Копія
Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 червня 2011 року Спра ва № 1170/2а-1628/11
Кіровоградський ок ружний адміністративний суд у складі :
головуючої - судді Нагібі ної Г.П.
при секретарі - Дегтярьові Д .В.
за участю:
представника позивача - н е з' явився
представника відповідача - не з' явився.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС Ук раїни фіксування судового за сідання за допомогою звукоза писувального технічного зас обу не здійснювалося.
розглянув у поря дку письмового провадження а дміністративну справу за поз овом Кіровоградського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до п риватного підприємства «Єли саветградський стандарт»пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Кіровоградське о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів зв ернулося до Кіровоградськог о окружного адміністративно го суду з позовом, в якому прос ить суд стягнути з приватног о підприємства «Єлисаветгра дський стандарт»адміністра тивно-господарські санкції у розмірі 4655,56 грн. та 18,20 грн. пені.
Позовні вимоги обґру нтовано тим, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні»підприємс тва, які використовують найм ану працю та середньообліков а чисельність працюючих інва лідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачуют ь відповідним відділенням Фо нду адміністративно - госпо дарські санкції.
Відповідачем своєчас но подано звіт про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів, проте норматив по працевл аштуванню інвалідів не викон ано, адміністративно - госпо дарські санкції у сумі 4655,56 грн . не сплачено.
Крім того, за несвоєча сну сплату адміністративно - господарських санкцій відпо відачеві нараховано пеню у с умі 18,20грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості відпові дача складає 4673,76 грн.
Представник позивача , повідомлений належним чино м про дату, час та місце розгля ду справи, що підтверджуєтьс я розпискою про отримання су дової повістки (а.с. 31), у судове засідання не з' явився, нада вши заяву про розгляд справи без його участі (а.с. 32).
Представник відповід ача, повідомлений належним ч ином про час та місце розгляд у справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 26 ) та розпискою про тримання су дової повістки (а.с. 30), у судове засідання двічі без поважни х причин не з' явився, причин и неявки суду не повідомив, жо дних клопотань не заявляв, до кументів, які були витребува ні ухвалою про відкриття про вадження у справі суду не над ав.
За приписами ч. 8 ст. 128 КА С України у разі повторного н еприбуття відповідача, який не є суб' єктом владних повн оважень, без повідомлення ни м причин неприбуття розгляд справи не відкладається і сп раву може бути вирішено на пі дставі наявних у ній доказів .
Відповідно до ч. 6 ст. 128 К АС України якщо немає перешк од для розгляду справи у судо вому засіданні, визначених ц ією статтею, але прибули не вс і особи, які беруть участь у сп раві, хоча і були належним чин ом повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у р азі відсутності потреби засл ухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене , суд вирішив розгляд справи з дійснити у порядку письмовог о провадження.
Дослідивши подані ст оронами документи і матеріал и, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд,
В С Т А Н О В И В:
Пунктом 5 ч. 2 ст. 17 КАС Ук раїни встановлено, що юрисди кція адміністративних судів поширюється на публічно-пра вові спори, зокрема спори за з верненням суб'єкта владних п овноважень у випадках, встан овлених Конституцією та зако нами України.
Відповідно до п. 3 Поло ження про Кіровоградське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів № 16 ві д 01.03.2007 р. Кіровоградське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів здійсню є на території області контр оль за додержанням підприємс твами, установами, організац іями всіх форм власності і го сподарювання нормативів роб очих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів .
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 р. № 875-XII (далі - Закон № 875-XII) діяльність держав и щодо інвалідів виявляється у створенні правових, економ ічних, соціально-побутових і соціальне-психологічних умо в для задоволення їх потреб у відновленні здоров'я, матері альному забезпеченні, посиль ній трудовій та громадській діяльності.
Ч. 3 ст. 18 Закону № 875-XII встановле но, що підприємства, установи , організації, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, зобов'язані виділяти та с творювати робочі місця для п рацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них ум ови праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.
Згідно ч. 1 ст. 19 Закону № 875-XII для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кілько сті одного робочого місця.
При цьому, частиною другою ц ієї ж статті встановлено, що п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, самостійно розраховують кількість робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів відповідно до н ормативу, встановленого част иною першою цієї статті, і заб езпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках к ількість робочих місць округ люється до цілого значення.
Виходячи з приписів ч. 9 ст. 20 З акону № 875-XII спори, що виникают ь із правовідносин за стаття ми 19, 20 цього Закону, вирішуютьс я Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому пор ядку.
Судом встановлено, що відпо відач 28.02.2011 р. подав до відділен ня Фонду звіт форми № 10-ПІ про з айнятість і працевлаштуванн я інвалідів за 2010 р., з якого вба чається, що середньооблікова кількість штатних працівник ів облікового складу за вказ аний період на підприємстві становила 9 осіб, а кількість і нвалідів, які повинні працюв ати на підприємстві - 1 особа. ( а.с. 7).
Вказаним звітом підприємс твом самостійно обраховано а дміністративно - господарс ькі санкції за невиконання н ормативів щодо працевлаштув ання інвалідів у сумі 4655,56 грн.
Виходячи з встановлених за коном нормативів щодо працев лаштування інвалідів, суд пр иходить до висновку, що підпр иємством вірно визначено кіл ькість інвалідів, які повинн і працювати на підприємстві.
Враховуючи самостійно заз начений відповідачем у звіт і розмір середньорічної заро бітної плати штатного праців ника на підприємстві, суд вва жає, що відповідачем правиль но обраховано і адміністрати вно - господарські санкції у сумі 4655,56 грн.
Ч. 8 ст. 69 Господарського коде ксу України від 16.01.2003 р. № 436-IV вста новлено, що підприємство з пр авом найму робочої сили забе зпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, ін ших категорій громадян, які п отребують соціального захис ту. Відповідальність підприє мства за невиконання даної в имоги встановлюється законо м
Суд зазначає, що на законода вчому рівні імперативно визн ачено єдиний для всіх робото давців норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів та порядок його обчисле ння, при цьому законодавець н е ставить його у залежність в ід матеріального становища с уб' єкта господарювання.
Ч. 1 ст. 20 Закону № 875-XII встановле но, що підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом. Для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративн о-господарських санкцій за р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом, визнача ється в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, у фізичної о соби, яка використовує найма ну працю. Положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Відповідно до ч. 3 ст. 20 Закону № 875-XII сплату адміністративно- господарських санкцій і пені підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, проводять відповідно до закону за раху нок прибутку, який залишаєть ся в їх розпорядженні після с плати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Частиною 5 цієї ж статті вст ановлено, що у разі несплати а дміністративно-господарськ их санкцій або пені чи неможл ивості їх сплати за рішенням господарського суду їх стяг нення в примусовому порядку може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господ арського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.
За приписами ч. 4 ст. 20 Закону № 875-XII відповідач зобов' язани й був самостійно сплатити су му адміністративно - господ арських санкцій у строк до 15 к вітня 2011 р., проте цього не зроб ив.
Ч. 2 ст. 20 Закону № 875-XII встановле но, що порушення термінів спл ати адміністративно-господа рських санкцій тягне за собо ю нарахування пені. Пеня обчи слюється виходячи з 120 відсотк ів річних облікової ставки Н аціонального банку України, що діяла на момент сплати, нар ахованої на повну суму недої мки за весь її строк.
За порушення строків сплат и адміністративно - господа рських санкцій відповідачев і нараховано пеню у сумі 18,20 грн . (4655,56 грн. х 0,03 %)х 13 дн. = 18,20 грн.), яка ві дповідачем також залишилася не сплаченою.
Таким чином, відповідач має заборгованість перед Фондом зі сплати адміністративно - господарських санкцій та пен і на суму 4673,76 грн.
Під час судового розгляду с прави відповідачем не надано суду жодних доказів вжиття н им заходів щодо працевлаштув ання інвалідів або сплати ад міністративно - господарсь ких санкцій та пені.
На підставі викладеного, су д вважає, що позивачем доведе но правомірність застосуван ня до відповідача адміністра тивно - господарських санкц ій та нарахування пені, тому а дміністративний позов підля гає задоволенню.
Частиною 4 ст. 94 КАС України в становлено, що у справах, в яки х позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, с удові витрати, здійснені поз ивачем, з відповідача не стяг уються.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 71, 86 ,94, 158-163 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кіровоградського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до прива тного підприємства «Єлисаве тградський стандарт»про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені за довольнити повністю.
Стягнути з приватного підп риємства «Єлисаветградськи й стандарт» (ідентифікаційни й код 36514090) адміністративно - г осподарські санкції у розмір і 4655 (чотири тисячі шістсот п' ятдесят п' ять) гривень 56 коп. та пеню за порушення терміні в сплати адміністративно - г осподарських санкцій у розмі рі 18 ( вісімнадцять) гривень 20 к оп.
Постанова суду набирає зак онної сили в порядку, передба ченому ст. 254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду шляхом по дачі, протягом десяти днів з д ня проголошення постанови су ду, апеляційної скарги через Кіровоградській окружний ад міністративний суд, з одноча сним надсиланням копії апеля ційної скарги до суду апеляц ійної інстанції. У разі засто сування судом частини третьо ї статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.
Суддя Кіровоградського ок ружного
адміністративного суду Г.П. Нагібіна
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16455802 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.П. Нагібіна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні