07/2091а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 07/2091а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" травня 2008 р.
12год. 15хв., м. Черкаси
За адміністративним позовом державної податкової інспекції у Монастирищенському районі
до малого приватного підприємства „Алекс”
про стягнення 1070грн.
Суддя Дорошенко М.В.
Секретар судового засідання Сиволовська О.І.
Представники сторін:
від позивача: Коркоц О.М. –за довіреністю від 15.05.2008р., Брітан Ю.Д. –за довіреністю від 02.04.2008р.;
від відповідача: не прибули.
Заявлено адміністративний позов про стягнення з відповідача у доход бюджету 1070грн. фінансових санкцій за
В обґрунтування позову позивач вказав не несплату відповідачем у добровільному порядку стягуваної суми фінансових санкцій, які були застосовані до відповідача за рішенням позивача від 13.12.2007р. №0000552301.
У засіданні суду представники позивача позов підтримали з викладених у ньому підстав.
Відповідач був належним чином повідомлений про дату, час і місце засідання суду, проте його представник в судове засідання не прибув.
Заперечень проти позову відповідач не подав.
Дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд встановив наступне.
15 жовтня 1996р. Монастирищенською районною державною адміністрацією була проведена державна реєстрація відповідача як суб'єкта підприємницької діяльності-юридичної особи.
24 жовтня 1996р. відповідач був узятий позивачем на облік як платник податків.
28 листопада 2007р. у магазині „Автоцентр”, розташованому по вул. Леніна, 125, м. Монастирище, Черкаської області, у якому відповідач здійснював підприємницьку діяльність у сфері торгівлі, державною податковою адміністрацією в Черкаській області у присутності продавця Куролапа О.С. була проведена перевірка відповідача щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу.
Перевіркою було встановлено, що продавець відповідача Куролап О.С. здійснив розрахункову операцію за продані ним одну каністру моторної оливи „Побіл” (4 л.) за ціною 160грн. і одну каністру охолоджуючої рідини „Тосол А-40” (10 л.) за ціною 54грн., усього на загальну суму 214грн., але через реєстратор розрахункових операцій цю розрахункову операцію не провів і розрахунковий документ не роздрукував і покупцю не видав.
Перевіркою встановлений факт був оцінений як порушення відповідачем вимог пунктів 1, 2 ст. 3 порушення вимог Закону України від 06.07.1995р. №265/95-ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” в редакції Закону України від 01.06.2000р. №1776-ІІІ з урахуванням наступних змін і доповнень (далі –Закон №265/95-ВР).
За результатами цієї перевірки був складений акт від 28.11.2007р. №018861, у письмових поясненнях до якого продавець Куролап О.С. зазначив, що чек не вибив у зв'язку з відсутністю касового апарата, зауважень до осіб, які проводили перевірку, не має, факти викладені в акті перевірки мали місце.
На підставі акта від 28.11.2007р. №018861 позивач 13.12.2007р. прийняв рішення №0000552301, за яким вирішив застосувати до відповідача 1070грн. фінансових санкцій, передбачених п. 1 ст. 17 Закону №265/95-ВР за непроведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів, на яку виявлена невідповідність (214грн. х 5).
Рішення від 13.12.2007р. №0000552301 позивач 17.12.2007р. надіслав відповідачу по пошті рекомендованим листом, який згідно з повідомленням про вручення був вручений уповноваженій особі відповідача поштою 18.12.2007р.
Відповідач рішення позивача від 13.12.2007р. №0000552301 в установленому порядку не оскаржував і застосовану за ним суму 1070грн. фінансових санкцій не сплатив.
Стаття 11 Закону України від 04.12.1990р. №509-ХІІ „Про державну податкову службу в Україні” передбачає право органів державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Стаття 1 Закону №265/95-ВР передбачає, що реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами –суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.
Відповідно до пунктів 1, 2 ст. 3 Закону №265/95-ВР суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Пункт 1 ст. 17 Закону №265/95-ВР передбачає, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
- у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Згідно з ст. 25 Закону №265/95-ВР суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
З огляду на викладені вище обставини та норми законодавства господарський суд прийшов до висновку, що встановлений перевіркою факт порушення відповідачем вимог 1, 2, ст. 3 Закону №265/95-ВР є доведеним. Позивач правильно застосував до відповідача за рішенням від 13.12.2007р. №0000552301 встановлений пунктом 1 ст. 17 Закону №265/95-ВР фінансові санкції. Та обставина, що це рішення ні в адміністративному ні у судовому порядку не було скасоване, означає про те, що відповідач зобов'язаний був платити до бюджету застосовану за ним суму фінансових санкцій. Несплата відповідачем останніх передбачає право позивача на їх стягнення за рішенням суду, тому позов підлягає задоволенню. Судовий збір у 10грн. 70коп. підлягає стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути із малого приватного підприємства „Апекс” (вул. Леніна, буд. 125, кім. 17, м. Монастирище, Черкаська область, 19100, ідентифікаційний номер 24410949):
- в доход бюджету через державну податкову інспекцію у Монастирищенському районі (вул. Леніна, буд. 103, м. Монастирище, Черкаська область, 19100, ідентифікаційний код 34275465) –1070грн. фінансових санкцій;
- в доход Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у Монастирищенському районі ( вул. Леніна, буд. 103, м. Монастирище, Черкаська область, 19100, ідентифікаційний код 34275465) для зарахування на реєстраційний рахунок УДК у м. Черкаси №31117095700002 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018, - 10грн. 70коп. судового збору.
Ця постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання через господарський суд Черкаської області заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня оголошення постанови і апеляційної скарги - протягом двадцяти днів після подання такої заяви.
Ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
У разі своєчасного подання заяви про апеляційне оскарження і неподання апеляційної скарги у встановлений строк, ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
СУДДЯ Дорошенко М.В.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2008 |
Оприлюднено | 28.05.2008 |
Номер документу | 1638916 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Дорошенко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні