Постанова
від 20.05.2008 по справі 13/234-ап-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/234-АП-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"20" травня 2008 р.                                                           Справа № 13/234-АП-08

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Закуріна М. К. при секретарі Фінаровій О.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Херсоні справу              

за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Комунального  підприємства "Комунсервіс"  

за участю представників:

позивача –Осипової Л.І.,  

відповідача –Саютіна В.І.,

про стягнення з відповідача штрафних санкцій в сумі 3059,91 грн за не створення робочих місць  для інвалідів,

                                            в с т а н о в и в:

Відповідно до позовної заяви вимоги ґрунтуються на факті незабезпечення створення робочих місць для інвалідів в кількості 1 особи протягом 2006 року, у зв'язку з чим на підставі положень статті 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” позивачем нараховані штрафні санкції в розмірі 2761,11 грн та пеня в розмірі 298,80 грн.

Відповідачем заперечення на позов не надані, проте в судовому засіданні його представник позовні вимоги визнав у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи та заслухавши представників сторін суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до положень статті 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, –у кількості одного робочого місця.

Підприємства самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Ці підприємства самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.

Підприємства, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Поряд з цим, за результатами проведеної позивачем перевірки відповідача встановлено, що відповідач не виконав нормативу працевлаштування інвалідів, а саме 1 особи.

Оскільки результатом працевлаштування є укладення трудового договору з працівником, що встановлено статтею 21 Кодексу законів про працю України, то безпосереднє працевлаштування інвалідів здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства, установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.

У зв'язку з невиконання встановленого статтею 19 вказаного вище Закону нормативу в силу положень статті 20 цього ж Закону, а також пункту 3.4. Порядку сплати підприємствами, установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою КМУ від 28 грудня 2001 року № 1776, відповідач зобов'язаний був не пізніше 15 квітня 2007 року самостійно сплатити  штрафні санкції, сума яких визначається в розмірі середньої заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, і складає 2761,11 грн.

Не дивлячись на наявність обов'язку по сплаті штрафних санкцій відповідач зазначену суму не сплатив, у зв'язку з чим позивачем на підставі частини 2 названої статті 20 Закону, а також Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 12.05.2007 р. № 223, за якими у випадку порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій застосовується пеня в розмірі 120 відсотків річної облікової ставки НБУ за кожний день прострочення, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, нарахована пеня в розмірі 298,80 грн.

На підставі  зазначених правових норм і керуючись статтями 158-163, пунктом 3 Прикінцевих та Перехідних положень КАС України,

                                                               п о с т а н о в и в :                                                                                                                                

1.Позовні вимоги  задовольнити.

2.Стягнути з комунального підприємства „Комунсервіс” (розташованого за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Щасливцеве, вул. Леніна, 26; розрахунковий рахунок 26003052301371 в ХФ КБ  „Приватбанк”, МФО 352479, код 30543189) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (розташованого за адресою: м. Херсон, проспект 40 років Жовтня, 5-А; банківські реквізити: одержувач: ВДК по м. Херсону, код 24104230; банк: ГУДКУ по Херсонській області, МФО 852010, розрахунковий рахунок 31219230700002, платежі до Фонду соціального захисту інвалідів) – 2761,11 грн штрафних санкцій та 298,80 грн пені.

3.Роз'яснити сторонам, що дана постанова набирає законної сили  після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не буде подано. Якщо буде подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі  подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

                        

                                                    Дата підпису постанови –21 травня 2008 року

                                 Суддя                                                                  М.К. Закурін

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення20.05.2008
Оприлюднено27.05.2008
Номер документу1637747
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/234-ап-08

Постанова від 20.05.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні