Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
16 червня 2011 р. № 2-а- 4755/11/2070
Харківський окружний а дміністративний суд у склад і :
головуючого судді - Волоши на Д.А.
за участю секретаря судово го засідання Боклаг А.С.
представників : позивача - Яковлєва Н.П., відповідача - Морозова О.М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Балаклійськ ої районної спілки пайовиків "Кооператор" до Державної по даткової інспекції у Балаклі йському районі Харківської о бласті про визнання протип равним та скасування податко вого повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окруж ного адміністративного суду звернувся позивач, Балаклій ська районна спілка пайовикі в "Кооператор" , з адміністрати вним позовом до Державної по даткової інспекції у Балаклі йському районі Харківської о бласті , в якому просить суд, в изнати протиправним і ска сувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в Балаклійськ ому районі від 17.03.2011 р. № 0001022301 в частині застосування до Ба лаклійської РСП “Кооператор ” штрафних (фінансових) санкц ій в розмірі 680,00 грн. за незаб езпечення зберігання в КОР О щоденних фіскальних звіті в № 1792 та № 1793 в розмірі 752,40 грн. за р еалізацію товарів, які не обл іковані у встановленому поря дку за місцем реалізації та з берігання. В обґрунтування п озовних вимог заявлено, що пр и прийнятті оскаржуваного рі шення суб' єктом владних пов новажень не доведено факту з дійснення реалізації не облі кованого товару, за яке перед бачена відповідальність від повідно до ст.20 Закону України “Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг” (далі по тексту Закон № 265) на суму 752,40 г рн. Крім того позивачем зазна чено, що ведення обліку товар них запасів ведеться у відпо відності до вимог Закону Укр аїни “Про бухгалтерський обл ік та фінансову звітність”. Т акож зазначає, що ним забезпе чено зберігання щоденних фіс кальних Z-звітів за № 1792, № 1793 в КОР О.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав ад міністративний позов у повно му обсязі, просив позов задов ольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні адмініст ративний позов не визнав, про ти задоволення позовних вимо г заперечував у повному обся зі, пославшись на обставини в икладені у письмових запереч ення на адміністративний поз ов, які долучені до матеріалі в справи.
Суд заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши матеріали справи, проана лізувавши докази у їх сукупн ості, перевіривши оскаржуван е рішення суб' єкта владних повноважень на відповідніст ь положенням ч.3 ст.2 КАС Україн и, суд встановив наступні обс тавини.
Судовим розглядом встанов лено, що на підставі направле ння № 1820 від 23.02.2011 року фахівцями ДПА України в Харківській об ласті проведено перевірку м агазину, що належить Балаклі йській РСП “Кооператор” за а дресою с. Залиман, вул. Централ ьна 102-А.
За результатами перевірки складено акт (довідка) № 1481/20/40/23/304 12735 від 24.02.2011 року, яким встановле но порушення п.12 ст.3 Закону № 265, що виразилося у веденні облі ку за місцем реалізації та зб ерігання з порушенням встано вленого законом порядку, а са ме торгівля не облікованими товарами на суму 376,20 грн.; встан овлено порушення п.9, 12 ст. 3 Зако ну № 265, а саме не забезпечено зб ерігання в КОРО № 2001001038 щоде нних фіскальних Z-звітів за № 1 792, № 1793, № 1644 та не забезпечено дру кування фіскального звітног о чеку за 21.02.2011р.; не забезпечено відповідність грошових кошт ів на місці проведеня розрах унків сумі коштів, яка зазнач ена в денному звіті рро.
За наслідком встановлених актом перевірки порушень ві дповідачем по справі прийнят е податкове повідомлення - рі шення від 17.03.2011 року № 0001022301, як им до Балаклійської районної спілки пайовиків "Кооперато р" на підставі п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК У країни, п.1,4 ст. 17, ст.20 Закону № 265 з астосовані штрафні (фінансов і) санкцій в сумі 2113,4 грн. Згідно розрахунку штрафних санкцій , що є додатком до акту переві рки застосовано штрафні санк ції п. 1 ст. 17 - в розмірі 1 грн.; п.4 ст. 17 - 1340 грн. (340 грн. за кожне пор ушення щодо невиконання друк у або не зберігання фіскальн ого звітного чеку); ст. 20 - 752,40 гр н. (2-х кратний розмір вартості не облікованих товарів)
Не погодившись із вказаним рішення суб' єкта владних п овноважень позивач скориста вся правом адміністративног о оскарження, визначеного ст .56 ПК України, за результатами якого скарга залишена без за доволення, а рішення контрол юючого органу без змін
У судовому засіданні предс тавник позивача просив суд с касувати оскаржуване рішенн я в частині застосування штр афної фінансової санкції в р озмірі 680,00 грн. за незабезпеч ення зберігання в КОРО щод енних фіскальних звітів № 1792 т а № 1793 та в розмірі 752,40 грн. за реа лізацію товарів, які не облік овані у встановленому порядк у за місцем реалізації та збе рігання, посилаючись на те, що підприємством облік товарно -матеріальних цінностей веде ться у відповідності до вимо г чинного законодавства та б уло забезпечено зберігання щ оденних фіскальних звітів № 1792 та № 1793 в КОРО. З цього приводу суд зазначає наступне.
Згідно п. 12 ст. 3,6 Закону № 265 суб 'єкти підприємницької діяльн ості, які здійснюють розраху нкові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жето нів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому зако нодавством, облік товарних з апасів на складах та/або за мі сцем їх реалізації, здійснюв ати продаж лише тих товарів, я кі відображені в такому облі ку, за винятком продажу товар ів особами, які відповідно до законодавства оподатковуют ься за правилами, що не передб ачають ведення обліку обсягі в реалізованих товарів (нада них послуг).Облік товарних за пасів юридичною особою (її фі лією, відділенням, іншим відо кремленим підрозділом) ведет ься у порядку, визначеному ві дповідним національним поло женням (стандартом) бухгалте рського обліку.
Відповідно Положення (стан дарту) бухгалтерського облік у 9 "Запаси", затвердженого нак азом Міністерства фінансів У країни № 246 від 20.10.99 р. і зареєстро ваного в Міністерстві юстиці ї України 02.11.99 р. за № 751/4044, яке визн ачає методологічні засади фо рмування у бухгалтерському о бліку інформації про запаси і розкриття її у фінансовій з вітності, розроблена методол огія та порядок визнання та п ервісної оцінки запасів, оці нки запасів на дату балансу т а розкриття інформації про з апаси в примітках до фінансо вої звітності. При цьому для ц ілей бухгалтерського обліку даним стандартом встановлен о, що запаси включають: сирови ну, основні й допоміжні матер іали, комплектуючі вироби та інші матеріальні цінності, щ о призначені для виробництва продукції, виконання робіт, н адання послуг, обслуговуванн я виробництва й адміністрати вних потреб; незавершене вир обництво у вигляді не закінч ених обробкою і складанням д еталей, вузлів, виробів та нез акінчених технологічних про цесів. Незавершене виробницт во на підприємствах, що викон ують роботи та надають послу ги, складається з витрат на ви конання незакінчених робіт ( послуг), щодо яких підприємст вом ще не визнано доходу; гото ву продукцію, що виготовлена на підприємстві, призначена для продажу і відповідає тех нічним та якісним характерис тикам, передбаченим договоро м або іншим нормативно-право вим актом; товари у вигляді ма теріальних цінностей, що при дбані (отримані) та утримують ся підприємством з метою под альшого продажу.
В ст. 9 Закону України "Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні" встан овлено, що підставою для бухг алтерського обліку господар ських операцій є первинні до кументи, які фіксують факти з дійснення господарських опе рацій. Первинні документи по винні бути складені під час з дійснення господарської опе рації, а якщо це неможливо - бе зпосередньо після її закінче ння. Для контролю та впорядку вання оброблення даних на пі дставі первинних документів можуть складатися зведені о блікові документи.
Із дослідженого в судовому засіданні акту перевірки та долучених до нього додатків вбачається, що фахівцями под аткового органу не зазначено жодного положення вказаних нормативних актів, які були б и порушені позивачем по спра ві та якими документами перв инного бухгалтерського облі ку таке порушення підтверджу ються.
Відповідно ч. 2 та ч. 5 ст. 8 Зако ну України “Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні” питання орган ізації бухгалтерського облі ку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноважено го органу (посадової особи) ві дповідно до законодавства та установчих документів. Підп риємство самостійно визнача є облікову політику підприєм ства; обирає форму бухгалтер ського обліку як певну систе му регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узаг альнення інформації в них з д одержанням єдиних засад, вст ановлених цим Законом, та з ур ахуванням особливостей своє ї діяльності і технології об робки облікових даних; розро бляє систему і форми внутріш ньогосподарського (управлін ського) обліку, звітності і ко нтролю господарських операц ій, визначає права працівник ів на підписання бухгалтерсь ких документів; затверджує п равила документообороту і те хнологію обробки облікової і нформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналіт ичного обліку.
Відповідно до вимог Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні”та Правил оформл ення і обліку руху товарів та готівки у підприємствах, орг анізаціях (об' єднаннях) сис теми Центральної спілки спож ивчих товариств України (Уко опспілки), затверджених пост ановою Правління Укоопспілк и від 18.09.1997 р. за № 153 зі змінами та доповненнями (далі - Правила ) на початку 2011 року керівником позивача видається розпоряд ження № 12 від 14.02.2011 року, в якому в изначається порядок обліку т оварів, які надходять та реал ізуються в магазинах позивач а, та порядок складання та над ання звітів зі змісту якого в бачається, що: - всі товари опр ибутковуються згідно отрима них накладних на внутрішнє п ереміщення в день їх надходж ення з їх повним відображенн ям в книзі обліку оприбутков аних товарно-матеріальних ці нностей;- облік кількості та в артості проданих товарів вед еться згідно даних реєстрато рів розрахункових операцій т а книг обліку розрахункових операцій; - чотири рази на міся ць (1-го, 8-го, 16-го та 24-го числа кож ного місяця) до бухгалтерії Р СП "Кооператор" подаються тов арно-грошовий звіт, до якого д одаються оригінали накладни х на внутрішнє переміщення т а квитанції до прибуткових к асових ордерів, в яких відобр ажається інкасація грошови х коштів за звітний період.
Суд звертає увагу на те, що і з досліджених в судовому зас іданні відомостей про резуль тати перевірки щодо повноти оприбуткування, реалізації т а фактичних залишків запасів при перевірці господарської одиниці вбачається, що позив ачем до перевірки не надано н акладні та інші документи, як і підтверджують факт оприбут кування. Проте суд зазначає, н акладні на товар не свідчать про факт оприбуткування тов арів або факт ведення обліку реалізації товарів, а є підтв ердженням наявності у суб' є кта права на зазначений това р. Таким чином, відсутність на кладних не може бути віднесе на до порушень установленого порядку обліку товарних зап асів на складах та/або за місц ем їх реалізації
В матеріалах справи містят ься копії накладних на внутр ішнє переміщення товару, коп ії товарно-грошових звітів, я кими спростовуються висновк и акту перевірки про наявніс ть порушення в діяльності по зивача щодо ведення обліку т оварів за місцем реалізації та зберігання з порушенням в становленого порядку.
Крім того, слід вказати, що н орми Закону України "Про заст осування РРО у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг" та інших нормативно -правових актів, які регулюют ь спірні правовідносини, не м істять приписів про те, що нен адання накладних в момент пе ревірки є свідченням відсутн ості обліку товарних запасів чи свідченням порушення пор ядку такого обліку, а також пр о те, що накладні мають невідк ладно надаватись особам, які проводять перевірку, а ненад ання накладних в момент пере вірки є підставою для притяг нення до відповідальності зг ідно зі ст.20 вказаного Закону. При цьому скориставшись пра вом адміністративного оскар ження, визначеного ст.56 ПК Укр аїни, позивач до скарги надав копію КОРО, копію розпорядже ння № 12 від 14.02.2011р., копії товарно - грошових звітів, копії нак ладних.
Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону № 265 суб'єкти господарювання, я кі здійснюють розрахункові о перації в готівковій та/або в безготівковій формі (із заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг зобов'язані щоденно друку вати на реєстраторах розраху нкових операцій (за виключен ням автоматів з продажу това рів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх збер ігання в книгах обліку розра хункових операцій.
Суд зазначає, що до матеріал ів справи позивачем додано к опію КОРО, оригінал якої було оглянуто в судовому засідан ні 16.06.2011 року, в яких зберігають ся, а саме підклеєні щоденні ф іскальні Z-звіти за № 1792, № 1793 та вч инено відповідний запис в КО РО. Відповідач доказів відсу тності в КОРО на момент прове дення перевірки щоденних фіс кальних Z-звітів за № 1792, № 1793 до су ду не надав, а отже висновок ві дповідача про незабезпеченн я зберігання таких звітів в К ОРО спростовується матеріал ами справи.
Відповідно до ст. 11, 9 КАС Укра їни розгляд і вирішення спра в в адміністративних судах з дійснюються на засадах змага льності сторін та свободи в н аданні ними суду своїх доказ ів і у доведенні перед судом ї х переконливості. Суд при вир ішенні справи керується прин ципом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
У відповідності до ч. 2 ст. 71 К АС України, в адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь обов'язок щодо доказуванн я правомірності свого рішенн я, дії чи бездіяльності покла дається на відповідача, якщо він заперечує проти адмініс тративного позову.
Враховуючи викладене вище , суд приходить до висновку, що відповідачем по справі не до ведено правомірності застос ування до позивача штрафних (фінансових) санкцій у розмір і 680,00 грн. за незабезпечення зберігання в КОРО щоденних фіскальних звітів № 1792 та № 1793, в розмірі 752,40 грн. за реалізацію товарів, які не обліковані у в становленому порядку за місц ем реалізації та зберігання. та вважає позовні вимоги обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню у повном у обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст.94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України.
Керуючись ст.19 Конституції України, ст.ст. 7-11, 71, 160-163, 167, 186, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Балаклійської районної сп ілки пайовиків "Кооператор" д о Державної податкової інсп екції у Балаклійському район і Харківської області про ви знання протиправним та скасу вання податкового повідомле ння-рішення - задовольнити .
Визнати протиправним та скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції в Балаклі йському районі Харківської о бласті від 17.03.2011 р. № 0001022301 в час тині застосування до Балаклі йської районної спілки пайов иків “Кооператор” штрафних ( фінансових) санкцій в розмір і 680,00 грн. за незабезпечення з берігання в КОРО щоденних ф іскальних звітів № 1792 та № 1793 та в розмірі 752,40 грн. за реалізаці ю товарів, які не обліковані у встановленому порядку за мі сцем реалізації та зберіганн я.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Балак лійської районної спілки пай овиків "Кооператор" (64200, Харків ська обл., м. Балаклія, вул. Жовт нева, 41, код ЄДРПОУ 30412735) судовий з бір у сумі 3.40грн. (три грн. 40 коп.).
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної с карги постанова, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після повернення апеляцій ної скарги, відмови у відкрит ті апеляційного проваджені а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Повний текст постанови ск ладено 20 червня 2011 року.
Суддя Волошин Д.А.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16457023 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волошин Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні