Постанова
від 06.06.2011 по справі 2а-3691/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 червня 2011 року Справа № 2а-3691/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді: Щипачовій Г.Є.

при секретарі: Лихоліт Ю.С.,

сторін:

прокурор: Сайтарли І.М.,

представника позивача: Лиманюк М.А.,

представника відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку адміністративну справу з а позовом прокурора м. Сєвєро донецька Луганської області в інтересах держави в особі Д ержавної податкової інспекц ії в м. Сєвєродонецьку Луганс ької області до Приватного п ідприємства «Сєвєродонецьк спеценергоремонт - 1» про стяг нення податкового боргу , -

В С Т А Н О В И В:

04 травня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов позов прок урора м. Сєвєродонецька Луга нської області в інтересах д ержави в особі Державної под аткової інспекції в м. Сєвєро донецьку Луганської області до Приватного підприємства «Сєвєродонецькспеценергор емонт - 1» про стягнення податк ового боргу.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що ПП « Сєвєродонецькспеценергоре монт - 1» станом на 06 квітня 2011 ро ку має податковий борг на заг альну суму в сумі 75 574,63 грн., з яки х: по податку на додану вартіс ть в сумі 71 635,97 грн., податку на пр ибуток в сумі 3 938,66 грн.

Представник позивача та пр окурора у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, надали поясн ення, аналогічні зазначеним у позові.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, причини неявки с уду не повідомив. Правом пода ти суду заперечення проти по зову та докази на підтвердже ння своїх доводів не скорист ався.

Заслухавши пояснення прок урора, представника позивача , дослідивши матеріали справ и, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і н аданих сторонами доказів, оц інивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунт ованість заявлених вимог з о гляду на таке.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцев их положень Податкового коде ксу України з 01.01.2011 року Закон У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” т а Закон України «Про систему оподаткування» втратили чин ність.

Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України «Про систему оподаткування» , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Законом України «Про систе му оподаткування» визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.

Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», в редакції, чинній на мом ент виникнення спірних право відносин, платники податків і зборів (обов' язкових плат ежів) зобов' язані сплачуват и належні суми податків і збо рів у встановлені законом те рміни.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.

Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» № 2181, в редакцій, чин ній на момент виникнення спі рних правовідносин, визначен ий порядок погашення податко вого боргу платника податків та порядок звернення стягне ння на активи платника подат ків, який відповідно до ввідн ої частини є спеціальним зак оном з питань оподаткування, та встановлює порядок погаш ення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарах ування і сплати пені та штраф них санкцій, що застосовують ся до платників податків кон тролюючими органами.

Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.

Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.

Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» № 2181 (далі - Закон № 2181) платни к податків зобов' язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов' язання, зазначе ну у поданій ним податковій д екларації, протягом десяти к алендарних днів, наступних з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 с татті 4 цього Закону для подан ня податкової декларації.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календ арного дня від дня направлен ня (вручення) першої податков ої вимоги, у разі непогашення платником податків суми под аткового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимо га додатково до відомостей, в икладених у першій податкові й вимозі, може містити повідо млення про дату та час провед ення опису активів платника податків, що перебувають у по датковій заставі, а також про дату та час проведення публі чних торгів з їх продажу.

П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, п одатковий орган розміщує под аткове повідомлення або пода ткові вимоги на дошці податк ових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення под аткового органу. При цьому де нь розміщення такої податков ої вимоги вважається днем її вручення.

Судом встановлено, що Прива тне підприємство «Сєвєродон ецькспеценергоремонт - 1» зар еєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Сєвєро донецької міської ради 29.09.2004 р ( а. с. 7-9).

Приватне підприємство «Сє вєродонецькспеценергоремо нт - 1» зареєстроване як платни к податків і зборів в ДПІ м. Сє вєродонецька (а. с. 17).

Станом на 06.04.2011 р. відповідач м ає податковий борг, який скла дається з податку на додану в артість на загальну суму 71 635,97 г рн., що підтверджується подат ковою декларацією з податку на додану вартість № 9006185461 в ід 18.01.2011 р. на суму 54,00 грн., податко вим повідомленням рішенням № 0001822301/0 від 29.12.2010 р. на суму 51491,07 грн., по датковим повідомленням ріше нням № 0001812301/0 від 29.12.2010 р. на суму 14100,00 грн., податковим повідомленн ям рішенням № 0001832301/0 від 29.12.2010 р на с уму 6360,32 грн., податковим повідо мленням рішенням № 0001842301/0 від 29.12.2 010 р. на суму 36,30 грн., пеня нарахов ана за несвоєчасну сплату в с умі 0,15 грн.

Відповідачем сплачено 405,87 гр н. податку на прибуток на зага льну суму 3938, 66 грн., що підтвердж ується податковим повідомле нням рішенням № 0001852301/0 від 29.12.2010 ро ку на суму 2178,49 грн., податковим п овідомленням рішенням № 0001862301/0 від 29.12.2010 року на суму 1795,41 грн., под атковою декларацією № 61963 від 09 .02.2011 року на суму 79,00 грн.

З метою стягнення податков ого боргу ДПІ в м. Сєвєродонец ьку Луганської області у від повідності до вимог ст. 59 Пода ткового кодексу України відп овідачу було направлено 19 січ ня 2011 року податкову вимогу № 1/13 від 12 січня 2011 року.

Суд приходить до висновку, щ о підлягають задоволенню поз овні вимоги прокурора м. Сєвє родонецька Луганської облас ті в інтересах Державної под аткової інспекції в м. Сєвєро донецьку Луганської області до Приватного підприємства «Сєвєродонецькспеценергор емонт - 1» про стягнення податк ового боргу з підстав того, що вони є документально обґрун тованими та підтвердженні до казами, які містяться в матер іалах справи.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 163-168 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов пр окурора м. Сєвєродонецька Лу ганської області в інтересах держави в особі Державної по даткової інспекції в м. Сєвєр одонецьку Луганської област і до Приватного підприємства «Сєвєродонецькспеценергор емонт - 1» про стягнення податк ового боргу задовольнити в п овному обсязі.

Стягнути з Приватног о підприємства «Сєвєродонец ькспеценергоремонт-1» (код ЄД РПОУ 32082367) з рахунків у банках, о бслуговуючих такого платник а податків суму заборгованос ті з податку на додану вартіс ть в сумі 71 635,97 грн. (сімдесят одн а тисяча шістсот тридцять п' ять гривень дев' яносто сім копійок), з податку на прибуто к в сумі 3 938,66 грн. (три тисячі дев ' ятсот тридцять вісім гриве нь шістдесят шість копійок).

Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанову у повному обсязі складено 14 червня 2011 року.

Суддя Г.Є. Щипачова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2011
Оприлюднено23.06.2011
Номер документу16405329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3691/11/1270

Постанова від 06.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Щипачова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні