Постанова
від 18.05.2011 по справі 2а-15221/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2011 р. Справа № 2а-15221/10/0470

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Олійника В. М.

при секретарі Лоба Е.Г.

за участю:

представника позивача Димарьової В.В.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Державної пода ткової інспекції у Красногва рдійському районі м. Дніпроп етровська до товариства з об меженою відповідальністю "Пр оект Менеджмент Україна", тре тя особа: Виконавчий комітет Дніпропетровської міської р ади про скасування державно ї реєстрації змін до установ чих документів, -

ВСТАНОВИВ:

22 листопада 2010 року Держ авна податкова інспекція у К расногвардійському районі м . Дніпропетровська звернулас ь із адміністративним позов ом до Дніпропетровського окр ужного адміністративного су ду до товариства з обмеженою відповідальністю «Проект Ме неджмент Україна», третя осо ба: Виконавчий комітет Дніпр опетровської міської ради, в якому позивач, з урахуванням уточнень до позову, просить с касувати державну реєстраці ю змін до установчих докумен тів ТОВ «Проект Менеджмент У країна», пов'язаних зі зміною місцезнаходження, визначени х у записах Єдиного державно го реєстру за (9) №10691070009001493 від 07.06.2010р ., (10) від 07.06.2010р., (11) від 27.07.2010 р., (12) №12241430010050192 від 14.10.2010 р.

В обґрунтування позо ву зазначено, що на підставі с т. 19 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів» 15.05.03 № 755-ІУ, 14.10.2010 р. до ЄДР внесе но запис № 12241430010050192 про відсутніс ть юридичної особи - ТОВ «Прое кт Менеджмент Україна» за юр идичною адресою: м. Дніпропет ровськ, вул. Чичеріна, 74. Тобто , вищенаведені факти свідчат ь про те, що ТОВ «Проект Менедж мент Україна» за адресою: м. Дн іпропетровськ, вул. Чичерина , 74 не знаходиться. Таким чином , зміни до установчих докумен тів, які були надані ТОВ «Прое кт Менеджмент Україна» для в несення державним реєстрато ром до бази єдиного державно го реєстратора юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів 07.06.2010 р. запису про зміну місц езнаходження підприємства м істять неправдиву інформаці ю (тобто таку, що не відповідає дійсності) щодо юридичної ад реси платника. Зміни до устан овчих документів платника що до юридичної адреси ТОВ «Про ект Менеджмент Україна» були внесені завідомо з порушенн ям норм діючого законодавств а, тому і всі подальші записи т акож підлягають скасуванню.

Представник позивач а в судовому засіданні позов ні вимоги підтримав та проси в позов задовольнити.

Відповідач - товариство з об меженою відповідальністю «П роект Менеджмент Україна» у судове засідання не з'явився , про час та місце розгляду спр ави повідомлявся повісткою з поштовим повідомленням, яке направлялось за офіційним м ісцем знаходження згідно дов ідки органу реєстрації, прот е конверт повернувся до суду з відміткою «за зазначеною а дресою фірми немає».

Згідно з ст. 35 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни відповідач є належно по відомлений про дату, час та мі сце судового засідання. Відп овідач заперечення на позов не надав, правом участі у судо вому засіданні не скориставс я.

Суд вважає, що відсутність в ідповідача в судовому засіда нні не перешкоджає розгляду справи за наявними в ній мате ріалами.

Представник третьої особи в судове засідання не з' яви вся, надавши пояснення на поз ов, в яких зазначив, що дії вик онавчого комітету Дніпропет ровської міської ради по вне сенню записів до Єдиного дер жавного реєстру щодо відпові дача повністю узгоджуються з положеннями Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців", а тому є зако нними. Просив в задоволенні а дміністративного позову від мовити повністю.

Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріа ли справи, чинне законодавст во. суд приходить до висновку , що позовна заява не підлягає задоволенню з наступних під став.

Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю спільне Українсько-ні мецьке підприємство „Проект Менеджмент Україна" зареєст роване Оболонською районною у місті Києві державною адмі ністрацією 25.11.2004 року з присво єнням ідентифікаційного код у 20026800, що підтверджується Дові дкою з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців.

Як вбачається з матеріалів справи, 07.06.2010 року Оболонською районною у місті Києві держа вною адміністрацією відносн о юридичної особи ТОВ спільн е Українсько-німецьке підпри ємство „Проект Менеджмент Ук раїна" (код ЄДРПОУ 20026800) було про ведено державну реєстрацію з мін до установчих документів юридичної особи - зміна найме нування: з ТОВ спільне Україн сько-німецьке підприємство « Проект Менеджмент Україна» н а ТОВ «Проект Менеджмент Укр аїна»; зміна складу засновни ків: вихід ОСОБА_4, ОСОБА _5 і передача у повному обсяз і їхніх часток статутного ка піталу юридичній особі ТОВ „ ТехноПрайм"; зміна відомосте й про місцезнаходження юриди чної особи в установчих доку ментах, номер запису 10691050008001493.

В той же день внесено зміни до відомостей про юридичну о собу, що не пов'язані зі змінам и в установчих документах - зм іна місцезнаходження: з м. К иєва, пр. Героїв Сталінграда, б уд. 54-А, кв. 32 на м. Дніпропетров ськ, вул. Чичерина, буд. 74, зміна керівника, номер запису 106910700090014 93.

07.06.2010 року Оболонська районна у місті Києві державна адмін істрація на підставі зміни м ісцезнаходження юридичної о соби ТОВ «Проект Менеджмент Україна» та відповідно до ст . 14 Закону України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців" зняла з обліку вищезазна чену особу та передала викон авчому комітету Дніпропетро вської міської ради за новим місцезнаходженням юридично ї особи, а виконавчий комітет Дніпропетровської міської р ади, відповідно до ст. 14 вказан ого Закону, взяв на облік ТОВ « Проект Менеджмент Україна».

14.10.2010 року державним реєстрат ором, на підставі одержаного від ДПІ у Красногвардійсько му районі м. Дніпропетровськ а повідомлення про відсутніс ть юридичної особи за її місц езнаходженням (18-ОПП) та відпо відно до ч. 14 ст. 19 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» до ЄДР було внесено запис № 12241430010050192 про відс утність юридичної особи - ТОВ «Проект Менеджмент Україна» за юридичною особою: м. Дніпро петровськ, вул. Чичерина, буд. 74.

Суд при вирішенні справи вр аховує, що нормами ч. 9 ст.19 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців" пр ямо передбачено, що якщо Держ авний реєстратор не залишив без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному р еєстрі, то він зобов'язаний вн ести запис про внесення змін не пізніше наступного робоч ого дня з дати їх надходженн я.

Згідно з ч.ч. 1, 6 ст.14 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передача р еєстраційних справ здійснює ться в разі зміни місцезнахо дження юридичної особи, змін и місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове м ісцезнаходження юридичної о соби або місце проживання фі зичної особи - підприємця роз ташоване на території іншої адміністративно-територіал ьної одиниці. Державний реєс тратор, який отримав реєстра ційну справу, зобов'язаний пр отягом десяти робочих днів з дати її прийому внести д о Єдиного державного реєст ру запис про зміну місцезна ходження реєстраційної спра ви.

Судом також встановлено, що відділом податкової міліції ДПІ у Красногвардійському р айоні м. Дніпропетровська 02.09.20 10 року проведена перевірка з п итання відповідності юридич ної (фактичної) адреси ТОВ «Пр оект Менеджмент Україна» йог о фактичному місцезнаходжен ню. Вказаною перевіркою вста новлено, що ТОВ «Проект Менед жмент Україна» за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Чичери на, буд. 74 не знаходиться. Факти чне місцезнаходження переві ркою не встановлено, про що ск ладена довідка від 02.09.2010 року пр о невстановлення фактичного місцезнаходження (місця про живання) платника податків Т ОВ «Проект Менеджмент Україн а». Відповідно до довідки фор ми 18-ОПП - "Повідомлення про від сутність юридичної особи за місцезнаходженням", складено ї у відношенні ТОВ «Проект Ме неджмент Україна», зареєстро ваного за адресою м. Дніпро петровськ, вул. Чичерина, буд. 74 - фактичне місцезнаходжен ня вказаної юридичної особи не встановлено.

Відповідно до абз. 2 ч. 12, ч. 14 ст. 19 Закону України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців " у разі надходження державно му реєстратору від органу де ржавної податкової служби по відомлення встановленого зр азка про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням державний реєстратор зо бов'язаний надіслати рекомен дованим листом протягом п'ят и робочих днів з дати надходж ення зазначеного повідомлен ня юридичній особі повідомле ння щодо необхідності поданн я державному реєстратору реє страційної картки. У разі неп одання юридичною особою прот ягом місяця з дати надходжен ня їй відповідного повідомле ння реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу державний р еєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру з апис про відсутність підтвер дження зазначених відомосте й датою, яка встановлена для ч ергового подання реєстрацій ної картки про підтвердження відомостей про юридичну осо бу. Якщо державному реєстрат ору повернуто рекомендовано го листа, державний реєстрат ор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців" держав ний реєстратор на території відповідної адміністративн о-територіальної одиниці над ілений повноваженням, зокрем а, проводити державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців, а також звертатися до суду із заявою про зміну мети установи у вст ановленому законом порядку.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців" № 755-IV від 15.05.2003 - дер жавна реєстрація юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців - засвідчення факту ств орення або припинення юридич ної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення ста тусу підприємця фізичною осо бою, а також вчинення інших ре єстраційних дій, які передба чені цим Законом, шляхом внес ення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 1 статті 25 Закону пе редбачено, що державний реєс тратор за відсутності підста в для залишення документів, я кі подані для проведення дер жавної реєстрації юридичної особи, без розгляду, зобов'яза ний перевірити ці документи на відсутність підстав для в ідмови у проведенні державно ї реєстрації юридичної особи , які передбачені частиною пе ршою статті 27 цього Закону.

При цьому, як встановлено ч. 3 ст.8 Закону, відповідальність за відповідність установчих документів законодавству не суть засновники (учасники) юр идичної особи.

Частиною 4 статті 53 Закону ви значено, що особи, винні у внес енні до установчих документі в або інших документів, які по даються державному реєстрат ору, завідомо неправдивих ві домостей, які підлягають вне сенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальн ість, встановлену законом.

Крім того, відповідно до ч. 1 с т. 2 Кодексу адміністративног о судочинства України, завда нням адміністративного судо чинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службо вих осіб, інших суб'єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Таким чином, адміністратив на юрисдикція поширюється са ме на ті адміністративні спо ри, що виникають внаслідок вч инення органами державної вл ади, органами місцевого само врядування, їхніми посадовим и і службовими особами, іншим и суб'єктами при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень, поруш ення прав, свобод та інтересі в фізичних і юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин.

Разом з тим, відповідно до п . 5 ч.2 ст.17 Кодексу адміністрати вного судочинства України, п ередбачено певне виключення із загального правила, згідн о з яким юрисдикція адмініст ративних судів поширюється н а публічно-правові спори, зок рема спори за зверненням суб ' єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конс титуцією та законами України . Тобто суб'єкт владних повнов ажень може виступати як пози вач в адміністративному проц есі лише у випадках, передбач ених законом.

Статтею 2 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" передбачено, що зав даннями органів державної по даткової служби є: здійсненн я контролю за додержанням по даткового законодавства, пра вильністю обчислення, повнот ою і своєчасністю сплати до б юджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обо в'язкових платежів), а також не податкових доходів, установл ених законодавством (далі - по датки, інші платежі); внесення у встановленому порядку про позицій щодо вдосконалення п одаткового законодавства; пр ийняття у випадках, передбач ених законом, нормативно-пра вових актів і методичних рек омендацій з питань оподаткув ання; формування та ведення Д ержавного реєстру фізичних о сіб - платників податків та ін ших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про плат ників податків - юридичних ос іб; роз'яснення законодавств а з питань оподаткування сер ед платників податків; запоб ігання злочинам та іншим пра вопорушенням, віднесеним зак оном до компетенції податков ої міліції, їх розкриття, прип инення, розслідування та про вадження у справах про адмін істративні правопорушення.

Статтями 8 - 10 Закону України "Про державну податкову служ бу" визначені функції органі в державної податкової служб и.

З метою реалізації завдань та функцій, покладених на орг ани державної податкової слу жби, останні, згідно зі ст. 11 За кону України "Про державну по даткову службу" наділені пев ною сукупністю прав, що корес пондують таким завданням та функціям.

Згідно з п. 11 ст.10 цього ж Закон у Державні податкові інспекц ії в районах, містах без район ного поділу, районах у містах , міжрайонні та об'єднані держ авні податкові інспекції вик онують такі функції: подають до судів позови до підприємс тв, установ, організацій та гр омадян про визнання угод нед ійсними і стягнення в доход д ержави коштів, одержаних ним и за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних б ез установлених законом підс тав, а також про стягнення заб оргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна; звертаю ться до суду в інших випадках , передбачених законом.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового к одексу України передбачено, що органи державної податков ої служби в установленому за коном порядку мають право зв ертатися до суду про винесен ня судового рішення щодо ска сування державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів.

Таким чином, аналізуючи в су купності положення зазначен их вище нормативно-правових актів, суд приходить до висно вку, що позивач дійсно має пра во звертатися до суду з позов ом про винесення судового рі шення щодо скасування держав ної реєстрації змін до устан овчих документів, однак, таке право позивача має реалізов уватися, виходячи із завдань та функцій податкової служб и.

Протягом судового розгляд у справи позивач не довів, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "П роект Менеджмент Україна", по в' язаних зі зміною місцезна ходження, які позивач просит ь скасувати, якимсь чином впл иває на виконання податково ю інспекцією її завдань зі з дійснення контролю за додерж анням податкового законодав ства, правильністю обчисленн я, повнотою і своєчасністю сп лати до бюджетів, державних ц ільових фондів податків і зб орів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавство м, відповідачем.

Приймаючи рішення по справ і, суд також враховує, що держа вну реєстрацію змін до устан овчих документів ТОВ "Проект Менеджмент Україна", визначе них у записах Єдиного держав ного реєстру за (9) №10691070009001493 від 07.0 6.2010р., (10) від 07.06.2010р., (11) від 27.07.2010 р., (12) №1224143 0010050192 від 14.10.2010 р., проведено держав ними реєстраторами у відпові дності до вимог чинного зако нодавства.

Згідно з ч.1 ст.71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Оцінивши наявні у справі до кази та пояснення, надані поз ивачем по справі, суд вважає, щ о позовні вимоги є необґрунт ованими.

З огляду на викладене суд пр иходить до висновку про відм ову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адмініс тративного позову відмовити повністю.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду шляхом по дання апеляційної скарги чер ез Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд з од ночасним направленням копії апеляційної скарги особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі складення постанови у повно му обсязі, а також прийняття п останови у письмовому провад женні апеляційна, скарга под ається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови.

У разі якщо справа розгляда лась судом за місцезнаходжен ням суб'єкта владних повнова жень і він не був присутній у с удовому засіданні під час пр оголошення судового рішення , але його було повідомлено пр о можливість отримання копії постанови суду безпосереднь о у суді, то десятиденний стро к на апеляційне оскарження п останови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п'ятиденного строку з мо менту отримання суб'єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає за конної сили відповідно до ви мог ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Повний текст постанови с кладений 18 травня 2011 року.

Суддя (підпис)

З оригіналом згідно.

Суддя

Постанова не набрала закон ної сили

18 травня 2011 року.

Суддя В.М. Олійник

В.М. Олійник

В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2011
Оприлюднено23.06.2011
Номер документу16404237
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15221/10/0470

Ухвала від 23.11.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Постанова від 18.05.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні