Постанова
від 01.04.2008 по справі 2941-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2941-2008А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 101

ПОСТАНОВА

Іменем України

01.04.2008Справа №2-7/2941-2008А

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальні «Високе» (98400, м.Бахчисарай, вул. Промислова, 20, ідентифікаційний код 34625411)

До відповідача: Куйбишевської селищної ради (98470, Бахчисарайський район, смт. Куйбишево, вул. Совєтська, 16)

Треті особи: 1) Товариство з обмеженою відповідальністю «Курушлю» (98400, м. Бахчисарай, вул. Промислова, 20); 2) Товариство з обмеженою відповідальністю «Киммерія Сервіс» (95493, м. Сімферополь, вул. Монтажна, 23)

Про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій.

 Суддя господарського суду АР Крим І. І. Дворний    

                                                       Секретар судового засідання В. Є. Євген'єва

представники:

Від позивача –  Терещенко К. В., предст., дов. від 01.02.2008 р.

Від відповідача  – Федоровський В. Г., предст., дов. №318/02-7 від 31.03.2008 р.

Від третіх осіб: 1) Терещенко К. В., предст., дов. від 01.02.2008 р.; 2) Терещенко К. В., предст., дов. від 01.02.2008 р.

   Суть адміністративної  справи:

Товариство з обмеженою відповідальні «Високе» звернулося до Господарського суду АР Крим з позовом, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Куйбишевської селищної ради, яка виразилася у непроведенні 15 січня 2008 року конкурсу на право оренди комунального майна – гідротехнічних споруд, розташованих на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району; визнати протиправними дії відповідача щодо призначення нового конкурсу на право оренди комунального майна – гідротехнічних споруд, розташованих на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району; зобов'язати відповідача у 30-денний строк з моменту набрання судовим рішенням законної сили провести конкурс на право оренди комунального майна – гідротехнічних споруд, розташованих на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району, за участю осіб – позивача у справі та третіх осіб у справі, які мали прийняти участь у конкурсі.

При цьому позивач посилається на те, що 14.01.2008 р. позивач звернувся до Куйбишевської селищної ради з проханням надати в оренду комунальне майно – гідротехнічні споруди, розташовані на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району. Позивач зазначив, що на дату призначення конкурсу – 15.01.2008 р., відповідний конкурс за участю позивача та третіх осіб проведений не був, та відповідачем була призначена нова дата проведення конкурсу – 20.03.2008 р., чим на думку Товариства з обмеженою відповідальністю «Високе», порушуються його права та охоронювані законом інтереси, позаяк у новому конкурсі кількість учасників може бути збільшена, що, в свою чергу, може утруднити можливість перемоги та отримання комунального майна в оренду.

Ухвалою ГС АР Крим від 17.03.2008 р. були вжиті заходи забезпечення позову шляхом заборони Куйбишевській селищній раді проводити конкурс на право оренди комунального майна – гідротехнічних споруд, розташованих на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району, до розгляду справи по суті і вступу рішення суду в законну силу.

Оскільки матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, підстав для відкладення розгляду справи судом не вбачається.

   Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд

                                                            встановив:

Листом №05/108 від 14.01.2008 р. Товариство з обмеженою відповідальні «Високе» звернулося до Куйбишевської селищної ради з проханням надати у довгострокове користування на умовах оренди  гідротехнічні споруди (дамби), розташовані на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району.

Усі необхідні документи Товариством з обмеженою відповідальні «Високе» були передані відповідачу разом із супровідним листом №07/108 від 15.01.2008 р.

Як свідчать матеріали справи та не заперечується відповідачем по суті, оскільки з аналогічними клопотання звернулися також ТОВ «Курушлю» та ТОВ «Киммерія Сервіс» проведення відповідного конкурсу було призначено на 15.01.2008 р.

Проте, у встановлену дату конкурс Куйбишевською селищною радою проведений не був через відсутність членів конкурсної комісії Замість цього, була призначена нова дата проведення конкурсу – 20 березня 2008 р., у зв'язку з чим суд вважає за необхідне повідомити наступне.

Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правовий статус і відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до ч. 5 ст. 16 цього Закону від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

П. 30 ч. 1 ст. 26 Закону передбачено, що до компетенції міських, селищних та сільських рад належить вирішення питання щодо відчуження відповідно до закону комунального майна.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду (ч. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Стаття 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» серед основних принципів здійснення місцевого самоврядування передбачає, зокрема, принцип законності. Принцип законності визнається судом таким, що кореспондується зі статтями 1 і 8 Конституції України, які визначають Україну як правову державу та закріплюють державний принцип верховенства права. Крім того, стаття 19 Конституції України встановлює, що органи місцевого самоврядування діють на підставі діючого законодавства та у межах  повноважень й шляхом, передбаченим Конституцією України та нормативно-правовими актами. Додержання принципу законності передбачає також прийняття суб'єктами владних повноважень законних актів, тобто певної форми актів, виданих у визначеному порядку компетентними органами в межах їх повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Аналогічне положення міститься в ст. 144 Конституції України, якою передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Проте, відповідач не надав суду доказів того, що ним було прийнято відповідне рішення (як акт владного волевиявлення) за результатом розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальні «Високе» про проведення конкурсу як і не надано взагалі доказів проведення конкурсу 15.01.2008 р., у той час як згідно зі статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Крім того, не надав відповідач також доказів наявності обставин, що унеможливили або утруднили проведення конкурсу 15.01.2008 р. та зумовили його перенесення на іншу дату.

Відповідно ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

          Відповідно до ч.3 ст.3 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема:

-  підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

-  з використанням повноваження з метою, якою це повноваження надано;

- обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

- пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного  балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Проте, судом встановлено, що бездіяльність Куйбишевської селищної ради щодо проведення конкурсу 15.01.2008 р. та дії по перенесенню конкурсу на іншу дату без наявності будь-яких обґрунтованих підстав для цього, не відповідають вищенаведеним приписам статті 3 КАС України.

Частиною 3 статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративний позов може містити вимоги про:

1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;

2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії;

3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій;

4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю;

5) виконання зупиненої чи невчиненої дії;

6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень.

У той же час, в частині 4 зазначеної статті акцентується, що позовна заява може містити, крім визначених частиною третьою цієї статті, інші вимоги на захист прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин.

Крім того, згідно з частиною 2 статті 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про:

1) визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення;

2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії;

3) зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних дій;

4) стягнення з відповідача коштів;

5) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян;

6) примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян;

7) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України;

8) визнання наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

З урахуванням наведеного суд вважає, що порушені права позивача як потенційного орендаря гідротехнічних споруд, розташованих на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району, підлягають захисту шляхом визнання протиправною бездіяльності відповідача у непроведенні конкурсу, визнання протиправними дій по призначенню нового конкурсу та спонукання відповідача до проведення конкурсу між тими самими особами, які мали прийняти участь у первинному конкурсі.

  Судовий збір у розмірі 3,40 грн. у порядку ч. 1 ст. 94, п. 1, 2 ч. 3 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, п.п. „б” п. 1 ст. 3 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито”, підлягає стягненню з Державного бюджету України на користь позивача.

Враховуючи те, що наслідком набрання законної сили постанови у цій справі є проведення нового конкурсу, заходи забезпечення позову, які були вжиті ухвалою ГС АР Крим від 17.03.2008 р., підлягають скасуванню.

У порядку п. 3 ст. 160, п. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України вступна та резолютивна частини постанови оголошені та підписані у судовому засіданні 01.04.2008 р. Повний текст постанови складений та підписаний 07.04.2008 р.

                     Приймаючі до уваги викладене, керуючись ст. ст. 118, 158 – 163, п. 4 ст. 167   Кодексу адміністративного судочинства України, суд

          П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Куйбишевської селищної ради (98470, Бахчисарайський район, смт. Куйбишево, вул. Совєтська, 16), яка виразилася у непроведенні 15 січня 2008 року конкурсу на право оренди комунального майна – гідротехнічних споруд, розташованих на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району.

3. Визнати протиправними дії Куйбишевської селищної ради (98470, Бахчисарайський район, смт. Куйбишево, вул. Совєтська, 16) щодо призначення нового конкурсу на право оренди комунального майна – гідротехнічних споруд, розташованих на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району.

4. Зобов'язати Куйбишевську селищну раду (98470, Бахчисарайський район, смт. Куйбишево, вул. Совєтська, 16) у 30-денний строк з моменту набрання судовим рішенням законної сили провести конкурс на право оренди комунального майна – гідротехнічних споруд, розташованих на території Куйбишевської селищної ради Бахчисарайського району, за участю Товариства з обмеженою відповідальні «Високе» (98400, м. Бахчисарай, вул. Промислова, 20, ідентифікаційний код 34625411), Товариства з обмеженою відповідальністю «Курушлю» (98400, м. Бахчисарай, вул. Промислова, 20) та Товариства з обмеженою відповідальністю «Киммерія Сервіс» (95493, м. Сімферополь, вул. Монтажна, 23).

5. Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31115095700002 в банку одержувача: Управління держказначейства в АР Крим, МФО 824026, одержувач: Держбюджет, м. Сімферополь, ОКПО 34740405) на користь Товариства з обмеженою відповідальні «Високе» (98400, м. Бахчисарай, вул. Промислова, 20, ідентифікаційний код 34625411) 3,40 грн. витрат зі сплати судового збору.

6. Скасувати заходи забезпечення позову, які були вжиті ухвалою ГС АР Крим від 17.03.2008 р. у справі №2-7/2941-2008А.

          Виконавчий лист видати після вступу постанови в законну силу за заявою сторони, на користь якої ухвалено рішення.

Судом роз'яснено сторонам положення ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України,  відповідно якої Постанова суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.    

Дійсну Постанову направити на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Дворний І.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.04.2008
Оприлюднено27.05.2008
Номер документу1634994
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2941-2008а

Постанова від 01.04.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Дворний І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні