Постанова
від 07.04.2011 по справі 2а-2734/11/0170/5
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 квітня 2011 р. (15:32) Справа №2а-2734/11/0170/5

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі:

головуючого судді Сидорен ка Д.В., при секретарі Мородець кій Ю.В.,

розглянувши за участю:

прокурора - Афанасенко К.В ., посвідчення № 10040,

представника позивача - ОСОБА_1, довіреність № 158 від 2 4.01.2011 року,

у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у

за позовом Прокурора м. Алуш ти АР Крим, діючого в інтереса х держави в особі Управлінн я у справах захисту прав сп оживачів в АР Крим,

Державного комітету Украї ни з питань технічного регул ювання та споживчої політики

до Приватного підприємств а «Охоронне агентство «Шелес т»

про стягнення 1700,00 грн. штрафн их санкцій,

Обставини справи: Прокурор м. Алушти АР Крим, діючий в інт ересах держави в особі Упра вління у справах захисту пр ав споживачів в АР Крим, Держа вного комітету України з пит ань технічного регулювання т а споживчої політики звернув ся до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом про стягнен ня з Приватного підприємства «Охоронне агентство «Шелест » 1700,00 грн. заборгованості зі шт рафних санкцій, нарахованих за порушення вимог законодав ства про рекламу в частині за хисту прав споживачів.

Ухвалами Оружного адмініс тративного суду АР Крим від 04. 03.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, з акінчено підготовче провадж ення та справу призначено до судового розгляду.

Прокурор та представ ник позивача, присутні у судо вому засіданні 07.04.2011 року, напол ягали на задоволенні адмініс тративного позову у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.

Відповідач у судове засіда ння не з`явився, про час, дату т а місце його проведення був п овідомлений належним чином - шляхом направлення на його а дресу судової повістки, яка н им отримана 31.03.2011 року, про що св ідчить відмітка на повідомле нні про вручення поштового в ідправлення № 95000 0346187 0. Заперечен ня на позовну заяву, а також кл опотання про відкладення роз гляду справи до суду не надав , про причини неявки суд не пов ідомив.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Регулювання відносин між с поживачами товарів, робіт і п ослуг та виробниками і прода вцями товарів, виконавцями р обіт і надавачами послуг різ них форм власності, встановл ення прав споживачів, а також визначення механізму їх зах исту та основ реалізації дер жавної політики у сфері захи сту прав споживачів передбач ено Законом України «Про зах ист прав споживачів» (далі - Закон).

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону держава забезпечує споживач ам захист їх прав, надає можли вість вільного вибору продук ції, здобуття знань і кваліфі кації, необхідних для прийня ття самостійних рішень під ч ас придбання та використання продукції відповідно до їх п отреб, і гарантує придбання а бо одержання продукції іншим и законними способами в обся зі, що забезпечує рівень спож ивання, достатній для підтри мання здоров'я і життєдіяльн ості.

Частиною 3 ст. 5 Закону передб ачено, що захист прав спожива чів здійснюють спеціально уп овноважений центральний орг ан виконавчої влади у сфері з ахисту прав споживачів та йо го територіальні органи, Рад а міністрів Автономної Респу бліки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і уста нови, що здійснюють державни й санітарно-епідеміологічни й нагляд, інші органи виконав чої влади, органи місцевого с амоврядування згідно із зако нодавством, а також суди.

Статтею 26 Закону визначено, що спеціально уповноважений центральний орган виконавчо ї влади у сфері захисту прав с поживачів та його територіал ьні органи в Автономній Респ убліці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійсн юють державний контроль за д одержанням законодавства пр о захист прав споживачів, заб езпечують реалізацію держав ної політики щодо захисту пр ав споживачів і мають право, у тому числі: перевіряти у суб'є ктів господарювання сфери то ргівлі і послуг, у тому числі р есторанного господарства, як ість продукції, додержання о бов'язкових вимог щодо безпе ки продукції, а також додержа ння правил торгівлі та надан ня послуг; безперешкодно від відувати та обстежувати відп овідно до законодавства будь -які виробничі, складські, тор говельні та інші приміщення цих суб'єктів; подавати до суд у позови щодо захисту прав сп оживачів; накладати на суб'єк тів господарювання сфери тор гівлі і послуг, у тому числі ре сторанного господарства, стя гнення, передбачені статтею 23 цього Закону, в порядку, що ви значається Кабінетом Мініст рів України.

Порядок проведення переві рок визначається спеціально уповноваженим центральним о рганом виконавчої влади у сф ері захисту прав споживачів.

Результати перевірок суб'є ктів господарювання службов ими особами спеціально уповн оваженого центрального орга ну виконавчої влади у сфері з ахисту прав споживачів та йо го територіальних органів оф ормлюються відповідними акт ами.

Як вбачається з матеріалів справи, виконавчим комітето м Алуштинської міської ради АР Крим 13.02.2008 року проведено дер жавну реєстрацію юридичної о соби - Приватного підприємст ва «Охоронне агентство «Шеле ст», що підтверджується свід оцтвом про державну реєстрац ію серії А01 № 148425 від 13.02.2008 року.

Посадовими особами Г оловного управління у справа х захисту прав споживачів в А Р Крим в ході здійснення конт ролю за дотриманням вимог за конодавства про рекламу вияв лена ознака порушення Закону України «Про рекламу».

В результаті чого був складений протокол від 01.07.2010 ро ку про наступне: в м. Алушта на внутрішній стороні огорожі об' їзного кільця транспорт ної розв' язки Сімферополь - Алушта - Ялта (район автовок залу м. Алушта) з порушенням ви мог ч. 1 ст. 16 Закону України «Пр о рекламу» розміщено зовнішн ю рекламу без спеціального д озволу, який видає Алуштинсь ка міська рада.

Зміст реклами: «Охран ное агентство «Шелест». Охра на любой сложности…заявки на охрану 8-097-28-33-277 8-093-42-42-888. Видеонаблю дение, физическая охрана, охр ана объектов любой сложности , сопровождение грузов…», без спеціального маркування з і нформацією про власника рекл амної конструкції, номеру до зволу на розміщення та строк його дії, що є порушенням п.44 «Т ипових правил розміщення зов нішньої реклами», затверджен их Постановою Кабінету Мініс трів України від 29.12.2003 року № 2067.

Позивачем Управлін ня у справах захисту прав с поживачів 16.07.2010 року на адресу в ідповідача було направлено п рипис № 1453 щодо усунення поруш ень, виявлених перевіркою 01.07.20 10 року, з зазначенням дати, час у та місця розгляду питання п ро накладення штрафних санкц ій на підставі протоколу від 01.07.2010 року.

Відповідачем 04.08.2010 року на адресу Управління у сп равах захисту прав споживачі в було направлено відповідь, в якій було зазначено про зоб ов' язання усунути порушенн я та в подальшому дотримуват ись законів.

Рішенням від 30.07.2010 року розпочато розгляд справи про порушення законодавства про рекламу.

Повідомленням № 1678 від 10.08.2010 року відповідача сповіще но про час, дату та місце розгл яду питання про накладення ш трафних санкцій.

У засідання стосовно справи про порушення законо давства про рекламу, яке відб улось 17.08.2010 року, відповідач не з' явився.

На засіданні 17.08.2010 року прийнято рішення № 1764-р, яким ПП «Охоронне агентство «Шелест » зобов' язане на підставі ч . 7 ст. 27 Закону України «Про рек ламу» сплатити у встановлені законодавством строки штраф у розмірі 1700,00 грн. та у триденни й строк після оплати штрафу п исьмово повідомити державни й орган у справах захисту пра в споживачів, який наклав стя гнення, вказавши номер та дат у платіжного доручення, по як ому оплачений штраф (надати к опію квитанції).

Крім того, відповідач повідомлений про те, що у разі невиконання рішення сума шт рафу стягується у судовому п орядку.

Засади рекламної дія льності в Україні, регулюван ня відносини, що виникають у п роцесі виробництва, розповсю дження та споживання реклами визначає Закон України «Про рекламу» від 03.07.1996, № 270/96-ВР (далі - Закон № 270).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону № 270 під зовнішньою рекламою с лід розуміти рекламу, що розм іщується на спеціальних тимч асових і стаціонарних констр укціях, розташованих на відк ритій місцевості, а також на з овнішніх поверхнях будинків , споруд, на елементах вулично го обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Частиною 1 статті 16 Закону № 2 70 встановлено, що розміщення з овнішньої реклами у населени х пунктах провадиться на під ставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільсь ких, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цим и органами на підставі типов их правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України . При видачі дозволів на розмі щення зовнішньої реклами втр учання у форму та зміст зовні шньої реклами забороняється .

Контроль за дотриманням за конодавства України про рекл аму здійснюють у межах своїх повноважень відповідно до ч . 1 ст. 26 Закону № 270: спеціально уп овноважений центральний орг ан виконавчої влади у сфері з ахисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів рек лами; Антимонопольний коміте т України - щодо дотримання за конодавства про захист еконо мічної конкуренції; Націонал ьна рада України з питань тел ебачення і радіомовлення - що до телерадіоорганізацій усі х форм власності; Міністерст во фінансів України - щодо рек лами державних цінних папері в; Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку - що до реклами на фондовому ринк у.

Органи державної влади зоб ов'язані повідомляти рекламо давців, виробників та розпов сюджувачів реклами про розгл яд справ про порушення ними з аконодавства про рекламу не пізніш як за три дні до такого розгляду, а у невідкладних ви падках - не пізніш як за один д ень.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 Закону № 270 рекламодавці, виробники т а розповсюджувачі реклами пі д час розгляду питання про по рушення цього Закону мають п раво: бути присутніми на засі данні органу державної влади під час розгляду питання про порушення ними цього Закону ; подавати необхідні докумен ти, давати пояснення; отримув ати копію протоколу засіданн я та рішення органу державно ї влади, прийнятого щодо них; о скаржувати дії чи бездіяльні сть зазначеного органу держа вної влади та його посадових осіб до суду.

Особи, винні у порушенні зак онодавства про рекламу, несу ть дисциплінарну, цивільно-п равову, адміністративну та к римінальну відповідальніст ь відповідно до закону.

Частиною 7 ст. 27 Закону передб ачено, що у разі неможливості встановлення вартості рекла ми, розповсюдженої з порушен ням вимог цього Закону, на рек ламодавців та розповсюджува чів реклами рішенням спеціал ьно уповноваженого централь ного органу виконавчої влади у сфері захисту прав спожива чів накладається штраф у роз мірі до 300 неоподатковуваних м інімумів доходів громадян.

Рішення у справах про поруш ення законодавства про рекла му можуть бути оскаржені до с уду.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення позивача № 1764-р від 17.08.2010 року відповідачем у в становленому законом порядк у оскаржено не було, визначен і в ньому штрафні санкції не с плачені.

Враховуючи зазначене вище, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтова ність вимог позивача щодо ст ягнення з відповідача 1700 грн. ф інансових санкцій на підстав і рішення № 1764-р від 17.08.2010 року.

Враховуючи викладене вище, суд вважає, що позовні в имоги підлягають задоволенн ю у повному обсязі.

У судовому засіданні , яке відбулось 07.04.2011 року, оголо шено вступну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до вимог с т.163 КАС України постанову офо рмлено та підписано 12.04.2011 року.

Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ :

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного під приємства «Охоронне агентст во «Шелест» (98500, АР Крим, м. Алу шта, вул. Октябрьська, 28, кв. 20; Є ДРПОУ 35626276; відомості про відкр иті рахунки в установах банк ів в матеріалах справи відсу тні) на користь державного бю джету м. Алушти АР Крим штрафн і санкції на загальну суму 1700,00 грн. (код платежу 21081100 на р/р 31117106700007 в ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПО У 34740913).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.04.2011
Оприлюднено24.06.2011
Номер документу16455215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2734/11/0170/5

Постанова від 07.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні