Постанова
від 17.06.2011 по справі 2а/0270/1956/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 червня 2011 р. Справа № 2а/0270/1956/11

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Альчука Максима Петровича,

при секретарі судового зас ідання: Щербацькій Ользі Се ргіївні

за участю представників ст орін:

позивача : ОСОБА_1 - представник за довіреністю

відповідача : не з' яви вся

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: державної по даткової інспекції у м. Вінни ці

до: приватного підприє мства "Авісервісінтернаціон ал"

про: припинення (скасува ння) юридичної особи

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова ін спекція у м. Вінниці звернула сь до Вінницького окружного адміністративного суду з поз овом до приватного підприємс тва "Авісервісінтернаціонал " про припинення (скасування) ю ридичної особи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному держав ному реєстрі місцезнаходже нням, що у відповідності із н ормами абзацу пункту 2 статті 38 Закону України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" є підставою для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, як е не пов' язано з банкрутств ом юридичної особи.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, аргументуючи їх обставина ми викладеними в позовній за яві.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся. Про час і місце розгляду сп рави відповідача було повідо млено належним чином. Судові повістки разом з процесуаль ними документами направляли сь відповідачу за юридичною адресою згідно довідки з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців.

Повідомлення про вручення поштових відправлень поверн улись до суду із відміткою по штового відділення зв' язку : "за зазначеною адресою не існ ує".

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС Укр аїни розписку про одержання повістки (повістку у разі нем ожливості вручити її адреса ту чи відмови адресата її оде ржати) належить негайно пове рнути до адміністративного с уду. У разі повернення поштов ого відправлення із повістко ю, яка не вручена адресату з не залежних від суду причин, вва жається, що така повістка вру чена належним чином.

Судом вжито всіх залежних в ід нього заходів для повідом лення відповідача належним ч ином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судо вого захисту своїх прав та ін тересів.

З огляду на викладене, розгл яд справи здійснено без учас ті відповідача.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупност і, суд дійшов до висновку про з адоволення позову, з наступн их підстав.

Приватне підприємство "Аві сервісінтернаціонал" зареєс тровано як юридична особа ви конавчим комітетом Вінницьк ої міської ради народних деп утатів від 07.11.2006 року та перебув ає на обліку в державній пода тковій інспекції у м. Вінниці , код - 34721838, що підтверджується д овідкою про взяття на облік п латника податків № 572/29 від 11.04.2011 р оку (а.с. 6).

Як вбачається з довідки Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців приватне підпр иємство "Авісервісінтернаці онал" зареєстроване 07.11.2006 року, ідентифікаційний код - 34721838, за а дресою вул. Грушевського, 30, м. В інниця, керівник ОСОБА_2.

Відповідно до довідки держ авної податкової інспекції у м. Вінниці про встановлення ф актичного місцезнаходження платника податків № 709 від 13.04.2011 року (а.с. 9), місцезнаходження приватного підприємства "Аві сервісінтернаціонал" не вста новлено.

Згідно із нормами Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та юридичн их осіб - підприємців", Єдиний державний реєстр юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців - це автоматизована сист ема збирання, накопичення, за хисту, обліку та надання інфо рмації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

В абзаці 6 частини 1 статті 1 н азваного Закону надано визна чення місцезнаходження юрид ичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юриди чної особи чи закону виступа ють від її імені (далі - викона вчий орган).

Згідно частини 1 статті 4 Зак ону України Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ю ридичних осіб - підприємців, д ержавна реєстрація юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців - є засвідченням факту створення або припинення юр идичної особи, засвідчення ф акту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інши х реєстраційних дій, які пере дбачені цим Законом, шляхом в несення відповідних записів до Єдиного державного реєст ру.

Частини 3 статті 9 Закону, пер едбачає, що у бланку свідоцтв а про державну реєстрацію юр идичної особи зазначаються: найменування юридичної особ и; ідентифікаційний код Єдин ого державного реєстру підпр иємств і організацій України ; місцезнаходження юридичної особи; місце проведення держ авної реєстрації; дата прове дення державної реєстрації т а номер запису в Єдиному держ авному реєстрі; прізвище та і ніціали державного реєстрат ора; підстава, дата та номер за пису в Єдиному державному ре єстрі про заміну свідоцтва п ро державну реєстрацію.

В Єдиному державному реєст рі містяться, між іншим, такі в ідомості щодо юридичної особ и, як її місцезнаходження (аб зац 7 частини 2 статті 17 Закону України Про державну реєстр ацію юридичних осіб та юриди чних осіб - підприємців).

Частина 1 ст. 18 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та юридичних ос іб - підприємців" передбачає, щ о якщо відомості, які підляга ють внесенню до Єдиного держ авного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вв ажаються достовірними і можу ть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону у разі, якщо зміна відомос тей про юридичну особу, які м істяться в Єдиному державном у реєстрі, не пов' язана із зм інами до установчих документ ів юридичної особи або не під лягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної о соби або уповноважена ним ос оба зобов' язаний подати (на діслати рекомендованим лист ом) державному реєстратору з а місцезнаходженням реєстра ційної справи юридичної особ и заповнену реєстраційну кар тку про внесення змін до відо мостей про юридичну особу, як і містяться в Єдиному держав ному реєстрі. В разі, якщо пода ється (надсилається) реєстра ційна картка про внесення зм ін до відомостей про місцезн аходження юридичної особи, д о неї додається свідоцтво пр о державну реєстрацію юридич ної особи.

З аналізу вищенаведених но рм закону вбачається, що відо мості про місцезнаходження ю ридичної особи, є обов' язко вою інформацією, що має місти тися в Єдиному державному ре єстрі юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців, і обов ' язок внесення відомостей щ одо зміни місцезнаходження ю ридичної особи покладений б езпосередньо на цю юридичну особу.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.

Згідно з ч. 1 ст. 216 Господарськ ого кодексу України учасники господарських відносин несу ть господарсько-правову відп овідальність за правопоруше ння у сфері господарювання ш ляхом застосування до правоп орушників господарських сан кцій на підставах і в порядку , передбачених цим Кодексом, і ншими законами та договором.

Відповідно до статті 218 ГК Ук раїни підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання . Учасник господарських відн осин відповідає за невиконан ня або неналежне виконання г осподарського зобов' язанн я чи порушення правил здійсн ення господарської діяльнос ті, якщо не доведе, що ним вжит о усіх залежних від нього зах одів для недопущення господа рського правопорушення.

Частиною 1 ст. 238 ГК України пе редбачено, що за порушення вс тановлених законодавчими ак тами правил здійснення госпо дарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.

Згідно з ч. 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльності, щ о суперечить закону чи устан овчим документам, до нього мо же бути застосовано адмініст ративно-господарську санкці ю у вигляді скасування держа вної реєстрації цього суб' є кта та його ліквідації.

Водночас, із системного ан алізу норм законодавства Ук раїни вбачається, що скасува ння державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове зн ачення, оскільки утворюють о дин правовий інститут - скасу вання держаної реєстрації су б' єкта господарювання, яки й знайшов своє правове втіле ння у формі припинення юриди чної особи в Законі України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" підста вою для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Є диному державному реєстрі за пису про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням.

Отже, враховуючи те, що в Єди ному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис щ одо відсутності приватного п ідприємства "Авісервісінтер націонал" за вказаним місцез находженням (будь-яких подал ьших записів не внесено), суд в важає вимоги позивача обґрун тованими, у зв' язку з чим є вс і підстави для припинення юр идичної особи.

З приписів статей 71, 86 КАС Укр аїни вбачається, що кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оц інює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанн ям, що ґрунтується на їх безпо середньому, всебічному, повн ому та об' єктивному дослідж енні.

Зважаючи, що на день судовог о розгляду відповідач доказі в у спростування позовних ви мог не надав, суд дійшов до вис новку, що позовні вимоги підл ягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .

Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів" суд, який постановив ріш ення щодо припинення юридич ної особи, що не пов' язане з б анкрутством юридичної особи , у день набрання таким рішенн ям законної сили направляє й ого копію державному реєстра тору за місцезнаходженням юр идичної особи для внесення д о Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позо в задовольнити.

Припинити юридичну особу - п риватне підприємство "Авісер вісінтернаціонал" (юридична адреса: вул. Грушевського, 30, м. Вінниця , код ЄДРПОУ 34721838).

Копію даної постанови, у ден ь набрання нею законної сили надіслати державному реєстр атору Вінницької районної де ржавної адміністрації (вул. Х мельницьке шосе, 17, м. Вінниця) д ля виконання вимог встановле них ст. 38 Закону України "Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців".

Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли в порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя /підпис/ Альчук М аксим Петрович

З оригіналом вірно:

Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16472501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/1956/11

Ухвала від 01.06.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 28.04.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Постанова від 17.06.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні