Постанова
від 20.06.2011 по справі 2а-10943/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2011 р. Справа № 2а-10943/10/0470

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Барановського Р. А.

розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Приватного підприємств а "БІОЛАЙТ" про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені (вх. № 48976 від 07.09.2010 р .), -

ВСТАНОВИВ:

Дніпропетровське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нулось до суду із адміністра тивним позовом до Приватного підприємства "БІОЛАЙТ" з прох анням: стягнути з Приватного підприємства "БІОЛАЙТ" на кор исть Дніпропетровського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції у розмірі 10557,78 грн.; стя гнути з відповідача на корис ть Дніпропетровського облас ного відділення фонду соціал ьного захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій у розмірі 345,53 грн.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що відповідач не забезпечив працевлаштува ння інвалідів у відповідній кількості та не сплатив вчас но адміністративно-господар ські санкції за не здійсненн я працевлаштування інваліді в.

Дослідивши матеріали спра ви судом встановлено наступн е.

Частиною 3 ст. 18 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні »№ 875-XII від 21.03.1991 р. передбачено, що підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Статтею 19 Закону встановлен о, що для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Статтею 1 Закону України "Пр о реабілітацію інвалідів в У країні" від 06.10.2005 № 2961-IV (набрав чин ності з 01.01.2006), визначено що:

робоче місце інваліда - це м ісце або виробнича ділянка п остійного або тимчасового зн аходження особи у процесі тр удової діяльності на підприє мствах, в установах і організ аціях;

спеціальне робоче місце ін валіда - це окреме робоче місц е або ділянка виробничої пло щі, яка потребує додаткових з аходів з організації праці о соби з урахуванням її індиві дуальних функціональних мож ливостей, обумовлених інвалі дністю, шляхом пристосування основного і додаткового уст аткування, технічного обладн ання тощо.

Таким чином, робоче місце є створеним, якщо воно введено в дію шляхом працевлаштуван ня інваліда, а не утворено фіз ично.

Адміністративно-господарс ька відповідальність, передб ачена статтею 20 Закону, за сво єю правовою природою є госпо дарсько-правовою відповідал ьністю.

Відповідно до частини перш ої статті 218 Господарського ко дексу України підставою для застосування такої відповід альності учасника господарс ьких відносин є вчинене робо тодавцем правопорушення в сф ері господарювання. Відповід но до частини другої зазначе ної статті учасник господарс ьких відносин відповідає за невиконання або неналежне ви конання господарського зобо в'язання чи порушення правил здійснення господарської ді яльності, якщо не доведе, що ни м вжито усіх залежних від ньо го заходів для недопущення г осподарського правопорушен ня.

26 лютого 2010 року відповідач п одав до Дніпропетровського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та праце влаштування інвалідів за 2009 р ік, згідно з яким кількість ін валідів - штатних працівник ів, які повинні працювати на р обочих місцях, створених від повідно до вимог статті 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні», становить 1 особа, а фактично серед штатних пра цівників облікового складу н е налічується інвалідів.

Таким чином, норматив робоч их місць створених відповідн о до вимог статті 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні» відповідачем виконано н е було, що відповідачем не осп орюється.

Із змісту статті 18 Закону «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»вба чається, що законодавцем пер едбачено три обов' язки підп риємства яке використовує на йману працю, а саме: звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України, над авати державній службі зайня тості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, крім того, са мостійно здійснювати заходи по працевлаштуванню інвалід ів.

Саме останній обов' язок, т обто здійснення самостійних заходів по працевлаштуванню інвалідів, відповідачем вик онано не було.

Із матеріалів справи вбача ється, що відповідачем лише п одано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою 10-ПІ за 2009 рік.

Доказів того, що відповідач ем у 2009 році самостійно здійсн ювалися заходи по працевлашт уванню інвалідів суду не над ано.

Стаття 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні»пере дбачає, що підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, за робочі місця , що призначені для працевлаш тування на підприємство інва лідів і не зайнятих ними, відп овідач до 16.04.2010 року повинен був сплатити адміністративно-го сподарські санкції в розмірі 10557,78 грн.

Дана сума заборгованості п о адміністративно господарс ьких санкціях підтверджуєть ся документом - звіт за форм ою 10-ПІ від 26.02.2010 року за 2009 рік роз рахунком заборгованості по с платі адміністративно-госпо дарських санкцій.

Розмір пені у сумі 345,53 грн. під тверджується Розрахунком пе ні на суму заборгованості ро змірі: 10557,78 грн..

На підставі викладеного су д доходить висновку, що позив ачем не добросовісно виконан і всі вимоги чинного законод авства щодо організації прац евлаштування інвалідів на пі дприємстві. Тому, адміністра тивно-господарські санкції в розмірі 10557,78грн. та пеня за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 345,53 грн. нарахов ані позивачем правомірно, у з в' язку з чим позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 11, 50, 70, 71, 72, 86, 159-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підп риємства "БІОЛАЙТ" (ЄДРПОУ 33613583) на користь Дніпропетровсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (р\р31216230700007, одержувач ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, ЄДРПОУ 25005978, отримувач Кі ровський район) заборгованіс ть зі сплати адміністративно -господарських санкцій у сум і 10557 (десять тисяч п"ятсот п"ятд есят сім) грн. 78 коп.

Стягнути з Приватного підп риємства "БІОЛАЙТ" (ЄДРПОУ 33613583) на користь Дніпропетровсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (р\р31216230700007, одержувач ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, ЄДРПОУ 25005978, отримувач Кі ровський район) заборгованіс ть зі сплати пені за порушенн я термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій у сумі 345 (триста сорок п"ять) гр н. 53 коп.

Копію постанови направити сторонам.

Постанова набирає законно ї сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеля ційного адміністративного с уду у порядок і строки передб ачені статтями 186 і 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Суддя (підпис)

Постанова не набрала зако нної сили 15.06.11

Суддя Р.А. Барановський

Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено23.06.2011
Номер документу16404250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10943/10/0470

Ухвала від 27.09.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Постанова від 20.06.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні