Постанова
від 05.04.2011 по справі 2а-2549/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 квітня 2011 р. (10:25) Справа №2а-2549/11/0170

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної подат кової інспекції в м. Керчі АР К рим

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Гіокріс»

про стягнення заборговано сті в сумі 7845,93 грн.,

Обставини справи: Державна податкова інспекція м. Керчі АР Крим звернулась до Окружн ого адміністративного суду А Р Крим з адміністративним по зовом про стягнення з Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Гіокріс» заборговано сті в сумі 7845,93 грн. з податку на додану вартість, мотивуючи с вої вимоги тим, що відповідач ем не сплачуються у визначен і законом строки узгоджені п одаткові зобов' язання.

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 01.03.2011 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.

Позивач у судове засідання , яке відбулось 05.04.2011 року, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності т а підтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином. Так, н а адресу відповідача було на правлено рекомендованою кор еспонденцією судову повістк у. Однак, документи повернули сь до суду з відміткою УДППЗ « Укрпошта»: за зазначеною адр есою не знаходиться.

Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.

Враховуючи зазначене вище , суд вважає, що відповідача на лежним чином повідомлено про дату, час та місце судового ро згляду.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності на час виникнення сп ірних правовідносин було виз начено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 як ого Державна податкова адмін істрація України є центральн им органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зо крема Державна податкова інс пекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в м. Керчі АР Крим у відносин ах з фізичними та юридичними особами є суб' єктом владни х повноважень та даний спір н алежить до розгляду у порядк у, передбаченому Кодексом ад міністративного судочинств а України.

Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин, платниками податків і збо рів (обов' язкових платежів) є юридичні особи, на яких від повідно до Законів України п окладений обов' язок сплачу вати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», ч инному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2181) було пе редбачено, що платник податк ів самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, я ку вказує у податковій декла рації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону № 2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій н им податковій декларації, п ротягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничн ого строку для подання пода ткової декларації.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» бул о встановлено, що платники по датків зобов' язані сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.

Платників податку на додан у вартість, об'єкти, базу та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету на час виникнення спірних правовідносин Було врегульовано Законом Україн и «Про податок на додану варт ість», який втратив чинність 01.01.2011 року з дня набрання чинно сті Податковим кодексом Укра їни.

Відповідальність платникі в податків за дотримання дос товірності та своєчасності в изначення сум податку, а тако ж за повноту та своєчасність його внесення до бюджету бул о встановлено пунктом 10.2 стат ті 10 Закону України «Про подат ок на додану вартість».

Згідно з п.п. б) п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 За кону № 2181, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визн ачити суму податкового зобов 'язання платника податків у р азі, якщо дані документальни х перевірок результатів діял ьності платника податків сві дчать про заниження або зави щення суми його податкових з обов'язань, заявлених у подат кових деклараціях.

Відповідно до п.п. 17.1. 3 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181 у разі, коли контро люючий орган самостійно дона раховує суму податкового зоб ов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пун кту 4.2 статті 4 цього Закону, так ий платник податків зобов'яз аний сплатити штраф у розмір і десяти відсотків від суми н едоплати (заниження суми под аткового зобов'язання) за кож ний з податкових періодів, ус тановлених для такого податк у, збору (обов'язкового платеж у), починаючи з податкового пе ріоду, на який припадає така н едоплата, та закінчуючи пода тковим періодом, на який прип адає отримання таким платник ом податків податкового пові домлення від контролюючого о ргану, але не більше п'ятдесят и відсотків такої суми та не м енше десяти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н сукупно за весь строк недоп лати, незалежно від кількост і податкових періодів, що мин ули.

Відповідно до п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 З акону № 2181 у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий платник податку зобов'яза ний сплатити штраф у таких ро змірах:

при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;

при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Виконавчим комітетом Керч енської міської ради АР Крим 09.02.2006 року проведено державну р еєстрацію юридичної особи - Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Гіокріс», що під тверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А 00 № 641686 від 09.02.2006 року.

Відповідно до довідки №49 ві д 16.02.2006 року відповідач перебув ає на податковому обліку з 16.02.2 006 року за № 49.

17.03.2006 року відповідачем отрим ане свідоцтво платника подат ку на додану вартість № 00340655.

Посадовими особами ДПІ в м. Керчі АР Крим 16.09.2010 року проведе но невиїзну документальну пе ревірку відповідача з питань повноти нарахування податку на додану вартість по деклар ації за І квартал 2010 року.

За результатами перевірки складено акт № 1297/15-2/34009540 від 16.09.2010 ро ку, в якому зафіксовано поруш ення відповідачем п.п.7.7.1 п. 7.7, п.п . 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами», в результат і чого занижено податкове зо бов' язання з податку на дод ану вартість в сумі 4777,00 грн.

На підставі даних акту пере вірки 20.10.2010 року прийнято подат кове повідомлення-рішення № 0002781502/0 про визначення податково го зобов' язання відповідач а з податку на додану вартіст ь у розмірі 7165,50 грн., у тому числ і за основним платежем - 4777,00 г рн., за штрафними (фінансовими ) санкціями - 2388,50 грн. Вказане п одаткове повідомлення-рішен ня розміщено на дошці податк ових оголошень з 23.11.2010 року згід но з актом № 640/15-2/34009540 від 23.11.2010 року.

Посадовими особами ДПІ в м. Керчі АР Крим 17.09.09.2010 року провед ено невиїзну документальну п еревірку відповідача з питан ня не подання декларації з по датку на додану вартість за І та ІІ квартал 2010 року.

За результатами перевірки складено акт № 1318/15-2/31680946 від 17.09.2010 ро ку (а.с.17), в якому зафіксовано п орушення відповідачем абзац у «а» п.п.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами».

На підставі даних акту пере вірки 27.10.2010 року прийнято подат кове повідомлення-рішення № 0002881502/0 про застосування 340,00 грн. ш трафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість . Вказане податкове повідомл ення-рішення розміщено на до шці податкових оголошень з 03.1 2.2010 року згідно з актом № 658/15-2/31680946 від 03.12.2010 року.

Як вбачається з матеріалів справи, перелічені вище пода ткові повідомлення-рішення в ідповідачем оскаржені не бул и, однак, визначена у них сума штрафних санкцій не сплачена та з урахуванням часткової с плати становить 7485,00 грн.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин , було передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов'язання в установл ені строки, податковий орган надсилає такому платнику по датків податкові вимоги.

На підставі зазначеного ви ще, позивачем на адресу відпо відача 09.12.2010 року направлено пе ршу податкову вимогу № 1/305 про с плату боргу у розмірі 7145,93 грн.

Вказана вимога розміщена н а дошці податкових оголошень .

Враховуючи відсутність не згоди відповідача з розрахун ком суми заборгованості, вка зана вимога є узгодженою.

Таким чином, загальна сума з аборгованості відповідача з податку на додану вартість с тановить 7485,93 грн., у тому числі 4 757,43 грн. - за основним платеже м, 3068,50 грн. - штрафні (фінансові ) санкції.

Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.

У порядку, передбаченому ст . 71 КАС України відповідачем н е надано доказів протиправно сті прийнятих позивачем пода ткових повідомлень-рішень та не надано доказів сплати заб оргованості у розмірі 7485,93 грн.

Відтак, суд дійшов висновку , що позовні вимоги є обґрунто ваними та підлягають задовол енню у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 05.04.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 11.04.2011 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Гіокріс» (юридична адрес а: 98300, АР Крим, м. Керч, вул. Кіро ва 87/54, кв. 85; фактична адреса: 9830 0, АР Крим, м. Керч, вул. Генерал а Петрова, 14, кв. 74; ЄДРПОУ 34009540; р/ р № 26003465 у філії ПАТ «ПУМБ», м. Сев астополь, МФО 308092; р/р № 26002054903634, № 2605505 4906655 у КРУ ПАТ КБ «Приватбанк», М ФО 384436) податковий борг з подат ку на додану вартість у розмі рі 7485,93 грн. з рахунків у банках , обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Гіокріс», на р/р № 3118029700019 в ГУ ДК У в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДР ПОУ 34740946, МФО 824026, код платежу 14010100; о держувач: державний бюджет м . Керчі.

Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.04.2011
Оприлюднено24.06.2011
Номер документу16455219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2549/11/0170

Постанова від 05.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні