ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 червня 2011 р. м. Полтава Справа № 2а-1670/4779/11
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - А.О. Ч еснокова,
при секретарі - Пшенишном у В.С.
за участю:
представника позивача - Л япоти І.М.
представника відповідача - Бехтер Л.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Полтав і справу за позовом Полтавс ького обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного під приємства "Лтава-сервіс КВ" п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені, -
В С Т А Н О В И В:
02 червня 2011 р. позивач Полтавське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звернувся до Полтавського окружного ад міністративного суду з адмін істративним позовом до ПП "Лт ава-сервіс КВ" про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені в розмірі 5062,00 грн.
В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем порушено вимоги статт і 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні", а саме підпри ємство не виконало нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів, у кількості 1 робочого місц я, що має наслідком, відповідн о до положень статті 20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні", накладення адмініст ративно-господарських санкц ій в розмірі 4990,00 грн., та пені в с умі 72,00 грн. у зв' язку з поруше нням терміну сплати адмініст ративно-господарських санкц ій.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити в повному обсязі, посилаю чись на обставини, викладені в позовній заяві.
Відповідач в судовому засі данні заперечував проти задо волення позову, посилаючись на відсутність правових підс тав для задоволення позову.
Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" передбачено, що для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій, громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, у кількості од ного робочого місця.
Згідно частин 2, 3 цієї статті підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, установи, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно розраховують кіль кість робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідно до нормативу, встанов леного частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів. Підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно здій снюють працевлаштування інв алідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог статті 18 цього Закону.
Статтею 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено, що забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до статті 18-1 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" інвалід, який не дося г пенсійного віку, не працює, а ле бажає працювати, має право бути зареєстрованим у держа вній службі зайнятості як бе зробітний.
Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.
Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.
Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.
Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України "Про зайнятість населення" державна служба з айнятості має право одержува ти від підприємств, установ і організацій, незалежно від ф орм власності, адміністратив ні дані про наявність вакант них робочих місць, у тому числ і призначених для працевлашт ування інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх в ивільнюваних, прийнятих і зв ільнених працівників та інфо рмацію про передбачувані змі ни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можут ь призвести до вивільнення п рацівників та направляти для працевлаштування на підприє мства, в установи і організац ії всіх форм власності при на явності там вільних робочих місць (вакантних посад) грома дян, які звертаються до служб и зайнятості, відповідно до р івня їх освіти і професійної підготовки, а інвалідів, крім того, - відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у них квалі фікації і знань та з урахуван ням їх побажань.
Підприємства, установи і ор ганізації незалежно від форм и власності реєструються у м ісцевих центрах зайнятості з а їх місцезнаходженням як пл атники збору до Фонду загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття, що місяця подають цим центрам а дміністративні дані у повном у обсязі про наявність вільн их робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів, т а про працівників, які працюю ть неповний робочий день (тиж день), якщо це не передбачено т рудовим договором, або не пра цюють у зв'язку з простоєм вир обництва з незалежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством.
Згідно з Інструкцією щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН "Звіт про наявність ваканс ій" форма використовується д ля інформування населення пр о наявність вакансій, сприян ня працевлаштуванню громадя н, зареєстрованих у центрах з айнятості як такі, що шукають роботу, для підбору персонал у на замовлення роботодавців , для оцінки поточної потреби в кадрах та організації проф есійної підготовки населенн я відповідно до потреб ринку праці. У разі необхідності пі дбору працівників за сприянн я центрів зайнятості фізичні особи, у тому числі підприємц і, також можуть інформувати ц ентри зайнятості про наявніс ть вакансій за цією формою.
У графі 15 Звіту наводяться д ані про можливість працевлаш тування на вільне робоче міс це (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорі ї громадян, які потребують со ціального захисту і не здатн і на рівних умовах конкурува ти на ринку праці, у рахунок рі чної броні, установленої міс цевими державними адміністр аціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відпові дно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", із змінами та доповненнями, а та кож інвалідів, пенсіонерів, с тудентів та інших.
Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2010 рік (форм а № 10-ПІ), наданого відповідаче м Полтавському обласном у відділенню Фонду соціально го захисту інвалідів, середн ьооблікова кількість штатни х працівників облікового скл аду на підприємстві за цей пе ріод становила 10 осіб.
На виконання вимог статей 18 , 19 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" відповідачем обраховано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів - 1 особа. Разом із ти м, згідно цього ж Звіту, на під приємстві в 2010 році не працюва в жоден працівник, якому відп овідно до чинного законодавс тва встановлена інвалідніст ь. Тобто підприємством не вик онано нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у кількості 1 робочого мі сця внаслідок чого ПП "Лтава-с ервіс КВ" самостійно обрахов ано суму адміністративно-гос подарських санкцій за невико нання вказаного нормативу в розмірі 4990,00 грн.
Згідно довідки Полтавськ ого ОЦЗ № 043-02-2090/0-11 від 07 червня 2011 року відповідач у 2010 році звіт ів за формою № 3-ПН про наявніс ть вільних робочих місць, при значених для працевлаштуван ня інвалідів до центру зайня тості не надавав.
Відповідачем не надано суд у доказів щодо створення роб очих місць для інвалідів та п овідомлення органів працевл аштування інвалідів про потр ебу в працевлаштуванні інвал ідів на виконання нормативу, встановленого Законом Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ".
Відповідно до статті 20 вказ аного Закону підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом. У ві дповідності до частини 2 стат ті 20 зазначеного Закону поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій тягне за собою нарахуван ня пені. Пеня обчислюється ви ходячи з 120 відсотків річних о блікової ставки Національно го банку України, що діяла на м омент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь ї ї строк.
Звітом відповідача про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік, поданого д о Полтавського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів, підтве рджується, що на підприємств і відповідача в 2010 році працюв ало 10 працівників, фонд оплати праці у вказаному році склад ав 99800,00 грн., середньорічна заро бітна плата одного штатного працівника складає 99800,00 грн./10=9980 ,00 грн.
Враховуючи зазначене, за 1 р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, відпов ідач до 16 квітня 2011 року (термін сплати встановлено частиною 4 статті 20 Закону України "Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні" до 15 кві тня року, наступним за роком, у якому відбулося порушення н ормативу) повинен був самост ійно сплатити адміністратив но-господарські санкції у ро змірі (9980,00 : 2) х 1 - 0 = 4990,00 грн.
У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій у встановлений строк, по зивачем відповідно до частин и 2 статті 20 цього ж Закону нара ховано пеню у розмірі 72,00 грн.
Оскільки вказані суми не сп лачені відповідачем, згідно частини 5 статті 20 Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і", то вони можуть бути стягнут і в примусовому порядку за ві дповідним рішенням суду.
Відповідно до вимог ч астини 1 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтується її вимоги та за перечення.
З урахуванням викладеного , виходячи із загальних норм п рава стосовно відповідально сті за встановлення в діях аб о бездіяльності особи складу правопорушення, елементами якого є вина та наявність при чинного зв' язку між самим п орушенням та його наслідками , суд приходить до висновку, що відповідачем не дотримано н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, а отже позивачем правомірно б уло нараховано відповідачу а дміністративно-господарськ і санкції та пеню за несплату цих санкцій відповідно до ст атті 20 Закону України "Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні", а позовн і вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Полт авського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Приватного п ідприємства "Лтава-сервіс КВ " про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій та пені - задовольнити.
Стягнути з Приватного підп риємства "Лтава-сервіс КВ" (в ул. Маршала Бірюзова, 42, кв. 501, к од ЄДРПОУ 35582107, МФО 331489, р/р 260037231, ПАБ " Полтава-Банк") на користь По лтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (вул. Зигіна, 1, м . Полтава, 36014, р/р 31218230700002 в ГУДК Укра їни в Полтавській області, МФ О 831019, отримувач - УДК у м. Полтав і, код ЄДРПОУ 34698804) адміністрати вно-господарські санкції в с умі 4990 (чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто) грн. 00 коп. та пеню в сумі 72 (сімдесят дві) грн. 00 коп.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги. У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окруж ний адміністративний суд шля хом подання апеляційної скар ги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з од ночасним поданням її копії д о суду апеляційної інстанції . У разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о статті 160 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Повний текст постанови в иготовлено 21 червня 2011 року.
Суддя А.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16456676 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні