ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 червня 2011 р. (15:40) Справа №2а-4603/11/0170/22
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Радчука А.А., при секре тарі судового засідання Щепа нській А.В., без участі сторін, розглянув у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу за позовом
Феодосійської міжрайонної державної податкової інспек ції АР Крим
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Спеціалізо ваний виробничо-будівельний центр"
про стягнення 15 823,34 грн.
Обставини справи. Державна податкова інспекція в м.Феод осії АР Крим звернулась до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим з адміністративн им позовом до Товариства з об меженою відповідальністю “С пеціалізований виробничо-бу дівельний центр” про стягнен ня заборгованості у сумі 15823,34г рн. Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідачем, в поруш ення вимог податкового закон одавства, не сплачується сум а податкового боргу по земел ьному податку, яка ним була са мостійно узгоджена.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду від 21.04.11р. від крито провадження у справі, п ісля закінчення підготовчог о провадження справу признач ено до судового розгляду.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро день та час розгляду справ и повідомлений належним чино м, надав заяву про розгляд спр ави за його відсутності, в які й позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про день та час розгляду сп рави повідомлявся неоднораз ово належним чином, про причи ни неявки суд не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатн ьо доказів з' ясування обста вин по справі, керуючись ст.ст .33,128 КАС України, суд вважає мож ливим розглядати справу у ві дсутності представників сто рін, на підставі наявних дока зів.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п.4 ч. 1 ст. 17 КАС У країни до компетенції адміні стративного суду віднесено с пори за зверненням суб'єкта в ладних повноважень у випадка х, встановлених законом.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Відповідно до ст. ст. 1, 4 Закон у України від 04.12.1990 №509-ХІІ “Про д ержавну податкову службу в У країні” в редакції на час вин икнення спірних правовіднос ин (далі - Закон №509) держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у міс тах входять до складу органі в державної податкової служб и і є органами виконавчої вла ди.
Відповідно до ст.2 Закону №509 завданнями органів державно ї податкової служби є здійсн ення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, пов нотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством.
Згідно із п.11 ст.10 Закону №509 де ржавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об'єднані державн і податкові інспекції подают ь до судів позови до підприєм ств, установ, організацій та г ромадян про стягнення заборг ованості перед бюджетом і де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна.
Враховуючи викладене, пози вач у справі є суб'єктом владн их повноважень, законом пере дбачено право звернення пози вача до суду із позовом про ст ягнення заборгованості, спра ву належить розглядати за пр авилами адміністративного с удочинства.
Принципи побудови системи оподаткування в Україні, под атки і збори (обов' язкові пл атежі) до бюджетів та до держа вних цільових фондів, а також права, обов' язки і відповід альність платників на час ви никнення між сторонами право відносин встановлювались За коном України “Про систему о податкування” від 25.06.1991р. №1251-ХХІ І (Далі Закон № 1251).
Спеціальним законом з пит ань оподаткування, який уста новлював порядок погашення з обов'язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов'яз кових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами, у тому числі за п орушення у сфері зовнішньоек ономічної діяльності, та виз начав процедуру оскарження д ій органів стягнення був За кон України “Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” від 21.12.2000р. №2181 - ІІІ в редакц ії на час виникнення спірних правовідносин (Далі Закон №2181).
Пунктом 3 частиною 1 статті 9 Закону України №1251 встановле но, що платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів (о бов' язкових платежів) у вст ановлені законом строки.
Згідно до п. 5.3.1. ст. 5 Закону Ук раїни №2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової де кларації.
Феодосійським міським вик онавчим комітетом ради народ них депутатів від 14.08.1998р. у якос ті юридичної особи зареєстро ване Товариство з обмеженою відповідальністю “Спеціалі зований виробничо-будівельн ий центр” ЄДРПОУ 00630379.
Відповідач є платником под атків та зборів, передбачени х Законом України “Про систе му оподаткування” та відпові дно до ст.9 цього Закону зобов' язаний сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до ст.17 Закону Ук раїни “Про плату за землю” (в р едакції на час виникнення сп ірних правовідносин0 податко ве зобов'язання по земельном у податку, а також по орендній платі за землі державної та к омунальної власності, визнач ене у новій звітній податков ій декларації, у тому числі і з а нововідведені земельні діл янки, сплачується власниками та землекористувачами земел ьних ділянок за місцезнаходж енням земельної ділянки за б азовий податковий (звітний) п еріод, який дорівнює календа рному місяцю, щомісячно прот ягом 30 календарних днів, насту пних за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця.
Відповідачем до ДПІ в м. Фео досія АР Крим були надані под аткові декларації по земельн ому податку із зазначенням с ум податкового зобов' язанн я за період з червня по груден ь 2010 року щомісячно в розмірі 10 13,67 грн.
Проведеними невиїзними до кументальними перевірками в становленні порушення відпо відачем граничних строків сп лати узгодженого податковог о з земельного податку, встан овленого ст. 17 Закону України “Про плату за землю” на підст аві п.п. 17.1.7. п. 17.1 ст. 17 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” пози вачем були винесені податков і повідомлення-рішення №0005111503/0 від 12.07.10р., №0007621503/0 від 07.10.2010 року та №0 009101503/0 від 01.12.2010 року, які своєчасно отримані відповідачем.
Відповідно до розрахунку п одаткового боргу з земельног о податку, за відповідачем ск лалась заборгованість у сумі 15 823,34 грн. (а.с.9).
Відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закону України “Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” від 21.12.2000р. №2181 - ІІІ в редакції н а час виникнення спірних пра вовідносин (далі - Закон №2181-ІІІ), податкове зобов' яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації.
Таким чином, відповідачем с амостійно узгоджена сума под аткового зобов' язання.
На підставі п. 6.2 ст. 6 Закон №2181-ІІІ, відповідачу були напр авлені податкові вимоги за п опередні податкові борги: №1/46 від 27.05.05р., яка була отримана ві дповідачем, що підтверджуєть ся підписом у поштовому пові домленні та другу податкову вимогу №2/1 від 20.01.06р., яка була отр имана відповідачем, що підтв ерджується підписом у поштов ому повідомленні.
Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена к вказано у п. 1.7 ст. 1 З акон №2181-ІІІ активами платни ка податків є кошти, матеріал ьні та нематеріальні цінност і, що належать юридичній або ф ізичній особі за правом влас ності або повного господарсь кого відання.
Ст. 41 Конституції України вс тановлює застереження, що ні хто не може бути протиправно позбавлений права власності . Право приватної власності є непорушним. Примусове відчу ження об' єктів права приват ної власності може бути заст осоване лише як виняток з мот ивів суспільної необхідност і, на підставі і в порядку, вст ановлених законом, та за умов ами попереднього і повного в ідшкодування їх вартості.
Ст. 3 Закону №2181-ІІІ визначено , що активи платника податків можуть бути примусово стягн ені в рахунок погашення його податкових зобов' язань вик лючно за рішенням суду.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону №2181-ІІІ податкове зо бов' язання, це зобов' язанн я платника податків сплатити до бюджетів або державних ці льових фондів відповідну су му коштів у порядку та в строк и, визначені цим Законом або і ншими законами України.
Згідно з пп.5.2.1 п. 5.2 ст.5 За кону №2181-ІІІ податкове зобов' язання платника податків нар аховане контролюючим органо м відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону вважаєт ься узгодженим у день отрима ння платником податків подат кового повідомлення, за виня тком випадків, визначених пі дпунктом 5.2.2 цього пункту (апел яційного або судового оскарж ення).
Пунктом 5.3.2 ст.5 Закону № 2181-ІІІ передбачено, що у випадк ах апеляційного узгодження с уми податкового зобов' язан ня платник податків зобов' я заний самостійного погасити її узгоджену суму, а також пен ю та штрафні санкції за їх ная вності протягом десяти кален дарних днів, наступних за дне м такого узгодження.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону узгоджена сума под аткового зобов' язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Згідно статті 2 Закону №509 одн ією із задач органів податко вої служби є здійснення конт ролю за дотриманням податков ого законодавства, повною і с воєчасною сплатою до бюджеті в податків і зборів.
Таким чином, оскільки стано м на день розгляду справи заг альна узгоджена відповідаче м заборгованість складає 15 823,3 4 грн., вимоги позивача є обґру нтованими, підтверджуються м атеріалами справи й підлягаю ть задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.94, 158- 163 КАС Украї ни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю “Спеціалізований виробни чо-будівельний центр”(981000, АР К рим, м. Феодосія, вул. Федько, 86, Є ДРПОУ 00630379) у дохід місцевого бю джету м.Феодосія АР Крим (код п латежу 13050100, р/р 33212811700024 в ГУДКУ в АРК , МФО 824026, ЄДРПОУ 34740709) заборговані сть в розмірі 15 823 (п' ятнадцят ь тисяч вісімсот двадцять тр и) гривні 34 коп.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення.
Якщо проголошено вступну т а резолютивну частину постан ови або справу розглянуто у п орядку письмового проваджен ня, постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її от римання у разі неподання апе ляційної скарги. У разі подан ня апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севас топольського апеляційного а дміністративного суду.
Суддя Радчук А.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2011 |
Оприлюднено | 24.06.2011 |
Номер документу | 16455241 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні