ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 квітня 2011 р. (16:05) Справа №2а-1727/11/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В.,
розглянувши в судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Ялта АР К рим
до Кооперативу «Ялтаінфор м»
про стягнення 460,00 грн. заборг ованості,
Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Ялта АР Крим звернулась до Окружн ого адміністративного суду А Р Крим з адміністративним по зовом про стягнення з Коопер ативу «Ялтаінформ» 460,00 грн. заб оргованості з фінансових сан кцій, нарахованих за порушен ня законодавства в сфері зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 15.02.2011 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження по справі та справу при значено до судового розгляду .
Позивач явку свого пр едставника в судове засіданн я не забезпечив, надав суду кл опотання про розгляд справи за його відсутності та підтр имання позовних вимог у повн ому обсязі.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - шл яхом направлення на його адр есу судової повістки, яка ним отримана 29.03.2011 року, про що свід чить відмітка на повідомленн і про вручення поштового від правлення № 95000 0377792 3. Заперечення на позовну заяву, а також клоп отання про відкладення розгл яду справи до суду не надав, пр о причини неявки суд не повід омив.
Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб ' єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України дано визначення суб' єктів в ладних повноважень, яких нал ежать орган державної влади, орган місцевого самоврядува ння, їхня посадова чи службов а особа, інший суб' єкт, який з дійснює владні управлінськ і функції на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності на час виникнення сп ірних правовідносин було виз начено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 як ого Державна податкова адмін істрація України є центральн им органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зо крема Державна податкова інс пекція в АРК.
Відповідно до ст.15 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» контроль за додержанням суб 'єктами підприємницької діял ьності порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), інших вимог цього Закону зді йснюють органи державної под аткової служби України шляхо м проведення планових або по запланових перевірок згідно із законодавством України.
Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в м. Ялта АР Крим у відносина х з фізичними та юридичними о собами є суб' єктом владних повноважень та даний спір на лежить до розгляду у порядку , передбаченому Кодексом адм іністративного судочинства України.
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг визначені Законом Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» .
Відповідно до ст. 3 вказаног о Закону суб'єкти підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції в готівковій та/або в безготів ковій формі (із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо) при прод ажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг зобов 'язані у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначе них цим Законом, проводити ро зрахунки з використанням кни ги обліку розрахункових опер ацій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випа дків, коли ведеться облік чер ез електронні системи прийня ття ставок, що контролюються у режимі реального часу Держ авним казначейством України ; забезпечувати відповідніст ь сум готівкових коштів на мі сці проведення розрахунків с умі коштів, яка зазначена в де нному звіті реєстратора розр ахункових операцій, а у випад ку використання розрахунков ої книжки - загальній сумі про дажу за розрахунковими квита нціями, виданими з початку ро бочого дня.
Відповідно до ст. 17 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » за порушення вимог цього За кону до суб'єктів підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції з а товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у розмірі п'яти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян у разі нероздруку вання відповідного розрахун кового документа, що підтвер джує виконання розрахунково ї операції.
Згідно зі ст. 22 цього Закону у разі невідповідності суми г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків сумі ко штів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використан ня розрахункової книжки - заг альній сумі продажу за розра хунковими квитанціями, видан ими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької д іяльності застосовується фі нансова санкція у п'ятикратн ому розмірі суми, на яку виявл ено невідповідність.
Виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР К рим проведено державну реєст рацію юридичної особи - Коопе ративу «Ялтаінформ».
Згідно з довідкою № 10280/ 9/29-0 від 29.112010 року відповідач з 10.01.1 990 року перебуває на податково му обліку за № 24.
Посадовими особами ДПІ в м. Ялта АР Крим на підставі напр авлень від 01.04.2010 року № 001072 та № 001073 п роведено перевірку господа рської одиниці - кіоску кни жкового (м. Ялта, вул. Київська , 8а), що належить відповідачу, щ одо дотримання порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів та ліцензій.
За результатами перевірки складено акт № 2453/01/12/23/23199010 від 28.04.2010 р оку, в якому зафіксовано пору шення відповідачем п. 5, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг», а саме:
- проведення розрахункової операції без застосування р озрахункової книжки (п. 5 ст. 3),
- невідповідність коштів на місці проведення розрахункі в сумі готівкових коштів, заз наченій у розрахункових квит анціях у розмірі 101,00 грн. (п. 13 ст. 3).
Представник відповідача - реалізатор Хіміч Т.Ю., при сутній при проведенні переві рки, з актом перевірки ознайо млений, акт перевірки ним під писаний, один примірник акту отриманий.
На підставі даних акт у перевірки позивачем було п рийнято рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій від 11.05.2010 року № 0004512303 у р озмірі 845,00 грн. за порушення ви мог Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг».
Посадовими особами ДПІ в м. Ялта АР Крим на підставі напр авлень від 01.07.2010 року № 002134 та № 002135 п роведено перевірку господа рської одиниці - кіоску (м. Ял та, вул. Московська, 8а), що належ ить відповідачу, щодо дотрим ання порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів та ліцензій.
За результатами перевірки складено акт № 2823/01/12/23/23199010 від 28.07.2010 р оку, в якому зафіксовано пору шення відповідачем п. 5, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг», а саме:
- проведення розрахункової операції без застосування р озрахункової книжки (п. 5 ст. 3),
- невідповідність коштів на місці проведення розрахункі в сумі готівкових коштів, заз наченій у розрахункових квит анціях у розмірі 112,00 грн.(п.13 ст. 3) .
Представник відповідача - реалізатор Хіміч Т.Ю., при сутній при проведенні переві рки, з актом перевірки ознайо млений, акт перевірки ним під писаний, один примірник акту отриманий.
На підставі даних акт у перевірки позивачем було п рийнято рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій від 02.08.2010 року № 0008142303 у р озмірі 900,00 грн. за порушення ви мог Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг».
У встановленому законом по рядку, відповідачем рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій оскаржені не були.
Як вбачається з матер іалів справи, штрафні санкці ї, нараховані на підставі вка заних рішень сплачені відпов ідачем частково, у зв' язку з чим згідно з даними обліково ї картки платника станом на 16. 04.2011 року, заборгованість відпо відача становить 460,00 грн.
В порядку, передбаченому ст . 71 КАС України, відповідачем н е було надано доказів сплати заборгованості у повному ро змірі. У зв' язку з цим станом на день розгляду справи забо ргованість відповідача стан овить 460,00 грн.
Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.29 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право здійснювати кон троль за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги), за наявності свідоцтв про держа вну реєстрацію суб'єктів під приємницької діяльності, ліц ензій на провадження видів г осподарської діяльності, що підлягають ліцензуванню від повідно до законів, з наступн ою передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торг ових патентів.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право застосовув ати до платників податків фі нансові (штрафні) санкції, стя гувати до бюджетів та держав них цільових фондів суми гро шових зобов'язань та/або пода ткового боргу у випадках, пор ядку та розмірі, встановлени х цим Кодексом, стягувати сум и простроченої заборгованос ті суб'єкта господарювання п еред державою (Автономною Ре спублікою Крим чи територіал ьною громадою міста) за креди том (позикою), залученим держа вою (Автономною Республікою Крим чи територіальною грома дою міста) або під державну (мі сцеву) гарантію, а також за кре дитом з бюджету в порядку, виз наченому цим Кодексом.
За таких умов, суд вважає пр авомірними вимоги позивача п ро стягнення з відповідача 460, 00 грн. заборгованості.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 19.04.2011 року оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 26.04.2011 року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задов ольнити.
2. Стягнути з Кооперативу «Я лтаінформ» (98600, АР Крим, м. Ялта, вул. Середньослобідська, 14; ЄД РПОУ 23199010; р/р № 26008515413241 в КРФ ПАТ «УС Б», м. Сімферополь, МФО 324010) 460,00 грн . штрафних санкцій за порушен ня Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг» з рахунків у бан ках, обслуговуючих Кооперати в «Ялтаінформ» (код платежу 210 80908, до державного бюджету на р/ р №311101047000039 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сім ферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740850).
Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2011 |
Оприлюднено | 24.06.2011 |
Номер документу | 16455221 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні