно Договору №726 від 06.08.2004р. станом на момент подачі позову, складала 4600,30 грн. Проте, після порушення провадження у справі, відповідачем було повністю погашено суму основного боргу в розмірі 4600,30 грн., що підтверджується платіжним дорученням №58 від 03.03.2008р. на суму 3313,71грн. та платіжним дорученням №64 від 06.03.2008р. на суму 1286,59грн.

          Таким чином, суд дійшов до висновку, що провадження у справі №10/770-07 в частині стягнення з відповідача 4600,30грн. основного боргу необхідно припинити на підставі п.1-1 ч.1 ст. 80 ГПК України у зв'язку із відсутністю предмету спору.

Щодо стягнення з відповідача 369,03 грн. пені, суд зазначає наступне.

Як вже зазначалося вище, 25.01.2007р. відповідач  повернув позивачу залишки товару на загальну суму 2821,58грн., що підтверджується прибутковими накладними №000000021 та №000000022 від 25.01.2007р. Станом на 25.01.2007р. залишок товару в магазині відповідача був відсутній, про що сторонами було зроблено відповідний запис в накладних.

Згідно п.4.2 Договору Покупець оплачує суму за реалізований товар за цінами, зазначеними у накладних кожні 7 календарних дня. Таким чином днем виникнення зобов'язань щодо оплати за товар є 02.02.2007року. Станом на день звернення позивача з позовом до суду основний борг не сплачено.

Відповідно до п.5.3 Договору у випадку невиконання, неналежного  чи   несвоєчасного   виконання   однією   зі   сторін   своїх зобов'язань за договором, винна сторона сплачує іншій стороні пеню в розмірі подвійної ставки НБУ за кожний день прострочення від суми простроченого зобов'язання.

Відповідно до ст. 1 та ст. 3  Закону України “Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов”язань” від 22.11.1996р. № 543/96-ВР платники  грошових  коштів  сплачують  на  користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню  в  розмірі,  що встановлюється за згодою сторін. Розмір   пені,  передбачений  статтею  1  цього Закону,  обчислюється  від  суми  простроченого платежу та не може перевищувати  подвійної  облікової  ставки   Національного   банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

П. 6 ст. 232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.

Таким чином, з урахуванням шести місячного строку стягненню з відповідача підлягає 369,03 грн. пені (борг*2*ставку  НБУ/100/365*кількість днів).

Щодо стягнення з відповідача 115,32 грн.  3% річних, 257,62 грн. інфляційних втрат, суд зазначає про таке.          

Відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошових зобов”язань, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити йому суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3% річних від простроченої суми, якщо інший розмір відсотків не встановлений договором або законом.

          Отже, вимоги позивача щодо стягнення з відповідача 115,32грн.  3% річних та  257,62 грн. інфляційних втрат підлягають задоволенню.

Таким чином, задоволенню підлягає 369,03 грн. пені., 115,32грн.  3% річних та  257,62 грн. інфляційних втрат.

          Судові витрати відповідно до ст. 49 ГПК України покладаються на відповідача.

          Керуючись,  ст. 49, п.1-1 ч.1 ст. 80, ст.ст. 82-85 ГПК України господарський суд

В И Р І Ш И В:

         1.  Позов задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Імтекс»(08200, Київська область, м. Ірпінь, вул.Дзержинського, 1 код ЄДРПОУ 32580573) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговельна фірма «Веста»(04127, м.Київ, Голосіївський р-н, пров.Жуковського Василя, 12, код ЄДРПОУ 30928325) 369,03 грн. пені., 115,32грн.  3% річних та  257,62 грн. інфляційних втрат, 102,00 грн. державного мита та  118,00 грн. витрат за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ.

         3. Провадження в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Імтекс»4600,30грн. основного боргу припинити.

           

      Дане рішення господарського суду Київської області набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення і підписання та може бути оскаржено в апеляційному або касаційному порядку.

Суддя                                                                                Тищенко О.В.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення18.03.2008
Оприлюднено27.05.2008
Номер документу1631623
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/770-07

Рішення від 18.03.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

Ухвала від 21.12.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні