Рішення
від 30.05.2011 по справі 5023/2784/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5023/2784/11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" травня 2011 р.                                                            Справа № 5023/2784/11

вх. № 2784/11

Суддя господарського суду Лаврова Л.С. 

при секретарі судового засідання Васильєва Л.О.

за участю представників сторін:

позивача - Парахіна В.В.  відповідача - не з*явився

розглянувши справу за позовом АК "Харківобленерго" м. Харків  

до  Управління праці та соціального захисту населення Великобурлуцької районної державної адміністрації  

про стягнення коштів в сумі 9910,49 грн.

ВСТАНОВИВ:

 Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить стягнути з відповідача 9910,49 грн. збитків, 102 грн. витрат по сплаті держмита, 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Витребувати у відповідача належні йому платіжні реквізити.

Відповідач в судове засідання не з*явився, але надав до суду заперечення на позов в яких вважає, що позовні вимоги АК "Харківобленерго" не підлягають задоволенню. До того ж просить суд розглянути справу без участі в судовому засіданні представника та з урахуванням заперечень.

В матеріалах справи міститься поштове повідомлення про вручення поштового відправлення, в якому зазначено, що представник відповідача за довіреністю отримав копію ухвали про порушення провадження у справі від 18.04.2011 р., що було направлено на адресу  відповідача.

Відповідно до Закону України № 2453-VI "Про судоустрій і статус суддів", розділу XII Прикінцеві положення ч.3.3 п.14 “Ухвала про порушення провадження у справі надсилається зазначеним особам за повідомленою ними господарському суду поштовою адресою. У разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином”.

За таких обставин справа розглядається на підставі ст.75 ГПК України за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення сторін,  дослідивши матеріали справи в їх сукупності, встановив наступне.

На підставі Закону України “Про державний бюджет України на 2008 р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” у Законі України “Про міліцію”частину четверту доповнено  словами “працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива в межах норм, встановлених законодавством”.   Також ст. 22 Закону України “Про пожежну безпеку”доповнено відповідним положенням: “особовому складу  державної пожежної охорони та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижка плати за жилу площу, комунальні послуги, а також палива в межах норм, встановлених законодавством”. Ст. 24 Закону України “Про Державну кримінально-виконавчу службу Україну”доповнено положенням: “пільги, компенсації та гарантії, передбачені цим Законом, надаються за  рахунок і в межах бюджетних асигнувань”.   

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. у справі за конституційними поданнями Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності окремих положень ст. 65, розділу 1, п. 61, 62, 63, 66 розділу ІІ, п. 3 розділу ІІІ Закону України “Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”та 101 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень ст. 67, розділу І, п. 1-4, 6-22, 24-100 розділу ІІ Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”(справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) визнані такими, що не відповідають Конституції України (є  неконституційними), положення ст. 67, розділу І, пп. 2-4, 6-8, 10-18, пп. 7 п. 19, п. 20-22, 24-34, пп. 1-6, 8-12 п. 35, п. 36-100 розділу П “Внесення змін до деяких законодавчих актів України”та п. 3 розділу ІІІ “Прикінцеві положення”Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”.

Вказана норма стосовно введення “середніх норм споживання” визнана неконституційною.

Відповідно до п. 3 “Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програми соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету”, затвердженого постановою КМ України № 256 від 04.03.2002 р. (далі Порядок) головним розпорядником коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення (далі головні розпорядники коштів).  

Згідно з п. 5 Порядку головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісяця готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами –надавачами відповідних послуг.

Також відповідно до п.6. Порядку, у разі виникнення додаткових зобов'язань головні розпорядники коштів місцевих бюджетів надсилають щомісяця до 18 числа фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) уточнену інформацію про фактично нараховані у поточному місяці суми. Зазначені фінансові органи готують уточнені реєстри нарахованих у поточному місяці сум та подають їх до 20 числа Міністерству фінансів Автономної республіки Крим, фінансовим органам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, управлінням Державної казначейської служби Автономної Республіки Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.  Отже, при вірному застосуванні норм прямої дії, а саме рішення Конституційного суду 22.05.2008 р. та положень Законів України “Про міліцію”, “Про пожежну безпеку”, “Про державну кримінально-виконавчу службу України”Відповідач повинен був надіслати уточнену інформацію щодо необхідності компенсування пільг, наданих енергопостачальником, відповідним категоріям громадян, фінансовим органам, які готують уточнені реєстри .  Але Відповідач не виконав вимоги п. 6 Порядку, чим порушив права Позивача.

Позивач підтверджує свої позовні вимоги двостороннім актом звіряння розрахунків за надані пільги Ветеранам ВС, Ветеранам ОВС, та пільгам за соціальною ознакою між Центральним РВЕ та головним розпорядником коштів місцевого бюджету, Управлінням праці та соціального захисту населення адміністрації Київського району Харківської міської ради станом на 01.01.2011 р., по формі №3-пільга затвердженій наказом Мінпраці України від 28.03.2003 р. за погодженням з Мінфіном та Держкомстатом. Зазначена звірка проводиться між Позивачем та Відповідачем щомісячно за вимогами  Порядку. Отже саме різниця, не визнана Відповідачем за даними акту звіряння, і складає позовні вимоги Позивача.

Оскільки відповідно до ст. 147 Конституції України Конституційний суд України є єдиним органом конституційної юрисдикції в України. Конституційний Суд України вирішує питання про відповідність законів та інших правових актів Конституції України і дає офіційне тлумачення Конституції України та законів України.

А згідно ст. 150 Конституції України Конституційний Суд України ухвалює рішення, які є обов'язковими до виконання на території України, остаточними і не можуть бути оскаржені.

Відповідно ч. 4 ст. 17 Закону України “Про електроенергетику”збитки енергопостачальників від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів відшкодовуються за рахунок джерел, визначених законодавчими актами, які передбачають відповідні пільги.

Отже, суд дійшов висновку що позовні вимоги на суму 9910,49 грн., яку Управління праці та соціального захисту населення  Великобурлуцької районної державної адміністрації  не компенсувало АК “Харківобленерго”за надані пільги за період з 23.05.2008 р. по 01.01.2011 р., підлягають задоволенню.  

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 147, 150 Конституції України, ст. 17 Закону України “Про електроенергетику”, ст.ст. 22, 33, 43, 47-49, 82 -85 ГПК України, суд,-   

ВИРІШИВ:

 Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Великобурлуцької районної державної адміністрації (62602, Харківська область, смт. Великий Бурлук, вул. Леніна, 2, код 03196682) на користь АК Харківобленерго” (61037, м. Харків, вул. Плеханівська, 149 п/р 26003010050912 в АТ “Банк Золоті ворота”МФО 351931, код 00131954) збитків на суму 9910,49 грн.,  держмито у сумі 102 грн. та  витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 236,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Суддя                                                          Лаврова Л.С.

Повний текст рішення підписаний

31.05.2011р.

Дата ухвалення рішення30.05.2011
Оприлюднено30.06.2011
Номер документу16471187
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5023/2784/11

Ухвала від 18.04.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 16.05.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Рішення від 30.05.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні