Ухвала
від 24.04.2008 по справі 13/1769а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/1769а

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЧЕРКАСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"24" квітня 2008 р.                                                                       Справа №  13/1769а

Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Скиби Г.М., секретаря судового засідання Бордунос Л.І.  у відкритому судовому засідання розглянув адміністративну справу  за позовом  першого заступника прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України, м. Київ

до Приватного підприємства “Орхідея”, Черкаська обл., м. Канів, вул. Дніпробудівська, 7, кв. 16

про стягнення 680 грн. фінансових санкцій

          за участю представників сторін:

прокурор: Кучеренко О.І. –прокурор відділу –за посадою;

позивача: Логутова К.В –за довіреністю від 25.10.2007 р.;

відповідача: не з‘явився.   

Відповідно до ст. 121 Конституції України, на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів держави у суді. Згідно з рішенням Конституційного Суду України № З-рп/99 від 08.04.1999 року, прокурори та їх заступники подають до господарського суду позови в інтересах держави в особі органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, яким законом надані повноваження органів виконавчої влади. Прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза державним інтересам, вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. Така заява є підставою для відкриття провадження у адміністративній справі (ст. 60 КАС України).

Прокуратурою Черкаської області при проведенні перевірки додержання законодавства про автомобільний транспорт  встановлено таке:

Згідно з пунктом 1 Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2006 № 789. Мінтрансзв'язку України є центральним органом виконавчої влади, головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики в галузі автомобільного транспорту.

Статтею  6   Закону  України   „Про  автомобільний   транспорт” від 23.02.2006 р. передбачено, що в складі центрального органу виконавчої влади автомобільного транспорту функціонує урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, який здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт.

Вказаний урядовий орган здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавче регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, а також державний контроль за додержанням вітчизняними та іноземними автомобільними перевізниками норм міжнародних конвенцій і договорів про міжнародне автомобільне сполучення.

Пунктом 4 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 №1190 передбачено, що Головавтотрансінспекція, як урядовий орган державного управління, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів. Пунктом 20 Положення передбачено, що Головавтотрансінспекція є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Згідно вимог пункту 8 цього ж Положення, Міністерство транспорту та зв'язку України наказом від 14.12.2005 № 888 затвердило Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 28.12.2005 за № 1573/11853. За п.1 цього Положення, територіальний орган Головавтотрансінспекції в Черкаській області є територіальним структурним підрозділом Головавтотрансінспекції без права юридичної особи.

Пунктом 4 цього ж Положення, основними завданнями територіальних управлінь Головавтотрансінспекції у відповідному регіоні, визначено здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм власності вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування, а пунктом 5 - що територіальні управління Головавтотрансінспекції відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний контроль за суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування.

Статтею 60 Закону України „Про автомобільний транспорт" передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції у вигляді штрафу. Накладати такі санкції від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту уповноважені посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Цією ж статтею передбачено, що порядок стягнення у вигляді штрафу за порушення, викладені у цій статті, та порядок оскарження і опротестування постанови по справі про правопорушення визначає Кабінет Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті. Пунктом З цього Порядку передбачено, що одним з органів державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція та її територіальне управління в Черкаській області.

Згідно вимог статті 6 Закону України „Про автомобільний транспорт" та пункту 4 Порядку,  державний   контроль   автомобільних   перевізників   здійснюється   посадовими особами  органу державного  контролю  (далі  -  посадові   особи)  шляхом  проведення рейдових перевірок.

За результатами здійснення 22.05.2007 року посадовими особами територіального управління Головавтотрансінспекції в Черкаській області перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, було виявлено що, ПП «Орхідея»за допомогою водія Кашперського Г.С., який керував транспортним засобом марки WV LT35 д.н. СА 4193 АН, облаштований як таксі, надавало послуги по перевезенню пасажирів з установленими додатковими 4 сидіннями, чим порушено вимоги п.8,п.31 ПКМУ №141 від 29.01.2003 «Про внесення змін до «Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту»і є невиконанням припису № 003610 від 12.02.2006 року, про що складено акт № 007554 від 22.05.2007 року.

Враховуючи, що в ході розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт встановлені підстави для застосування фінансових санкцій, керівником органу державного контролю - територіального управління Головавтотрансінспекції в Черкаській області, 02.07.2007р. винесено постанову № 0413529 про застосування до відповідача фінансових санкцій, передбачених абз.12 ч.1 ст. 60 Закону України „Про автомобільний транспорт", в сумі 680 грн.

Копія Постанови № 041529 за вихідним № 041529 надіслана суб'єкту господарювання згідно пункту 29 Порядку.

У порушення вимог пункту 28 Порядку, застосована фінансова санкція суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок протягом п'ятнадцяти днів після отримання копії постанови до Державного бюджету України не перерахована.

Винесена Постанова про застосування фінансових санкцій в установленому законодавством порядку не оскаржена.

До доходів Державного бюджету України зараховуються надходження від санкцій (штрафів), що застосовуються за рішеннями уповноважених посадових осіб органів виконавчої влади. Ненадходження грошових коштів спричиняє порушення державних інтересів.

          Прокурор та представник позивача вимоги підтримали та просять їх задовольнити.

          Відповідач вимоги не заперечив. Доказів виконання постанови не надано. Доказів перерахування штрафу до бюджету не представлено.

          Оцінюючи зібрані документи та докази, пояснення представників прокуратури та позивача, господарський суд дійшов висновку, що вимоги підлягають до повного  задоволення:

-          Сторони перебувають в абсолютних відносинах –на підставі закону,

оскільки відносини мають врегульовуватись нормами ЗУ «Про автомобільний транспорт», Бюджетного кодексу України та постановами КМУ;

-          Інспекція обґрунтовано та підставно звернулася до суду за захистом свого права;

          - позивач є уповноваженим державою органом адміністрування на ринку перевезень  автомобільним транспортом;

-          відповідачем не виконано рішення інспекції, яке набрало законної

сили;

          - відсутність коштів у відповідача не є підставою невиконання рішення інспекції та рішення суду, ухваленого від імені держави.

Позовні вимоги належить задовольнити.

          З відповідача підлягає також стягненню судовий збір в сумі 6 грн. 80 коп. на підставі ст. 94 КАС України.

          Керуючись ст.ст. 162, 163, 167 КАС  України, Господарський суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.           

Стягнути з приватного підприємства «Орхідея», вул.. Дніпробудівська, 7, кв. 16, м. Канів, код 30085125

          в доход бюджету через УДК України в Черкаській області, рахунок 31117106600002, код одержувача 22809222, код платежу 23030300, МФО 854018

          680 грн. штрафу

Стягнути з приватного підприємства «Орхідея», вул. Дніпробудівська, 7, кв. 16, м. Канів, код 30085125

в доход державного бюджету через ДПІ в Канівському  районі  на користь УДК України в Черкаській області, МФО 854018 код 22809222, рахунок №31117095700002

          6 грн. 80 коп. судового збору.

          Постанова (судове рішення) набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання постанови, оформленої відповідно до вимог ст. 167 КАС України. Сторони у справі протягом 10 днів мають право подати заяву про намір оскарження та в 20 денний строк подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказану постанову через господарський суд Черкаської області.

           Суддя                                                                    Скиба Г.М.

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення24.04.2008
Оприлюднено27.05.2008
Номер документу1636158
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/1769а

Ухвала від 24.04.2008

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні