9/74
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"29" квітня 2008 р. Справа № 9/74
Господарський суд Кіровоградської області, м. Кіровоград, вул. Луначарського, 29, у складі судді Шевчук О.Б., при секретарі судового засідання Безчасній Н.Г., розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за адміністративним позовом: прокурора Новоархангельського району, в інтересах держави, в особі Добровеличківської міжрайонної державної податкової інспекції (Новоархангельське відділення), Кіровоградська область, смт. Добровеличківка, Шевченка, 134
до відповідача: селянського (фермерського) господарства "Рубікон" Михайлова Юрія Сергійовича, Кіровоградська область, Новоархангельський район, с. Тернівка
про стягнення 3612 грн.
Представники сторін:
від позивача - Авдієнко О.М., довіреність № 4679 від 20.06.07, головний державний податковий інспектор;
від відповідача - участі не брав.
Час прийняття постанови: 12 год. 25 хв.
Прокурором Новоархангельського району, в інтересах держави, в особі Добровеличківської міжрайонної державної податкової інспекції (Новоархангельське відділення), подано позов про стягнення з селянського (фермерського) господарства "Рубікон" Михайлова Юрія Сергійовича заборгованості по орендній платі за землю в сумі 3612 грн.
В судовому засіданні 29.04.2008 року представник позивача позов підтримав в повному обсязі.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, в судовому засіданні участі не брав, однак надіслав заяву про розгляд справи без його участі та клопотання про відстрочення сплати орендної плати до осені.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд
В С Т А Н О В И В:
Селянське (фермерське) господарство "Рубікон" Михайлова Юрія Сергійовича зареєстроване Новоархангельською районною державною адміністрацією 12.03.2003 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (а.с.6) та взяте на облік Новоархангельського відділення Добровеличківської міжрайонної державної податкової інспекції 14.03.2003 року як платник податків.
Згідно ст. 2 Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про плату за землю" платежі за землю у вигляді земельного податку чи орендної плати зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" (надалі - Закон), платники податків і зборів у встановлені законодавством терміни зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 14 Закону, плату за землю (земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності) віднесено до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).
В силу ст. 14 Закону України "Про плату за землю", платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Згідно ст. 17 вказаного Закону, податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних, за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно ст. 27 названого Закону, а також в силу ст. 20 Закону України "Про систему оподаткування" контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.
Відповідно до вимог чинного законодавства відповідачем було подано до Новоархангельського відділення Добровеличківської міжрайонної державної податкової інспекції податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2007 рік, відповідно до якої розмір щомісячної орендної плати складає 960 грн. 00 коп., а за липень - 4800 грн. 00 коп.
Однак, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", ст. 17 Закону України "Про плату за землю" податкові зобов'язання селянського (фермерського) господарства "Рубікон" Михайлова Юрія Сергійовича по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності не виконанні та з урахуванням часткової сплати заборгованості складають 3612 грн. 00 коп.
Зважаючи на вимоги пункту 1.3 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", заборгованість відповідача в сумі 3612 грн. 00 коп. є податковим боргом, доказів погашення якого сторонами господарському суду не надано.
Відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", активи платника податків, до яких вказаний Закон відносить кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання (пункт 1.7 статті 1 Закону), можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. Зазначені положення узгоджуються із вимогами п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", відповідно до якого державні податкові інспекції у районах мають право звертатись до суду з позовами про стягнення заборгованості платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Отже, позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Клопотання відповідача про відстрочення виконання судового рішення не підлягає задоволенню, оскільки нормами Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено вирішення даного питання під час прийняття постанови. Однак, це не позбавляє відповідача права звернутися до господарського суду із заявою про відстрочення виконання судового рішення в порядку, передбаченому ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст. 71, ст. 160, ст. 162, ст. 163, ст. 167, ст. 186, ст. 254, пунктом 6 розділу 7 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з селянського (фермерського) господарства "Рубікон" Михайлова Юрія Сергійовича (Кіровоградська область, Новоархангельський район, с. Тернівка, ідентифікаційний код 32124045) на користь Добровеличківської міжрайонної державної податкової інспекції (Новоархангельське відділення) (Кіровоградська область, смт. Добровеличківка, Шевченка, 134, ідентифікаційний код 22217257) - 3612 грн. 00 коп. орендної плати за землю.
Після набрання постановою законної сили за заявою стягувача видати виконавчий лист.
В задоволенні клопотання про відстрочку виконання постанови відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її виготовлення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Копії постанови направити сторонам, прокурору Новоархангельського району та прокурору Кіровоградської області.
Суддя
О.Б. Шевчук
Дата виготовлення постанови
в повному обсязі: 05.05.2008 р., 12:30
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2008 |
Оприлюднено | 27.05.2008 |
Номер документу | 1633703 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні