04/1984а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 04/1984а
"05" травня 2008 р.,
Господарський суд Черкаської області в складі головуючого - судді Упиря І.І. при секретарі –Голосінській Н.М. ,
за участю представників сторін :
від позивача –Татаринов О.С.–представник за довіреністю,
від відповідача –Луговський О.С. –представник за довіреністю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом Дочірнього підприємства «Черкасибудінвест»до Черкаської міської ради про визнання бездіяльності неправомірною
ВСТАНОВИВ:
Позивач заявив позов про визнання неправомірною бездіяльність Черкаської міської ради щодо не погодження місця розташування оптового ринку тимчасового типу
площею 2,2 га та ненадання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки за адресою м.Черкаси, проспект Хіміків, 57а, та зобов“язати Черкаську міську раду розглянути клопотання Дочірнього підприємства «Черкасибудінвест»та прийняти рішення про погодження місця розташування оптового ринку тимчасового типу та про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки розміром 2,2 га за адресою м.Черкаси, проспект Хіміків, 57а для розміщення оптового ринку тимчасового типу.
Представник позивача позовні вимоги в засіданні суду підтримав з обставин викладених в позовній заяві.
Відповідач, відзиву на позов суду не надав, представник відповідача в засіданні суду позовні вимоги визнав.
З матеріалів справи та пояснень представників сторін вбачається, що відповідно до укладеного договору купівлі-продажу від 19.03.2007р. позивач придбав у власність комплекс будівель зокрема, диспетчерський пункт літ. “А-І“, склад літ. “Б“, огорожа №1-3, замощення 1, що знаходиться за адресою м.Черкаси, проспект Хіміків, 57а, що підтверджується актом прийому передачі об“єкта від продавця покупцю від 22.03.2007р. та витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 27.03.2007р.
Згідно інвентаризаційної справи комплекс будівель знаходиться на земельній ділянці площею 2,2 га.
22 серпня 2007р. позивач звернувся до відповідача з заявою про виділення земельної ділянки, на якій розташований комплекс орієнтованою площею 2,2 га, яка є прилеглою до комплексу під розміщення оптового ринку тимчасового типу.
Після звернення до відповідача з заявою про погодження місця розташування оптового ринку тимчасового типу позивачем було погоджено місце розташування оптового ринку з всіма необхідними службами, а саме –Черкаським міським управлінням земельних ресурсів згідно довідки №4250-25а від 05.09.2007р., управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Черкаської міської ради згідно висновку №5591/14 від 19.09.2007р., відділом екології та раціонального природокористування відповідно до висновку № 157 від 03.09.2007р., службою охорони культурної спадщини згідно висновку № 2064 від 07.09.2007р., Черкаською міською
санітарно-епідеміологічною службою згідно висновку № 410 від 07.09.2007р., Черкаським обласним управлінням лісового та мисливського господарства згідно висновку № 272/02 від 18.09.2007р., тобто отримано погодження зі всіма необхідними службами.
Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Черкаської міської ради надано комплексний висновок, відповідного до якого територія під розташування оптового ринку тимчасового типу по просп. Хіміків, 57а відповідає містобудівним нормам.
Відповідно до ст.. 120 Земельного Кодексу України, до особи яка придбала житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, у розмірах, встановлених договором.
Якщо договором про відчуження житлового будинку, будівлі або споруди розмір земельної ділянки не визначено, до набувача переходить право власності на ту частину земельної ділянки, яка зайнята житловим будинком, будівлею або спорудою, та на частину земельної ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.
Надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування відповідно до ст. 123 Земельного Кодексу України, здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 Земельного Кодексу України, документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.
Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської селищної міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у надання земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку. Рішення про відмову у наданні земельної ділянки в користування має містити мотивовані пояснення з посиланням на відповідні положення нормативно-правових актів, затвердженої містобудівної документації та документації із землеустрою.
Незважаючи на те, що позивачем були надані всі необхідні документи для погодження місця розташування об'єкту та отримання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки відповідач в супереч вимогам ст..151 Земельного кодексу України у визначений строк клопотання не розглянув.
Таким чином, відповідач порушив право позивача передбачене ст..120 Земельного кодексу України, на отримання в користування земельної ділянки, яка необхідна для використання комплексу будівель позивача як власника цих будівель.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, ст..ст. 4, 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»- органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб передбачені Конституцією України та Законами України.
Відповідач в десятиденний термін, як передбачено п.7 ст. 151 Земельного кодексу України не прийняв рішення про погодження місця розташування або мотивоване рішення про відмову. Відповідач проявив бездіяльність щодо розгляду питання погодження місця розташування об'єкту та надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки.
Держава, відповідно до ст.. 152 Земельного кодексу України, забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту права власності на землю.
Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його права на землю.
За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення.
Суд вважає:
- визнати не правомірною бездіяльність Черкаської міської ради по розгляду заяви позивача щодо погодження місця розташування оптового ринку тимчасового типу орієнтованою площею 2,2 га та надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки за адресою м.Черкаси, проспект Хіміків, 57а Дочірньому підприємству «Черкасибудінвест»;
- зобов'язати Черкаську міську раду розглянути заяву Дочірнього підприємства «Черкасибудінвест», щодо прийняття рішення про погодження місця розташування оптового ринку тимчасового типу та про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки розміром 2,2 га за адресою м.Черкаси, проспект Хіміків, 57а для розміщення оптового ринку тимчасового типу.
Судовий збір в сумі 3 грн. 40 коп. згідно ст. 94 КАС України покладається на відповідача.
Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2. Визнати не правомірною бездіяльність Черкаської міської ради по розгляду заяви позивача щодо погодження місця розташування оптового ринку тимчасового типу орієнтованою площею 2,2 га та надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки за адресою м.Черкаси, проспект Хіміків, 57а Дочірньому підприємству «Черкасибудінвест».
3. Зобов'язати Черкаську міську раду розглянути заяву Дочірнього підприємства «Черкасибудінвест», щодо прийняття рішення про погодження місця розташування оптового ринку тимчасового типу та про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки розміром 2,2 га за адресою м.Черкаси, проспект Хіміків, 57а для розміщення оптового ринку тимчасового типу.
4. Стягнути з Черкаської міської ради, м. Черкаси, вул.. Б.Вишневецького, 36, код 25212542 на користь Дочірнього підприємства «Черкасибудінвест», м.Київ, Печерський район, Кловський узвіз, 5, код 34882887 –3 грн. 40 коп. судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки встановлені відповідно до ст. 186 КАС України.
СУДДЯ І.І.Упир
Постанова підписана 05.05.2008р.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2008 |
Оприлюднено | 27.05.2008 |
Номер документу | 1638155 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Упир І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні