Постанова
від 24.04.2008 по справі 15/114а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/114а

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

24.04.08                                                                                           Справа№ 15/114а

за позовною заявою ТзОВ "Завод нестандартного технологічного обладнання", м.Львів

до відповідача Львівської міської ради, м.Львів

про визнання нечинним п.3.2 ухвали Львівської міської ради № 1185 від 25.10.2007р.  

Суддя Т.Костів

при секретарі О.Вітинській

Представники

Від позивача: Ткач М.Я. - директор

Від відповідача: Поліщук О.С. (довіреність № 1.7 вих-265 від 13.11.2007р.)

Суть спору: Позовну заяву подано товариством з обмеженою відповідальністю “Завод нестандартного технологічного обладнання”, м. Львів, до Львівської міської ради, м. Львів, про визнання нечинним п. 3.2. ухвали Львівської міської ради №1185 від 25.10.2007 р. “Про зміну цільового призначення та затвердження ТзОВ “Завод нестандартного технологічного обладнання” проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. С. Голубовича, 37 у м. Львові”.

          Ухвалою господарського суду Львівської області від 26.03.2008 р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд на 17.04.2008 р.. Розгляд справи відкладався з мотивів, зазначених в ухвалі суду від 17.04.2008 р.

Представникам сторін роз'яснювались їх права згідно із ст. ст. 49, 51 КАС України. У відповідності до ст. 71 КАС України справа слухається за наявними у ній матеріалами.

В судових засіданнях представник позивача позов підтримали з мотивів, зазначених у позовній заяві. Ствердив, зокрема, що оспорюваним пунктом 3.2. ухвали №1185 відповідач незаконно поклав на нього обов'язок в якості інвестиційного внеску у розвиток міста передати безоплатно Львівській міській раді 15% від загальної площі житлових квартир після завершення будівництва багатоквартирних житлових будинків. Оскільки Постановою Кабінету Міністрів України №40 від 24.01.2007 р. “Про встановлення граничного розміру коштів замовників, що залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів” передбачений граничний розмір внеску 10% вартості спорудження житлових будинків, а рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №236 від 04.04.2004 р. було затверджено Положення про порядок розрахунку розміру інвестиційного внеску інвесторів (замовників) на розвиток соціальної інфраструктури м. Львова, яким цей внесок визначено в 5%, а крім того, сплата внеску можлива виключно у грошовій формі, просить позов задовольнити.

Представник відповідача позов заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву, вважає позовну заяву безпідставною, просить у позові відмовити.

Розглянувши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

25.10.2007 р. Львівська міська рада прийняла ухвалу №1185 “Про зміну цільового призначення та затвердження ТзОВ “Завод нестандартного технологічного обладнання” проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. С.Голубовича, 37 у м. Львові”, якою, зокрема, було надано позивачу в оренду терміном на 10 років для будівництва і обслуговування багатоквартирних житлових будинків земельну ділянку площею 0,3323 га на вул. С. Голубовича, 37. Оспорюваним пунктом 3.2. цієї ухвали Львівська міська рада поклала на ТзОВ “Завод нестандартного технологічного обладнання” обов'язок в якості інвестиційного внеску у розвиток міста передати безоплатно Львівській міській раді 15% від загальної площі житлових квартир після завершення будівництва багатоквартирних житлових будинків.

У відповідності до ч. ч. 4, 5 ст. 24 Закону України “Про планування і забудову територій”, рішення сільської, селищної чи міської ради про надання земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності для розміщення об'єкта містобудування в порядку, визначеному земельним законодавством, зазначене рішення одночасно є дозволом на будівництво цього об'єкта. Дозвіл на будівництво дає право замовникам на отримання вихідних даних на проектування, здійснення проектно-вишукувальних робіт та отримання дозволу на виконання будівельних робіт у встановленому порядку. При цьому, з норм зазначеного закону не випливає покладення обов'язку по пайовій участі на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів ні автоматично, ні в дату отримання дозволу на будівництво.

Підстави для встановлення обов'язку замовника будівництва нести пайову участь на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів у даному випадку встановлені у ч. 5 ст. 27 Закону України “Про планування і забудову територій”, згідно із якою вимоги до пайової участі замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів може визначатись у вихідних даних на проектування. Зі змісту вказаної норми випливає відсутність обов'язку відповідного суб'єкта встановлювати вимоги до пайової участі у кожному випадку будівництва. Зазначена норма також спростовує заперечення відповідача про можливість встановлення пайової участі лише у грошовій формі. Однак, у відповідності до ч. 6 ст. 25 Закону України “Про планування і забудову територій”, договорами визначаються ті відносини по залученню на пайових засадах коштів інвесторів, на підставі яких ці кошти залучаються для упорядкування території комплексної забудови у випадку проведення комплексної забудови. Враховуючи, що оспорюваним рішенням позивачу надано дозвіл на комплексну забудову території –будівництво кількох багатоквартирних житлових будинків, розмір інвестиційного внеску підлягав встановленню у грошовій формі.

Згідно із ст. 5 Закону України “Про архітектурну діяльність”, до вихідних даних на проектування належать архітектурно-планувальне завдання; завдання на проектування; технічні умови щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури. При цьому, вихідні дані складаються на підставі затвердженої містобудівної документації, місцевих правил забудови населених пунктів, а також відповідних рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Доказів визначення обов'язку позивача з пайової участі замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів у вихідних даних на проектування, суду не надано.

Постановою Кабінету Міністрів України №40 від 24.01.2007 р. “Про встановлення граничного розміру коштів замовників, що залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів” в п. 1 установлено, що граничний розмір коштів замовників, що залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів (з урахуванням вартості робіт, передбачених вихідними даними на проектування), не може перевищувати 10 відсотків вартості спорудження житлових будинків, будівель закладів культури і закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення. Сторони не заперечили, що 15% від загальної площі квартир після завершення будівництва навіть у грошовому виразі перевищуватимуть вказаний у Постанові Кабінету Міністрів України граничний рівень.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

При цьому, відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, адміністративний суд перевіряє не лише вчинення дії чи бездіяльності на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а й чи вчинені вони з використанням повноважень з тією метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для вчинення дії, добросовісно, розсудливо і своєчасно.

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно із ч. 2 ст. 20 ГК України, кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Згідно із ст. 162 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову суд вправі прийняти постанову, зокрема, про визнання нечинною і скасування рішення чи окремих його положень. Суд вправі прийняти й іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод інтересів суб'єкта у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єкта владних повноважень. Виходячи з вищенаведеного, позов слід задовольнити. Судові витрати покладаються на відповідача. Керуючись ст.ст. 2, 11, 69-71, 86, 161-163, 245-247, 252, 253 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Визнати нечинною ухвалу Львівської міської ради №1185 від 25.10.2007 р. “Про зміну цільового призначення та затвердження ТзОВ “Завод нестандартного технологічного обладнання” проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. С. Голубовича, 37 у м. Львові” в частині пункту 3.2.

3.          Стягнути з Львівської міської ради (м.Львів, пл.Ринок, 1. код ЄДРПОУ 04055896) на користь товариства з обмеженою відповідальністю “Завод нестандартного технологічного обладнання” (м. Львів, вул. Голубовича, 37, код ЄДРПОУ 20849217) 3,40 грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили у відповідності із ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена у порядку і строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Суддя                                                                                                                            

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення24.04.2008
Оприлюднено27.05.2008
Номер документу1635926
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/114а

Постанова від 24.04.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Костів Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні