Постанова
від 12.04.2011 по справі 2а-2905/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 квітня 2011 р. (14:07) Справа №2а-2905/10/5/0170

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В., розгл янувши за участю представник а позивача - ОСОБА_1, дові реність № 430 від 09.02.2011 року,

у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у

за позовом Державної інспе кції з контролю за цінами в АР Крим

до Комунального підприємс тва госпрозрахухункового ди тячого оздоровчого табору «Д ельфін»

про стягнення 401313,00 грн. забор гованості,

Обставини справи: Державна інспекція з контролю за ціна ми в АР Крим звернулась до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим з адміністративн им позовом про стягнення з Ко мунального підприємства гос прозрахухункового дитячого оздоровчого табору «Дельфін » 133771,00 грн. економічних санкці й та 267542,00 грн. штрафу, нарахован их за порушення державної ди сципліни цін.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 02.03.2010 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.

Представник позивача, прис утній у судовому засіданні 12.0 4.2011 року, наполягав на задоволе нні позовних вимог у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.

Відповідач явку свого пред ставника в судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - шл яхом направлення на його адр есу судової повістки. Однак, н аправлені відповідачу докум енти повернулись до суду з ві дміткою УДППЗ «Укрпошта»: ві дмова від отримання.

Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.

Враховуючи зазначене вище , суд вважає, що відповідача на лежним чином повідомлено про дату, час та місце судового ро згляду.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Україна згідно з Деклараці єю про державний суверенітет України та Законом України « Про економічну самостійніст ь України» самостійно здійсн ює політику цін. Основні прин ципи встановлення і застосув ання цін і тарифів та організ ацію контролю за їх дотриман ням на території республіки визначені Законом України «П ро ціни і ціноутворення» № 507- XI I від 03.12.1990 року (далі - Закон № 507) .

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 13.12.2000 року №1819 з атверджено Положення про Дер жавну інспекцію з контролю з а цінами. Відповідно до цього Положення Державна інспекці я з контролю за цінами є урядо вим органом державного управ ління, який діє у складі Мінек ономіки і підпорядковується йому.

Державна інспекція з контр олю за цінами в АР Крим відпов ідно до Положення, затвердже ного наказом Державної інспе кції з контролю за цінами № 9 в ід 29.03.2001 року, є територіальним органом Державної інспекці ї з контролю за цінами у склад і Міністерства економіки Укр аїни і підпорядковується їй.

Таким чином, Державна інспекція з контролю за ціна ми в АР Крим, реалізуючи свої з авдання та функції у відноси нах з фізичними та юридичним и особами, є органом виконавч ої влади та, відповідно, суб' єктом владних повноважень. О тже, даний спір належить до ро згляду у порядку, передбачен ому Кодексом адміністративн ого судочинства України Окру жним адміністративним судом АР Крим.

Державною інспекцією з кон тролю за цінами в АР Крим на пі дставі посвідчення від 18.11.2009 ро ку № 0503, на виконання наказу від 18.11.2009 року № 422 проведено позапла нову перевірку Комунального підприємства госпрозрахуху нкового дитячого оздоровчог о табору «Дельфін» з питань д отримання державної дисципл іни цін при формуванні, встан овленні та застосуванні тари фів на послуги з вивезення тв ердих побутових відходів..

За результатами перевірки складено акт № 0503 від 30.11.2009 року, в якому зафіксовано порушення вимог ст. 32 Закону України «Пр о житлово-комунальні послуги ».

Так, перевіркою встановлен о, що виконавчим комітетом Ор джонікідзевської селищної р ади було прийнято рішення ві д 06.02.2008 року № 25 про дозвіл КГ ДОТ «Дельфін» застосовувати до моменту затвердження своїх т арифів, тарифи, затверджені д ля КП «Орджонікідзе», в розмі рі 18,86 грн/м.куб - без ПДВ, та 22,63 г рн. - з ПДВ.

З початку надання послуг пі дприємством тариф 18,86 грн/м.куб для населення не змінювався , а для другої групи споживачі в та садових товариств - з сі чня 2009 року тариф був збільшен ий на 25,48 грн. і склав 44,34 грн./м.куб без ПДВ, з квітня - 53,21 грн. з ПД В.

Таким чином, перевіркою вст ановлено, що тариф був введен ий без затвердження місцевим и органами самоврядування, щ о є порушенням ст. 31, ст. 32 Закону України «Про житлово-комуна льні послуги».

За період з 01.01.2009 року по 01.11.2009 ро ку підприємством необґрунто вано одержано виручку в розм ірі 133770,54 грн.

Від підписання акту переві рки № 0503 від 30.11.2009 року представн ики відповідача відмовились .

Відповідальність за поруш ення державної дисципліни ці н передбачена ст. 14 Закону Укр аїни «Про ціни та ціноутворе ння», відповідно до якої вся н еобґрунтовано одержана підп риємством, організацією сума виручки в результаті поруше ння державної дисципліни цін та діючого порядку визначен ня вартості будівництва, що з дійснюється із залученням ко штів Державного бюджету Укра їни, бюджету Автономної Респ убліки Крим, місцевих бюджет ів, а також коштів державних п ідприємств, установ та орган ізацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету з алежно від підпорядкованост і підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фон ди місцевих Рад стягується ш траф у двократному розмірі н еобґрунтовано одержаної сум и виручки. Вказані суми спису ються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Більш детально поряд ок притягнення до відповіда льності за порушення державн ої дисципліни цін передбачен ий Інструкцією про порядок з астосування економічних та ф інансових (штрафних) санкцій органами державного контрол ю за цінами, затвердженою нак азом Міністерства економіки та з питань європейської інт еграції України, Міністерств а фінансів України від 03.12.2001 рок у № 298/519.

Дія цієї Інструкції п оширюється на центральні та місцеві органи виконавчої вл ади, Раду міністрів Автономн ої Республіки Крим, а також пі дприємства, установи та орга нізації, незалежно від форм в ласності, організаційно-прав ових форм і підпорядкованост і (далі - суб'єкти господарюван ня).

Згідно з п. 1.5. Інструкції під ставою для застосування фіна нсових (штрафних) санкцій є по рушення суб'єктами господарю вання вимог спеціальних норм законодавства з питань ціно утворення, якими запроваджен о регулювання цін (тарифів), зо крема формування, установлен ня та застосування цін (тариф ів), нижчих від установлених м інімальних.

Необґрунтовано одержані с уб'єктами господарювання, ун аслідок порушень порядку вст ановлення і застосування цін , суми виручки та штрафи підля гають вилученню згідно із за конодавством на підставі ріш ень, прийнятих органами держ авного контролю за цінами.

Зазначені в рішеннях суми п ерераховуються суб'єктами пі дприємницької діяльності - п орушниками за належністю сам остійно, а в разі неподання ус тановам банків платіжних док ументів зазначені суми стягу ються відповідно до вимог за конодавства (п. 1.6 Інструкції).

Вилученню в дохід бюджету п ідлягають суми, які одержані внаслідок порушень державно ї дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів пере вірок незалежно від фінансов ого стану порушника та його р озрахунків з бюджетом.

Згідно з п. 3.1. Інструкції Дер жавна інспекція з контролю з а цінами та державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі приймають рішення про в илучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкці й у порядку, передбаченому за конодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучен ня сум економічних та фінанс ових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються п осадовими особами органів де ржавного контролю за цінами.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » підприємства, організації та інші юридичні і фізичні ос оби мають право оскаржити до суду порушення цін з боку дер жавних органів, підприємств, організацій, кооперативів т а інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодуван ня завданих їм збитків у випа дках реалізації їм товарів т а послуг з порушенням вимог ч инного законодавства.

Враховуючи зазначене вище , на підставі даних акту перев ірки № 0503 від 30.11.2009 року, позиваче м 04.12.2009 року прийнято рішення № 122 про застосування адміністр ативно - господарських санк цій за порушення державної д исципліни цін, в якому виріше но вилучити у відповідача в д охід Державного бюджету 133771,00 г рн. необґрунтовано отримано ї виручки та 267542,00 грн. штрафу.

Вказане рішення отримане в ідповідачем 08.12.2009 року, про що с відчить відмітка на повідомл енні про вручення поштового відправлення № 1027929.

Не погодившись з рішенням Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в АР Крим № 122 від 04.12.20 09 року, відповідач звернувся з позовом до суду про його оска рження.

Постановою Окружного адмі ністративного суду АР Крим в ід 19.04.2010 року по справі № 2а-15078/09/6/0170 К Г ДОТ «Дельфін» відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 16.11.2010 року апеляці йну скаргу КГ ДОТ «Дельфін» з алишено без задоволення, пос танову Окружного адміністра тивного суду АР Крим від 19.04.2010 р оку по справі № 2а-15078/09/6/0170 - без з мін.

Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС Укр аїни у разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.

Постанова або ухвала суду а пеляційної чи касаційної інс танції за наслідками перегля ду, постанова Верховного Суд у України набирають законної сили з моменту проголошення , а якщо їх було прийнято за на слідками розгляду у письмово му провадженні, - через п'ять д нів після направлення їх коп ій особам, які беруть участь у справі (ч. 5 ст. 254 КАС України).

Згідно з ч. 2 ст. 255 КАС України обставини, які були встановл ені постановою, що набрала за конної сили, в одній адмініст ративній справі не можуть ос порюватися в іншій судовій с праві за участю тих самих сто рін.

Аналогічне правило встано влено ч. 1 ст. 72 КАС України, а сам е: обставини, встановлені суд овим рішенням в адміністрати вній, цивільній або господар ській справі, що набрало зако нної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких б еруть участь ті самі особи аб о особа, щодо якої встановлен о ці обставини.

Враховуючи зазначене вище, приймаючи до уваги, що п остановою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 19. 04.2010 року по справі № 2а-15078/09/6/0170 вста новлений факт правомірності прийняття Державною інспекц ією з контролю за цінами в АР К рим рішення № 122 від 04.12.2009 року, су д дійшов висновку про обґрун тованість вимог позивача щод о стягнення з відповідача 133771,0 0 грн. економічних санкцій та 267542,00 грн. штрафу, нарахованих з а порушення державної дисцип ліни цін.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 12.04.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 18.04.2011 року.

Керуючись ст. ст. 160-163,167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольни ти.

2. Стягнути з Комунальн ого підприємства госпрозрах ухункового дитячого оздоров чого табору «Дельфін» (98184, АР К рим, м. Феодосія, смт. Орджонік ідзе, вул. Леніна,12; р/р № 2600030130452 в ФВ № 4550 ВАТ «Державний ощадни й банк України», МФО 384049; ЄДРПОУ 23436881) на користь державного бюд жету (код платежу 21081100; р/р № 3111210670002 4 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферопо ль, ЄДРПОУ 34740709, МФО 824026) 401313,00 грн. штр афних санкцій за порушення д ержавної дисципліни цін.

Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.04.2011
Оприлюднено24.06.2011
Номер документу16455212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2905/10/5/0170

Постанова від 12.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні