Постанова
від 14.06.2011 по справі 2а/0570/6753/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2011 р. справа № 2а/0570/6753/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Кірієнк а В.О.

при секретарі Ткачов ій М.І.

за участю:

прокурора: не з' явився

представника позивача - Ка рташева О.О.

представника відповідача - не з' явився, .

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в місті Донецьку адміністр ативну справу за позовом Про курора Петровського району м іста Донецька в інтересах де ржави в особі Державної пода ткової інспекції у Петровськ ому районі міста Донецька до Товариства з обмеженою відп овідальністю «АКМ-2006» про стя гнення заборгованості з оре ндної плати за землю у розмір і 148873,86 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.

В обґрунтування позовних в имог вказав що, при проведенн і перевірки в порядку нагляд у за додержанням вимог закон одавства встановлено що у ві дповідача за період вересень 2010 року - січень 2011 року існує заборгованість з орендної п лати за землю в сумі 148873,86 грн., як ий виник результаті несплати узгодженої суми податкових зобов' язань самостійно зад екларованих платником у зв' язку із поданням податкових декларацій з орендної плати за земельні ділянки державно ї та комунальної форми власн ості.

Просив стягнути з відповід ача на користь держави з орен дної плати за земельні ділян ки державної та комунальної форми власності в сумі 148873,86 грн .

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, надав поясненн я, аналогічні викладеним в по зові.

Відповідач на судовий розг ляд справи не з'явився двічі, п ро розгляд справи був повідо млений за адресою, вказаною у витязі з ЄДРПОУ. Надіслав на адресу суду заяву про визнан ня податкового боргу у повно му обсязі та проти задоволен ня позовних вимог не запереч ував.

Згідно ч. 2 ст. 128 КАС України н еприбуття в судове засідання сторін без поважних причин а бо неповідомлення ними про п ричини неприбуття не є переш кодою для розгляду справи.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали та заслухавш и пояснення представника поз ивача, всебічно і повно з'ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об 'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить д о висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягаю ть задоволенню з наступних п ідстав.

У відповідності до ст . 2 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні », завданнями органів держав ної податкової служби, зокре ма, є здійснення контролю за д одержанням податкового зако нодавства, правильністю обчи слення, повнотою і своєчасні стю сплати до бюджетів, держа вних цільових фондів податкі в і зборів (обов'язкових плате жів), а також неподаткових дох одів, установлених законодав ством.

Згідно п. 11 ст. 10 Закону д ержавні податкові інспекції в районах, містах без районно го поділу, районах у містах, мі жрайонні та об`єднані держав ні податкові інспекції викон ують, зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках - кошті в, одержаних без установлени х законом підстав, а також про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна.

Позивач у відповідно сті до норм Податкового коде ксу України, є органом держав ної влади, уповноваженим зді йснювати функцію контролю за визначенням та сплатою плат ником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення подат кового боргу прямо визначені законодавством України.

Відповідно до п. 2 ст. 12 1 Конституції України на орга ни прокуратури України покла дені функції представництва інтересів держави в суді.

Згідно ч. 2 ст. 36-1 Закону Украї ни «Про прокуратуру» підстав ою представництва органами п рокуратури України в суді ін тересів держави є наявність порушень або загрози порушен ь економічних, політичних та інших державних інтересів в наслідок протиправних дій (б ездіяльності) фізичних або ю ридичних осіб. Що вчиняються у відносинах між ними або дер жавою.

Прокурор Петровського рай ону міста Донецька представ ляє інтереси держави в особі ДПІ у Петровському районі мі ста Донецька, яка, в свою чергу , є суб' єктом владних повнов ажень - органом виконавчої вл ади, який в цих правовідносин ах здійснює повноваження, по кладені на нього Законом Укр аїни «Про Державну податкову службу в Україні» та Податко вого кодексу України.

Відповідач - Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «АКМ-2006» є юридичною ос обою та перебуває на податко вому обліку у ДПІ Петровсько го району м. Донецька.

У відповідача станом на мо мент подання позову існує по датковий борг з орендної пла ти за землю в сумі 148873,86 грн., який виник результаті несплати у згодженої суми податкових зо бов' язань самостійно задек ларованих платником у зв' яз ку із поданням податкової де кларації з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної форми власнос ті від 30.01.2010 року.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 ста тті 16 Податкового кодексу Укр аїни встановлено обов' язок платників податків, зокрема , сплачувати податки та збори у строки та у розмірах, встано влених цим кодексом.

Згідно п.36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов' язком визнається обов ' язок платника податку обчи слити, задекларувати та/або с платити суму податку та збор у в порядки і строки, визначен і цим Кодексом.

Оскільки спірні правовідн осини виникли у період до 2011 ро ку, враховуючи, що з 01.01.2011 року на брав чинності Податковий код екс України, суд відповідно д о статті 58 Конституції Україн и застосовує нормативно - п равові акти України, які діял и в той період.

Отже, спірні правові дносини регулюються Законом України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» та Законом України «Про плат у за землю».

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про плату за землю» ор енда - засноване на

Статтею 2 Закону визначено, що використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Статтею 14 Закону України «П ро плату за землю» передбаче но, що платники земельного по датку, а також орендної плати за земельні ділянки державн ої або комунальної власності (крім громадян) самостійно об числюють суму земельного под атку та орендної плати щорок у за станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями. Подання такої деклар ації звільняє від обов'язку п одання щомісячних деклараці й.

У відповідності до п. 8 ч. 1 ст. 1 4 Закону України «Про систему оподаткування» плата за зем лю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ді лянки державної і комунально ї власності) є загальнодержа вним податком.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону пла тники податків і зборів (обов 'язкових платежів) зобов'язан і, зокрема, сплачувати належн і суми податків і зборів (обо в'язкових платежів) у встанов лені законами терміни.

Відповідно до ст. 67 Констит уції України кожен зобов'яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» платники податків і збо рів (обов'язкових платежів) зо бов'язані, зокрема, сплачуват и належні суми податків і збо рів (обов'язкових платежів) у в становлені законами терміни .

Порядок погашення з обов'язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов'яз кових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами, порядок оскарж ення дій органів стягнення в изначені Законом України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами», який діяв д о 01.01.2011 року та главою 9 Податков ого кодексу України, який наб рав чинності 01.01.2011 року. Згідно змісту зазначених нормативн о-правових актів, стягненню з платника податків підлягає наявна в платника сума подат кового боргу.

Відповідно до п. 5.1 ст . 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов`язань пере д бюджетами та державними ці льовими фондами», податкове зобов'язання, самостійно виз начене платником податків у податковій декларації, вважа ється узгодженим з дня подан ня такої податкової декларац ії.

Підпунктом 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 того ж закону встановлено, що платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 цього Закону для поданн я податкової декларації.

Підпунктом 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону встановлено, що податкове зо бов' язання платника податк ів , нараховане контролюючим органом , вважається узгодже ним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення.

Наявність узгоджен их податкових зобов' язань в ідповідача підтверджується зворотнім боком облікової к артки платника податків.

Позивачем були здій снені заходи, передбачені ст . 6 Закону України «Про порядок погашення зобов`язань перед бюджетами та державними ці льовими фондами», а саме: на ад ресу відповідача надіслані перша податкова вимога № 1/32 в ід 03.03.2009 року, яка була вручена у повноваженій особі платника , та друга податкова вимога № 2/46 від -03.04.2009 року.

05.05.2009 року було прийня то рішення № 16/24 про стягнення к оштів та продаж інших активі в платника податків в рахуно к погашення його податкового боргу.

Наведені заходи, прийнят і позивачем щодо стягнення п одаткових зобов' язань, не п ризвели до його погашення. Су ми податкових зобов' язань в ідповідачем не сплачені та, в ідповідно до розрахунку стяг уваної суми по справі, надано го позивачем, податкова забо ргованість відповідача з оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності складає 148873,86 грн.

Згідно пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань перед б юджетами та державними цільо вими фондами» узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена платником податк ів в строки, встановлені ст. 5 в казаного Закону, визначаєтьс я сумою податкового боргу пл атника податків.

Згідно п. 95.1. ст. 95 Подат кового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податк ів і на користь держави заход и щодо погашення податкового боргу такого платника подат ків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власн ості, а в разі їх недостатност і - шляхом продажу майна таког о платника податків, яке пере буває у податковій заставі. С тягнення коштів та продаж ма йна платника податків провад яться не раніше ніж через 60 ка лендарних днів з дня надісла ння такому платнику податков ої вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих тако го платника податків, здійсн юється за рішенням суду, яке н аправляється до виконання ор ганам державної податкової с лужби, у розмірі суми податко вого боргу або його частини.

Пунктом 38.1. ст. 38. Податк ового кодексу України встано влено, що виконанням податко вого обов'язку визнається сп лата в повному обсязі платни ком відповідних сум податков их зобов'язань у встановлени й податковим законодавством строк.

Відповідно до пп. 3.1.1. ст. 3 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и», активи платника податків можуть бути примусово стягн ені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Окрім того, ч. 1, 2, 3 п. 95.3 ст. 95 Пода ткового кодексу України визн ачено, що стягнення коштів з р ахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснює ться за рішенням суду, яке нап равляється до виконання орга нам державної податкової слу жби, у розмірі суми податково го боргу або його частини.

Таким чином, враховуючи пр ава державної податкової слу жби, встановлені Законом, та п ередбачений Конституцією су довий порядок їх стягнення, п озовні вимоги суд визнає обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягненн ю.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 2, 7, 69-71, 94, 162 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов Прокурора Петровськ ого району міста Донецька в і нтересах держави в особі Дер жавної податкової інспекції у Петровському районі міста Донецька до Товариства з обм еженою відповідальністю «АК М-2006» про стягнення заборгова ності з орендної плати за зем лю у розмірі 148873,86 грн. - задоволь нити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «АК М-2006» (83096, місто Донецьк, вул. Хліб одарна, буд. 14/5, ЄДРПОУ 34225592) подат ковий борг з орендної плати з а земельні ділянки державної і комунальної власності з юр идичних осіб у сумі 148873 (сто сор ок вісім тисяч вісімсот сімд есят три) грн. 86 коп. з розрахунк ових рахунків у банках, обслу говуючих підприємство.

Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та прогол ошено її вступну та резолюти вну частину 14 червня 2011 року.

Постанову у повному обсязі складено 17 червня 2011 року.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оків подання апеляційної ска рги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду через Донецькій окружний адмініст ративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголош ення постанови апеляційної с карги.

В разі складення постанов и у повному обсязі відповідн о до статті 160 цього Кодексу ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови, з пода чею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Суддя Кірієнко В.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2011
Оприлюднено23.06.2011
Номер документу16404543
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/6753/2011

Постанова від 14.06.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 29.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні